Техогляд обов’язковий, але не для всіх: хто має проходити ТО та де це зробити

10.07 13:43 | Економічна правда

Обов’язковий технічний огляд автомобілів, які не використовують в комерційних цілях, в Україні скасували у 2011 році.
Тоді таке рішення у владі мотивувати прагненням усунути надмірне державне регулювання у сфері автоперевезень. З того часу було кілька ініціатив щодо повернення техогляду.
У 2019 році Міністерство інфраструктури навіть публікувало відповідний законопроєкт. Аби наблизити українські норми і стандарти до Європейського Союзу, у травні 2025 року Кабінет міністрів затвердив нові правила проходження технічного огляду автомобілів.
Ці зміни набули чинності з 1 липня.
Щоправда, стосуються вони не всіх. Кому обов’язково потрібно проходити техогляд, де це зробити та скільки коштує? Що таке технічний огляд транспорту Технічний огляд (ТО) або як його називають офіційно "обов’язковий технічний контроль" – це перевірка транспортного засобу для того, щоб переконатися, що він справний та безпечний для руху. Під час техогляду перевіряють гальма, рульове керування, світлопропускання скла, фари та світло, шини та колеса, ремені безпеки, викиди шкідливих речовин, кузов, газобалонне обладнання (за наявності).
У навчальних машинах також перевіряють додаткові педалі. Крім цього звіряють номери кузова (VIN-код) і номерні знаки автомобіля з даними документів. Хто обов’язково має проходити техогляд Для власників легкових автомобілів техогляд скасували ще у 2011 році, але для низки інших видів транспорту він залишається обов’язковим. Раз на два роки мають проходити ТО легкові авто, які використовують в комерційних цілях (наприклад, для доставки товару), вантажівки вагою до 3,5 тонн та причепи до них (які експлуатуються більш ніж два роки). Щороку перевірку проходять вантажні авто понад 3,5 тонни, їх причепи, а також таксі, незалежно від того, скільки часу вони використовуються. Щодо цього є важливе уточнення.
Навіть якщо власник автомобіля співпрацює з платформами на кшталт Bolt чи Uklon, але не має ліцензії на пасажирські перевезення, юридично – це не таксі.
Тобто проходити ТО йому не потрібно. Двічі на рік огляд проходять автобуси і спецтехніка, яка перевозить небезпечні вантажі, незалежно від терміну експлуатації. Як пройти обов’язковий техогляд авто Перелік пунктів техконтролю можна знайти на сайті Головного сервісного центру.
На мапі вказана адреса пунктів, контакти та перелік транспортних засобів, які можуть пройти у них контроль. Як пройти обов’язковий техогляд? Сервісний центр МВС Результати обстеження вносять до електронного протоколу, а власнику транспортного засобу видають паперову копію.
Перевірити дійсність документа можна онлайн за допомогою сервісу "Перевірка протоколу ОТК". Сама процедура проходження ТО триває від 30 хв до 65 хв залежно від транспортного засобу.
Наприклад, для легкових авто орієнтовний час огляду становить 40 хв. Вартість проведення техогляду пункти визначають самостійно.
Наприклад, у Києві пройти ТО для легкового авто коштує близько 1,3-1,6 тис.
грн. Які нові вимоги до техогляду Головне нововведення 2025 року – запровадження повної фото- та відеофіксації процесу технічного контролю.
Відповідно кожен пункт технічного контролю повинен мати щонайменше дві камери, які фіксуватимуть весь процес. При цьому, транспортний засіб на фото має займати мінімум 70% площі зображення.
Також обов’язково має бути зазначена дата і час, яка збігатиметься з датою подання протоколу, а самі світлини мають бути чіткими та добре освітленими. Приклад вимоги до фотофіксації Сервісний центр МВС "Головна мета – покращити контроль і знизити так званий номінальний, фіктивний обов’язковий технічний контроль.
Раніше можна було, умовно кажучи, скористатися фотошопом або не повністю проводити необхідні вимірювання.
Зараз процес відеофіксації дає нам можливість контролювати всю процедуру", – пояснював заступник начальника Головного сервісного центру МВС Павло Сорока. В Україні працюють близько 800 пунктів технічного контролю.
Вони вже оснащені необхідним обладнанням та камерами, тож одразу надсилають відеофайли з перевірки до регіональних сервісних центрів. Читайте також: Як зняти з реєстрації та утилізувати авто Також під час техогляду окрім знімка лічильника пробігу (одометр), за наявності потрібно фіксувати і тахограф.
Цей прилад записує режим руху (швидкість та пройдена відстань) і праці водія (час роботи за кермом, період відпочинку). Окрім звичного знімка одометра, тепер обов’язково фіксується і тахограф (якщо він встановлений) – з додатковими фотографіями активного екрана та таблички адаптації.
Для навчальних автомобілів – спрощено фіксацію елементів керування. Водночас скасували окрему фотофіксацію результатів гальмівних випробувань.
Тепер достатньо відеозапису всього процесу. Що буде, якщо не пройти ТО Якщо використовувати транспортний засіб без дійсного технічного огляду, можна отримати штраф.
Щоправда, його сума в рази менша, ніж вартість ТО – всього 340 грн.
За повторне порушення протягом року можуть позбавити водійських прав на термін від 3-х до 6 місяців. Для пунктів, які провели техогляд із порушеннями (наприклад, з некоректною фотофіксацією), передбачено адміністративний штраф – 1400 грн. Читайте також: Що таке "європротокол" та коли можна ним користуватися Контроль за дотриманням нових вимог здійснюватимуть сервісні центри МВС.
Якщо під час моніторингу виявлять порушення (наприклад, відсутня частина відеозапису), протокол техконтролю анулюють і повідомлять про це власнику.

