Оновлено Порядок страхування поїздок в автомобільному та електричному транспорті

04.09.2024 17:16 | Fin.Org.UA за інформацією КМУ

У рамках реформи пасажирських перевезень Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури оновило механізм страхування поїздки на автомобільному та міському електричному транспорті.  Так, Наказом Міністерства №671 затверджено оновлений Порядок та умови страхування пасажирських перевезень.
Розповідаємо детальніше, про що йдеться.  Як було раніше? Механізм страхування будувався за принципом того, що перевізник виконував роль посередника між пасажиром та страховою компанією.  Так, пасажир купував квиток на поїздку, який включав оплату страхового полісу, страхуючи сам себе за власний кошт.
Відповідна інформація вказувалась у квитку.  Як стало?  Перевізник страхує свою відповідальність за шкоду, заподіяну пасажиру, багажу та вантажу, укладаючи зі страховою компанією відповідний договір страхування без залучення до цих відносин пасажира.
Таким чином, пасажир не є стороною договору для відшкодування заподіяної шкоди у разі настання страхового випадку.  У разі настання страхового випадку відповідне відшкодування може здійснюватись страховою компанією саме за безпосереднім зверненням пасажира.
Перевізник також має право ініціювати процес відшкодування.  Тобто, якщо раніше сам страхував себе, адже до квитка був включений страховий поліс, то тепер йдеться про страхування відповідальності саме перевізником, який має забезпечити відповідний договір із компанією без потреби залучати у ці відносини пасажира.  Що ще важливого треба знати про оновлений Порядок пасажиру та перевізнику?  Порядок поширюється на страхування відповідальності автомобільного перевізника, крім таксі та перевезення пасажирів легковим транспортом на замовлення, та міського електричного транспорту за шкоду, заподіяну пасажиру та багажу. Для перевезень на таксі та легковими автомобілями на замовлення також слід укладати договори страхування.
Ця норма є обов’язковою.
Якщо ж договору страхування немає, то це порушення Закону України “Про автомобільний транспорт” та ліцензійних умов.
Однак зміст таких договорів визначається на розсуд перевізника та страхової компанії та не регулюється затвердженим Порядком.  Оновлені умови страхування регулюють лише відповідальність за шкоду життю та здоров’ю пасажира, а також шкоду багажу.
Натомість питання шкоди вантажу відповідним Порядком не регулюється.
Для страхування перевезення вантажу також слід укладати відповідні договори, а їхня відсутність – порушення закону та ліцензійних умов.
Однак зміст таких договорів визначається на розсуд перевізника та страхової компанії.  Важливо, що під час кожного перевезення на борту транспорту у водія має бути страховий поліс або засвідчена перевізником копія договору відповідальності.  Окрім цього, перевізник зобов’язаний інформувати пасажира про реквізити укладеного договору між перевізником та страховою компанією, розмір страхової суми у квитках та у салонах транспортних засобів.  Крім того, Порядок встановлює мінімальну страхову суму, на яку перевізник зобов’язаний застрахувати відповідальність з розрахунку на одного потерпілого.
Вона становить 320 тисяч гривень за шкоду життю та здоров’ю.
Вказана сума розрахована на основі автоцивілки, тож їхнє збільшення буде відбуватися синхронно.
Коли ж розмір страхової суми в автоцивілці перевищить 140 мінімальних заробітних плат, то зростання припиниться.
За бажанням перевізник може страхувати свою відповідальність і на більшу суму.  Натомість мінімальні розміри страхування відповідальності за шкоду, заподіяну багажу, не встановлюються.
