Електронний кабінет – найпопулярніший електронний сервіс ДПС
13:29 | Fin.Org.UaГоловне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує, що Електронний кабінет залишається найпопулярнішим електронним сервісом, який надає понад 130 доступних сервісів, які спрямовані на забезпечення зручності надання податковою службою послуг та ефективність взаємодії платників з податковим органом.
На сьогодні сервіси Електронного кабінету 24/7/365 в режимі онлайн забезпечують можливість реалізації платниками податків прав та обов’язків, визначених Податковим кодексом України (далі – Кодекс) та іншими законами, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, і нормативно- правовими актами, прийнятими на підставі та на виконання Кодексу та інших законів, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи.
Електронний кабінет в процесі функціонування взаємодіє з іншими інформаційно-комунікаційними системами ДПС та забезпечує відображення платникам податків інформації наявної в системах ДПС.
Серед основних сервісів Електронного кабінету можна виділити:
доступ до даних реєстрів та особистої інформації та іншої інформації, яка міститься у ДПС про платника;
подання звітності в електронному вигляді;
доступ до своїх особових рахунків зі сплати податків, зборів та інших платежів, наявних у платника на момент звернення (дані інтегрованої картки платника), а також до інформації про реквізити рахунків для сплати податків, зборів та інших платежів та єдиного соціального внеску;
сервіси для платників ПДВ (СЕА ПДВ, реєстрація ПН/РК, моніторинг ПН/РК, доступ до ЄРПН, реєстрація податкових накладних та розрахунків коригування до них);
сервіси для забезпечення комунікації платників податків з контролюючим органом (листування в електронному вигляді, отримання повідомлень щодо термінів подання податкової звітності та необхідності сплати податкових зобов’язань, надсилання запитів на публічну інформацію, на отримання індивідуальної податкової консультації);
сервіси для платників акцизного податку (СЕА РПСЕ, доступ до ЄРАН, реєстрація акцизних накладних та розрахунків коригування);
отримання інформації про бізнес-партнера, який надається за згодою на розкриття іншому платнику податкової інформації про нього у самостійно визначеному обсязі та перегляд в окремому режимі інформації на отримання якої надано згоду.
Для громадян сервіси приватної частини Електронного кабінету об’єднано в окреме меню «ЕК для громадян».
З метою захисту прав платників, збереження та захисту інформації, що обробляється в інформаційно-комунікаційних системах ДПС, з урахуванням вимог постанови Кабінету Міністрів України від 12 березня 2022 року № 263 «Деякі питання забезпечення функціонування інформаційно-комунікаційних систем, електронних комунікаційних систем, публічних електронних реєстрів в умовах воєнного стану», на період дії воєнного стану доступ до публічних електронних реєстрів, зокрема: даних про взяття на облік платника податку, даних реєстру платників ПДВ, реєстру страхувальників, реєстру платників єдиного податку, реєстру неприбуткових установ та організацій, реєстру платників, які використовують єдиний рахунок, Довідки про відсутність заборгованості, Реєстрів РРО, ПРРО, ЦСО, Екземплярів РРО надається після проходження електронної ідентифікації з допомогою кваліфікованого електронного підпису будь якого надавала електронних послуг.
Доступ до Єдиного реєстру індивідуальних податкових консультацій та можливість перевірки чека, здійснення пошуку марки акцизного податку надається без проходження електронної ідентифікації.
За допомогою Електронного кабінету платники податків мають можливість:
доступу до реєстраційних та облікових даних платника (меню «Облікові дані платника»), зокрема ідентифікаційні дані та реєстраційні дані; відомості про керівників; присвоєння ознаки неприбутковості; види діяльності; дані про реєстрацію окремих реєстрів (реєстрацію платником ПДВ, платником єдиного податку, платником ЄСВ, Реєстру платників, які використовують єдиний рахунок);
відомостей про РРО/ПРРО; інформація про книги ОРО; відомості про об’єкти оподаткування; інформація про неосновні місця обліку; дані про банківські рахунки у форматі IBAN; дані про укладені договори згідно з журналом договорів;
інформація про себе по основним розділам (меню «Профіль платника»), зокрема (реєстраційні дані; відомості про засновників; дані про реєстрацію окремих реєстрів (реєстрація платником ПДВ; платником єдиного податку; платником ЄСВ; реєстру платників акцизного податку з реалізації пального або спирту етилового; реєстру осіб, які здійснюють операції з товаром); види діяльності; відомості про об’єкти оподаткування; відомостей про РРО/ПРРО; дані про банківські рахунки у форматі IBAN; відомості про акцизні склади; географія діяльності; відомості про сплату податків; інформація про неосновні місця обліку; дані про укладені договори згідно з журналом договорів; дані про ліцензії).
