Прибуткові ПрАТи – перший результат трансформації виробничого напряму УЗ під керівництвом Шрамка, - Rail Freight
11.07 19:52 | Fin.Org.UaВперше за десятирічча два роки поспіль, у 2023 та 2024 роках,афілійовані активи напряму «Ремонт і виробництво» Укрзалізниців плюсі: сумарно 234 млн грн прибутку.Акцент на власне виробництво дозволив заощадити УЗ понад 170 млн лише у 2024. Аодним з найбільших досягнень став запуск накладки, яку раніше виробляли на Азоставлі. Про це в інтерв’ю провідному європейському медіа Rail Freight заявив Євген Шрамко, член правління Укрзалізниці, напрям «Ремонт і виробництво». У січні 2022 він очолив цей напрям.
Такого результати вдалось досягти завдяки централізації управління, оптимізації процесів і впровадженню єдиних стандартів роботи. До 2022 року напрям складався з розрізнених підрозділів із різними підходами до виробництва, більшість із яких були збитковими.Євгену Шрамку доручили змінити ситуацію. Він ініціював масштабну трансформацію.
«Крім організаційних змін, ми розпочали такі практики як проведення енергоаудитів, впровадження принципів ощадливого виробництва, орієнтацію на енергоефективність, а також нові підходи до закупівель, які дозволили в окремих випадках скоротити витрати на матеріали на 40% — навіть в умовах високої інфляції останніх років», — пояснив він.
Окрім поточної ремонтної та технічної діяльності, напрям зробив акцент на розвиток внутрішнього виробництва. У 2024 році було запущено виробництво 100+ запчастин і комплектуючих, які раніше закуповували за кордоном або у посередників. Це дало змогу заощадити понад 170 млн грн. «Хоча внутрішнє виробництво існувало й раніше, воно не було достатньо структурованим і не мало пріоритетного значення», —акцентував Шрамко.
А одним з найвагоміших досягнень Шрамко називає запуск виробництва рейкової накладки — критичного елементу, який до 2022 виготовляли виключно на Азовсталі. Напрям вже поставив УЗ понад 60 тонн нової накладки, більшість використовується на ділянці Чоп-Ужгород.
Серед подальших планів – цифровізація. Вона сприятиме подальшому усуненню проблем непрозорості та корупційних ризиків, що мали місце в минулому. Крім того, цифровізація дозволить трансформувати напрям з аналогової моделі у сучасну систему ефективного й прибуткового управління. Зокрема, у 2025 році планується запуск Електронної черги для ремонту вагонів.
У центрі стратегії напряму — створення прибуткової та конкурентної виробничої моделі. І хоча процес ще триває, обраний підхід уже доводить свою результативність.