Що таке "європротокол" та коли можна ним користуватися

27.05 13:00 | Економічна правда

Потрапити в ДТП може кожен водій незалежно від його навичок та досвіду.
Особливо у містах з інтенсивним трафіком, наприклад, у Києві. Нещодавно у такій ситуації опинився киянин Олександр: інший водій врізався в його авто під час невдалого маневру.
Перш за все чоловік звернувся до своєї страхової компанії, де йому порадили викликати поліцію, а не укладати "європротокол" самостійно – все, аби не припуститися помилок під час оформлення, адже авто було серйозно пошкодженим. Однак у багатьох випадках викликати поліцію не обов"язково.
Водії можуть оформити "європротокол" самостійно всього за 20-30 хвилин.
Цей документ – спрощена процедура фіксації аварії, яка дозволяє водіям швидко вирішити ситуацію без зайвих формальностей. Коли можна скористатися "європротоколом", а у яких випадках без поліції не обійтися? Що таке "європротокол" Перше, що спадає на думку, коли потрапляєш в дорожньо-транспортну пригоду (ДТП), – викликати поліцію.
Однак, у такому випадку увесь процес оформлення може затягнутися на годину чи навіть більше. Непоодинокими є випадки, коли ДТП стається безпосередньо на очах у працівників поліції, а вони все одно просять зателефонувати за номером "102" та дочекатися іншого екіпажу. У деяких випадках водії можуть без виклику поліції укласти "європротокол" – це офіційний документ, який дозволяє самостійно зафіксувати обставини ДТП і передати інформацію страховій компанії для подальшого врегулювання. "Європротокол" дає можливість водіям уникнути адміністративної відповідальності, наприклад, штрафу за порушення правил дорожнього руху, адже матеріали такої справи не передаються до суду для встановлення винуватця і відповідно притягнення його до адміністративної відповідальності (ст.
124 КУпАП). "МТСБУ (Моторно-транспортне страхове бюро) та страховики не виключають можливості зловживань, коли особа, яка не має права керування транспортним засобом, або перебуває у стані сп’яніння, намагається переконати іншу сторону оформити "європротокол", щоб уникнути відповідальності", – наголосив генеральний директор МТСБУ Олександр Берназюк. Читайте також: Більші страхові суми, вищі ціни та пряме врегулювання: як зміняться умови “автоцивілки” в Україні Крім цього, страховик може порадити не укладати "європротокол", якщо сумнівається у достовірності свідчень учасників ДТП.
"Якщо під час телефонної розмови виявляється, що водії плутаються в описі подій, подають суперечливу інформацію або змінюють свої версії, у страховика виникають обґрунтовані підозри щодо коректності "європротоколу", – пояснила радниця голови правління страхової компанії "Оранта" Олена Машаро. До набуття чинності нового закону про обов’язкове автострахування (1 січня 2025 року), оформлення "європротоколу" давало право на отримання лише половини від максимальної суми за шкоду, завдану майну.
Тобто, потерпілий водій міг розраховувати на компенсацію збитків лише до 80 тис.
грн.
Тож "європротокол" міг стати в пригоді саме при незначних ДТП, наприклад, коли розбите дзеркало, пошкоджено бампер тощо. "Таке обмеження існувало з метою зменшення ризиків шахрайства, адже у випадку оформлення "європротоколу" відсутня участь поліції.
Ліміт у 80 тисяч гривень був своєрідною "зоною безпеки" для страховиків у випадках, коли не проводиться офіційне слідство або експертиза", – пояснив Берназюк. За його словами, нині водії все частіше користуються "європротоколом", відповідально оформлюють документи та прагнуть швидко і законно врегулювати ДТП.
Це і дало підстави перейти до нової моделі довіри, де страхувальник отримує повну компенсацію – на суму до 250 тис.
грн – незалежно від того, чи була на місці поліція. У 2024 році українці врегулювали понад 55,8 тис.
страхових випадків за допомогою "європротоколу" – 38,6% від всіх оформлених страхових подій.
В МТСБУ кажуть, що за перший квартал 2025 року кількість оформлених "європротоколів" зросла на 20,6% у порівнянні з аналогічним періодом минулого року. "Ми очікуємо, що скасування обмеження у 80 тисяч гривень для "європротоколу" сприятиме врегулюванню ДТП саме у спрощеному порядку – без виклику поліції.
