Оновлено Порядок страхування поїздок в автомобільному та електричному транспорті

04.09 17:16 | Fin.Org.UA за інформацією КМУ

У рамках реформи пасажирських перевезень Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури оновило механізм страхування поїздки на автомобільному та міському електричному транспорті.  Так, Наказом Міністерства №671 затверджено оновлений Порядок та умови страхування пасажирських перевезень.
Розповідаємо детальніше, про що йдеться.  Як було раніше? Механізм страхування будувався за принципом того, що перевізник виконував роль посередника між пасажиром та страховою компанією.  Так, пасажир купував квиток на поїздку, який включав оплату страхового полісу, страхуючи сам себе за власний кошт.
Відповідна інформація вказувалась у квитку.  Як стало?  Перевізник страхує свою відповідальність за шкоду, заподіяну пасажиру, багажу та вантажу, укладаючи зі страховою компанією відповідний договір страхування без залучення до цих відносин пасажира.
Таким чином, пасажир не є стороною договору для відшкодування заподіяної шкоди у разі настання страхового випадку.  У разі настання страхового випадку відповідне відшкодування може здійснюватись страховою компанією саме за безпосереднім зверненням пасажира.
Перевізник також має право ініціювати процес відшкодування.  Тобто, якщо раніше сам страхував себе, адже до квитка був включений страховий поліс, то тепер йдеться про страхування відповідальності саме перевізником, який має забезпечити відповідний договір із компанією без потреби залучати у ці відносини пасажира.  Що ще важливого треба знати про оновлений Порядок пасажиру та перевізнику?  Порядок поширюється на страхування відповідальності автомобільного перевізника, крім таксі та перевезення пасажирів легковим транспортом на замовлення, та міського електричного транспорту за шкоду, заподіяну пасажиру та багажу. Для перевезень на таксі та легковими автомобілями на замовлення також слід укладати договори страхування.
Ця норма є обов’язковою.
Якщо ж договору страхування немає, то це порушення Закону України “Про автомобільний транспорт” та ліцензійних умов.
Однак зміст таких договорів визначається на розсуд перевізника та страхової компанії та не регулюється затвердженим Порядком.  Оновлені умови страхування регулюють лише відповідальність за шкоду життю та здоров’ю пасажира, а також шкоду багажу.
Натомість питання шкоди вантажу відповідним Порядком не регулюється.
Для страхування перевезення вантажу також слід укладати відповідні договори, а їхня відсутність – порушення закону та ліцензійних умов.
Однак зміст таких договорів визначається на розсуд перевізника та страхової компанії.  Важливо, що під час кожного перевезення на борту транспорту у водія має бути страховий поліс або засвідчена перевізником копія договору відповідальності.  Окрім цього, перевізник зобов’язаний інформувати пасажира про реквізити укладеного договору між перевізником та страховою компанією, розмір страхової суми у квитках та у салонах транспортних засобів.  Крім того, Порядок встановлює мінімальну страхову суму, на яку перевізник зобов’язаний застрахувати відповідальність з розрахунку на одного потерпілого.
Вона становить 320 тисяч гривень за шкоду життю та здоров’ю.
Вказана сума розрахована на основі автоцивілки, тож їхнє збільшення буде відбуватися синхронно.
Коли ж розмір страхової суми в автоцивілці перевищить 140 мінімальних заробітних плат, то зростання припиниться.
За бажанням перевізник може страхувати свою відповідальність і на більшу суму.  Натомість мінімальні розміри страхування відповідальності за шкоду, заподіяну багажу, не встановлюються.
