Оголошення про проведення відбору на посаду незалежного члена наглядової ради акціонерного товариства «НАК «Нафтогаз Україна»
17:47 | Міністерство економіки УкраїниНайменування товариства: акціонерне товариство «Національна акціонерна компанія «Нафтогаз України» (НАК «Нафтогаз України», Компанія)
Місцезнаходження НАК «Нафтогаз України»: Україна, м. Київ.
Кількість незалежних членів наглядової ради, які будуть відбиратись за конкурсом – 4 (чотири) особи.
ОПИС КОМПАНІЇ ТА МЕТА ДЕРЖАВНОЇ ВЛАСНОСТІ
Група Нафтогаз – акціонерне товариство «Національна акціонерна компанія «Нафтогаз України» (далі – НАК «Нафтогаз України», Компанія) та його дочірні підприємства у значенні Методичних рекомендацій, затверджених наказом Мінекономіки від 01.10.2024 № 24098, разом на груповій (консолідованій) основі (далі – Група Нафтогаз).
Метою перебування НАК «Нафтогаз України» в державній власності є, зокрема:
посилення безпеки постачання вуглеводнів та стійкості енергетичної системи України;
досягнення Україною енергетичної незалежності, зокрема, шляхом збільшення видобутку вуглеводнів;
максимізація цінності Компанії з дотриманням принципів соціальної відповідальності та забезпечення прийнятної і стабільної довгострокової дохідності для акціонера;
забезпечення трансформації енергетичного сектору;
забезпечення сталого економічного розвитку Компанії з дотриманням принципів соціальної та екологічної відповідальності;
представлення та захист інтересів України на внутрішньому та міжнародних енергетичних ринках.
Загальні цілі НАК «Нафтогаз України» (на консолідованій основі) протягом 2026 – 2028 років.
На основі Державної політики власності та Листа очікувань власника держава очікує, що Нафтогаз як комерційна компанія діятиме прибутково та стало, забезпечуючи досягнення визначених цілей на довгострокову перспективу, використовуючи масштаб та переваги вертикальної інтеграції, знання й досвід.
У сфері енергетичної безпеки та безперервності постачання Група Нафтогаз:
забезпечує надійне та безпечне постачання природного газу й інших енергоресурсів споживачам України, включно з виконанням спеціальних обов’язків щодо захисту вразливих категорій;
використовує потенціал підземних сховищ природного газу для стабільного проходження опалювальних сезонів;
підтримує стійкість критичної енергетичної інфраструктури в умовах воєнної агресії та повоєнного відновлення.
У сфері енергетичної незалежності України Група Нафтогаз:
інвестує в геологорозвідку та розробку нових родовищ, модернізацію існуючої видобувної бази, підвищення факторів вилучення вуглеводнів;
співпрацює зі світовими лідерами у сфері розвідки, видобутку та сервісних послуг;
посилює внутрішні компетенції, системи управління та корпоративне врядування;
сприяє розвитку енергоефективності та зниженню вуглецевого сліду, включно з розвитком проєктів з відновлюваної та альтернативної енергетики.
У сфері реформування ринку природного газу та інтеграції до ринку ЄС Група Нафтогаз:
сприяє повній імплементації європейського законодавства та правил регулювання ринку газу;
підтримує розвиток прозорих та конкурентних сегментів оптового й роздрібного ринків енергії;
розробляє стійкі бізнес-моделі у сегментах роздрібного газопостачання, теплопостачання та розподілу газу з урахуванням балансу інтересів споживачів, держави та інвесторів.
У сфері представлення інтересів України Група Нафтогаз:
відіграє одну з ключових ролей у забезпеченні енергетичної безпеки держави, будучи одним із найбільших платників податків та роботодавців в країні;
розвиває міжнародні партнерства, у тому числі з європейськими та міжнародними фінансовими інституціями, для посилення енергетичної безпеки та підтримки відновлення України;
використовує потенціал української інфраструктури (ПСГ, трубопроводи, генеруючі потужності) для створення нових бізнес-можливостей на регіональному енергетичному ринку.