До 2025 року частина автовласників свідомо відмовлялася від оформлення "європротоколу", якщо оцінювали шкоду як більшу за встановлений ліміт", – зазначив гендиректор МТСБУ. Оформлювати "європротокол" можна у наступних випадках: за наявності "автоцивілки" (ОСЦПВ) в обох водіїв; ДТП була контактною (тобто, два авто фізично стикнулися одне з одним) та сталася за участю лише двох транспортних засобів; внаслідок ДТП не було потерпілих; пошкоджено або знищено лише транспортні засоби (а не відбійник, паркан чи стовп на додачу); водії не перебувають у стані сп’яніння чи під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції; учасники ДТП дійшли згоди щодо її обставин. У всіх інших випадках під час оформлення ДТП потрібно викликати поліцію, адже страхова компанія матиме право відмовити у виплаті, якщо виявить будь-які невідповідності. Як оформити "європротокол" Є два способи оформити "європротокол": в паперовому або в електронному вигляді. Паперовий бланк надає страхова компанія під час оформлення поліса (якщо бланк загубиться, можна попросити новий).
Також бланк можна роздрукувати самостійно за посиланням.
Його потрібно заповнити вручну, провести фото- або відеофіксацію наслідків ДТП та протягом трьох днів подати документи до обох страхових компаній. У бланку водії мають вказати свої дані, інформацію про авто, дані страхової компанії, вибрати обставини ДТП (наприклад, аварія сталася під час зміни смуги, обгону, паркування тощо). Електронний "європротокол" можна оформити через спеціальний онлайн-сервіс.
Такий протокол автоматично передається до страхових компаній та бази даних МТСБУ.
Там же ці дані перевіряються, зокрема на наявність "автоцивілок". loadScript("https://connect.facebook.net/en_US/sdk.js#xfbml=1&version=v3.2", function (){}); У формі потрібно вказати дані про авто, додати фото чи відео наслідків аварії, завантажити фото техпаспорта та посвідчення водія, позначити місце ДТП на мапі, вказати обставини ДТП, за наявності додати свідчення свідків, підтвердити оформлення за допомогою sms-повідомлення та вказати електронну пошту, на яку прийде європротокол. Що робити, якщо "європротокол" склали помилково Іноді виникають ситуації, коли водії не дотримуються всіх вимог "європротоколу".
Наприклад, не вказують, що крім авто був пошкоджений паркан чи ще одна машина. "Якщо вже після оформлення "європротоколу" з"ясувалося, що одна з обов’язкових умов не виконана, можуть виникнути проблеми з врегулюванням такого випадку, навіть прийняття­ рішення страховиком про відмову у страховій виплаті", – наголосили в МТСБУ. У разі, якщо під час оформлення "європротоколу" не вказати про наявність потерпілого, то останній не зможе претендувати на відшкодування завданої здоров’ю шкоди. Наприклад, після оформлення паперового "європротоколу" водії помітили чи згадали, що під час аварії постраждав ще й дорожній знак.
У такій ситуації протокол можна просто не відправляти страховій компанії. Читайте також: Як обрати "автоцивілку" та від чого залежить вартість поліса З електронним трохи складніше, адже він автоматично надсилається до МТСБУ та страхової компанії.
У подібних випадках, якщо немає потерпілих і не завдано шкоди третім особам, водії можуть на місці скласти схему ДТП (намалювати її на листочку), поставити свої підписи та поїхати до найближчого поста поліції.
Вона оформить належні документи, які потім розглядатиме страхова компанія. У МТСБУ кажуть, що часто водії скаржаться на відмови страхових компаній у виплатах за підсумками складання "європротоколу".
Потім з’ясовується, що в ДТП, наприклад, було три авто, а не два.
Тож насправді страхова мала законні підстави не виплачувати кошти. "Ми закликаємо всіх водіїв бути відповідальними – не погоджуватися на оформлення "європротоколу", якщо є хоча б найменші сумніви в доброчесності іншої сторони або в законності використання цього механізму.
І в разі найменших підозр – викликати поліцію", – резюмував Берназюк. Що відбувається після оформлення "європротоколу" Після оформлення "європротоколу" страхові компанії отримують дані про ДТП та запускається процедура врегулювання.
Протягом 10 днів після отримання повідомлення, страхова повинна провести огляд пошкодженого авто. "З 2025 року страховики можуть спрямовувати пошкоджене авто на ремонт до партнерської СТО зі свого погодженого переліку.
Саме ремонт, а не грошова виплата, тепер є базовою формою компенсації", – пояснив заступник начальника департаменту врегулювання збитків страхової компанії "ІНГО" Володимир Сенченко. Якщо власник авто погоджується на ремонт, то страхова компанія самостійно комунікує з обраним СТО і оплачує вартість ремонту напряму.
Водій може відмовитись від запропонованого СТО у письмовій формі.
Тоді страхова виплатить компенсацію на банківський рахунок.

