Випадки, в яких здійснюється Міжнародний обмін податковою інформацією з компетентними органами іноземних країн

10:44 | Fin.Org.Ua

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.
Порядок обміну податковою інформацією з компетентними органами іноземних держав затверджений наказом Міністерства фінансів України від 16.04.2022 № 118 (зі змінами) (далі – Порядок № 118).
Порядок № 118 регулює процедуру обміну податковою інформацією між ДПС та компетентними органами іноземних держав за спеціальними запитами, а також у межах спонтанного обміну податковою інформацією стосовно податків та в межах, визначених Конвенцією про взаємну адміністративну допомогу в податкових справах, ратифікованою Законом України від 17 грудня 2008 року № 677-VI «Про ратифікацію Конвенції про взаємну адміністративну допомогу в податкових справах» (зі змінами та доповненнями), із застереженнями, та/або іншим міжнародним договором України , що містить положення про обмін інформацією в податкових цілях (далі – міжнародні договори) (п. 1 розд. І Порядку № 118).
Спеціальний запит – це запит про надання податкової інформації стосовно конкретних осіб (фізичні особи; юридичні особи; об’єднання осіб, які визнані такими, що мають здатність здійснювати юридичні дії, але які не мають статусу юридичної особи; будь-які інші правові утворення будь-якого характеру та форми, незалежно від наявності правосуб’єктності, що володіють або управляють активами, включно з отримуваним від них доходом), групи осіб або операцій, яка є необхідною або може бути передбачувано важливою для виконання або застосування положень податкового законодавства держави, яка здійснює запит (абзац восьмий п. 3 розд. І Порядку № 118).
Вихідний запит – це спеціальний запит, який надсилається ДПС компетентному органу іноземної держави (абзац четвертий п. 3 розд. І Порядку № 118).
Вхідний запит – це спеціальний запит, який надійшов до ДПС від компетентного органу іноземної держави (абзац п’ятий п. 3 розд. І Порядку № 118).
Ініціатор вихідного запиту – це структурний підрозділ ДПС та/або територіальний орган ДПС, у процесі виконання функціональних обов’язків якого виникла необхідність в отриманні інформації від компетентного органу іноземної держави (абзац сьомий п. 3 розд. І Порядку № 118).
Головний виконавець спеціального запиту – це структурний підрозділ ДПС, який здійснює обмін податковою інформацією з компетентними органами іноземних держав відповідно до функціональних повноважень, визначених Положенням про Державну податкову службу України, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 06 березня 2019 року № 227 (абзац шостий п. 3 розд. І Порядку № 118).
ДПС здійснює підготовку та виконання спеціальних запитів лише за наявності міжнародних договорів (п. 6 розд. І Порядку № 118).
Відповідно до п. 1 розд. ІІ Порядку № 118 вихідний запит може бути надіслано в межах проведення адміністративного розслідування, а запитувана інформація повинна бути передбачувано важливою в рамках такого розслідування.
Запитувана інформація є передбачувано важливою, якщо під час складання запиту ДПС вважає, що ґрунтуючись на фактах та обставинах, наведених в описі справи, існує обґрунтована ймовірність, що запитувана інформація є релевантною для визначення обов’язків одного чи кількох платників податків (ідентифікованих за іменем, найменуванням або за іншою ознакою) відповідно до податкового та іншого законодавства України, контроль за дотриманням якого покладено на ДПС, та що отримання запитуваної інформації є виправданим для адміністративного розслідування.
Факти та обставини, зазначені у вихідному запиті, повинні свідчити, що запитувана інформація допоможе визначити, чи порушив(-ли) платник(-и) податків норми законодавства України, у тому числі норми міжнародних договорів.
Виключно провадження платником податків – резидентом зовнішньоекономічної діяльності не може бути єдиною підставою для надсилання вихідного запиту.
Пунктом 3 розд. ІІ Порядку № 118 визначено, що вихідний запит складається у випадках, якщо:
1) аналіз податкової звітності суб’єкта господарювання (філії, представництва) свідчить про можливість заниження платником податків податкових зобов’язань з податку на прибуток підприємств та/або податку на доходи фізичних осіб при здійсненні виплат на користь нерезидентів шляхом неправомірного застосування звільнення від оподаткування або пониженої ставки податку, що передбачені міжнародними договорами про уникнення подвійного оподаткування;