Відповідно до Статуту Компанії та Листа очікувань власника основними видами діяльності Групи Нафтогаз є, зокрема:
організація та виконання геологорозвідувальних робіт, пов’язаних із пошуком нафти і газу, експлуатація нафтових, газових і газоконденсатних родовищ;
комплексне освоєння ресурсів нафти, природного газу і газового конденсату із застосуванням передових методів розробки родовищ та нових технологічних процесів переробки і вилучення цінних компонентів, що містяться в них;
видобування нафти, газового конденсату і природного газу;
продаж і постачання природного газу та інших видів енергії, зокрема, шляхом виконання спеціальних обов’язків, покладених на Групу Нафтогаз згідно з актами Кабінету Міністрів України;
зберігання природного газу в підземних газосховищах для забезпечення безпеки постачання споживачам України та для задоволення міжнародного попиту на послуги газосховищ;
реалізація нафти, скрапленого газу, газового конденсату та нафтопродуктів;
розвиток, експлуатація і ремонт лінійної частини та об’єктів магістральних нафтопроводів, підземних сховищ газу, конденсатопроводів та розподільних газопроводів;
транспортування нафти та нафтопродуктів.
До допоміжних видів діяльності, що відіграють все більшу роль у контексті енергетичного переходу, належать:
генерація, транспортування та постачання теплової енергії;
виробництво електричної енергії;
надання енергосервісних послуг;
реалізація проєктів із відновлювальної та альтернативної енергетики.
Місія Компанії: бути двигуном модернізації та професіоналізму в енергетичному секторі України, інтегрованому з європейським ринком; забезпечувати безперебійне постачання енергії за конкурентними цінами, максимально використовуючи цінність національних ресурсів (відповідно до Політики власності та корпоративної стратегії).
Метою діяльності НАК «Нафтогаз України» як господарського товариства є одержання прибутку від провадження господарської діяльності, при цьому компанія виконує ключові завдання державної політики в енергетичному секторі та зобов’язання за Листом очікувань власника щодо фінансових, операційних та нефінансових показників на консолідованій основі.
ФОРМАТ РОБОТИ ОЧІКУВАННЯ ТА ІНСТИТУЦІЙНА ПІДТРИМКА
Група Нафтогаз впроваджує систему корпоративного управління відповідно до кращих практик та керівних принципів ОЕСР з корпоративного управління на підприємствах державної форми власності, дотримуючись законодавства України, що регулює питання корпоративного управління, зокрема Державної політики власності.
У НАК «Нафтогаз України» створена та діє Наглядова рада з більшістю незалежних членів. НАК «Нафтогаз України» застосовує Кодекс корпоративного управління, затверджений Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку. У Групі Нафтогаз впроваджена система внутрішнього контролю, яка включає напрями внутрішнього аудиту, комплаєнсу (який охоплює також антикорупційну політику та новий напрям – REMIT), управління ризиками, фінансовий контроль.
Наглядовою радою НАК «Нафтогаз України» утворено чотири постійних комітетів, які є її консультаційно - дорадчими органами:
Комітет з питань аудиту і фінансів
Комітет з призначень, винагород і оцінювання
Комітет з питань управління і етики
Комітет з питань стратегії і ризиків
Комітети Наглядової ради працюють відповідно до своїх мандатів і підтримуються спеціалізованими ресурсами Компанії.
Члени Наглядової ради повинні забезпечувати достатній рівень залучення до роботи Наглядової Ради та її комітетів, що у міжнародній практиці відповідає орієнтовному навантаженню до 50 днів на рік, включно з участю у засіданнях, підготовкою до них, стратегічними сесіями та позачерговими консультаціями у випадку кризових ситуацій. Робота Наглядової ради здійснюється у змішаному форматі, дистанційно та офлайн, однак кандидат має підтвердити готовність регулярно приїжджати в Україну та виконувати свої обов’язки особисто, коли це необхідно для повноцінного здійснення мандату. Усі витрати на поїздки, проживання та інші пов’язані витрати компенсуються відповідно до політики Компанії.
