Оновлено Порядок страхування поїздок в автомобільному та електричному транспорті

04.09.2024 17:16 | Fin.Org.UA за інформацією КМУ

У рамках реформи пасажирських перевезень Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури оновило механізм страхування поїздки на автомобільному та міському електричному транспорті.  Так, Наказом Міністерства №671 затверджено оновлений Порядок та умови страхування пасажирських перевезень.
Розповідаємо детальніше, про що йдеться.  Як було раніше? Механізм страхування будувався за принципом того, що перевізник виконував роль посередника між пасажиром та страховою компанією.  Так, пасажир купував квиток на поїздку, який включав оплату страхового полісу, страхуючи сам себе за власний кошт.
Відповідна інформація вказувалась у квитку.  Як стало?  Перевізник страхує свою відповідальність за шкоду, заподіяну пасажиру, багажу та вантажу, укладаючи зі страховою компанією відповідний договір страхування без залучення до цих відносин пасажира.
Таким чином, пасажир не є стороною договору для відшкодування заподіяної шкоди у разі настання страхового випадку.  У разі настання страхового випадку відповідне відшкодування може здійснюватись страховою компанією саме за безпосереднім зверненням пасажира.
Перевізник також має право ініціювати процес відшкодування.  Тобто, якщо раніше сам страхував себе, адже до квитка був включений страховий поліс, то тепер йдеться про страхування відповідальності саме перевізником, який має забезпечити відповідний договір із компанією без потреби залучати у ці відносини пасажира.  Що ще важливого треба знати про оновлений Порядок пасажиру та перевізнику?  Порядок поширюється на страхування відповідальності автомобільного перевізника, крім таксі та перевезення пасажирів легковим транспортом на замовлення, та міського електричного транспорту за шкоду, заподіяну пасажиру та багажу. Для перевезень на таксі та легковими автомобілями на замовлення також слід укладати договори страхування.
Ця норма є обов’язковою.
Якщо ж договору страхування немає, то це порушення Закону України “Про автомобільний транспорт” та ліцензійних умов.
Однак зміст таких договорів визначається на розсуд перевізника та страхової компанії та не регулюється затвердженим Порядком.  Оновлені умови страхування регулюють лише відповідальність за шкоду життю та здоров’ю пасажира, а також шкоду багажу.
Натомість питання шкоди вантажу відповідним Порядком не регулюється.
Для страхування перевезення вантажу також слід укладати відповідні договори, а їхня відсутність – порушення закону та ліцензійних умов.
Однак зміст таких договорів визначається на розсуд перевізника та страхової компанії.  Важливо, що під час кожного перевезення на борту транспорту у водія має бути страховий поліс або засвідчена перевізником копія договору відповідальності.  Окрім цього, перевізник зобов’язаний інформувати пасажира про реквізити укладеного договору між перевізником та страховою компанією, розмір страхової суми у квитках та у салонах транспортних засобів.  Крім того, Порядок встановлює мінімальну страхову суму, на яку перевізник зобов’язаний застрахувати відповідальність з розрахунку на одного потерпілого.
Вона становить 320 тисяч гривень за шкоду життю та здоров’ю.
Вказана сума розрахована на основі автоцивілки, тож їхнє збільшення буде відбуватися синхронно.
Коли ж розмір страхової суми в автоцивілці перевищить 140 мінімальних заробітних плат, то зростання припиниться.
За бажанням перевізник може страхувати свою відповідальність і на більшу суму.  Натомість мінімальні розміри страхування відповідальності за шкоду, заподіяну багажу, не встановлюються.
Перевізник зможе обирати для себе оптимальний варіант з урахуванням своїх можливостей та конкуренції за пасажира. За шкоду здоров’ю та життю пасажира встановлюються порядок розрахунку розмірів страхових виплат для різних випадків.
Порядок розрахунків виплат за шкоду багажу залишається на розсуд перевізника та страхової компанії.  Яким чином відбувається страхування водіїв та машиністів від нещасних випадків?  Перше, що важливо знати про страхування водіїв та машиністів від нещасних випадків: воно поширюється на всі підприємства, незалежно від форми власності.
Наприклад, це може бути комунальне підприємство.
Таким чином страхування поширюється на всі підприємства, що мають у штаті водіїв або машиністів автомобільного та міського електричного транспорту. Договір на страхування укладається між підприємством та страховою компанією на користь працівника. Мінімальний розмір страхової суми становить 60 мінімальних заробітних плат станом на початок року укладення договору, наразі це 426 тисяч гривень.
Проте підприємство має право укладати договори і на більші суми. Також встановлено порядок розрахунку страхових виплат залежно від заподіяної шкоди.  Як отримати відшкодування у разі страхового випадку?  Оновлений Порядок також встановлює механізм отримання відшкодування потерпілим пасажиром та застрахованим водієм або машиністом у разі страхового випадку.  Для цього визначено зміст заяви про страхову виплату.
Вона подається безпосередньо людиною, яка має на неї право.
Наприклад, пасажиром, водієм чи машиністом, їхніми спадкоємцями або ж законними представниками.  Заява про виплату подається безпосередньо страховій компанії.
Форма заяви може бути паперовою або ж електронною, залежно від вибору заявника.  Порядком також визначені документи, які варто додати до заяви про страхову виплату, пов’язану зі шкодою, заподіяною пасажиру.  Так, пасажир може підтвердити своє перебування у транспортному засобі під час перевезення:  квитком, іншим документом, на підставі якого виконувалося перевезення, довідкою, наданою перевізником, будь-якими іншими офіційними документами, які можуть підтверджувати такий факт, наприклад договором для некомерційних перевезень.  Перелік документів, які додаються до заяви про страхову виплату, пов’язану зі шкодою, заподіяною працівнику, визначаються самостійно роботодавцем та страховою компанією у договорі.  Затверджений механізм також не обмежує людину у поданні інших додаткових документів, які підтверджують заподіяння шкоди та її розмір. Водночас страхові компанії зобов’язані надавати консультаційну допомогу заявнику.
Також на вимогу заявника, страхові мають надати інформацію про документи, які мають бути долучені до заяви, їхню форму, спосіб і порядок їхнього отримання. Встановлено і термін розгляду заяви про страхову виплату – до 30 днів.
Спосіб повідомлення про результати розгляду заяви має бути обраний на розсуд заявника.  Передбачено також необхідність повідомити заявника у разі невідповідності заяви чи долучених документів вимогам законодавства.
Відповідне повідомлення має містити інформацію про необхідні зміни та відсутні документи або обґрунтовані причини їхньої невідповідності законодавству, порядок отримання необхідних документів.
Коли ж заявник подасть виправлений пакет документів, його мають розглянути протягом 15 днів.  У випадку, якщо страхова компанія невчасно повідомила заявника про невідповідність документів, то це прирівнюється до виконання всіх вимог заявником.  У разі судового розгляду, терміни розгляду заяви про страхову виплату зупиняються. 

