Тіньовий танкерний флот московії збільшився втричі з 2022 року – дослідження

03.07 17:07 | Економічна правда

Кількість так званого "тіньового флоту" московії нзросла з менш ніж 100 танкерів на початку 2022 року до 300-600 на початку 2025 року, залежно від методу підрахунку. Про це йдеться у дослідженні Dryad Global, пише Safety4sea.com. Згідно з дослілженням, приблизно 40 відсотків цих танкерів надійшли від продавців з ЄС, власників розвантажувальних суден, що перебувають на межі або поза межами середнього терміну експлуатації. Типовий московитський танкер тіньового флоту має вік 20-25 років, що значно перевищує середній світовий показник для нафтових танкерів, який становить 13 років. "Вік – це прихована небезпека.
Через постійну зміну прапорів, назв і підставних компаній багато танкерів тіньового флоту пред"являють свіжі документи, приховуючи при цьому рік побудови і дані про технічне обслуговування", – говориться у публікації. Аналітики Dryad Global кажуть, що якщо контрагент не проведе глибокий пошук по історії судна (зіставлення з кожним попереднім номером ІМО), судно може виглядати справним, хоча насправді його сталі – два з гаком десятиліття, а класифікація могла втратити чинність. З січня по травень 2025 року США, ЄС та Велика Британія запровадили скоординовані санкції проти тіньового флоту московії, включивши до чорного списку близько 270 окремих танкерів, пов"язаних з російською нафтою.
Репресії почалися 10 січня, коли Міністерство фінансів США додало до списку 183 танкери і наклало санкції на "Газпром нафту" і "Сургутнафтогаз", вилучивши з основної торгівлі 17 мільйонів дециметрових тоннажів (DWT). Пакети санкцій ЄС 16-го та 17-го років (у лютому та травні) додали 74 та 189 танкерів відповідно, запровадили відповідальність за сприяння небезпечним або незастрахованим танкерам та розширили чорний список ЄС до 153 суден.
У березні до нього приєдналася Велика Британія, додавши ще 29 суден. Загальні західні санкції тепер охоплюють близько 270 танкерів дедвейтом майже 25 мільйонів тонн, що втричі більше, ніж у січні, зазначено у дослідженні. Судновласники здійснюють маніпуляції з системою АІС.
Екіпажі можуть змінювати тип судна з "нафтового танкера" на менш регульовану категорію або повністю вимикати транспондер під час проходження чутливих місцьі вмикати його лише після виходу з моря.
У деяких випадках судна передають неправдиві статичні координати. Часті зміни назви та прапора судна також є поширеним явищем, говориться у дослідженні.
Танкер може перейти з російського реєстру на ліберійський протягом декількох днів, часто змінюючи ідентифікатори під час перебування в порту.
Ці зміни швидко відображаються в цифрових сертифікатах, які зазвичай приймаються владою держави порту. Dryad Global зазначає, що протягом року одне судно може переходити від однієї компанії до іншої, часто зареєстрованої в таких юрисдикціях, як Сейшельські острови або Маршаллові острови.
І при цьому особу бенефіціарного власника приховують за номінальними директорами. "Приховування вантажу є останнім етапом.
Під час офшорних транзакцій поблизу Ломе, Сеути чи Кандли російська, іранська та венесуельська нафта часто змішується у змішані вантажі, які маркуються як мазут.
Це ускладнює відстеження походження і перешкоджає дотриманню санкцій і цінових обмежень", – говориться у публікації. Оскільки ці тактики часто поєднуються, регуляторні органи все частіше розглядають будь-яке судно з ідентифікаторами, що швидко змінюються, як судно з високим ступенем ризику.
Правозастосування перейшло від індивідуальних перевірок до ширших чорних списків суден, заснованих на поведінкових моделях, зазначає Dryad Global. Нагадаємо: Раніше повідомлялося, що Німеччина ввела додаткові заходи для протидії так званому "тіньовому флоту" московії в Балтійському морі.
З 1 липня німецька влада почала вимагати від танкерів, що проходять, надати інформацію про страхове покриття на випадок шкоди від забруднення нафтою. Також повідомлялося, що уряд Австралії запровадив цільові санкції проти 60 суден, пов"язаних з так званим "тіньовим флотом" московії.
Це перший випадок, коли Австралія запровадила санкції проти російського флоту. Також повідомлялося, що Панама прийняла рішення скасувати реєстрацію 128 суден, пов"язаних з Росією, після того, як вони потрапили під санкції США, їхніх союзників та ООН. Нагадаємо також, що уповноважений з питань санкційної політики Владислав Власюк зазначав у матеріалі для ЕП, що тіньовий танкерний флот – це не що інше, як діагноз тривалої непрозорості всієї системи міжнародних морських перевезень нафти.
І деякі з варіантів порушень, які по факту означають обхід санкцій, юридично не обов’язково є порушенням. Раніше повідомлялося, що японська нафтопереробна компанія Taiyo Oil Co.
приймає російську нафту, доставлену танкером з чорного списку Міністерства фінансів США та Європейського Союзу.
Танкер Voyager доставив 600 тис барелів нафти з терміналу "Пригородне" на острові Сахалін. Як повідомило агентство Bloomberg, Японія дозволила імпорт сахалінської суміші з міркувань енергетичної безпеки.
Проте, показовим є те, що вантаж на судні з чорного списку приймає країна "Великої сімки". Раніше повідомлялося, що танкери, які беруть участь у ключовій схемі постачання іранської нафти до Китаю, почали зникати з цифрових систем відстеження через загрозу санкцій. Останніми місяцями дедалі більше суден вимикають свої транспондери поблизу східного узбережжя Малайзії — регіону, який став важливим центром перевалки іранської нафти з одного судна на інше для подальшого транспортування до Китаю. Також повідомлялося, що танкери, які потрапили під санкції США, почали з’являтися в складному ланцюжку морських поставок, що перевозить російську нафту до Індії, яка наразі фіксує рекордний рівень імпорту цієї нафти.