Для забезпечення ефективної роботи Наглядової ради Нафтогаз надає членам Ради повний спектр інституційної підтримки, включно з професійним корпоративним секретаріатом, доступом до юридичних консультацій, фінансово-аналітичної інформації, внутрішнього аудиту та зовнішніх експертів. Члени Ради мають гарантований, своєчасний та повний доступ до матеріалів, необхідних для ухвалення рішень, і можуть запитувати додаткову інформацію чи аналітику у межах своїх повноважень.
Діяльність Наглядової ради ґрунтується на міжнародних стандартах корпоративного управління, передбачає чіткий поділ повноважень між Наглядовою радою та правлінням, високу якість стратегічних і ризик-орієнтованих обговорень, незалежність суджень, суворе дотримання принципів доброчесності, уникнення конфлікту інтересів та відповідальність перед акціонером.
Цей формат роботи гарантує, що Наглядова рада здійснює свою функцію незалежного стратегічного нагляду, має можливість працювати ефективно навіть в умовах високої невизначеності та війни, і зберігає високі стандарти прозорості, професіоналізму та підзвітності, яких вимагає держава як власник та міжнародні партнери.
Обовязкові вимоги до усіх незалежних членів
Кожен незалежний член наглядової ради НАК «Нафтогаз України» повинен відповідати мінімальним вимогам:
Вища освіта, зокрема (але не обмежуючись) в галузі нафтової інженерії, менеджменту та адміністрування, економіки, фінансів, аудиту, міжнародних відносин, права;
Повна цивільна дієздатність;
Відсутність непогашеної судимості;
Дотримання принципів неупередженості та добропорядності;
Наявність бездоганної ділової репутації;
Не має бути та не був протягом попередніх шести років засновником, акціонером (учасником), керівником, членом наглядової ради, працівником чи представником особи, до якої Урядом України застосовано персональні, спеціальні економічні чи інші обмежувальні заходи (санкції).
Здатність приділяти не менше 50 робочих днів на рік виконанню обов’язків члена Наглядової ради, брати участь у засіданнях особисто або дистанційно (з використанням аудіо-/відеозв’язку) та готовність здійснювати поїздки в Україну для участі у засіданнях Наглядової ради;
Володіння українською та англійською мовами — для громадян України, англійською мовою — для іноземних громадян;
Кожен незалежний член наглядової ради НАК «Нафтогаз України» повинен мати досвід, компетенції та професійні навички, які значно відрізняються від характеристик інших членів наглядової ради, забезпечуючи таким чином різноманітність у наглядовій раді та спроможність застосовувати різноманіття досвіду її членів для розвитку та зростання компанії. Наступний досвід є бажаним для кожного з кандидатів, але обов’язковим для наглядової ради в сукупності:
Досвід на посаді невиконавчого директора в міжнародній публічній компанії;
Доcвід на керівних посадах в провідних міжнародних та регіональних нафтогазових компаніях;
Кар’єрні досягнення на різноманітних та складних проектах в різних локаціях, включаючи країни що розвиваються;
Досвід взаємодії з представниками уряду та регуляторами а сфері енергетики; розуміння нормативно-правових актів ЄС, що впливають на галузь, включаючи особливості контролю державної допомоги;
Знання європейського енергоринку, тенденцій та перспектив розвитку відновлювальних джерел енергії;
Наявність досвіду та мережі контактів у міжнародній інвестиційній спільноті, знання джерел фінансування на ринках капіталу та досвід залучення боргового та капітального фінансування на міжнародних ринках.