Додати коментар

Користувач:
email:





Market efficiency
Reflects how well information
Is priced in securities

- Fin.Org.UA

Новини

07:35 - Фінансовий астрологічний прогноз на 12.07.2025
00:00 - Накази Міністерства енергетики України
00:00 - Новини від Міністерства енергетики України
00:00 - Регуляторні акти Міністерства енергетики України
21:26 - Курченку повідомили про заочну підозру у "привласненні" українських підприємств на Донбасі
21:00 - Новини 11 липня: парад кредитних угод, історичний максимум Bitcoin та підозра заступнику голови уряду московія
20:48 - Російські шахти зупиняють видобуток — бояться ще більших збитків
20:22 - Мінекономіки та ЮНІДО підписали угоду про запуск ініціативи зеленого індустріального відновлення за підтримки Японії
19:55 - Прибуткові ПрАТи – перший результат трансформації виробничого напряму УЗ під керівництвом Шрамка, - Rail Freight
19:52 - Прибуткові ПрАТи – перший результат трансформації виробничого напряму УЗ під керівництвом Шрамка, - Rail Freight
19:52 - Національний банк підписав Хартію стійкості людського капіталу
19:35 - Один бренд і 100 підконтрольних ФОП: слідчі викрили схему ухилення від податків
19:15 - Золото в диапазоне, но тестирует верхнюю границу
19:03 - Приватбанк отримає від ЄБРР 600 мільйонів євро на кредити бізнесу
18:45 - Понад $1 мільйон інвестицій у жіноче підприємництво: стартував прийом заявок на другий етап «СТВОРЮЙ!»
18:43 - Україна та ЄБРР підписали меморандум, який передбачає запуск нової фондової біржі
18:37 - Зернова справа на 12 мільйонів гривень: НАБУ вручило підозру прокурору спеціалізованої прокуратури
18:27 - Герман Галущенко і заступник Генсекретаря ПРООН Хаолян Сюй обговорили продовження підтримки українського енергосектору
18:25 - Герман Галущенко і заступник Генсекретаря ПРООН Хаолян Сюй обговорили продовження підтримки українського енергосектору
18:19 - Єдиний авіаносець флоту московія хочуть списати на металобрухт після семи років ремонту
18:08 - ТЕХ-СОФТ АТЛАС: як платять українці у 2025-му – тренди першого півріччя
18:01 - Санаторій в престижній Конча-Заспі: АРМА перевіряє аномальну ціну переможця аукціону
18:00 - 257 млн податків за останні 3 квартали: "Ябко" розкриває звітність за 2025 рік
17:30 - Мінекономіки презентувало бачення промислової політики на URC 2025 у Римі
17:30 - Як інвестувати в нерухомість під час війни
17:25 - Нацбанк показав курс долара та євро на понеділок 14 липня
17:24 - "Укргідроенерго" отримає від ЄІБ перший транш кредиту на відновлення ГЕС
17:00 - В червні українці купили 9,5 тисяч мотоциклів: яким маркам надають перевагу
16:43 - Кількість тривалих затримок російських авіакомпаній подвоїлася
16:41 - Міжнародне агентство сумнівається, що московія зможе підтримувати теперішній видобуток нафти


Більше новин

ВалютаКурс
Алжирський динар0.32237
Австралійський долар27.4982
Така0.34419
Канадський долар30.5128
Юань Женьміньбі5.8294
Чеська крона1.9807
Данська крона6.5456
Гонконгівський долар5.3228
Форинт0.122137
Індійська рупія0.48694
Рупія0.0025764
Новий ізраїльський шекель12.5313
Єна0.28423
Теньге0.079819
Вона0.030394
Ліванський фунт0.000467
Малайзійський ринггіт9.8235
Мексиканське песо2.234
Молдовський лей2.4644
Новозеландський долар25.1332
Норвезька крона4.1312
Саудівський ріял11.141
Сінгапурський долар32.6414
Донг0.0016004
Ренд2.3309
Шведська крона4.3805
Швейцарський франк52.4729
Бат1.28789
Дирхам ОАЕ11.3757
Туніський динар14.3979
Єгипетський фунт0.844
Фунт стерлінгів56.4233
Долар США41.7842
Сербський динар0.41692
Азербайджанський манат24.5746
Румунський лей9.6166
Турецька ліра1.0401
СПЗ (спеціальні права запозичення)57.2078
Болгарський лев24.9711
Євро48.8416
Ларі15.3862
Злотий11.47
Золото139893.92
Срібло1572.99
Платина56985.71
Паладій48735.84

Курси валют, встановлені НБУ на 14.07.2025