Оновлено Порядок страхування поїздок в автомобільному та електричному транспорті

04.09.2024 17:16 | Fin.Org.UA за інформацією КМУ

У рамках реформи пасажирських перевезень Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури оновило механізм страхування поїздки на автомобільному та міському електричному транспорті.  Так, Наказом Міністерства №671 затверджено оновлений Порядок та умови страхування пасажирських перевезень.
Розповідаємо детальніше, про що йдеться.  Як було раніше? Механізм страхування будувався за принципом того, що перевізник виконував роль посередника між пасажиром та страховою компанією.  Так, пасажир купував квиток на поїздку, який включав оплату страхового полісу, страхуючи сам себе за власний кошт.
Відповідна інформація вказувалась у квитку.  Як стало?  Перевізник страхує свою відповідальність за шкоду, заподіяну пасажиру, багажу та вантажу, укладаючи зі страховою компанією відповідний договір страхування без залучення до цих відносин пасажира.
Таким чином, пасажир не є стороною договору для відшкодування заподіяної шкоди у разі настання страхового випадку.  У разі настання страхового випадку відповідне відшкодування може здійснюватись страховою компанією саме за безпосереднім зверненням пасажира.
Перевізник також має право ініціювати процес відшкодування.  Тобто, якщо раніше сам страхував себе, адже до квитка був включений страховий поліс, то тепер йдеться про страхування відповідальності саме перевізником, який має забезпечити відповідний договір із компанією без потреби залучати у ці відносини пасажира.  Що ще важливого треба знати про оновлений Порядок пасажиру та перевізнику?  Порядок поширюється на страхування відповідальності автомобільного перевізника, крім таксі та перевезення пасажирів легковим транспортом на замовлення, та міського електричного транспорту за шкоду, заподіяну пасажиру та багажу. Для перевезень на таксі та легковими автомобілями на замовлення також слід укладати договори страхування.
Ця норма є обов’язковою.
Якщо ж договору страхування немає, то це порушення Закону України “Про автомобільний транспорт” та ліцензійних умов.
Однак зміст таких договорів визначається на розсуд перевізника та страхової компанії та не регулюється затвердженим Порядком.  Оновлені умови страхування регулюють лише відповідальність за шкоду життю та здоров’ю пасажира, а також шкоду багажу.
Натомість питання шкоди вантажу відповідним Порядком не регулюється.
Для страхування перевезення вантажу також слід укладати відповідні договори, а їхня відсутність – порушення закону та ліцензійних умов.
Однак зміст таких договорів визначається на розсуд перевізника та страхової компанії.  Важливо, що під час кожного перевезення на борту транспорту у водія має бути страховий поліс або засвідчена перевізником копія договору відповідальності.  Окрім цього, перевізник зобов’язаний інформувати пасажира про реквізити укладеного договору між перевізником та страховою компанією, розмір страхової суми у квитках та у салонах транспортних засобів.  Крім того, Порядок встановлює мінімальну страхову суму, на яку перевізник зобов’язаний застрахувати відповідальність з розрахунку на одного потерпілого.
Вона становить 320 тисяч гривень за шкоду життю та здоров’ю.
Вказана сума розрахована на основі автоцивілки, тож їхнє збільшення буде відбуватися синхронно.
Коли ж розмір страхової суми в автоцивілці перевищить 140 мінімальних заробітних плат, то зростання припиниться.
За бажанням перевізник може страхувати свою відповідальність і на більшу суму.  Натомість мінімальні розміри страхування відповідальності за шкоду, заподіяну багажу, не встановлюються.