Згідно з вимогами законодавства України не може бути незалежним членом наглядової ради НАК «Нафтогаз України» особа, яка, зокрема :
є або протягом останніх п’яти років була посадовою особою АТ «НАК «Нафтогаз України», або його дочірнього підприємства, філії, представництва та/або іншого відокремленого підрозділу, крім обіймання посади незалежного члена наглядової ради;
є або протягом останніх трьох років була працівником АТ «НАК «Нафтогаз України», або його дочірнього підприємства, філії, представництв та/або іншого відокремленого підрозділу;
є афілійованою особою (в значенні, наданому цьому терміну в Законі України «Про акціонерні товариства») АТ «НАК «Нафтогаз України» та/або його акціонерів (учасників), або його дочірнього підприємства, філії, представництва та/або інших відокремлених підрозділів та/або їх посадових осіб;
отримує або отримувала протягом попередніх трьох років від АТ «НАК «Нафтогаз України» або його дочірнього підприємства, філії, представництва та/або іншого відокремленого підрозділу будь-які доходи, крім доходів у вигляді винагороди за виконання функцій члена наглядової ради;
володіє (прямо або опосередковано) 5 і більше відсотками статутного капіталу АТ «НАК «Нафтогаз України» (самостійно або разом з афілійованими особами) або представляє інтереси такого власника;
є державним службовцем чи представником держави;
є незалежним аудитором АТ «НАК «Нафтогаз України» його дочірнього підприємства, філії, представництва чи іншого відокремленого підрозділу або була ним протягом певного періоду за останні три роки, що передували її призначенню (обранню) до наглядової ради;
бере участь в аудиті АТ «НАК «Нафтогаз України» або його дочірнього підприємства, філії, представництва та/або іншого відокремленого підрозділу як аудитор, який працює у складі аудиторської організації, або брала участь у такому аудиті протягом певного періоду за останні три роки, що передували її призначенню (обранню) до наглядової ради;
має або мала протягом останнього року істотні ділові відносини з АТ «НАК «Нафтогаз України» його дочірнім підприємством, філією, представництвом чи іншим відокремленим підрозділом безпосередньо як фізична особа - підприємець чи як акціонер (учасник), керівник або член виконавчого органу суб’єкта господарювання, який має або мав такі зв’язки. Для цілей цього пункту істотність ділових відносин визначається статутом або положенням про наглядову раду;
була сукупно більше 12 років членом наглядової ради АТ «НАК «Нафтогаз України» ;
є близькою особою з особами, зазначеними вище у пунктах 1-10 (термін "близька особа" вживається у значенні, визначеному в Законі України Про запобігання корупції");
Вимоги пунктів 1, 2 і 4 не поширюються на випадки обіймання посади незалежного директора товариства та відносини, пов’язані з цим.
Компенсація
Незалежні члени Наглядової ради АТ «НАК «Нафтогаз України» будуть отримувати грошову компенсацію, яка відповідає міжнародним стандартам, відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 4 липня 2017 р. № 668 «Про затвердження Порядку визначення умов оплати послуг та компенсації витрат членів наглядових рад державних унітарних підприємств та господарських товариств, у статутному капіталі яких більше 50 відсотків акцій (часток) належать державі». Крім того, буде надано страхування D&O, і понесені від імені товариства витрати будуть відшкодовані відповідно до зазначеної постанови.
Профілі та вимоги членів наглядової ради згідно складу Наглядової ради
ПРОФІЛЬ 1 – Незалежний член Наглядової ради
Стратегія, корпоративний розвиток, капітальні інвестиції та довгострокове створення вартості
1.1. Роль у системі корпоративного управління
Цей член Наглядової ради відіграє ключову роль у посиленні стратегічної спроможності Групи Нафтогаз та забезпеченні цілісного, аналітично обґрунтованого й орієнтованого на перспективу процесу ухвалення рішень. Член Ради має володіти глибокою експертизою у розробленні довгострокової стратегії, супроводжені розвитку бізнес-моделі, розподілі капіталу, формуванні портфеля активів і керуванні корпоративним розвитком в умовах воєнного стану, ринкової волатильності, структурної трансформації та процесів інтеграції України до Європейського Союзу.
Роль спрямована на формування стратегічного курсу Компанії на рівні всієї організації, забезпечення еволюції бізнес-моделі та створення довгострокової вартості. Член Наглядової Ради забезпечує, щоб стратегічні ініціативи, які подаються Правлінням, ґрунтувалися на економічній логіці, реалістичних сценаріях, операційній здійсненності та відповідності державним пріоритетам і міжнародним стандартам. Роль посилює здатність Наглядової ради професійно й незалежно оцінювати пропозиції Правління, підтримувати стратегічну дисципліну та забезпечувати, щоб довгострокова вартість була вбудована в усі ключові рішення.
