Що не так з фінансовою розвідкою?

15.04 13:55 | Економічна правда. Колонки

Текст оновленого меморандуму з МВФ вже опублікований, і значна його частина – посилення фінансового моніторингу з боку Національного банку, ефективне застосування штрафів за порушення та їхнє збільшення, жорсткіший нагляд за політично значущими особами тощо.
Але є окремий пункт про ревізію Служби фінансового моніторингу. "Робота та ефективність Державної служби фінмоніторингу (ДСФМ), підрозділу фінансової розвідки (ПФР) України, щодо аналізу та поширення повідомлень про підозрілі трансакції будуть посилені, зокрема шляхом розробки та впровадження дорожньої карти технічної допомоги. Щоб підготувати ПФР до оцінки Moneyval та забезпечити відповідність нашої системи гармонізованій структурі європейських країн, буде проведено незалежну перевірку сильних і слабких сторін у роботі ДСФМ до кінця грудня 2025 року в консультаціях з МВФ та відповідними зацікавленими сторонами, включаючи узгодження технічного завдання, критеріїв та методології. Перевірка проводитиметься міжнародно визнаною компанією, яка проаналізує інформацію, надану ДСФМ відповідно до вимог законодавчого пакету ЄС щодо боротьби з відмиванням грошей/фінансуванням тероризму та Стандартів FATF", – йдеться в меморандумі. З одного боку, я рада появі цього пункту.
Проблема з загальною неефективністю системи протидії відмиванню є і вона стає дедалі помітнішою.
З іншого – вважаю, що фрагментарна оцінка системи запобігання тільки у розрізі ДСФМ – це страшна помилка. Читайте також: Лише 1 з 10 за ґратами.
Як в Україні карають за корупційні та економічні злочини Щоб щось перезавантажувати, треба спочатку оцінити стан того, що прагнеш оновити.
Бо національний спорт з бездумного перезавантаження усього, що рухається, призвів до того, що у нас критична ситуація з перезавантаженими судами, ціла купа питань до оновлених органів прокуратури, Вищої кваліфікаційної комісії суддів, і цей перелік можна довго і сумно продовжувати. Не хотілося б до цього ряду історій успішного успіху додавати ще й фінрозвідку.
Я наполягаю, що нам потрібно одночасно проаналізувати усю систему запобігання в комплексі. Тобто, слід неупереджено – і для таких цілей цілком підходять іноземні оцінювачі, як це пропонує меморандум – подивитися, чи все якісно працює з первинною ланкою, чи субєкти первинного фінансового моніторингу (СПФМ) ефективні у виявленні підозрілих операцій. Одночасно з цим поглянути на діяльність ДСФМ, як органу, який працює з матеріалами СПФМів про підозрілі операції, і на їх основі готує узагальнені матеріали для правоохоронців, які мали б лягати в основу кримінальних проваджень. Читайте також: Новий олігарх чи Курченко-2.
Хто такий Максим Кріппа і звідки в нього гроші? Водночас перевірити, що не так з правоохоронними органами – чому вони не відкривають провадження на підставі узагальнень Держфінмоніторингу (що не відкривають, ми знаємо абсолютно точно).
Одночасно перевірити, що відбувається в прокуратурі, бо з того, що я чула на останніх спільних конференціях від прокурорів САП, трохи сивіють скроні. Вони відмовляються йти в суди з намаганням довести і покарати відмивання без предикатів, бо, мовляв, чекають, поки з"явиться відповідна судова практика.
Як з"явитися судовій практиці, якщо ніхто з прокуратури не хоче передавати до суду автономні матеріали обвинувачення (тобто, по відмиванню без предикатів), не уточнюється. Окремо треба з"ясувати, що за "любов" у нашої правоохоронної системи до угод зі слідством? Moneyval ще у 2017 році нас попереджав, що не сприймає жодних угод зі слідством у сфері боротьби з відмиванням – тільки невідворотність покарання.
І попри це сторона обвинувачення вперто продовжує такі угоди подавати на затвердження, а суди погоджувати. Ну і нарешті одночасно треба зрозуміти, що з нашими судами? Як зробити так, щоб судді не губилися у томах таких справ та мали адекватний рівень експертизи для того, аби розбирати антилегалізаційні кейси. Читайте також: Чи стали під час війни краще боротися з корупцією? От тільки за умови, що усі п"ять елементів будуть оцінені одночасно, в комплексі, картинка буде тривимірною і адекватною.
Інакше, будь-яке оцінювання ефективності одного органу приречене на те, що бути необ"єктивним. І робити на його основі висновки про необхідність чергового перезапуску – доламувати державу там, де прихильникам простих рішень це ще не вдалося, попри їх тривалі та системні спроби.

