Оновлено Порядок страхування поїздок в автомобільному та електричному транспорті

04.09.2024 17:16 | Fin.Org.UA за інформацією КМУ

У рамках реформи пасажирських перевезень Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури оновило механізм страхування поїздки на автомобільному та міському електричному транспорті.  Так, Наказом Міністерства №671 затверджено оновлений Порядок та умови страхування пасажирських перевезень.
Розповідаємо детальніше, про що йдеться.  Як було раніше? Механізм страхування будувався за принципом того, що перевізник виконував роль посередника між пасажиром та страховою компанією.  Так, пасажир купував квиток на поїздку, який включав оплату страхового полісу, страхуючи сам себе за власний кошт.
Відповідна інформація вказувалась у квитку.  Як стало?  Перевізник страхує свою відповідальність за шкоду, заподіяну пасажиру, багажу та вантажу, укладаючи зі страховою компанією відповідний договір страхування без залучення до цих відносин пасажира.
Таким чином, пасажир не є стороною договору для відшкодування заподіяної шкоди у разі настання страхового випадку.  У разі настання страхового випадку відповідне відшкодування може здійснюватись страховою компанією саме за безпосереднім зверненням пасажира.
Перевізник також має право ініціювати процес відшкодування.  Тобто, якщо раніше сам страхував себе, адже до квитка був включений страховий поліс, то тепер йдеться про страхування відповідальності саме перевізником, який має забезпечити відповідний договір із компанією без потреби залучати у ці відносини пасажира.  Що ще важливого треба знати про оновлений Порядок пасажиру та перевізнику?  Порядок поширюється на страхування відповідальності автомобільного перевізника, крім таксі та перевезення пасажирів легковим транспортом на замовлення, та міського електричного транспорту за шкоду, заподіяну пасажиру та багажу. Для перевезень на таксі та легковими автомобілями на замовлення також слід укладати договори страхування.
Ця норма є обов’язковою.
Якщо ж договору страхування немає, то це порушення Закону України “Про автомобільний транспорт” та ліцензійних умов.
Однак зміст таких договорів визначається на розсуд перевізника та страхової компанії та не регулюється затвердженим Порядком.  Оновлені умови страхування регулюють лише відповідальність за шкоду життю та здоров’ю пасажира, а також шкоду багажу.
Натомість питання шкоди вантажу відповідним Порядком не регулюється.
Для страхування перевезення вантажу також слід укладати відповідні договори, а їхня відсутність – порушення закону та ліцензійних умов.
Однак зміст таких договорів визначається на розсуд перевізника та страхової компанії.  Важливо, що під час кожного перевезення на борту транспорту у водія має бути страховий поліс або засвідчена перевізником копія договору відповідальності.  Окрім цього, перевізник зобов’язаний інформувати пасажира про реквізити укладеного договору між перевізником та страховою компанією, розмір страхової суми у квитках та у салонах транспортних засобів.  Крім того, Порядок встановлює мінімальну страхову суму, на яку перевізник зобов’язаний застрахувати відповідальність з розрахунку на одного потерпілого.
Вона становить 320 тисяч гривень за шкоду життю та здоров’ю.
Вказана сума розрахована на основі автоцивілки, тож їхнє збільшення буде відбуватися синхронно.
Коли ж розмір страхової суми в автоцивілці перевищить 140 мінімальних заробітних плат, то зростання припиниться.
За бажанням перевізник може страхувати свою відповідальність і на більшу суму.  Натомість мінімальні розміри страхування відповідальності за шкоду, заподіяну багажу, не встановлюються.
