Оновлено Порядок страхування поїздок в автомобільному та електричному транспорті

04.09.2024 17:16 | Fin.Org.UA за інформацією КМУ

У рамках реформи пасажирських перевезень Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури оновило механізм страхування поїздки на автомобільному та міському електричному транспорті.  Так, Наказом Міністерства №671 затверджено оновлений Порядок та умови страхування пасажирських перевезень.
Розповідаємо детальніше, про що йдеться.  Як було раніше? Механізм страхування будувався за принципом того, що перевізник виконував роль посередника між пасажиром та страховою компанією.  Так, пасажир купував квиток на поїздку, який включав оплату страхового полісу, страхуючи сам себе за власний кошт.
Відповідна інформація вказувалась у квитку.  Як стало?  Перевізник страхує свою відповідальність за шкоду, заподіяну пасажиру, багажу та вантажу, укладаючи зі страховою компанією відповідний договір страхування без залучення до цих відносин пасажира.
Таким чином, пасажир не є стороною договору для відшкодування заподіяної шкоди у разі настання страхового випадку.  У разі настання страхового випадку відповідне відшкодування може здійснюватись страховою компанією саме за безпосереднім зверненням пасажира.
Перевізник також має право ініціювати процес відшкодування.  Тобто, якщо раніше сам страхував себе, адже до квитка був включений страховий поліс, то тепер йдеться про страхування відповідальності саме перевізником, який має забезпечити відповідний договір із компанією без потреби залучати у ці відносини пасажира.  Що ще важливого треба знати про оновлений Порядок пасажиру та перевізнику?  Порядок поширюється на страхування відповідальності автомобільного перевізника, крім таксі та перевезення пасажирів легковим транспортом на замовлення, та міського електричного транспорту за шкоду, заподіяну пасажиру та багажу. Для перевезень на таксі та легковими автомобілями на замовлення також слід укладати договори страхування.
Ця норма є обов’язковою.
Якщо ж договору страхування немає, то це порушення Закону України “Про автомобільний транспорт” та ліцензійних умов.
Однак зміст таких договорів визначається на розсуд перевізника та страхової компанії та не регулюється затвердженим Порядком.  Оновлені умови страхування регулюють лише відповідальність за шкоду життю та здоров’ю пасажира, а також шкоду багажу.
Натомість питання шкоди вантажу відповідним Порядком не регулюється.
Для страхування перевезення вантажу також слід укладати відповідні договори, а їхня відсутність – порушення закону та ліцензійних умов.
Однак зміст таких договорів визначається на розсуд перевізника та страхової компанії.  Важливо, що під час кожного перевезення на борту транспорту у водія має бути страховий поліс або засвідчена перевізником копія договору відповідальності.  Окрім цього, перевізник зобов’язаний інформувати пасажира про реквізити укладеного договору між перевізником та страховою компанією, розмір страхової суми у квитках та у салонах транспортних засобів.  Крім того, Порядок встановлює мінімальну страхову суму, на яку перевізник зобов’язаний застрахувати відповідальність з розрахунку на одного потерпілого.
Вона становить 320 тисяч гривень за шкоду життю та здоров’ю.
Вказана сума розрахована на основі автоцивілки, тож їхнє збільшення буде відбуватися синхронно.
Коли ж розмір страхової суми в автоцивілці перевищить 140 мінімальних заробітних плат, то зростання припиниться.
За бажанням перевізник може страхувати свою відповідальність і на більшу суму.  Натомість мінімальні розміри страхування відповідальності за шкоду, заподіяну багажу, не встановлюються.
Перевізник зможе обирати для себе оптимальний варіант з урахуванням своїх можливостей та конкуренції за пасажира. За шкоду здоров’ю та життю пасажира встановлюються порядок розрахунку розмірів страхових виплат для різних випадків.
Порядок розрахунків виплат за шкоду багажу залишається на розсуд перевізника та страхової компанії.  Яким чином відбувається страхування водіїв та машиністів від нещасних випадків?  Перше, що важливо знати про страхування водіїв та машиністів від нещасних випадків: воно поширюється на всі підприємства, незалежно від форми власності.
Наприклад, це може бути комунальне підприємство.
Таким чином страхування поширюється на всі підприємства, що мають у штаті водіїв або машиністів автомобільного та міського електричного транспорту. Договір на страхування укладається між підприємством та страховою компанією на користь працівника. Мінімальний розмір страхової суми становить 60 мінімальних заробітних плат станом на початок року укладення договору, наразі це 426 тисяч гривень.
Проте підприємство має право укладати договори і на більші суми. Також встановлено порядок розрахунку страхових виплат залежно від заподіяної шкоди.  Як отримати відшкодування у разі страхового випадку?  Оновлений Порядок також встановлює механізм отримання відшкодування потерпілим пасажиром та застрахованим водієм або машиністом у разі страхового випадку.  Для цього визначено зміст заяви про страхову виплату.
Вона подається безпосередньо людиною, яка має на неї право.
Наприклад, пасажиром, водієм чи машиністом, їхніми спадкоємцями або ж законними представниками.  Заява про виплату подається безпосередньо страховій компанії.
Форма заяви може бути паперовою або ж електронною, залежно від вибору заявника.  Порядком також визначені документи, які варто додати до заяви про страхову виплату, пов’язану зі шкодою, заподіяною пасажиру.  Так, пасажир може підтвердити своє перебування у транспортному засобі під час перевезення:  квитком, іншим документом, на підставі якого виконувалося перевезення, довідкою, наданою перевізником, будь-якими іншими офіційними документами, які можуть підтверджувати такий факт, наприклад договором для некомерційних перевезень.  Перелік документів, які додаються до заяви про страхову виплату, пов’язану зі шкодою, заподіяною працівнику, визначаються самостійно роботодавцем та страховою компанією у договорі.  Затверджений механізм також не обмежує людину у поданні інших додаткових документів, які підтверджують заподіяння шкоди та її розмір. Водночас страхові компанії зобов’язані надавати консультаційну допомогу заявнику.
Також на вимогу заявника, страхові мають надати інформацію про документи, які мають бути долучені до заяви, їхню форму, спосіб і порядок їхнього отримання. Встановлено і термін розгляду заяви про страхову виплату – до 30 днів.
Спосіб повідомлення про результати розгляду заяви має бути обраний на розсуд заявника.  Передбачено також необхідність повідомити заявника у разі невідповідності заяви чи долучених документів вимогам законодавства.
Відповідне повідомлення має містити інформацію про необхідні зміни та відсутні документи або обґрунтовані причини їхньої невідповідності законодавству, порядок отримання необхідних документів.
Коли ж заявник подасть виправлений пакет документів, його мають розглянути протягом 15 днів.  У випадку, якщо страхова компанія невчасно повідомила заявника про невідповідність документів, то це прирівнюється до виконання всіх вимог заявником.  У разі судового розгляду, терміни розгляду заяви про страхову виплату зупиняються. 