На сьогодні меню «Стан розрахунків з бюджетом» приватної частини Електронного кабінету надає платникам податків доступ до своїх особових рахунків зі сплати податків, зборів та інших платежів (дані інтегрованої картки платника), а також до інформації про реквізити рахунків зі сплати податків, зборів, платежів та єдиного соціального внеску.
В даному меню відображається зведена інформація по кожному виду податку (платежу) та детальна інформація по кожному виду податку (платежу) про нарахування за податковими зобов’язаннями, сплату та повернення з бюджету, пеню, залишок несплаченої пені, податковий борг (заборгованість) або надміру сплачені суми та суми, які будуть нараховані в наступних звітних періодах, у розрізі проведених операцій, з можливістю вивантаження інформації у файл формату Excel.
Крім того, фізичні особи мають змогу сплатити податки, збори, платежі та єдиний внесок будь якою із запропонованих платіжних систем, з використанням QR-коду Національного банку України, а також сервісів надавачів платіжних послуг.
Також користувачі Електронного кабінету мають можливість отримати Витяг щодо стану розрахунків з бюджетом та сплати єдиного внеску за даними органів ДПС.
Для отримання Витягу щодо стану розрахунків з бюджетом та сплати єдиного внеску за даними органів ДПС платнику у меню «Заяви, запити для отримання інформації» приватної частини Електронного кабінету необхідно створити Запит про отримання витягу щодо стану розрахунків з бюджетом та сплати єдиного внеску за даними органів ДПС (F1300207), заповнити відповідні поля такого запиту, підписати та надіслати такий запит до контролюючого органу.
Відповідь на Запит (Витяг з інформаційно-комунікаційної системи ДПС щодо стану розрахунків платника з бюджетом та сплати єдиного внеску (F1400207)) можна переглянути у режимі «Вхідні» меню «Вхідні/вихідні документи» та вивантажити у форматі XMLабо PDF.
Державна податкова служба України забезпечила платникам можливість виконання обов’язків щодо подання звітності відповідно до норм Кодексу.
Для забезпечення можливості платникам податків формування та подання документів в електронній формі на вебпорталі ДПС публікує електронні форми усіх податкових документів.
Усі форми податкової звітності оцифровані та подаються у форматі (стандарті), затвердженому в установленому законодавством порядку.
Для формування та надсилання документів звітності в електронній формі платник може використовувати обране на власний розсуд програмне забезпечення, у т. ч. інформаційно-комунікаційну систему «Електронний кабінет», мобільний застосунок «Моя податкова» (фізичні особи), чи Спеціалізоване клієнтське програмне забезпечення для формування та подання звітності до «Єдиного вікна подання електронної звітності».
Разом з тим, користувачі Електронного кабінету мають можливість перегляду поданої звітності (меню «Перегляд звітності») незалежно від способу її подання, включаючи звіти, подані на паперових носіях та вивантаження обраного документу у форматі pdf.
Електронний кабінет забезпечує електронну комунікацію платника податку з контролюючим органом, крім подання податкової звітності, при направленні листів в електронному вигляді, надсиланні запитів на отримання індивідуальної податкової консультації, поданні заяв/запитів, а також отриманні витягів за надісланими запитами.
Меню «Листування з ДПС» приватної частини Електронного кабінету дозволяє платнику надіслати лист (запит тощо) до відповідного органу ДПС.
Водночас, меню «Налаштування» приватної частини Електронного кабінету забезпечує спрощений механізм подання Заяви про бажання отримувати документ через Електронний кабінет для здійснення листування контролюючих органів в електронній формі з платниками податків, які подають звітність в електронній формі у встановленому законодавством порядку та/або пройшли електронну ідентифікацію онлайн в Електронному кабінеті.
Листування контролюючих органів з платниками податків, які подали заяву про бажання отримувати документ через електронний кабінет, здійснюється в електронній формі з дотриманням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги» шляхом надіслання документа в Електронний кабінет з одночасним надісланням платнику податків на його електронну адресу інформації про вид документа, дату та час його надіслання в електронний кабінет.
У разі якщо платник податків не подав заяву про бажання отримувати документи через Електронний кабінет, листування з платником податків здійснюється шляхом надіслання за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто вручаються платнику податків (його представнику).
Крім сервісів, які надають платникам можливість в повному обсязі реалізувати свої права та обов’язки, відповідно до норм чинного законодавства, ДПС для зручності і комфорту при взаємодії платників з податковими органами вживаються заходи щодо створення нових та удосконалення існуючих електронних сервісів Електронного кабінету, одними із яких є інформаційні сервіси.
