За пів року ЄС збільшив імпорт російського зрідженого газу
20:20 | Економічна правда. Колонки
У першому півріччі 2025 року ЄС імпортував зрідженого природного газу з московії на суму близько 4,48 млрд євро.
Про це з посиланням на дані європейського статистичного відомства, Євростату, повідомляє Deutsche Welle.
За аналогічний період минулого року вартість імпортованого газу з московія становила близько 3,47 млрд євро.
"В цілому за перші шість місяців цього року Європейський Союз ввіз ЗПГ на суму близько 26,9 млрд євро.
Більша частина надійшла з США (на суму близько 13,7 млрд євро)", – говориться у повідомленні.
За даними Єврокомісії, у 2024 році Сполучені Штати були найбільшим постачальником ЗПГ в ЄС.
На їх частку припадало майже 45 відсотків від загального обсягу імпорту цієї сировини.
"московія постачає трубопровідний газ до ЄС по одному газопроводу - "Турецькому потоку".
Постачання призначені лише для кількох країн, таких як Угорщина та Словаччина", – говориться у повідомленні.
У той же час до Європи московитський ЗПГ доставляється морськими танкерами.
Ці постачання зросли у 2024 році, але з початку 2025-го їх обсяг знову пішов вниз.
У січні-березні 2025 року ЄС отримав близько 5,7 млрд куб.
м російського СПГ.
"Россійська нафта в основному підпадає під ембарго ЄС, введене в 2023 році.
Санкції щодо російського газу поширюються лише на трубопровідний та передбачають виключення для Будапешта і Братислави", – пише DW.
"Щодо зрідженого природного газу з московії Європейський Союз обмежувальних заходів не вводив.
Його активно закуповували, зокрема, Іспанія, Франція, Нідерланди та Бельгія.
В той же час Австрія, Польща, країни Балтії раніше добровільно відмовилися від газу з московія", – говориться у повідомленні.
Нагадаємо:
Раніше повідомлялося, що торік Європейський Союз витратив на російські енергоресурси більше, ніж виділив на фінансову допомогу Україні.
У 2024 році ЄС витратив приблизно 21,9 млрд євро на імпорт російського викопного палива – лише на 1% менше, ніж у попередньому році.
Для порівняння: ця сума перевищує 18,7 млрд євро фінансової допомоги, яку ЄС надав Україні того ж року.
Також повідомлялося, що березні-квітні 2025 року до іспанських портів надійшло 123 тисячі тонн дизельного палива з Марокко.
Експерти вказують, що Марокко не має діючих нафтопереробних заводів від 2016 року, тому закупівля дизелю з подальшим реекспортом виглядає економічно нелогічною, якщо тільки це пальне не має конкурентної ціни.