Перевізник зможе обирати для себе оптимальний варіант з урахуванням своїх можливостей та конкуренції за пасажира. За шкоду здоров’ю та життю пасажира встановлюються порядок розрахунку розмірів страхових виплат для різних випадків.
Порядок розрахунків виплат за шкоду багажу залишається на розсуд перевізника та страхової компанії.  Яким чином відбувається страхування водіїв та машиністів від нещасних випадків?  Перше, що важливо знати про страхування водіїв та машиністів від нещасних випадків: воно поширюється на всі підприємства, незалежно від форми власності.
Наприклад, це може бути комунальне підприємство.
Таким чином страхування поширюється на всі підприємства, що мають у штаті водіїв або машиністів автомобільного та міського електричного транспорту. Договір на страхування укладається між підприємством та страховою компанією на користь працівника. Мінімальний розмір страхової суми становить 60 мінімальних заробітних плат станом на початок року укладення договору, наразі це 426 тисяч гривень.
Проте підприємство має право укладати договори і на більші суми. Також встановлено порядок розрахунку страхових виплат залежно від заподіяної шкоди.  Як отримати відшкодування у разі страхового випадку?  Оновлений Порядок також встановлює механізм отримання відшкодування потерпілим пасажиром та застрахованим водієм або машиністом у разі страхового випадку.  Для цього визначено зміст заяви про страхову виплату.
Вона подається безпосередньо людиною, яка має на неї право.
Наприклад, пасажиром, водієм чи машиністом, їхніми спадкоємцями або ж законними представниками.  Заява про виплату подається безпосередньо страховій компанії.
Форма заяви може бути паперовою або ж електронною, залежно від вибору заявника.  Порядком також визначені документи, які варто додати до заяви про страхову виплату, пов’язану зі шкодою, заподіяною пасажиру.  Так, пасажир може підтвердити своє перебування у транспортному засобі під час перевезення:  квитком, іншим документом, на підставі якого виконувалося перевезення, довідкою, наданою перевізником, будь-якими іншими офіційними документами, які можуть підтверджувати такий факт, наприклад договором для некомерційних перевезень.  Перелік документів, які додаються до заяви про страхову виплату, пов’язану зі шкодою, заподіяною працівнику, визначаються самостійно роботодавцем та страховою компанією у договорі.  Затверджений механізм також не обмежує людину у поданні інших додаткових документів, які підтверджують заподіяння шкоди та її розмір. Водночас страхові компанії зобов’язані надавати консультаційну допомогу заявнику.
Також на вимогу заявника, страхові мають надати інформацію про документи, які мають бути долучені до заяви, їхню форму, спосіб і порядок їхнього отримання. Встановлено і термін розгляду заяви про страхову виплату – до 30 днів.
Спосіб повідомлення про результати розгляду заяви має бути обраний на розсуд заявника.  Передбачено також необхідність повідомити заявника у разі невідповідності заяви чи долучених документів вимогам законодавства.
Відповідне повідомлення має містити інформацію про необхідні зміни та відсутні документи або обґрунтовані причини їхньої невідповідності законодавству, порядок отримання необхідних документів.
Коли ж заявник подасть виправлений пакет документів, його мають розглянути протягом 15 днів.  У випадку, якщо страхова компанія невчасно повідомила заявника про невідповідність документів, то це прирівнюється до виконання всіх вимог заявником.  У разі судового розгляду, терміни розгляду заяви про страхову виплату зупиняються. 