Додати коментар

Користувач:
email:





Investing wisely
Requires skill and strategy
To build wealth that lasts

- Fin.Org.UA

Новини

21:00 - Новини 17 жовтня: відключення світла, зростання доходів українців на Onlyfans та обвал цін на роснафту
20:45 - У московії готуються звільняти персонал РЖД
20:15 - Держслужба геології та надр оголосила нові аукціони: які ділянки
19:50 - Відміна контейнерного колапсу: портовики Роттердаму припинили страйк
19:30 - Зерно на експорт: порівняно з вереснем залізниця збільшила перевезення
19:20 - Золото: у быков нет выбора – только толкать
19:00 - Експортно-кредитне агентство значно збільшило страхування експорту
18:45 - Ціна на російську нафту вперше з весни впала нижче $50
18:40 - Стартувала реєстрація на практичні вебінари для компаній, зацікавлених у виході на ринки Японії та АСЕАН
18:30 - У Чернівцях прокуратура відсудила історичну будівлю
18:00 - "Укрзалізниця" розповіла про попит на квитки з Києва до Бухаресту
17:55 - ФДМ провів аукціон з продажу київського "Укрметротунельпроекту": ціна зросла у 3,5 раза
17:50 - Жнива 2025: зібрано майже 35 млн тонн зернових та зернобобових та понад 13 млн тонн олійних культур
17:35 - Мінрозвитку запускає конкурс на міжобласні маршрути у новому форматі
17:31 - Декларація про відповідальне інвестування для стійкої відбудови України
17:30 - Україна-Швейцарія: 10 років партнерства в молочному секторі
17:21 - Керівні принципи ОЕСР для багатонаціональних підприємств щодо відповідального ведення бізнесу
17:14 - Нацбанк показав, яким буде курс долара і євро на понеділок 20 жовтня
17:09 - У 2023 році українці заробили на Onlyfans більше, ніж за попередні три роки: названо суму
17:05 - Бюджетний комітет рекомендував до І читання Бюджет-2026 року
17:00 - Зроблено в Україні: з початку року держава підтримала несировинний експорт на майже 9,5 млрд грн
16:51 - Комунікаційна податкова платформа – взаємодія з бізнесом та громадськістю в ефективному форматі
16:50 - Процедура реорганізації: зняття з обліку у контролюючому органі юридичної особи
16:49 - Чи має право представник юридичної особи – нерезидента отримати в КНЕДП ДПС КЕП за дорученням?
16:46 - На які банківські рахунки платник сплачує штрафні (фінансові) санкції та пеню по єдиному внеску?
16:43 - Цивільно-правовий договір: стосовно подання повідомлення про прийняття працівника (домашнього працівника) на роботу/укладення гіг-контракту
16:41 - Земельні ділянки, за які юрособи – платники єдиного податку четвертої групи звільняються від сплати земельного податку
16:40 - До уваги платників податку на прибуток підприємств – коди бюджетної класифікації для сплати податку
16:40 - Торговый конфликт США и Китая оживляет трейд Продавай Америку
16:40 - "Земельний банк": вартість землі на торгах зросла у 11,4 раза


Більше новин

ВалютаКурс
Алжирський динар0.32233
Австралійський долар27.0624
Така0.3433
Канадський долар29.7355
Юань Женьміньбі5.8584
Чеська крона2.0061
Данська крона6.5288
Гонконгівський долар5.3726
Форинт0.125047
Індійська рупія0.47437
Рупія0.0025153
Новий ізраїльський шекель12.6098
Єна0.2778
Теньге0.077603
Вона0.029374
Ліванський фунт0.000466
Малайзійський ринггіт9.8734
Мексиканське песо2.2636
Молдовський лей2.4748
Новозеландський долар23.9076
Норвезька крона4.154
Саудівський ріял11.1267
Сінгапурський долар32.232
Донг0.0015842
Ренд2.3988
Шведська крона4.4191
Швейцарський франк52.7304
Бат1.27333
Дирхам ОАЕ11.3618
Туніський динар14.2787
Єгипетський фунт0.8771
Фунт стерлінгів56.0653
Долар США41.7308
Сербський динар0.41611
Азербайджанський манат24.5519
Румунський лей9.5832
Турецька ліра0.9948
СПЗ (спеціальні права запозичення)57.0638
Болгарський лев24.9392
Євро48.7624
Ларі15.4165
Злотий11.479
Золото179238.38
Срібло2231.93
Платина69119.56
Паладій65534.05

Курси валют, встановлені НБУ на 20.10.2025