московіяни заговорили про заборону на експорт дизпального
16:50 | Економічна правда. Публікації
Українські дронові удари по нафтопереробних заводах московії призвели до того, що експорт дизельного пального з московії наблизився до найнижчого рівня з 2020 року.
Про це говориться у публікації Financial Times.
З початку серпня 2025 року 16 із 38 російських НПЗ зазнали ударів, деякі з них – по кілька разів.
Удари порушили роботу переробних потужностей на понад мільйон барелів на день.
У країні почали обговорювати повну заборону на експорт дизелю до кінця року.
Останні кілька місяців у московії уже діє заборона на експорт бензину, але продаж дизелю за кордон поки що не обмежували, пише видання.
Якщо зберігатиметься нинішній темп, то експорт дизельного пальногоу вересні впаде до найнижчого місячного показника з 2020 року, наводяться дані OilX та Vortexa.
У той же час, внутрішнього дефіциту дизельного пального у московії наразі не відчувається – виробництво перевищує внутрішній попит більш ніж на 50%, зазначає Financial Times.
Нагадаємо:
Атаки українських дронів на нафтову інфраструктуру московії, які тривають з початку серпня, вдарили по експорту нафтопродуктів.
З 1 по 15 вересня з російських портів на зовнішні ринки було відправлено 3,3 млн тонн палива, що на 18% менше, ніж за той же період минулого року, і на 16% менше середнього значення липня.
Повідомлялося, що московії доведеться скоротити видобуток нафти після атак українських безпілотників на ключові об"єкти нафтової інфраструктури.
У той же час, Моніторингова група "Інституту Чорноморських стратегічних досліджень" повідомила, що у серпні 2025 року танкери, що перебувають під санкціями ЄС, США, Великої Британії, перевезли 43,6% морської нафти московія.
Тіньовий флот зараз становить близько 17% усіх активних нафтових танкерів у світі.
На початку 2025 року у флоті налічувалося 940 суден, що на 45% більше, ніж роком раніше, говориться у дослідженні S&P Global Market Intelligence.