1.2. Основні обов’язки на рівні Наглядової ради
Стратегічна рамка та довгострокове планування. Визначення принципів оцінювання стратегічних цілей та сценаріїв розвитку; забезпечення, щоб пропозиції Правління були реалістичними, аналітично обґрунтованими та стійкими до воєнних, регуляторних і ринкових ризиків.
Портфель активів і розвиток бізнес-моделі. Нагляд за стратегічною цілісністю та економічною логікою портфеля активів і структури бізнесу; оцінювання рішень щодо розвитку, реструктуризації або відчуження активів з метою підтримання конкурентоспроможності, інтеграції до ЄС та диверсифікації у перспективні енергетичні сегменти.
Стратегія капіталу та джерела фінансування. Затвердження стратегії формування капіталу та оцінка доцільності, вартості та ризиків різних джерел фінансування (докапіталізація, інструменти міжнародних фінансових інституцій, комерційні боргові інструменти, гібридні фінансові структури, ринки капіталу), забезпечення їх узгодженості з довгостроковими цілями та вимогами фінансової стійкості Групи.
Залучення капіталу, стратегічні інвестори та шляхи монетизації. Розглядання можливостей залучення приватних або стратегічних інвесторів, оцінювання варіантів часткової приватизації, підходів до монетизації активів та готовності до потенційних IPO; забезпечення, щоб рішення щодо залучення капіталу зміцнювали структуру портфеля та довгострокову стратегічну й фінансову архітектуру Нафтогазу.
Капітальні інвестиції та ключові програми. Визначення стандартів оцінювання капітальних інвестицій і великих інвестиційних програм; аналіз їхнього ризику та очікуваної віддачі, базових припущень, здійсненності та організаційної спроможності Нафтогазу реалізувати такі програми без втрати фінансової стійкості.
M&A, партнерства та корпоративний розвиток. Встановлення принципів оцінювання придбань, спільних підприємств і стратегічних партнерств; забезпечення, щоб такі ініціативи були стратегічно узгодженими, створювали додану вартість та інтегрувалися в довгострокову модель розвитку Групи.
Оцінка стратегічних фінансових наслідків. Аналіз довгострокових фінансових наслідків стратегічних ініціатив; забезпечення відповідності стратегії капіталу, доступності ліквідності, стійкості боргового навантаження та очікуванням міжнародних фінансових інституцій, донорів, кредиторів та партнерів.
1.3. Професійний досвід і компетентності
Кандидат повинен мати доведений досвід роботи зі складними корпоративними системами, великими активами, капітальними програмами та міжнародним інвестиційним середовищем.
Необхідний досвід (сукупно 10–15 років у одній або декількох сферах) може включати:
Вищі керівні посади (CEO, COO, CSO, EVP Strategy, VP Corporate Development) у міжнародних енергетичних, нафтогазових, інфраструктурних або промислових компаніях.
Досвід роботи в інвестиційному банкінгу, приватних інвестиційних фондах, суверенних або інфраструктурних фондах, що включає безпосередню участь у M&A, ринках капіталу, реструктуризаціях або проєктному фінансуванні.
Керівництво багатомільярдними портфелями капітальних інвестицій та реалізацією масштабних кросфункціональних трансформаційних програм.
Досвід взаємодії з міжнародними фінансовими інституціями (ЄБРР, IFC, Світовий банк, МВФ) та міжнародними кредиторами.
Лідерство у проведенні корпоративних трансформацій, стратегічної реструктуризації та розвитку бізнес-моделі у складних організаціях.
Досвід роботи в умовах високих ризиків, регуляторних трансформацій або волатильного геополітичного середовища.
Ключові компетентності:
Розвинене стратегічне мислення, здатність до формування сценаріїв та глибоке розуміння чинників довгострокового створення вартості.
Здатність аналізувати ключові корпоративні рішення, оцінювати фінансові й операційні припущення та виявляти системні ризики.
Знання міжнародних ринків нафти й газу, макроекономічних тенденцій та глобальних напрямів енергетичного переходу.
Розуміння енергетичної політики ЄС, тенденцій ESG та вимог, що формують стратегічну модель Нафтогазу.