Додати коментар

Користувач:
email:





Investing wisely
Innovative strategies
Capital market.

- Fin.Org.UA

Новини

13:43 - В Києві на Хрещатику почали ремонт покриття: обмежено рух транспорту
13:04 - Міноборони спрямувало третину оборонного бюджету на БпЛА, РЕБ та інші технології
13:00 - Биткоин пошёл ломать сопротивление
12:55 - "Нафтогаз" розпочав підготовку до наступної зими: що планують зробити
12:29 - Туреччина заявила про рекордний видобуток газу в Чорному морі
12:25 - Черговий літак Boeing для авіакомпанії Китаю повернувся до США
11:58 - АРМА шукає управителя російського судна, яке оцінили у 26 мільйонів
11:54 - Щодо проведення звірки
11:54 - Щодо сплати військового збору платниками єдиного податку третьої групи
11:51 - Щодо отримання інформації про податковий борг
11:45 - Що робити після укладення трудового договору?
11:43 - Фокус уваги податкової служби - на трудові відносини
11:42 - Про граничні строки подання податкової декларації про майновий стан і доходи
11:41 - Порядок розрахунку податкової знижки за навчання
11:39 - Плата за землю: фізичні особи поповнили місцеві бюджети Дніпропетровщини на понад 108,8 млн гривень
11:38 - Новації 2025: єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування
11:35 - Деклараційна кампанія 2025
11:34 - Деклараційна кампанія 2025: коли обов’язок подання податкової декларації про майновий стан і доходи вважається виконаним?
11:30 - Нацбанк відсудив у Бахматюка офіс у Києві
11:29 - Видобування нафти: до загального фонду держбюджету платники Дніпропетровщини спрямували майже 18,0 млн грн рентної плати
11:25 - Долар встановив антирекорд на тлі конфлікту Трампа та ФРС
11:11 - Податкові послуги для громадян на порталі Дія
11:07 - Щодо оновлення даних про громадян (внесення змін в ДРФО)
11:05 - Щодо подання декларації про майновий стан і доходи в електронному вигляді
10:59 - Платіжна інструкція: правила заповнення реквізиту «Призначення платежу» під час сплати бюджетних/небюджетних платежів
10:57 - Дотримання платниками вимог заповнення обов’язкових реквізитів платіжної інструкції під час сплати податків, зборів, платежів та єдиного внеску
10:55 - Чи передбачено ПКУ повернення попередньо сплаченого фізичною особою ПДФО внаслідок розірвання договору купівлі-продажу (обміну) нерухомості?
10:55 - Курс валют на 21 квітня: євро повернувся до рекордного рівня, долар здорожчав
10:53 - Які документи є підставою для звільнення від нарахування та сплати єдиного податку мобілізованого ФОПу?
10:52 - В Україні знизилось споживання електроенергії через погоду та рішення роботодавців


Більше новин

ВалютаКурс
Алжирський динар0.31283
Австралійський долар26.2489
Така0.33931
Канадський долар29.8733
Юань Женьміньбі5.7439
Чеська крона1.8796
Данська крона6.145
Гонконгівський долар5.3545
Форинт0.115549
Індійська рупія0.48054
Рупія0.0024592
Новий ізраїльський шекель11.2153
Єна0.2907
Теньге0.07912
Вона0.029084
Ліванський фунт0.000463
Малайзійський ринггіт9.3729
Мексиканське песо2.0725
Молдовський лей2.4034
Новозеландський долар24.4792
Норвезька крона3.8935
Саудівський ріял11.0388
Сінгапурський долар31.5154
Донг0.0016626
Ренд2.1934
Шведська крона4.2642
Швейцарський франк50.6925
Бат1.24621
Дирхам ОАЕ11.2717
Туніський динар13.8525
Єгипетський фунт0.8086
Фунт стерлінгів54.878
Долар США41.3955
Сербський динар0.4012
Азербайджанський манат24.3503
Румунський лей9.4605
Турецька ліра1.0876
СПЗ (спеціальні права запозичення)56.1723
Болгарський лев24.0437
Євро47.0253
Ларі15.0513
Злотий10.9916
Золото136839.03
Срібло1337.49
Платина39698.28
Паладій39367.12

Курси валют, встановлені НБУ на 21.04.2025