Додати коментар

Користувач:
email:





Новий день на ринку,
Інвестиції квапляться,
Золоті перспективи.

- Fin.Org.UA

Новини

14:20 - Страховик розпочав добровільний вихід з ринку шляхом виконання страхового портфеля
13:32 - "Дивляться в бік Азії": трейдери пшениці через обмеження експорту до ЄС шукають нові ринки
13:23 - У Агенції оборонних закупівель розповіли, як далі купуватимуть дрони
13:15 - Стало відомо, скільки коштуватиме для українців природний газ у червні
13:07 - Олексій Колєсніков: квест — інтелектуальна гра, яка може стати успішним бізнес-проєктом
13:01 - Рубль зміцнився до максимуму за два роки на тлі новини про переговори
13:00 - Перший в мережі: як Alterra Group будує індустріальні парки в Україні
12:59 - 10 рішень для інклюзивного працевлаштування
12:41 - московія атакувала ферму на Миколаївщині: є загиблий і поранені
12:36 - Китай послабить обмеження на експорт рідкоземельних металів
12:21 - Банкіри найліпше оцінили фінсектор України за останні три роки: основні ризики
12:07 - Знижки до 46%: п’ять країн відкривають новий газовий маршрут до України
11:59 - Інтерв'ю Сергія Ніколайчука Business Breakfast про перспективи долара і євро, розвиток ШІ та монетарну політику НБУ
11:55 - Капуста коштує у 3,6 раза дорожче, ніж торік: яка ціна
11:45 - У московія очікують банківську кризу: прогноз прокремлівських економістів
11:33 - Посадовець задекларував криптовалюту, але "забув" про нерухомість
11:04 - В Україні запустили новий комплекс з виробництва спецпричепів
11:00 - Опитування про системні ризики фінансового сектору, травень 2025 року
11:00 - Керівники найбільших банків та небанківських фінустанов оцінили поточний стан та стійкість сектору найліпше із 2021 року – Опитування про системні ризики
10:47 - Компанія дружини Веревського стала найбільшим покупцем сільгоспземель
10:42 - Курс валют у банках на 29 травня: скільки коштує долар та євро
10:31 - Суд дозволив компанії Журжія продовжити будівництво електростанції під Києвом
10:12 - Щодо застосування штрафних санкцій у разі самостійного виправлення методологічних помилок у Звіті про контрольовані операції
10:10 - За який звітний період вперше застосовуються коригування фінансового результату до оподаткування, пов’язаного з отриманням та використанням бюджетних грантів?
10:09 - Подання Довідки про факт оприбуткування товарів та Звіту про цільове використання товарів, ввезених на митну територію України із звільненням від оподаткування
10:07 - Помилки у заголовній частині ПН не призвели до зміни обсягів постачання та суми податкових зобов’язань: чи є відповідальність за несвоєчасну реєстрацію РК в ЄРПН?
10:06 - Ринки злетіли після блокування мит Трампа
10:05 - Чи є об’єктом оподаткування ПДВ оплата резидентом Дія Сіті вартості освітніх послуг, які будуть надаватися постачальником таких послуг директору?
10:02 - Податковий календар на 30 травня 2025 року
10:01 - Туристичний збір: надходження до місцевих бюджетів Дніпропетровщини від фізичних осіб – понад 2,7 млн гривень


Більше новин

ВалютаКурс
Алжирський динар0.3149
Австралійський долар26.7696
Така0.33841
Канадський долар30.0725
Юань Женьміньбі5.7814
Чеська крона1.889
Данська крона6.313
Гонконгівський долар5.3062
Форинт0.11683
Індійська рупія0.48731
Рупія0.0025508
Новий ізраїльський шекель11.7553
Єна0.28802
Теньге0.081357
Вона0.030288
Ліванський фунт0.000465
Малайзійський ринггіт9.8448
Мексиканське песо2.1545
Молдовський лей2.4065
Новозеландський долар24.8003
Норвезька крона4.0951
Саудівський ріял11.0881
Сінгапурський долар32.2731
Донг0.0016025
Ренд2.3222
Шведська крона4.3292
Швейцарський франк50.2814
Бат1.27335
Дирхам ОАЕ11.3233
Туніський динар13.956
Єгипетський фунт0.8352
Фунт стерлінгів56.0596
Долар США41.5903
Сербський динар0.40153
Азербайджанський манат24.4606
Румунський лей9.3158
Турецька ліра1.0646
СПЗ (спеціальні права запозичення)56.4046
Болгарський лев24.074
Євро47.0761
Ларі15.2123
Злотий11.0964
Золото137707.98
Срібло1382.18
Платина45454.87
Паладій40478.18

Курси валют, встановлені НБУ на 29.05.2025