До уваги платників!

13:57 | Fin.Org.Ua

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує.
ДПС України з метою здійснення контролю за поверненням помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов’язань та пені платникам податку в частині перерахування помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов’язань на погашення грошового зобов’язання та/або податкового боргу з інших платежів, повернення надміру сплачених податкових зобов’язань з податку на додану вартість, зарахованих до бюджету з рахунка платника податку в системі електронного адміністрування податку на додану вартість, щодо яких у порядку, встановленому Законом України від 14 серпня 2014 року № 1644-VІІ «Про санкції» (зі змінами та доповненнями) прийняті рішення про застосування спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій), протягом строку застосування таких санкцій, повідомила наступне.
ДПС у своїй діяльності керується Конституцією України, законами України та не може діяти в інший спосіб, ніж це обумовлено нормами Податкового кодексу України (далі – Кодекс).
Відповідно до п. 1.1 ст. 1 розд. І Кодексу відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, регулюються нормами Кодексу.
Законом України від 10 серпня 2023 року № 3317-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо застосування спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)» (далі Закон № 3317-ІХ) внесені зміни до Кодексу.
Такими змінами визначено, що права платника податку, передбачені Кодексом та іншими законодавчими актами, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, можуть бути обмежені у разі застосування до платника податків спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій) у порядку, встановленому Законом України «Про санкції» (п.17.3 ст.17 Кодексу).
Відповідно до ст. 191 Кодексу редакції з урахуванням змін, внесених Законом № 3317-ІХ, контролюючі органи, визначені пп. 41.1.1 п. 41.1 ст. 41 Кодексу, зокрема виконують функції стосовно здійснення заходів щодо забезпечення виконання рішень про застосування спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій), прийнятих у порядку, встановленому Законом України «Про санкції» (пп. 191.1.34 п. 191.1 ст. 191 Кодексу).
Частиною першою ст. 1 Закону України від 14 серпня 2014 року № 1644-VIІ «Про санкції» (зі змінами) (далі – Закон № 1644-VІІ) встановлено, що з метою захисту національних інтересів, національної безпеки, суверенітету і територіальної цілісності України, протидії терористичній діяльності, а також запобігання порушенню, відновлення порушених прав, свобод та законних інтересів громадян України, суспільства та держави можуть застосовуватися спеціальні економічні та інші обмежувальні заходи.
Згідно з частиною другою ст. 1 Закону N 1644-VII санкції можуть застосовуватися з боку України по відношенню до іноземної держави, іноземної юридичної особи, юридичної особи, яка знаходиться під контролем іноземної юридичної особи чи фізичної особи-нерезидента, іноземців, осіб без громадянства, а також суб’єктів, які здійснюють терористичну діяльність.
Зупинення виконання економічних та фінансових зобов'язань є одним із видів санкцій (п. 5 частини першої ст. 4 Закону № 1644-VIІ).
Рішення щодо застосування, скасування та внесення змін до санкцій щодо окремих іноземних юридичних осіб, юридичних осіб, які перебувають під контролем іноземної юридичної особи чи фізичної особи - нерезидента, іноземців, осіб без громадянства, а також суб'єктів, які здійснюють терористичну діяльність (персональні санкції), передбачених п.п. 1, 2 - 21, 23 25 частини першої ст. 4 Закону № 1644-VІІ, приймається Радою національної безпеки та оборони України та вводиться в дію указом Президента України. Відповідне рішення набирає чинності з моменту видання указу Президента України і є обов’язковим до виконання (абз. перший частини третьої ст. 5 Закону № 1644-VII).
Реалізацію спеціальних економічних та обмежувальних заходів (санкцій) визначено ст. 211 Кодексу.
Так, відповідно до абз. третього п. 2l1.1 ст. 211 Кодексу контролюючі органи виконують рішення про застосування спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій), прийняті у порядку, встановленому Законом № 1644-VIl, шляхом здійснення таких заходів відмови/зупинення у поверненні помилково та/або надміру сплачених сум податків та зборів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, пені, штрафів – у разі застосування санкції щодо зупинення виконання економічних та фінансових зобов’язань.
Умови та строки повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов’язань та пені визначено ст. 43 Кодексу та Порядком інформаційної взаємодії Державної податкової служби України, її  територіальних органів, Державної казначейської служби України, її територіальних органів, місцевих фінансових органів у процесі повернення (перерахування) платникам податків помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов’язань та пені, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 11.02.2019 № 60 (із змінами), зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 08.04.2019 за № 370/33341 (далі – Порядок № 60).
Помилково та/або надміру сплачені суми грошового зобов’язання підлягають поверненню платнику відповідно до ст. 43 Кодексу та ст. 301 Митного кодексу України, крім випадків наявності у такого платника податкового боргу (абз. перший п. 43.1 ст. 43 Кодексу).
Відповідно до абз. другого п. 43.1 ст. 43 Кодексу, у редакції з урахуванням змін, внесених Законом № 3317-ІХ, не підлягають поверненню помилково та/або надміру сплачені суми грошових зобов’язань та пені платникам податку, щодо яких у порядку, встановленому Законом № 1644-VIІ, прийняті рішення про застосування спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій), протягом строку застосування таких санкцій.