2) факти свідчать, що необхідна інформація зберігається за межами України, і під час проведення перевірок та/або звірок платників податків у межах податкового контролю виникає потреба в підтвердженні достовірності такої інформації, зокрема в разі встановлення простроченої дебіторської заборгованості у нерезидента перед резидентом;
3) є підстави вважати, що платежі, здійснені на користь резидента іншої держави, не були задекларовані;
4) платежі було здійснено резиденту іншої держави, що має ознаки компанії, яка:
діє лише як проміжна ланка в інтересах іншої особи – бенефіціарного власника доходу;
не декларує доходів та не подає фінансової звітності;
підлягає пільговому режиму оподаткування відповідно до національного законодавства такої іншої держави;
5) встановлено невідповідність між кількісними чи іншими показниками митної декларації та фактично оприбуткованими (імпортованими) або відвантаженими (експортованими) товарами;
6) встановлено факти подання неповної або недостовірної інформації у податковій декларації;
7) факти свідчать про перерахування коштів за межі України з метою подальшого здійснення легалізації (відмивання) доходів, одержаних злочинним шляхом;
8) існує необхідність отримання інформації щодо контролю за трансфертним ціноутворенням;
9) існує необхідність отримання інформації щодо контрольованих іноземних компаній;
10) існує необхідність деталізації та/або ідентифікації даних конкретного платника податків, отриманих за результатом автоматичного обміну інформацією;
11) в інших випадках, у яких для виконання або застосування положень законодавства України, у тому числі міжнародних договорів, ДПС потребує отримання інформації від компетентних органів іноземних держав.
Обов’язкові реквізити, які повинен містити вихідний запит, визначені п. 5 розд. ІІ Порядку № 118.
Якщо вихідний запит стосується групи платників податків, яких не може бути ідентифіковано окремо, ДПС повинна надати у вихідному запиті щонайменше інформацію визначену п. 6 розд. ІІ Порядку № 118.
Форма вхідного запиту та перелік інформації, що може бути предметом цього запиту, регулюється із застосуванням положень національного законодавства запитуючої держави та міжнародними договорами, на підставі яких надіслано запит, з урахуванням двосторонніх домовленостей між ДПС та компетентним органом іноземної держави (абзац перший п. 1 розд. ІІІ Порядку № 118).
Згідно з абзацами третім та четвертим п. 5 розд. ІІІ Порядку № 118 якщо інше не зазначено в листі, вхідний запит виконується протягом 60 календарних днів із дня одержання листа.
Якщо під час виконання завдань, зазначених у листі, виникають ускладнення з одержанням необхідної інформації, строк виконання завдання може бути продовжено за умови подання відповідним структурним підрозділом ДПС та/або територіальним органом ДПС до головного виконавця спеціального запиту обґрунтованих пояснень ускладнень та пропозицій щодо додаткового строку, необхідного для виконання завдання.
Загальний строк виконання вхідного запиту не може перевищувати 3 місяців із дати одержання вхідного запиту головним виконавцем спеціального запиту (п. 6 розд. ІІІ Порядку № 118).
Відповідно до п. 1 розд. V Порядку № 118 структурні підрозділи ДПС і територіальні органи ДПС вживають заходів для збору та забезпечення передання компетентним органам іноземних держав наявної в ДПС інформації з власної ініціативи без попереднього вхідного запиту на інформацію у таких випадках:
наявні підстави вважати, що на території іншої держави податки не сплачено або сплачено не в повному обсязі;
платник податків користується повним або частковим звільненням від оподаткування доходів на території України, що може призвести до збільшення суми податкових зобов’язань чи до оподаткування на території іншої держави;
підприємницькі операції між платником податків України та платником податків іншої держави здійснюються через одну чи більше держав у такий спосіб, що це може призвести / призводить до зменшення суми податкових зобов’язань на території України та/або іншої держави;
наявні підстави вважати, що суму податкових зобов’язань може бути зменшено внаслідок штучного переміщення прибутку між пов’язаними підприємствами, у тому числі в середині груп підприємств;
інформація, надана ДПС компетентним органом іноземної держави, дозволила отримати інформацію, яка може бути корисною для визначення суми податкових зобов’язань на території такої іноземної держави;
наявність іншої інформації, що може бути корисною компетентним органам іноземних держав.