Здатність впливати через логічну, структуровану та фактологічно обґрунтовану аргументацію, демонструючи незалежність суджень.
Високий рівень комунікацій, етики та якості ухвалення рішень на рівні Наглядової ради.
1.4. Очікуваний внесок у Нафтогаз
Ця роль забезпечує підвищення стратегічної якості та довгострокової узгодженості рішень Наглядової ради. Член Ради буде :
Забезпечувати, щоб ключові стратегічні та інвестиційні рішення були послідовними, аналітично обґрунтованими та спрямованими на довгострокове створення вартості.
Підвищувати якість рішень щодо структури портфеля, розподілу капіталу та ініціатив корпоративного розвитку.
Сприяти структурній адаптації бізнес-моделі до умов воєнного часу та вимог євроінтеграції.
Зміцнювати довіру міжнародних фінансових інституцій, донорів та інвесторів через прогнозоване, економічно обґрунтоване та авторитетне стратегічне управління.
Підсилювати фінансову стійкість, забезпечуючи дисципліновану оцінку стратегічних проєктів і варіантів залучення капіталу.
Розширювати здатність Компанії модернізуватися, диверсифікуватися та зберігати конкурентоспроможність в умовах високої зовнішньої невизначеності.
ПРОФІЛЬ 2 – Незалежний член Наглядової ради
Розвідка і видобуток (E&P), технологічний розвиток, операційна стійкість та управління ресурсною базою
2.1. Роль у системі корпоративного управління
Цей член Наглядової ради забезпечує незалежний високопрофесійний нагляд за діяльністю Групи Нафтогаз у сфері розвідки та видобутку (E&P). Роль покликана гарантувати, що Наглядова рада має спроможність кваліфіковано оцінювати стратегії розроблення родовищ, прогнози видобутку, технологічні рішення та інвестиційні ініціативи в умовах воєнних ризиків, геологічної невизначеності, старіння активів і нагальної потреби в модернізації виробничих процесів.
Член Наглядової ради володіє глибокою компетенцією в усіх ключових елементах технологічного циклу E&P: від геологорозвідки та буріння до розвитку родовищ, підвищення продуктивності, впровадження сучасних технологій та управління операційними ризиками. Роль зміцнює спроможність Наглядової ради забезпечувати реалістичність, технічну обґрунтованість і економічну доцільність рішень у сегменті upstream, а також їхню відповідність довгостроковим стратегічним завданням та пріоритетам енергетичної безпеки держави.
2.2. Основні обов’язки на рівні Наглядової ради
Нагляд за розвитком ресурсної бази та стратегією в сегменті upstream. Забезпечує нагляд на рівні корпоративного управління за принципами, припущеннями та методологіями, які застосовує Правління та дочірні компанії під час планування розвитку ресурсної бази та виробничих програм. Переконується, що стратегії та прогнози в upstream є реалістичними, належним чином враховують ризики та узгоджені з довгостроковою стійкістю портфеля активів.
Технологічна політика та рамки модернізації. Наглядає за стратегічними рамками ухвалення рішень щодо технологій та модернізації у дочірніх підприємствах. Переглядає, наскільки запропоновані технології, цифровізація та ініціативи з підвищення ефективності відповідають міжнародним стандартам E&P та ґрунтуються на належних процедурах управління і критерії ухвалення рішень.
Інвестиції в upstream та розподіл капіталу. Оцінює ключові інвестиційні пропозиції та капітальні програми в сфері upstream, які подаються Правлінням. Переконується у достовірності базових припущень, коректності співвідношення ризику й очікуваного результату та технічній здійсненності, а також у достатній організаційній спроможності дочірніх компаній до ефективного нагляду за реалізацією.
Операційна стійкість і управління HSE. Моніторить, як Правління забезпечує ефективні рамки управління ризиками, стандарти безпеки та плани безперервності діяльності у сфері upstream. Перевіряє відповідність практик міжнародним вимогам HSE/ESG та оцінює готовність до воєнних, геологічних, екологічних і логістичних ризиків.
