Україна значно збільшила експорт ячменю до Туреччини
16:15 | Економічна правда. Публікації
У період з липня по листопад поточного сезону експорт ячменю з України становив 1,2 млн тонн, що на 37% поступається відвантаженням за аналогічний період 2024/25 маркетингово року і становить 46% прогнозованого експортного потенціалу зернової.
Про це повідомляє "АПК-Інформ".
За даними аналітиків, у листопаді цього року експорт ячменю з України становив 78,2 тис.
тонн, що на 50% поступається показнику за аналогічний період роком раніше.
Основними імпортерами української зернової у липні-листопаді стали Китай, який закупив 42% всіх партій, Туреччина з часткою 20% та Лівія (12%).
"При цьому слід зазначити, що Туреччина цього сезону збільшила імпорт українського ячменю в 6,4 раза, придбавши 233 тис.
тонн проти 36 тис.
тонн минулого сезону.
В той же час Китай та Лівія зменшили закупівлі ячменю на 31% та 37% відповідно", – говориться у повідомленні.
За прогнозами аналітиків, експортний потенціал українського ячменю у 2025/26 МР оцінюється на рівні 2,5 млн тонн, що на 11% перевищує показник минулого МР.
Валовий збір зернової при цьому прогнозується на рівні 5,3 млн тонн.
Нагадаємо:
У листопаді Україна експортувала 158 тис.
тонн соєвого шроту, і це новий місячний рекордо, який на 26% перевищує показник жовтня і на 5% вище попереднього максимуму – 150,5 тис.
тонн в липні.
У жовтні Україна експортувала 4,5 млн тонн агропродукції, що на 20,8% більше аналогічного показника попереднього місяця.
Раніше повідомлялося, що Єгипет став основним імпортером українського зерна у жовтні, на нього припало 23,3% від загальної вартості експорту зернових.
За два місяці 2025/26 маркетингово року Україна експортувала 1,456 млн тонн пшениці, що на 28% нижче, ніж за аналогічний період минулого сезону, коли експортували 2,026 млн тонн.
У серпні Україна після тривалої перерви відновила поставки соєвого шроту до Єгипту, відвантаживши 18,5 тис.
тонн.
Раніше аналітики зазначали, що Україна практично втратила ринки пшениці в Азії та Африці, поки зосереджувалася на експорті в Європу.
У тому числі повідомлялося про втрату 70% ринку Єгипту.
Раніше повідомлялося, що позиції української соняшникової олії на ринку Азії слабшають.
Укоаїна суттєво втратила свої позиції на азійському ринку внаслідок складної логістики та високої конкуренції з боку дешевшої соєвої олії, а також соняшникової олії російського та аргентинського походження.