Додати коментар

Користувач:
email:





Акції впали,
Спад хоче зіпсувати всіх
Але не зупинить.

- Fin.Org.UA

Новини

23:35 - Палата представників США остаточно ухвалила "Великий прекрасний закон" Трампа
21:00 - Новини 3 липня: що відбувається з курсом євро, причетність Медведчука до бізнесу у Запоріжжі
20:38 - Заблоковані податкові накладні та ризикові фірми: ДПС оголосило про різке скорочення
20:20 - Справа на 2,6 мільярда: ДБР завершило розслідування щодо директора Pin-Up
19:55 - Україна у червні закачала до підземних сховищ рекордні об'єми газу
19:19 - Складна дискусія: у Мінфіні вважають, що в Україні розкриють банківську таємницю
18:49 - Генпрокурор: кримінальних справ щодо бізнесу значно більше, ніж показувала статистика
18:09 - Український маркетплейс для пошуку медикаментів залучив $9 мільйонів інвестицій
18:00 - Підсумки ІХ Щорічної дослідницької конференції центробанків України та Польщі
18:00 - Summary of 9th NBU-NBP Annual Research Conference
17:31 - У роботі російського "ВКонтакті" стався масштабний збій
17:26 - Визначено порядок страхування відповідальності учасників ринку відкритого банкінгу
17:07 - Тіньовий танкерний флот московії збільшився втричі з 2022 року – дослідження
16:55 - В Україні зменшилась кількість реєстрації бізнесів
16:53 - Ощадбанк виграв апеляцію у московії за захоплені активи в Криму
16:47 - Звіт про стан реалізації у першому півріччі 2025 року Стратегії відновлення, сталого розвитку та цифрової трансформації малого і середнього підприємництва на період до 2027 року
16:33 - Засідання Комісії
16:30 - Як правильно монетизувати субсидії на електроенергію
16:25 - В Україні з'явились перші партії місцевих кавунів: яка їхня вартість
16:16 - Держагентство з управління резервами України розпочало роботу
16:09 - Нафтогазові доходи московії впали на третину
16:01 - Доповнення до плану-графіку здійснення заходів відстеження результативності регуляторних актів у 2025 р.
15:46 - Запаси палива достатні для забезпечення роботи атомних електростанцій – "Енергоатом"
15:32 - ВІДДІЛ КОМУНІКАЦІЙ З ГРОМАДСЬКІСТЮ УПРАВЛІННЯ ІНФОРМАЦІЙНОЇ ВЗАЄМОДІЇ ГУ ДПС У ДНІПРОПЕТРОВСЬКІЙ ОБЛАСТІ (ТЕРИТОРІЯ ОБСЛУГОВУВАННЯ - МІСТО ДНІПРО) ІНФОРМУЄ!
15:30 - Курси валют, встановлені НБУ на 04.07.2025
15:28 - Українці у травні отримали рекордну суму кешбеку
15:21 - Лист очікувань власника ПрАТ “Нижньодністровська ГЕС” на 2026 рік
15:20 - московія атакувала порт в Одесі: є загиблі та поранені
15:03 - АРМА шукає управителів для терміналу, який був у власності російського бізнесмена
14:48 - В Україні дозволять використовувати деревину зі згорілих лісів для фортифікацій


Більше новин

ВалютаКурс
Алжирський динар0.32236
Австралійський долар27.4251
Така0.34033
Канадський долар30.703
Юань Женьміньбі5.8265
Чеська крона1.995
Данська крона6.5905
Гонконгівський долар5.3151
Форинт0.123058
Індійська рупія0.48911
Рупія0.0025759
Новий ізраїльський шекель12.4363
Єна0.28999
Теньге0.080334
Вона0.030636
Ліванський фунт0.000466
Малайзійський ринггіт9.8837
Мексиканське песо2.223
Молдовський лей2.4769
Новозеландський долар25.3181
Норвезька крона4.1422
Саудівський ріял11.1255
Сінгапурський долар32.7709
Донг0.0015922
Ренд2.3793
Шведська крона4.3706
Швейцарський франк52.5854
Бат1.28905
Дирхам ОАЕ11.3593
Туніський динар14.4679
Єгипетський фунт0.8455
Фунт стерлінгів56.9907
Долар США41.7239
Сербський динар0.41961
Азербайджанський манат24.5391
Румунський лей9.717
Турецька ліра1.0468
СПЗ (спеціальні права запозичення)57.4182
Болгарський лев25.1455
Євро49.1758
Ларі15.3493
Злотий11.5733
Золото139595.65
Срібло1538.13
Платина57442.96
Паладій47296.13

Курси валют, встановлені НБУ на 04.07.2025