Перевізник зможе обирати для себе оптимальний варіант з урахуванням своїх можливостей та конкуренції за пасажира. За шкоду здоров’ю та життю пасажира встановлюються порядок розрахунку розмірів страхових виплат для різних випадків.
Порядок розрахунків виплат за шкоду багажу залишається на розсуд перевізника та страхової компанії.  Яким чином відбувається страхування водіїв та машиністів від нещасних випадків?  Перше, що важливо знати про страхування водіїв та машиністів від нещасних випадків: воно поширюється на всі підприємства, незалежно від форми власності.
Наприклад, це може бути комунальне підприємство.
Таким чином страхування поширюється на всі підприємства, що мають у штаті водіїв або машиністів автомобільного та міського електричного транспорту. Договір на страхування укладається між підприємством та страховою компанією на користь працівника. Мінімальний розмір страхової суми становить 60 мінімальних заробітних плат станом на початок року укладення договору, наразі це 426 тисяч гривень.
Проте підприємство має право укладати договори і на більші суми. Також встановлено порядок розрахунку страхових виплат залежно від заподіяної шкоди.  Як отримати відшкодування у разі страхового випадку?  Оновлений Порядок також встановлює механізм отримання відшкодування потерпілим пасажиром та застрахованим водієм або машиністом у разі страхового випадку.  Для цього визначено зміст заяви про страхову виплату.
Вона подається безпосередньо людиною, яка має на неї право.
Наприклад, пасажиром, водієм чи машиністом, їхніми спадкоємцями або ж законними представниками.  Заява про виплату подається безпосередньо страховій компанії.
Форма заяви може бути паперовою або ж електронною, залежно від вибору заявника.  Порядком також визначені документи, які варто додати до заяви про страхову виплату, пов’язану зі шкодою, заподіяною пасажиру.  Так, пасажир може підтвердити своє перебування у транспортному засобі під час перевезення:  квитком, іншим документом, на підставі якого виконувалося перевезення, довідкою, наданою перевізником, будь-якими іншими офіційними документами, які можуть підтверджувати такий факт, наприклад договором для некомерційних перевезень.  Перелік документів, які додаються до заяви про страхову виплату, пов’язану зі шкодою, заподіяною працівнику, визначаються самостійно роботодавцем та страховою компанією у договорі.  Затверджений механізм також не обмежує людину у поданні інших додаткових документів, які підтверджують заподіяння шкоди та її розмір. Водночас страхові компанії зобов’язані надавати консультаційну допомогу заявнику.
Також на вимогу заявника, страхові мають надати інформацію про документи, які мають бути долучені до заяви, їхню форму, спосіб і порядок їхнього отримання. Встановлено і термін розгляду заяви про страхову виплату – до 30 днів.
Спосіб повідомлення про результати розгляду заяви має бути обраний на розсуд заявника.  Передбачено також необхідність повідомити заявника у разі невідповідності заяви чи долучених документів вимогам законодавства.
Відповідне повідомлення має містити інформацію про необхідні зміни та відсутні документи або обґрунтовані причини їхньої невідповідності законодавству, порядок отримання необхідних документів.
Коли ж заявник подасть виправлений пакет документів, його мають розглянути протягом 15 днів.  У випадку, якщо страхова компанія невчасно повідомила заявника про невідповідність документів, то це прирівнюється до виконання всіх вимог заявником.  У разі судового розгляду, терміни розгляду заяви про страхову виплату зупиняються. 