3 01.08.2024 року набрав чинності Закон України від 18 червня 2024 року № 3813-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо особливостей податкового адміністрування під час воєнного стану для платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства» (далі – Закон № 3813-ІХ), яким запроваджено механізм розширення обмежень передбачених Кодексом для платників податків.
Зокрема, Законом № 3813-ІХ внесено зміни до абз. другого п. 43.1. ст. 43 Кодексу: «Не підлягають поверненню помилково та/або надміру сплачені суми грошових зобов'язань та пені платникам податку, щодо яких (та/або щодо засновників (учасників), кінцевих бенефіціарних власників яких) у порядку, встановленому Законом України «Про санкції», прийняті рішення про застосування спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій), протягом строку застосування таких санкцій».
Водночас, Законом № 3317-ІХ передбачено, що обмежувальні заходи (санкції) не поширюються на:
сплату податків, зборів та інших обов’язкових платежів до державного та/або місцевих бюджетів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, а також визначених контролюючим органом грошових зобов'язань;
погашення (стягнення) податкового боргу, недоїмки зі сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та сплати розстрочених (відстрочених), у тому числі за рішенням суду, грошових зобов'язань або податкового боргу платника податків та/або сум єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.
Відповідно до п. 43.3 ст. 43 Кодексу обов’язковою умовою для здійснення повернення сум грошового зобов’язання та пені подання платником податків заяви про таке повернення (крім повернення надміру утриманих (сплачених) сум податку з доходів фізичних осіб, які повертаються контролюючим органом на підставі поданої платником податків податкової декларації за звітний календарний рік за результатами проведення перерахунку його загального річного оподатковуваного доходу) протягом 1095 днів від дня виникнення помилково та/або надміру сплаченої суми та/або пені.
Платник податків подає заяву про повернення помилково та/або надміру сплачених Грошових зобов’язань та пені у довільній формі, в якій зазначає напрям перерахування коштів: на рахунок платника податків у банку, небанківському надавачу платіжних послуг; на єдиний рахунок (у разі його використання); на погашення грошового зобов’язання та/або податкового боргу з інших платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, незалежно від виду бюджету; повернення у готівковій формі коштів у разі відсутності у платника податків рахунку в банку, небанківському надавачу платіжних послуг (п. 43.4cт.43 Кодексу).
У разі повернення надміру сплачених податкових зобов’язань з податку на додану вартість зарахованих до бюджету з рахунка платника податку в системі електронного адміністрування податку на додану вартість у порядку, визначеному п. 2001.5 ст. 2001 Кодексу, такі кошти підлягають поверненню виключно на рахунок платника в системі електронного адміністрування податку на додану вартість, а у разі його відсутності на момент звернення платника податків із заявою на повернення надміру сплачених податкових зобов'язань з податку на додану вартість чи на момент фактичного повернення коштів – шляхом перерахування на рахунок платника податків у банку, небанківському надавачу платіжних послуг (п. 43.41 ст. 43 Кодексу).
Слід зазначити, що наказом Міністерства фінансів України від 08.02.2024 № 52, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 23.02.2024 за № 274/41619 внесено зміни до Порядку № 60.
Зокрема, Порядок №о 60 доповнено новим положенням, відповідно до якого не підлягають поверненню помилково та/або надміру сплачені суми грошових зобов’язань та пені платникам податку, щодо яких у порядку, встановленому Законом № 1644-VIІ, прийняті рішення про застосування спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій), протягом строку застосування таких санкцій (п. 3розд. І Порядку № б0).
Враховуючи викладене зазначаємо, що не підлягають поверненню помилково та/або надміру сплачені суми грошових зобов’язань та пені платникам податку, щодо яких (та/або щодо засновників (учасників), кінцевих бенефіціарних власників яких) у порядку, встановленому Законом № 1644-VIІ, прийняті рішення про застосування спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій), протягом строку застосування таких санкцій.
Виходячи з положень ст. 43 Кодексу під умовами повернення помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов’язань розглядаються всі напрями повернення, зокрема:
на рахунок платника податків у банку, небанківському надавачу платіжних послуг;
на єдиний рахунок (у разі його використання);
на рахунок платника в системі електронного адміністрування податку на додану вартість;
на погашення грошового зобов'язання та/або податкового боргу з інших платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи незалежно від виду бюджету;
повернення у готівковій формі коштів у разі відсутності у платника податків рахунку в банку, небанківському надавачу платіжних послуг.
Відповідно, обмеження, визначені абз. 2 п. 43.1 ст. 43 Кодексу, у редакції з урахуванням змін, внесених Законом № 3813-ІХ, розповсюджуються на всі напрями повернення помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов’язань платнику податку на період строку застосування спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій).