Перевізник зможе обирати для себе оптимальний варіант з урахуванням своїх можливостей та конкуренції за пасажира. За шкоду здоров’ю та життю пасажира встановлюються порядок розрахунку розмірів страхових виплат для різних випадків.
Порядок розрахунків виплат за шкоду багажу залишається на розсуд перевізника та страхової компанії.  Яким чином відбувається страхування водіїв та машиністів від нещасних випадків?  Перше, що важливо знати про страхування водіїв та машиністів від нещасних випадків: воно поширюється на всі підприємства, незалежно від форми власності.
Наприклад, це може бути комунальне підприємство.
Таким чином страхування поширюється на всі підприємства, що мають у штаті водіїв або машиністів автомобільного та міського електричного транспорту. Договір на страхування укладається між підприємством та страховою компанією на користь працівника. Мінімальний розмір страхової суми становить 60 мінімальних заробітних плат станом на початок року укладення договору, наразі це 426 тисяч гривень.
Проте підприємство має право укладати договори і на більші суми. Також встановлено порядок розрахунку страхових виплат залежно від заподіяної шкоди.  Як отримати відшкодування у разі страхового випадку?  Оновлений Порядок також встановлює механізм отримання відшкодування потерпілим пасажиром та застрахованим водієм або машиністом у разі страхового випадку.  Для цього визначено зміст заяви про страхову виплату.
Вона подається безпосередньо людиною, яка має на неї право.
Наприклад, пасажиром, водієм чи машиністом, їхніми спадкоємцями або ж законними представниками.  Заява про виплату подається безпосередньо страховій компанії.
Форма заяви може бути паперовою або ж електронною, залежно від вибору заявника.  Порядком також визначені документи, які варто додати до заяви про страхову виплату, пов’язану зі шкодою, заподіяною пасажиру.  Так, пасажир може підтвердити своє перебування у транспортному засобі під час перевезення:  квитком, іншим документом, на підставі якого виконувалося перевезення, довідкою, наданою перевізником, будь-якими іншими офіційними документами, які можуть підтверджувати такий факт, наприклад договором для некомерційних перевезень.  Перелік документів, які додаються до заяви про страхову виплату, пов’язану зі шкодою, заподіяною працівнику, визначаються самостійно роботодавцем та страховою компанією у договорі.  Затверджений механізм також не обмежує людину у поданні інших додаткових документів, які підтверджують заподіяння шкоди та її розмір. Водночас страхові компанії зобов’язані надавати консультаційну допомогу заявнику.
Також на вимогу заявника, страхові мають надати інформацію про документи, які мають бути долучені до заяви, їхню форму, спосіб і порядок їхнього отримання. Встановлено і термін розгляду заяви про страхову виплату – до 30 днів.
Спосіб повідомлення про результати розгляду заяви має бути обраний на розсуд заявника.  Передбачено також необхідність повідомити заявника у разі невідповідності заяви чи долучених документів вимогам законодавства.
Відповідне повідомлення має містити інформацію про необхідні зміни та відсутні документи або обґрунтовані причини їхньої невідповідності законодавству, порядок отримання необхідних документів.
Коли ж заявник подасть виправлений пакет документів, його мають розглянути протягом 15 днів.  У випадку, якщо страхова компанія невчасно повідомила заявника про невідповідність документів, то це прирівнюється до виконання всіх вимог заявником.  У разі судового розгляду, терміни розгляду заяви про страхову виплату зупиняються. 