Додати коментар

Користувач:
email:





Crypto craze in swing
Bitcoin and altcoins trade high
New money or bubble?

- Fin.Org.UA

Новини

16:50 - Радянську авіатехніку сертифікуватимуть за міжнародними стандартами – Державіаслужба
16:39 - Як забезпечуються українці ліками?
16:35 - Пункти пропуску на кордоні з Польщею й Угорщиною впровадили нову систему в’їзду в ЄС
16:25 - PlayCity оштрафувало організатора онлайн-ігор на 400 тисяч гривень
16:20 - Аудитори виявили, чому "буксує" програма з відновлення критичної інфраструктури
16:15 - Українські IPO на вітчизняних фондових майданчиках: історія та сучасний стан
15:53 - До уваги платників!
15:48 - Особливості складання заявок на поповнення обсягу залишку пального або спирту етилового
15:47 - Чи може платник ПДВ заявляти бюджетне відшкодування за отриманими послугами від нерезидента, незареєстрованого як платник цього податку?
15:45 - Платник податку на прибуток підприємств надає благодійну допомогу: податкові переваги
15:45 - Російська атака зруйнувала виробництво мережі Pizza Hot у Львові
15:44 - Нерезидент для звільнення від оподаткування або застосування пониженої ставки податку може подати відповідну довідку для підтвердження свого статусу резидента
15:43 - Платникам рентної плати за використання надр для видобування окремих видів корисних копалин
15:42 - Про подання звітності в електронному вигляді особою, яка виконує обов’язки мобілізованого керівника, у якого строк чинності його КЕП закінчився
15:41 - Юридична особа з метою пільгового оподаткування не може одночасно бути резидентом Дефенс Сіті і резидентом Дія Сіті
15:40 - Податковий календар на 20 листопада 2025 року
15:38 - До місцевих бюджетів Дніпропетровщини від платників рентної плати за видобування залізних руд надійшло майже 1,3 млрд гривень
15:35 - Загальний фонд держбюджету отримав від платників Дніпропетровщини майже 199,4 млн грн екологічного податку
15:34 - Дніпропетровщина: від платників податку на прибуток підприємств місцеві бюджети отримали майже 577,4 млн гривень
15:32 - Оцініть доступність і безбар’єрність послуг в органах ДПС – запрошуємо взяти участь в опитуванні
15:30 - Курси валют, встановлені НБУ на 20.11.2025
15:28 - Леся Карнаух: ДПС запускає цифровий сервіс «ТAX Control»
15:25 - В Одесі ліквідували мережу АЗС з фальсифікованим пальним
15:15 - Найбільші корупційні скандали України з 2014 року: ранжування за розміром збитків державі
15:06 - ІНГО компенсувала збитки, завдані розподільчому центру NOVUS ракетною атакою
15:00 - Що робити з активами росіян та колаборантів
15:00 - Склад НКРЕКП має бути змінений — віце-прем’єр Качка
14:55 - Качка заявив, що скандал в енергетиці не вплинув на переговори щодо "репараційного кредиту"
14:44 - ВІДДІЛ КОМУНІКАЦІЙ З ГРОМАДСЬКІСТЮ УПРАВЛІННЯ ІНФОРМАЦІЙНОЇ ВЗАЄМОДІЇ ГУ ДПС У ДНІПРОПЕТРОВСЬКІЙ ОБЛАСТІ (ТЕРИТОРІЯ ОБСЛУГОВУВАННЯ - МІСТО ДНІПРО) ІНФОРМУЄ!
14:35 - Українці озвучили, який рівень зарплат є для них найбільш прийнятним


Більше новин

ВалютаКурс
Алжирський динар0.3229
Австралійський долар27.3195
Така0.344
Канадський долар30.0527
Юань Женьміньбі5.9201
Чеська крона2.018
Данська крона6.5254
Гонконгівський долар5.4058
Форинт0.127502
Індійська рупія0.47517
Рупія0.0025187
Новий ізраїльський шекель12.8999
Єна0.26942
Теньге0.081173
Вона0.028725
Ліванський фунт0.00047
Малайзійський ринггіт10.1445
Мексиканське песо2.2969
Молдовський лей2.4758
Новозеландський долар23.691
Норвезька крона4.1503
Саудівський ріял11.2244
Сінгапурський долар32.2788
Донг0.0015958
Ренд2.454
Шведська крона4.432
Швейцарський франк52.4873
Бат1.29862
Дирхам ОАЕ11.4609
Туніський динар14.2946
Єгипетський фунт0.8882
Фунт стерлінгів55.2157
Долар США42.0948
Сербський динар0.41557
Азербайджанський манат24.7616
Румунський лей9.5781
Турецька ліра0.9938
СПЗ (спеціальні права запозичення)57.1513
Болгарський лев24.9214
Євро48.7374
Ларі15.5665
Злотий11.53
Золото173228.94
Срібло2197.92
Платина66278.26
Паладій60062.54

Курси валют, встановлені НБУ на 20.11.2025