Додати коментар

Користувач:
email:





На фондовому ринку немає меж,
Інвестиції можна зробити везде.
Є шанс втроє збільшити свої гроші,
Але й ризики тут дуже великі.

- Fin.Org.UA

Новини

15:34 - ВІДДІЛ КОМУНІКАЦІЙ З ГРОМАДСЬКІСТЮ УПРАВЛІННЯ ІНФОРМАЦІЙНОЇ ВЗАЄМОДІЇ ГУ ДПС У ДНІПРОПЕТРОВСЬКІЙ ОБЛАСТІ (ТЕРИТОРІЯ ОБСЛУГОВУВАННЯ - МІСТО ДНІПРО) ІНФОРМУЄ!
15:30 - Курси валют, встановлені НБУ на 15.08.2025
14:03 - Повернення на рахунок в системі електронного адміністрування ПДВ помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов’язань з ПДВ
14:02 - Повернення коштів за отриманий товар (надану послугу) через РРО, якщо розрахунок здійснювався через інший класичний РРО
14:00 - Фізична особа отримала нецільову благодійну допомогу: чи подавати податкову декларацію про майновий стан і доходи?
13:59 - Військовий збір: визначення об’єкта оподаткування для платників єдиного податку третьої групи
13:57 - До уваги платників!
13:55 - Про подання заяви за ф. № 1-ПДВ
13:54 - Деякі особливості подання в електронному вигляді Заяви про добровільну участь у системі загальнообов’язкового державного соціального страхування
13:53 - Дії платника податків у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН
13:53 - Бізнес на 100 мільярдів із хвостиком
13:51 - Податковий календар на 15 серпня 2025 року
13:50 - За спеціальне використання води платники рентної плати поповнили місцеві бюджети Дніпропетровщини майже на 54,0 млн гривень
13:47 - Псевдочеки та мінімум готівки: ДПС викрила на ухиленні від сплати податків мережу пивних магазинів
13:40 - У Женеві тимчасово зробили громадський транспорт безкоштовним
13:23 - У Одеському порту за 539 мільйонів гривень реконструюють причал
13:10 - В Україні проведуть аудит всіх надрокористувачів
12:50 - Биткоин обновил максимумы, но тут же сдал назад
12:40 - Пивоварню "Балтика" купили за гроші з "общака" Путіна – російські ЗМІ
12:30 - Українські війська уразили Волгоградський НПЗ – Генштаб
12:30 - Як досягнути стратегічного лідерства
11:59 - WhatsApp зробив заяву щодо намірів московія закрити застосунок
11:40 - В Україні громади отримають 1 мільярд на проєкти з розвитку
11:12 - Профільна асоціація просить владу відновити перевалку добрив у портах
11:10 - єОселя: Держава компенсуватиме 70% першого внеску для ВПО та мешканців прифронтових територій
11:00 - Оформлення спадщини та відчуження землі й майна залишаються найпопулярнішими нотаріальними послугами
10:30 - Уряд розширив підтримку аграріїв на прифронтових територіях: що передбачається
10:00 - Україна та Чехія обговорили статус проєкту відновлення медичної інфраструктури в межах інструменту Ukraine Facility
10:00 - 87,5 мільйонів збитків: на Донеччині та Чернігівщині посадовці отримали 45 підозр
09:37 - Повідомлення про оприлюднення проєкту Закону України “Про захист колективних інтересів споживачів”


Більше новин

ВалютаКурс
Алжирський динар0.32047
Австралійський долар27.042
Така0.34129
Канадський долар30.07
Юань Женьміньбі5.7803
Чеська крона1.9796
Данська крона6.4907
Гонконгівський долар5.2852
Форинт0.122659
Індійська рупія0.47335
Рупія0.0025713
Новий ізраїльський шекель12.2633
Єна0.28289
Теньге0.07692
Вона0.029903
Ліванський фунт0.000463
Малайзійський ринггіт9.84
Мексиканське песо2.2179
Молдовський лей2.4787
Новозеландський долар24.6565
Норвезька крона4.0648
Саудівський ріял11.0466
Сінгапурський долар32.355
Донг0.001578
Ренд2.3579
Шведська крона4.3336
Швейцарський франк51.4619
Бат1.2796
Дирхам ОАЕ11.2851
Туніський динар14.3879
Єгипетський фунт0.8582
Фунт стерлінгів56.2663
Долар США41.45
Сербський динар0.41344
Азербайджанський манат24.3781
Румунський лей9.5666
Турецька ліра1.0163
СПЗ (спеціальні права запозичення)56.78
Болгарський лев24.7655
Євро48.4405
Ларі15.267
Злотий11.3777
Золото139084.65
Срібло1588.09
Платина56207.44
Паладій47160.98

Курси валют, встановлені НБУ на 15.08.2025