Додати коментар

Користувач:
email:





Ціна акцій росте,
Ринок – це безмежні можливості,
Інвестуй, бути успішним.

- Fin.Org.UA

Новини

21:25 - Національний банк презентував пам’ятні монети, присвячені митцям Розстріляного відродження
21:00 - Новини 19 червня: Порошенко оскаржує санкції РНБО, московія на межі переходу в рецесію
20:37 - "Клуб білого бізнесу" оновився: учасників стало більше майже на 20%
20:20 - Зростання української економіки пришвидшилось – ІЕД
19:55 - Польща хоче закрити лазівку для російського автогазу: його частка зросла втричі
19:15 - Україна на 100% синхронізує санкції з Євросоюзом – Зеленський
18:47 - Сирія вперше за 14 років провела міжнародний платіж через SWIFT
18:35 - Оскарження Порошенком санкцій РНБО: суд частково закрив розгляд справи
18:23 - Альянс Стійкості МСП: рік ефективної підтримки українського бізнесу
18:14 - Настрої російського бізнесу впали до мінімуму з 2022 року
18:00 - Глобальні інвестиції скоротилися на 11%: ООН попереджає про ще гірший 2025
17:31 - Європейський виробник вапна і будматеріалів хоче побудувати завод на Закарпатті
17:20 - Як технології змінюють наше життя
17:07 - Китайський уряд активно кидає проти "друга" московії хакерів – NYT
17:04 - Бізнес-асоціації попереджають про можливий колапс на ринку підакцизних товарів
17:00 - Колишнє керівництво ДП "Документ" підозрюють у привласненні 21 мільйона держкоштів
16:50 - УЗ підвищує швидкість вантажних перевезень: бізнес платитиме менше за вагони
16:23 - Наказ Міністерства економіки України від 17 червня 2025 року № 2655 «Про внесення змін до переліку вітчизняної техніки та обладнання для агропромислового комплексу, вартість яких частково компенсується за рахунок бюджетних коштів»
16:15 - Коломойський хоче об’єднатися з Порошенком для оскарження санкцій РНБО
16:11 - Президентка ЄЦБ сказала, за якої умови в Україну хлинуть значні потоки капіталу
15:57 - АРМА розповіло про результати другого конкурсу на відбір управителя ТРЦ "Гулівер"
15:35 - Бізнес отримає 5 мільйонів компенсації за купівлю української техніки в травні
15:30 - Курси валют, встановлені НБУ на 20.06.2025
15:30 - Львів отримає 5 мільйонів євро гранту від Франції: запускатимуть нову трамвайну лінію
15:23 - Китай скасував мита для всіх найменш розвинених країн
15:20 - Засідання Комісії
15:00 - Затверджено нові інвестиційні програми для відновлення України та підтримки МСП
14:53 - Наказ Міністерства економіки України від 19.05.2025 № 2487 “Про затвердження листа очікувань власника державного підприємства зовнішньоекономічної діяльності “Укрінтеренерго” на 2026 рік”
14:51 - Хакери вкрали 16 мільярдів паролів — серед них урядові акаунти
14:50 - Збереження логістики: дороги Сумщини накрили антидроновими сітками


Більше новин

ВалютаКурс
Алжирський динар0.32002
Австралійський долар26.9663
Така0.34029
Канадський долар30.4118
Юань Женьміньбі5.7997
Чеська крона1.928
Данська крона6.416
Гонконгівський долар5.3103
Форинт0.118637
Індійська рупія0.48057
Рупія0.0025412
Новий ізраїльський шекель11.9758
Єна0.28612
Теньге0.080215
Вона0.030193
Ліванський фунт0.000466
Малайзійський ринггіт9.7846
Мексиканське песо2.1842
Молдовський лей2.4382
Новозеландський долар24.932
Норвезька крона4.1562
Саудівський ріял11.1081
Сінгапурський долар32.3619
Донг0.0015955
Ренд2.3046
Шведська крона4.3227
Швейцарський франк50.9788
Бат1.27125
Дирхам ОАЕ11.351
Туніський динар14.1879
Єгипетський фунт0.8228
Фунт стерлінгів56.0335
Долар США41.6854
Сербський динар0.4083
Азербайджанський манат24.5165
Румунський лей9.5135
Турецька ліра1.0537
СПЗ (спеціальні права запозичення)56.7448
Болгарський лев24.469
Євро47.859
Ларі15.298
Злотий11.1895
Золото140546.08
Срібло1515.61
Платина53852.12
Паладій43353.65

Курси валют, встановлені НБУ на 20.06.2025