Food Market в Епіцентрі. Що купують українці
17.12.2024 17:00 | Економічна правда. Публікації
Продовольча корзина українців значно змінилася під час війни.
Більше купують готову продукцію та відмовляються від преміальних товарів, проте балують себе дорогим алкоголем та шоколадом.Ставка на якість та яскраві формати
Смакові вподобання українців стали більш прагматичними.
Інфляція змушує відмовлятися від делікатесів, таких як ікра чи морепродукти, на користь більш доступних товарів.
Спостерігається стагнація в категорії "люксових" продуктів.
Враховуючи пріоритети споживачів, Food Market в Епіцентрі робить акцент на трьох складових.
По-перше, це баланс доступної ціни та якості, який досягається завдяки продукції невеликих місцевих виробників або власного виробництва.
Наприклад, Food Market в столичному ТЦ Епіцентр на вул.
Берковецькій має власну кондитерську, пекарню повного циклу, а також сироварню і зону м’ясопродуктів власного виробництва.
Друге - це яскраві дизайни фуд-кортів.
В нинішніх умовах люди заклопотані та знервовані, тож хочуть отримати приємний досвід від відвідування магазину, розповідає Олег Шкаровський, керівник напрямку "Фуд рітейл" мережі торгових центрів "Епіцентр".
І третє - власна кулінарія та пекарня.
Через відключення світла, повітряні тривоги та загальний стрес, часу на домашнє приготування стає все менше.
У 2024 році продажі кулінарії в мережі Food Market, яку розвиває Епіцентр, зросли більш ніж на 50%.
"Люди хочуть їсти швидко, якісно та недорого.
Різноманітність перестала бути основною потребою, натомість на перший план вийшли доступність і практичність", - пояснює Олег Шкаровський.
Топ-10 найпопулярніших товарів, які українці обирають до святкового столу та на подарунки: Креветки варено-мороженіНабір Pepsi зі склянкоюМандарини АйханКіндер СюрпризКонсервований тунецьСир МаасдамВіскі Hankey BannisterНоворічний адвент-календар Kinder MiniПодарунковий набір M&M"sСалат "Олів"є"Віскі, як розрада, їжа - як вимога часу
Попри прагнення економити, українці не відмовляють собі в маленьких радощах.
Про це свідчать стабільно високі продажі шоколаду і сиру, а також збільшення попиту на солодощі на 20%.
Суттєво зросла у порівнянні з довоєнним періодом реалізація віскі, у той час як продажі горілки скорочуються.
На фоні загального зменшення попиту на традиційні сорти м"яса, як-от свинину, стабільно високими залишаються продажі курятини.
Попри загальну економію, винятком стали креветки.
Завдяки найнижчій ціні на ринку, яку пропонує Епіцентр, їхні продажі демонструють стрімке зростання.
У категорії напівфабрикатів також помітна позитивна динаміка.
Заморожені продукти, такі як пельмені, вареники та піца, демонструють зростання завдяки зручності використання та високій швидкості приготування.
Найвищу динаміку демонструють категорії м"ясного й рибного виробництва (+71,6%), свіжі продукти (+43,3%) та випічка (+47,9%).
В регіональному розрізі найкращі показники - в центральних регіонах України.
Схід і південь, де тривають бойові дії, залишаються найбільш складними для розвитку бізнесу.
"Епіцентр прагне розбавити сіру буденність, в якій доводиться сьогодні жити всім українцям, яскравим клієнтським досвідом.
Кожен наш Food Market стає частиною цієї місії", - підкреслює Шкаровський.Зараз в Україні працюють 27 магазинів Food Market із загальною площею 46,4 тис.
кв.
м.
У 2024 році відкрито три нові локації: у Києві (Бальзака), Чабанах та Чернігові.
Наступного року в планах запуск точок у Броварах, Обухові, на заході України та ще однієї у столиці.