Перевізник зможе обирати для себе оптимальний варіант з урахуванням своїх можливостей та конкуренції за пасажира. За шкоду здоров’ю та життю пасажира встановлюються порядок розрахунку розмірів страхових виплат для різних випадків.
Порядок розрахунків виплат за шкоду багажу залишається на розсуд перевізника та страхової компанії.  Яким чином відбувається страхування водіїв та машиністів від нещасних випадків?  Перше, що важливо знати про страхування водіїв та машиністів від нещасних випадків: воно поширюється на всі підприємства, незалежно від форми власності.
Наприклад, це може бути комунальне підприємство.
Таким чином страхування поширюється на всі підприємства, що мають у штаті водіїв або машиністів автомобільного та міського електричного транспорту. Договір на страхування укладається між підприємством та страховою компанією на користь працівника. Мінімальний розмір страхової суми становить 60 мінімальних заробітних плат станом на початок року укладення договору, наразі це 426 тисяч гривень.
Проте підприємство має право укладати договори і на більші суми. Також встановлено порядок розрахунку страхових виплат залежно від заподіяної шкоди.  Як отримати відшкодування у разі страхового випадку?  Оновлений Порядок також встановлює механізм отримання відшкодування потерпілим пасажиром та застрахованим водієм або машиністом у разі страхового випадку.  Для цього визначено зміст заяви про страхову виплату.
Вона подається безпосередньо людиною, яка має на неї право.
Наприклад, пасажиром, водієм чи машиністом, їхніми спадкоємцями або ж законними представниками.  Заява про виплату подається безпосередньо страховій компанії.
Форма заяви може бути паперовою або ж електронною, залежно від вибору заявника.  Порядком також визначені документи, які варто додати до заяви про страхову виплату, пов’язану зі шкодою, заподіяною пасажиру.  Так, пасажир може підтвердити своє перебування у транспортному засобі під час перевезення:  квитком, іншим документом, на підставі якого виконувалося перевезення, довідкою, наданою перевізником, будь-якими іншими офіційними документами, які можуть підтверджувати такий факт, наприклад договором для некомерційних перевезень.  Перелік документів, які додаються до заяви про страхову виплату, пов’язану зі шкодою, заподіяною працівнику, визначаються самостійно роботодавцем та страховою компанією у договорі.  Затверджений механізм також не обмежує людину у поданні інших додаткових документів, які підтверджують заподіяння шкоди та її розмір. Водночас страхові компанії зобов’язані надавати консультаційну допомогу заявнику.
Також на вимогу заявника, страхові мають надати інформацію про документи, які мають бути долучені до заяви, їхню форму, спосіб і порядок їхнього отримання. Встановлено і термін розгляду заяви про страхову виплату – до 30 днів.
Спосіб повідомлення про результати розгляду заяви має бути обраний на розсуд заявника.  Передбачено також необхідність повідомити заявника у разі невідповідності заяви чи долучених документів вимогам законодавства.
Відповідне повідомлення має містити інформацію про необхідні зміни та відсутні документи або обґрунтовані причини їхньої невідповідності законодавству, порядок отримання необхідних документів.
Коли ж заявник подасть виправлений пакет документів, його мають розглянути протягом 15 днів.  У випадку, якщо страхова компанія невчасно повідомила заявника про невідповідність документів, то це прирівнюється до виконання всіх вимог заявником.  У разі судового розгляду, терміни розгляду заяви про страхову виплату зупиняються. 

