Укрзалізниця готується до масштабного перезапуску вагоноремонтного напряму

17:58 | Fin.Org.Ua

З початку повномасштабної війни обсяги вантажних перевезень в Україні скоротилися на 40%, а перевезення вагонами УЗ – на 58%. Це спричинило зниження обсягів ремонтів вагонів на 55%. Як наслідок, галузь працює з істотним недовантаженням: наразі лише 8 із 29 вагоноремонтних підрозділів є прибутковими. За прогнозами, у 2025 році збитки вагоноремонтного напрямку можуть сягнути 600 млн грн.Для підвищення ефективності використання вагоноремонтних потужностей та адаптації до нових ринкових реалій, Укрзалізниця розглядає низку можливих варіантів трансформації, зокрема, оренду, державно-приватне партнерство, перепрофілювання.
Про це йшлося 15 серпня під час відкритої зустрічі Укрзалізниці щодо поточної ситуації та майбутнього вагоноремонтного напрямку. 
До обговорення долучилися представники міжнародних фінансових інституцій, експерти з інвестицій, оренди нерухомості та управління активами, бізнес-асоціації, представники ринку, органів влади та самої Укрзалізниці.
Розуміючи, що потужності працюють із недовантаженням, УЗ здійснила прогноз вибуття вагонного парку на 10 років. «Протягом наступного десятиліття понад 50% наявного вагонного парку буде виведено з експлуатації. Прогнози щодо приватного сектора подібні – близько 44%. Це фундаментально змінює навантаження на ремонтну інфраструктуру й вимагає нових підходів до вагоноремонтних підприємств. Саме тому ми й ініціювали дану дискусію - щоб разом із ринком знайти ефективну модель трансформації», – наголосив Євген Шрамко, член правління УЗ, напрм «Ремонт і виробництво».
Серед обговорюваних сценаріїв трансформації – оренда, державно-приватне партнерство, перепрофілювання. У цьому контексті також розглядалися положення нещодавно ухваленого закону про державно-приватне партнерство.
УЗ підкреслила свою відкритість до співпраці з ринком і пошуку рішень, що будуть взаємовигідними для держави, бізнесу та самої компанії.Голова правління Олександр Перцовський зазначив, що залучені інструменти мають бути ефективними та швидкими, адже важливо вивести вагоноремонтну галузь у плюс. В цьому контексті Олексій Балеста заступник Міністра розвитку громад та територій України задекларував свою готовність всіляко підтримувати цей процес.
Окремий блок дискусії стосувався правового забезпечення трансформацій. Учасники акцентували, що зміни у сфері державного майна мають базуватись на чіткій нормативно-правовій базі, щоб уникнути юридичних ризиків і надмірного втручання з боку правоохоронних органів.
Денис Гайовий, асоційований директор, старший банкір Групи сталої інфраструктури ЄБРР, підтвердив, що інституція вже співпрацює з Укрзалізницею та готова детальніше вивчити можливості для кооперації у сфері вагоноремонту.
Марк Клоепфель, регіональний директор EPSA у регіонах DACH та CEE, зі свого боку зазначив, що поки проєктів з Укрзалізницею не було, але компанія також відкрита до співпраці.
Ольга Балицька, керівниця практики нерухомості та інфраструктури, співголова Комітету з відновлення України Європейської Бізнес Асоціації, наголосила, що надзвичайно важливо, що УЗ розпочала публічну дискусію про ефективне управління державними активами. У світі є небагато прикладів трансформації вагоноремонтних потужностей, але бізнес готовий підтримувати цей процес, зокрема, надавати експертизу, аналітичну підтримку та брати участь у спільному напрацюванні рішень.Проте, і бізнесу важливо бачити конкретні результати – показники рентабельності, умови тощо.
Укрзалізниця зафіксувала пропозиції та позиції всіх учасників дискусії. Наступним кроком стане розробка оптимальної моделі трансформації, яку буде винесено на подальше відкрите обговорення.
 

Додати коментар

Користувач:
email:





Золото, валюта,
Акції, облігації,
Інвестиції.