Додати коментар

Користувач:
email:





Ринок фінансів
Треба знати, щоб заробити
Багатство для себе.

- Fin.Org.UA

Новини

11:30 - FIFA і Саудівська Аравія виділять до $1 мільярда пільгових кредитів країнам, що розвиваються
11:20 - "Нова пошта" підніме ціни на доставку посилок
11:15 - Мінекономіки розповіло, чи можна знизити ціну за Одеський припортовий завод
11:01 - На Київщині почалися екстрені відключення
10:50 - Глава "Роснефти" прогнозує економічну кризу на Заході через санкції проти московія
10:47 - Чи сплачують авансовий платіж з військового збору ФОПи на загальній системі оподаткування?
10:46 - Платники ПДФО – ФОПи, які здійснюють роздрібну торгівлю пальним, зобов’язані щомісяця сплачувати авансовий внесок з ПДФО за кожне місце роздрібної торгівлі пальним
10:45 - Які фермерські господарства отримують державну допомогу по сплаті єдиного внеску?
10:44 - Випадки, в яких здійснюється Міжнародний обмін податковою інформацією з компетентними органами іноземних країн
10:43 - Ввезення товарів на митну територію України в митному режимі переробки та подальше їх вивезення за межі митної території України у вигляді продуктів переробки: оподаткування ПДВ
10:41 - Який орган видає дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами?
10:39 - Чи сплачує земельний податок власник земельних ділянок (землекористувач) юридична особа – платник єдиного податку третьої групи у разі тимчасового припинення господарської діяльності?
10:38 - Дохід фізичною особою – резидентом отриманий від продажу рухомого майна: що з військовим збором?
10:37 - До уваги суб’єктів господарювання, які виплачують доходи ФОПам, місцезнаходженням яких є тимчасово окупована територія!
10:36 - Дотримання юридичними особами, ФОПами та громадянами вимог заповнення обов’язкових реквізитів платіжної інструкції під час сплати податків, зборів, платежів та єдиного внеску
10:35 - Екологічний податок: платники спрямували до місцевих бюджетів Дніпропетровщини майже 243,7 млн гривень
10:34 - До місцевих бюджетів Дніпропетровщини від юридичних осіб – платників транспортного податку надійшло майже 8,0 млн гривень
10:33 - До державних цільових фондів надходження єдиного внеску від платників Дніпропетровщини – майже 37,1 млрд гривень
10:32 - Внутрішньо переміщені особи: облік та оподаткування
10:31 - Податкова Дніпропетровщини: безбар’єрна комунікація з повагою до потреб кожного
10:30 - Дніпропетровщина лідер по надходженнях до держбюджету рентної плати за воду
10:29 - Самостійне коригування ціни контрольованої операції: практичні поради податківців Дніпропетровщини
10:28 - Податки та криптовалюта: історія Юрія в межах кампанії «Податки захищають»
10:26 - Звернутися до Контакт-центру ДПС стало ще простіше: запрацювали додаткові телефонні номери
10:24 - Суд підтвердив правомірність донарахування 22 млн грн податку за операціями з контрагентом рф
10:20 - Леся Карнаух поспілкувалася зі слухачами Нью-Йоркського університету: податкова система має залишатися функціональною навіть у найскладніших умовах
10:20 - Ціни на нафту знижуються на тлі переговорів про мир в Україні
10:20 - Міненерго повідомило про наслідки удару московія по енергосистемі
10:16 - Київ, Дніпропетровщина та Одещина очолили рейтинг надходжень транспортного податку
09:55 - Основний московитський удар уночі був по столиці та області – Зеленський


Більше новин

ВалютаКурс
Алжирський динар0.32461
Австралійський долар27.3486
Така0.34626
Канадський долар30.042
Юань Женьміньбі5.9648
Чеська крона2.0238
Данська крона6.5498
Гонконгівський долар5.4446
Форинт0.127871
Індійська рупія0.47481
Рупія0.0025374
Новий ізраїльський шекель12.9366
Єна0.27012
Теньге0.081554
Вона0.028701
Ліванський фунт0.000473
Малайзійський ринггіт10.2341
Мексиканське песо2.2981
Молдовський лей2.4752
Новозеландський долар23.7745
Норвезька крона4.1468
Саудівський ріял11.2972
Сінгапурський долар32.4883
Донг0.0016065
Ренд2.4513
Шведська крона4.4449
Швейцарський франк52.4754
Бат1.30482
Дирхам ОАЕ11.5362
Туніський динар14.3442
Єгипетський фунт0.8871
Фунт стерлінгів55.5488
Долар США42.3713
Сербський динар0.41697
Азербайджанський манат24.9214
Румунський лей9.6159
Турецька ліра0.9984
СПЗ (спеціальні права запозичення)57.4641
Болгарський лев25.0096
Євро48.9177
Ларі15.671
Злотий11.5607
Золото172809.65
Срібло2129.12
Платина65224.26
Паладій58735.52

Курси валют, встановлені НБУ на 25.11.2025