Додати коментар

Користувач:
email:





Bull or bear market?
It's hard to predict for sure
But risk brings reward

- Fin.Org.UA

Новини

07:35 - Фінансовий астрологічний прогноз на 20.09.2024
00:00 - Новини від Міністерства енергетики України
22:05 - Мінмолодьспорт: Вітаємо заяву Європейського шахового союзу. Санкції проти агресорів мають посилитись
22:00 - Острог – Молодіжна столиця України – зібрав лідерів на Всеукраїнському форумі
21:48 - Відбулася зустріч Матвія Бідного з Міністром соціального забезпечення та праці Литовської Республіки
21:04 - Ігор Клименко зустрівся з Надзвичайним і Повноважним Послом Португальської Республіки в Україні Антоніу Вашку Алвеш Машадом
21:00 - Новини 19 вересня: відключення світла взимку, проблеми з "Київстаром", облікова ставка
20:40 - Експорт нафти Саудівської Аравії впав близько до річного мінімуму
20:31 - Близько 6 млн грн надійшло до бюджету за адміністративні послуги, надані землевпорядниками Одещини
20:26 - З початку 2024 року громади Кіровоградської області отримали понад 3,4 млн грн за надані землевпорядниками адміністративні послуги
20:15 - Законопроєкт про страхування воєнних ризиків надійде до Ради до кінця 2024 року – Пишний
19:44 - московія втратила одного з найбільших покупців вугілля в Азії
19:34 - Портал вакансій розширює можливості працевлаштування для медиків
19:11 - У п’ятницю відключень світла не прогнозується
19:03 - МЕА рекомендує міжнародним партнерам збільшити підтримку  енергетичного сектору України
19:03 - МОЗ та Банк розвитку Ради Європи обговорили стан реалізації поточних проектів та потенційне розширення співпраці
18:55 - Суд заборонив забудову озера Вирлиця – землю повертають Києву
18:54 - Вимоги щодо інклюзивності буде поширено на небанківські фінансові установи
18:46 - УЗ домовилася з Pro-Integrity про посилення боротьби з незаконними схемами
18:40 - ФРС резко снизил ставку и прогнозы по ней
18:32 - Три медзаклади України отримали новітні ангіографи у межах спільного проекту МОЗ та Світового банку
18:28 - Telegram є основною соцмережею, через яку українці отримують новини - дослідження
18:24 - Медзаклади України отримали 175 позашляховиків для покращення доступу до медичної допомоги
18:11 - В Україні заблокували нові додатки із нелегальними азартними іграми
18:02 - Конференція з відновлення України: Олексій Кулеба обговорив з італійською делегацією проведення URС2025
17:57 - Банк розвитку Ради Європи готовий значно розширити співпрацю в рамках житлових проектів
17:57 - "єДозвіл": бізнес може оформили першу послугу онлайн
17:55 - Інвестиції в нерухомість за кордоном: як зберегти капітал та отримати дохід у євро та доларах
17:40 - Російські ресторани та кафе скаржаться на "катастрофічний" дефіцит кадрів – росЗМІ
17:25 - Акціонери страхової компанії “Престиж” вирішили закрити компанію та вийти з ринку


Більше новин

ВалютаКурс
Австралійський долар28.261
Канадський долар30.5706
Юань Женьміньбі5.8656
Чеська крона1.8442
Данська крона6.1991
Гонконгівський долар5.3178
Форинт0.117177
Індійська рупія0.49523
Рупія0.00272
Новий ізраїльський шекель11.0348
Єна0.28996
Теньге0.086496
Вона0.031206
Мексиканське песо2.1599
Молдовський лей2.3818
Новозеландський долар25.907
Норвезька крона3.9633
московський рубль0.44573
Сінгапурський долар32.0703
Ренд2.3794
Шведська крона4.0847
Швейцарський франк48.9136
Єгипетський фунт0.8539
Фунт стерлінгів55.0487
Долар США41.4445
Білоруський рубль15.0642
Азербайджанський манат24.3762
Румунський лей9.296
Турецька ліра1.2185
СПЗ (спеціальні права запозичення)56.0446
Болгарський лев23.6407
Євро46.2396
Злотий10.8408
Алжирський динар0.30713
Така0.34216
Вірменський драм0.105951
Домініканське песо0.69143
Іранський ріал0.00009796
Іракський динар0.031343
Сом0.48353
Ліванський фунт0.000459
Лівійський динар8.6237
Малайзійський ринггіт9.5
Марокканський дирхам4.2219
Пакистанська рупія0.14738
Саудівський ріял10.9412
Донг0.0016506
Бат1.21201
Дирхам ОАЕ11.179
Туніський динар13.4802
Узбецький сум0.0032522
Новий тайванський долар1.28467
Туркменський новий манат11.7312
Сербський динар0.38886
Сомоні3.8512
Ларі15.2807
Бразильський реал7.2969
Золото107291.11
Срібло1292.46
Платина41023.01
Паладій45438.51

Курси валют, встановлені НБУ на 20.09.2024