- Fin.Org.UA

Новини

19:40 - Торговый профицит еврозоны резко упал вслед за экспортом
19:05 - Арешт акцій трьох заводів у справі Коломойського скасовано
18:55 - Бартер повертається в московія через санкції: китайці обмінюють двигуни на сталь
18:27 - НБУ назвав рушій зростання активів банків у другому кварталі
18:05 - ГУР оновило список суден, які возять зерно та вугілля з тимчасово окупованих територій
17:58 - Укрзалізниця готується до масштабного перезапуску вагоноремонтного напряму
17:58 - Укрзалізниця готується до масштабного перезапуску вагоноремонтного напряму
17:55 - Ціни на бензин у московія оновили рекорди на тлі ударів по НПЗ
17:24 - Дорожнє покриття на Львівщині здали у оренду за 100 тисяч гривень на місяць
17:20 - Нацбанк показав курс долара і євро на вівторок 19 серпня
17:13 - Двом небанківським фінансовим установам відкликано ліцензії та виключено їх з Державного реєстру фінансових установ
17:05 - Спокойное погружение нефти продолжается
16:42 - У Лозовій на Харківщині опалювальний сезон – під загрозою
16:20 - Бізнес-спільнота закликає депутатів внести зміни до закону про лобіювання
15:55 - Реальне зростання ВВП цього року становитиме 2,7% – Мінекономіки
15:46 - Шанхайська біржа сягнула найвищого рівня за 10 років
15:30 - Курси валют, встановлені НБУ на 19.08.2025
15:18 - Свириденко розповіла, що саме передбачає програма дій уряду
15:14 - Засідання Комісії
15:00 - Ексвласник телеканалу ZIK та втікач Димінський має бізнес у Латвії
14:40 - До кінця року Україна планує відновити 3,2 ГВт пошкоджених об’єктів енергетики
14:30 - Биткоин углубляет снижение, заставляя волноваться за аптренд
14:30 - Зустріч з AI for Good Foundation: обговорили нові проєкти для економічної стійкості та інновацій в Україні
14:20 - Два енергоблоки Хмельницької АЕС планують почати добудовувати вже наступного року
14:15 - Мінекономіки спільно з ДУ «Професійні закупівлі» запустило навчальний курс із Prozorro Market
14:05 - ВІДДІЛ КОМУНІКАЦІЙ З ГРОМАДСЬКІСТЮ УПРАВЛІННЯ ІНФОРМАЦІЙНОЇ ВЗАЄМОДІЇ ГУ ДПС У ДНІПРОПЕТРОВСЬКІЙ ОБЛАСТІ (ТЕРИТОРІЯ ОБСЛУГОВУВАННЯ - МІСТО ДНІПРО) ІНФОРМУЄ!
14:00 - Огляд банківського сектору, серпень 2025 року
14:00 - Кредитування стало рушієм зростання активів банків другий квартал поспіль – Огляд банківського сектору
14:00 - Україна потребує $45 мільярдів зовнішнього фінансування наступного року – Марченко
13:47 - Українським морським коридором транспортовано понад 137 мільйонів тонн вантажів


Більше новин

ВалютаКурс
Алжирський динар0.31855
Австралійський долар26.8554
Така0.33958
Канадський долар29.9086
Юань Женьміньбі5.7473
Чеська крона1.9688
Данська крона6.4542
Гонконгівський долар5.2776
Форинт0.121794
Індійська рупія0.47234
Рупія0.0025476
Новий ізраїльський шекель12.1672
Єна0.27965
Теньге0.076514
Вона0.029763
Ліванський фунт0.000461
Малайзійський ринггіт9.7707
Мексиканське песо2.1929
Молдовський лей2.4743
Новозеландський долар24.4872
Норвезька крона4.0502
Саудівський ріял10.9953
Сінгапурський долар32.1607
Донг0.0015693
Ренд2.343
Шведська крона4.3155
Швейцарський франк51.1136
Бат1.27076
Дирхам ОАЕ11.233
Туніський динар14.3151
Єгипетський фунт0.8531
Фунт стерлінгів55.8563
Долар США41.2589
Сербський динар0.41115
Азербайджанський манат24.2657
Румунський лей9.5198
Турецька ліра1.0091
СПЗ (спеціальні права запозичення)56.4569
Болгарський лев24.641
Євро48.1739
Ларі15.3072
Злотий11.333
Золото138039.49
Срібло1570.46
Платина55067.02
Паладій45997.07

Курси валют, встановлені НБУ на 19.08.2025