Платники податків, які є користувачами Електронного кабінету, на сьогодні мають доступ до направлених інформаційних повідомлень про наявність у платника податкового боргу, граничних термінів подання податкової звітності.
З метою підвищення рівня інформування платників податків про суми помилково сплачених податків та єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування ДПС запроваджено електронний сервіс «Е-повідомлення».
Сервіс є інтегрованою частиною технічного функціоналу ІКС ДПС та забезпечує інформування платника у приватній частині Електронного кабінету про помилкову сплату податків та єдиного внеску та допомагає швидко виправити допущені помилки в реквізитах платіжної інструкції та уникнути нарахування штрафних (фінансових) санкцій та пені.
Для надання податкової інформації іншим платникам податків платник податків через Електронний кабінет може надати контролюючому органу згоду на розкриття іншому платнику податків податкової інформації про нього у самостійно визначеному обсязі, шляхом вибору інформації, яка може бути надана платнику податків.
Режим «Згода на передачу інформації контрагенту» меню «Згоди на передачу інформації» приватної частини Електронного кабінету надає платнику можливість надати контролюючому органу «Згоду/припинення згоди на передачу установі інформації про грошові зобов’язання платника податків та його заборгованість з платежів, контроль за справлянням яких покладено на органи ДПС».
Платник податків (контрагент) може переглянути інформацію про інших платників податків за попередньо наданою згодою таких осіб у меню «Інформація про бізнес-партнера» приватної частини Електронного кабінету вказавши податковий номер платника, який надав згоду на отримання інформації та сформувати витяг (інформація формується у режимі реального часу).
Згода надається на отримання інформації про: заборгованість (податковий борг); нараховані грошові зобов’язання; суми сплачених податків, зборів, платежів; зупинення реєстрації ПН/РК; наявність об’єктів оподаткування; наявність ліцензій;
несвоєчасно зареєстровані ПН/РК; перелік товарів згідно з УКТ ЗЕД; інформацію щодо включення до/виключення з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку; звітність з ТЦО; фінансовий результат до оподаткування, залишкова вартість основних засобів та нематеріальних активів, наявність експортних/імпортних операцій; інформація, що міститься у врахованих таблицях даних платника податку на додану вартість.
Для платників податку на додану вартість в Електронному кабінеті створено та функціонують сервіси щодо роботи Системи електронного адміністрування податку на додану вартість (далі – СЕА ПДВ) та Єдиного реєстру податкових накладних (далі – ЄРПН).
СЕА ПДВ функціонує в автоматичному режимі відповідно до вимог статті 200 прим.1 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) та Порядку електронного адміністрування податку на додану вартість, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16.10.2014 № 569 «Деякі питання електронного адміністрування податку на додану вартість» (зі змінами та доповненнями).
СЕА ПДВ забезпечує автоматичний облік у розрізі платників податку:
- сум податку, що містяться у виданих та отриманих податкових накладних/розрахунків коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної (далі - ПН/РК), зареєстрованих в ЄРПН;
- сум податку, сплачених платниками при ввезенні товарів на митну територію України;
- сум поповнення та залишку коштів на рахунках у СЕА ПДВ;
- суми податку, на яку платники мають право зареєструвати ПН/РК в ЄРПН.
ЄРПН є складовою СЕА ПДВ та впливає на її роботу, у частині обрахунку загальних сум податку за виданими та отриманими ПН/РК, які зареєстровані в ЄРПН.
Реєстрація податкових ПН/РК в ЄРПН здійснюється відповідно до вимог Кодексу та Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року № 1246 (зі змінами) (далі – Порядок № 1246).
Відповідно до Кодексу ЄРПН – реєстр відомостей щодо ПН/РК, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.
До ЄРПН вносяться відомості щодо ПН/РК, які прийняті до ЄРПН та підлягають реєстрації, реєстрацію яких зупинено, а також щодо яких у встановленому порядку прийнято рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації (пункт 4 Порядку №1246).
Після надходження ПН/РК до ДПС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки, визначені пунктом 12 Порядку ведення ЄРПН, за результатами яких формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН.
За умови проходження всіх обов’язкових перевірок визначених пунктом 12 Порядку № 1246 ПН/РК приймаються до реєстрації в ЄРПН.
ЄРПН функціонує відповідно до норм чинного законодавства, та здійснює обробку поданих електронних документів в автоматичному режимі, протягом операційного дня, який відповідно до пункту 3 Порядку № 1246 триває з 8 години 00 хвилин до 20 години 00 хвилин, якщо інше не встановлено окремими (спеціальними) нормативно-правовими актами.