Додати коментар

Користувач:
email:





Global economy
Interconnected markets
Boom, or recession?

- Fin.Org.UA

Новини

15:30 - Курси валют, встановлені НБУ на 02.07.2025
14:43 - Щодо процедури легалізації довідки, яка підтверджує, що нерезидент є резидентом країни, з якою укладено міжнародний договір України про уникнення подвійного оподаткування
14:41 - Чи є платником податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, фізична особа, яка має право власності на нежитлове приміщення як ФОП?
14:39 - За якою формою подається заява іноземної компанії про взяття на облік/зняття з обліку як платника податку на прибуток підприємств зі статусом податкового резидента України?
14:38 - Про надання контролюючому органу копій фіскальних чеків під час проведення фактичної перевірки
14:37 - Електронна черга – дистанційний запис до ЦОПів
14:36 - Щодо сплати військового збору ФОПами – платниками єдиного податку першої та другої груп, податкова адреса яких знаходиться на території бойових дій або на тимчасово окупованих російською федерацією територіях України
14:34 - Що таке електронний фіскальний звітний чек, створений ПРРО?
14:33 - До уваги платників!
14:31 - Як на період дії воєнного стану оподатковуються ПДВ операції з постачання товарів оборонного призначення?
14:29 - Основні поняття та напрями безбар’єрності
14:26 - Релокація бізнесу – зміна місця обліку: діалог про важливе
14:25 - Знання податкового законодавства – безпечна робота бізнесу: на Дніпропетровщині тривають комунікації податківців з платниками
14:23 - Нові правила визначення МПЗ за земельні ділянки, сучасні формати комунікації з платниками податків
14:22 - Системний діалог податківців з платниками області: робоча поїздка до м. Кривий Ріг
14:21 - Податок на елітні авто: бюджет вже отримав понад 95 млн грн
14:20 - Леся Карнаух: ДПС перевиконала план надходжень за перше півріччя на понад 60,8 млрд гривень
14:01 - ВІДДІЛ КОМУНІКАЦІЙ З ГРОМАДСЬКІСТЮ УПРАВЛІННЯ ІНФОРМАЦІЙНОЇ ВЗАЄМОДІЇ ГУ ДПС У ДНІПРОПЕТРОВСЬКІЙ ОБЛАСТІ (ТЕРИТОРІЯ ОБСЛУГОВУВАННЯ - МІСТО ДНІПРО) ІНФОРМУЄ!
13:55 - Посадовця та підрядника підозрюють у привласненні 1,3 мільйона під час ремонту санаторію
13:28 - ВІДДІЛ КОМУНІКАЦІЙ З ГРОМАДСЬКІСТЮ УПРАВЛІННЯ ІНФОРМАЦІЙНОЇ ВЗАЄМОДІЇ ГУ ДПС У ДНІПРОПЕТРОВСЬКІЙ ОБЛАСТІ (ТЕРИТОРІЯ ОБСЛУГОВУВАННЯ - МІСТО ДНІПРО) ІНФОРМУЄ!
13:27 - У червні Україна збільшила експорт електроенергії в 2,5 рази
13:15 - Україні надійшов дев’ятий транш від МВФ обсягом близько 500 мільйонів доларів
13:06 - Фонд держмайна розповів про рекордні надходження
12:54 - ФДМ відмовився продати "Укрбуд" грузинському бізнесмену
12:40 - Мир через мита: Китай і США можуть запустити нову фазу торговельних переговорів
12:30 - Як ШІ трансформує HR в Україні
12:10 - Продажі Tesla у Швеції та Данії впали більш ніж на 60%
12:09 - Пенсійний фонд України звітував про виплати за червень
11:46 - У червні промислова активність в московія скоротилася найшвидшими темпами за три роки
11:40 - Дефіцит овочесховищ в Україні – понад 1,1 мільйон тонн


Більше новин

ВалютаКурс
Алжирський динар0.32362
Австралійський долар27.5379
Така0.34055
Канадський долар30.7358
Юань Женьміньбі5.839
Чеська крона2.0019
Данська крона6.6228
Гонконгівський долар5.3273
Форинт0.123743
Індійська рупія0.48895
Рупія0.0025811
Новий ізраїльський шекель12.4103
Єна0.29291
Теньге0.080638
Вона0.030902
Ліванський фунт0.000467
Малайзійський ринггіт9.9652
Мексиканське песо2.2388
Молдовський лей2.4752
Новозеландський долар25.564
Норвезька крона4.1715
Саудівський ріял11.1509
Сінгапурський долар32.9051
Донг0.0016003
Ренд2.3777
Шведська крона4.4294
Швейцарський франк53.0363
Бат1.29075
Дирхам ОАЕ11.3855
Туніський динар14.4984
Єгипетський фунт0.8455
Фунт стерлінгів57.5389
Долар США41.8191
Сербський динар0.42174
Азербайджанський манат24.5951
Румунський лей9.7387
Турецька ліра1.0491
СПЗ (спеціальні права запозичення)57.6578
Болгарський лев25.2622
Євро49.4093
Ларі15.3662
Злотий11.6436
Золото140081.86
Срібло1523.65
Платина56694.99
Паладій47075.76

Курси валют, встановлені НБУ на 02.07.2025