Додати коментар

Користувач:
email:





Money is flowing
The market is unpredictable
But profits await

- Fin.Org.UA

Новини

00:00 - Новини від Міністерства енергетики України
21:00 - Новини 2 липня: МВФ змінив негативний сценарій щодо України, перекрили трасу Київ – Чоп на Житомирщині
20:35 - В Україні сезон місцевої лохини стартував із в 2,6 рази вищих цін, ніж торік
20:10 - На Житомирщині перекрили рух в обидва напрямки на трасі Київ – Чоп: як об'їхати
19:20 - Трамп зняв санкції з "Рособоронекспорту" та низки інших установ та фізосіб московія
18:45 - Висновки нового дослідження НБУ про українських мігрантів у колонці Голови НБУ Андрія Пишного та статті фахівців Департаменту монетарної політики та економічного аналізу НБУ
18:40 - YouTube заблокував в Україні канали двох підсанкційних осіб
18:21 - Енергоефективність в Україні - стратегічний пріоритет на шляху відновлення
18:05 - В Україні за рік на 16% побільшало нових авто: найпопулярніші моделі
17:45 - У Києві на рік обмежать рух на перетині двох магістралей
17:41 - Моніторинг основних подій в економіці України (травень 2025)
17:40 - Визначено вимоги до системи управління ризиками надавачів нефінансових платіжних послуг
17:25 - Співвласницю Ibox банку Шевцову та її пособниць судитимуть за міскодинг на 5 мільйонів
17:03 - На українських АЗС подорожчав бензин
17:00 - Ukraine’s Government Borrows Equivalent of Almost UAH 240 Billion through Auctions to Sell Domestic Government Debt Securities since Early 2025, and almost UAH 1,698 Billion Total since Martial Law Was Imposed
17:00 - З початку 2025 року уряд залучив від продажу / обміну ОВДП на аукціонах майже 240 млрд грн, а загалом упродовж воєнного стану – майже 1 698 млрд грн
17:00 - Чи встигне Україна закачати газ у сховища
16:59 - Харків отримав кредит від ЄБРР: на що його витратять
16:46 - Китай ввозить мільйон барелів іранської нафти щодня, попри санкції США
16:24 - Молочні продукти в червні продовжили дорожчати
16:10 - Регулятор відмовив продовжити термін дії інвестфонду Порошенка
16:09 - Триває відновлення довоєнного регулювання діяльності банків
16:05 - На 37% побільшало судових рішень про корупцію: як за це найчастіше карають
16:00 - Петиція про декриміналізацію порно набрала необхідну кількість голосів: авторка висловила подяку
15:51 - Nissan відкликає понад 440 тисяч авто через ризик відмови двигуна
15:34 - ЄС мало робить для зменшення залежності від китайських рідкісноземельних металів – The Guardian
15:30 - Курси валют, встановлені НБУ на 03.07.2025
15:30 - Уряд веде перемовини з партнерами про фінансування на 2026 рік
15:24 -  Чи має право уповноважена особа юридичної особи підписати заяву за ф. № 1-ОПП у разі тимчасової відсутності керівника?
15:22 - Передача юридичною особою у фінансовий лізинг легкового автомобіля, зареєстрованого в Україні: хто сплачує транспортний податок?


Більше новин

ВалютаКурс
Алжирський динар0.32303
Австралійський долар27.4033
Така0.34076
Канадський долар30.6368
Юань Женьміньбі5.8323
Чеська крона1.9929
Данська крона6.5853
Гонконгівський долар5.3264
Форинт0.123113
Індійська рупія0.48786
Рупія0.0025735
Новий ізраїльський шекель12.3941
Єна0.29
Теньге0.080618
Вона0.030749
Ліванський фунт0.000467
Малайзійський ринггіт9.892
Мексиканське песо2.2292
Молдовський лей2.4748
Новозеландський долар25.342
Норвезька крона4.1375
Саудівський ріял11.1489
Сінгапурський долар32.8037
Донг0.001598
Ренд2.3669
Шведська крона4.386
Швейцарський франк52.7059
Бат1.28885
Дирхам ОАЕ11.3835
Туніський динар14.4822
Єгипетський фунт0.8471
Фунт стерлінгів57.146
Долар США41.8116
Сербський динар0.4193
Азербайджанський манат24.5907
Румунський лей9.702
Турецька ліра1.0505
СПЗ (спеціальні права запозичення)57.4717
Болгарський лев25.1287
Євро49.1328
Ларі15.3702
Злотий11.5604
Золото139696.32
Срібло1515.29
Платина57904.47
Паладій46969.06

Курси валют, встановлені НБУ на 03.07.2025