Для зручності фізичних осіб-громадян в Електронному кабінеті об’єднано сервіси в окремий Е-кабінет для громадян, який надає можливості:
- доступу до реєстраційних даних та даних про об’єкти оподаткування, сформованих податкових повідомлень – рішень (ППР) щодо сум нарахованих податкових зобов’язань по податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, транспортного податку та плати за землю;
- подання декларації про майновий стан і доходи;
- отримання відомостей про суми виплачених доходів та утриманих податків з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків;
- подання заяв для реєстрації/внесення змін у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків та надання копій документів, необхідних для реєстрації/внесення змін до Державного реєстру та обрати контролюючий орган, до якого особа може звернутись для отримання документа, що засвідчує реєстрацію у ДРФО;
- надсилання запитів на публічну інформацію;
- надсилання запитів на отримання індивідуальної податкової консультації.
При створенні форм податкової звітності, зокрема податкової декларації про майновий стан і доходи, застосовуються інтуїтивні елементи супроводу (запитання та підказки), автоматичне передзаповнення декларації наявними реєстраційними даними.
Водночас, ДПС на цифрових платформах iOSта Androidвпроваджено мобільний застосунок для фізичних осіб «Моя податкова», який надає можливість отримувати необхідну інформацію, подавати заяви, запити та декларації, сплачувати податки у смартфоні.
Мобільний застосунок «Моя податкова» надає громадянам та фізичним особам – підприємцям доступ до електронних сервісів податкової служби: отримання інформації про адресу реєстрації, об’єкти оподаткування, борг та отримані ППР; направлення запиту на отримання відомостей про суми виплачених доходів та отримання відомостей про суми виплачених доходів; подання Податкової декларації про майновий стан і доходи та податкової декларації платника єдиного податку фізичної особи-підприємця (1, 2 та 3 група); перегляд інформації про стан розрахунків із бюджетом та можливість сплати податків; подання Облікової картки фізичної особи - платника податків (ф. № 1ДР) та Заяви на внесення змін до ДРФО (ф. №5ДР), надсилання листів, запитів на отримання індивідуальної податкової консультації до контролюючих органів тощо.
Усі інформаційні, інструктивні та презентаційні матеріали щодо функціоналу Електронного кабінету оприлюднюються на вебпорталі ДПС (рубрика «Новини» та «Онлайн-навчання») та Електронному кабінеті (меню «Новини» та «Допомога»).
Для зручності користувачів при користуванні сервісами Електронного кабінету та мобільного застосунку «Моя податкова» презентаційні та інструктивні матеріали, які роз’яснюють особливості використання податкових сервісів, розміщено:
► у меню «Допомога» відкритої та приватної частин Електронного кабінету(https://cabinet.tax.gov.ua/help інструкція користувача по режимам Електронного кабінету/
►у рубриці «Е-кабінет» банеру «Онлайн-навчання» вебпорталу ДПС(https://tax.gov.ua/baneryi/onlayn-navchannya/e-kabinet щодо:
інформації про бізнес партнера в Електронному кабінеті;
сплати податків через Електронний кабінет;
інформації про податковий борг банківській установі;
подання звітності через Електронний кабінет;
щодо листування з ДПС;отримання індивідуальної податкової консультації;
отримання витягу щодо стану розрахунків з бюджетом;
сервіси для фізичних осіб в Е-кабінеті; функціонал Е-кабінету;
стану розрахунків з бюджетом;
подання Заяви про внесення змін до Державного реєстру фізичних осіб – платників податків (Форма 5ДР) та подання облікової картки фізичної особи – платника податків (Форма 1ДР);
отримання інформації про податковий борг;
► у рубриці «Мобільний застосунок «Моя податкова» розділу «Е-СЕРВІСИ» (https://tax, gov, ua/mobilniv-zastosunok-moya-vodatkova )матеріали щодо:
нових сервісів мобільного застосунку «Моя податкова»;
мобільного застосунку «Моя податкова»;
податкової знижки для громадян у мобільному застосунку «Моя податкова»; отримання інформації з реєстрів ДПС у мобільному застосунку «Моя податкова»;
листування з ДПС у смартфоні;
отримання відомостей про доходи у смартфоні;
подання податкової декларації платника єдиного податку (1-3 група).
Крім того, у меню «Допомога» забезпечено розміщення актуальної інформації щодо розділів «Введення звітності», «Вхідні/вихідні документи», «Листування з ДПС», «Вступ», «Вхід до приватної частини» та нового розділу «Електронний документообіг та делегування права підпису».