Відповідність міжнародним технологічним стандартам. Забезпечує, щоб діяльність у сегменті upstream відповідала визнаним міжнародним стандартам операційної досконалості та екологічного регулювання. Переглядає підходи Правління до залучення зовнішньої технічної експертизи, міжнародних сервісних компаній та консультантів для зміцнення технічної спроможності та якості технічного управління в Групі.
2.3. Професійний досвід і компетентності
Кандидат повинен мати досвід, що дозволяє здійснювати стратегічний технічний нагляд за видобувними активами в міжнародних умовах та у складному ризиковому середовищі.
Вищі керівні посади в сегменті upstream (CEO, EVP Upstream, VP Exploration, VP Production, CTO) у великих міжнародних нафтогазових компаніях.
Керівні ролі в глобальних нафтосервісних компаніях (Halliburton, Schlumberger, Baker Hughes, Weatherford чи еквіваленти), пов’язані з реалізацією масштабних бурових або видобувних програм.
Управління багатопрофільними портфелями родовищ у різних геологічних умовах або міжнародних юрисдикціях.
Реалізація великих капітальних програм, включно з буровими кампаніями, управлінням покладами, оптимізацією видобутку або реконструкцією родовищ.
Операційне керівництво в середовищах підвищеного ризику або високої складності, включно з районами конфліктів, важкими офшорними/оншорними умовами або жорсткими регуляторними режимами.
Взаємодія з інженерними стандартизаційними органами, регуляторами чи міжнародними партнерами щодо питань HSE, екологічної відповідності та технічної досконалості.
Ключові компетентності
Глибоке розуміння повного циклу E&P та ключових чинників стабільного й зростаючого видобутку.
Здатність оцінювати технічну логіку, інженерні припущення, прогнози видобутку та геологічну невизначеність.
Висока обізнаність із міжнародними стандартами у сферах HSE, ESG, управління родовищами та операційної ефективності.
Здатність трансформувати технічні висновки в стратегічні рішення на рівні Наглядової ради.
Незалежність, доброчесність та здатність професійно й конструктивно ставити під сумнів управлінські рішення у технічно складних і високоризикових ситуаціях.
2.4. Очікуваний внесок у Нафтогаз
Ця роль суттєво підвищує спроможність Наглядової ради ухвалювати поінформовані, технологічно обґрунтовані та стратегічно узгоджені рішення у сфері upstream. Член Наглядової ради забезпечить:
Підвищення якості й реалістичності стратегій видобутку, розвитку ресурсної бази та планування в сегменті E&P.
Посилення нагляду за інвестиціями в E&P, забезпечуючи належну оцінку та превенції технологічних, геологічних та операційних ризиків.
Підтримку модернізації E&P-операцій через упровадження передових технологій та приведення діяльності у відповідність до міжнародних стандартів.
Зростання операційної стійкості Нафтогазу в умовах воєнних загроз та ризиків для критичної інфраструктури.
Посилення енергетичної безпеки держави шляхом підвищення стабільності та ефективності видобутку.
Забезпечення того, що ключові технічні керівники володіють необхідними компетенціями для ефективного управління складними E&P-операціями.
ПРОФІЛЬ 3 – Незалежний член Наглядової ради
Фінанси, внутрішній контроль, аудит, дисципліна управління капіталу та фінансова стійкість
3.1. Роль у системі корпоративного управління
Цей член Наглядової ради відіграє ключову роль у забезпеченні фінансової стійкості, прозорості та цілісності Групи Нафтогаз в умовах воєнних ризиків, ринкової нестабільності та підвищених вимог міжнародних фінансових інституцій, донорів і кредиторів. Роль передбачає надання професійної експертизи у питаннях фінансової стратегії, управління капіталом, фінансової звітності, внутрішнього контролю та аудиту.
Член Наглядової ради забезпечує, щоб фінансова інформація була достовірною та повною, системи контролю були належними й ефективними, а підходи до управління інвестиціями, ліквідністю та борговим навантаженням стали дисциплінованими та узгодженими з довгостроковими цілями Групи. Роль сприяє зміцненню довіри зовнішніх стейкхолдерів і посиленню здатності Компанії витримувати суттєві макроекономічні та операційні потрясіння.
3.2. Основні обов’язки на рівні Наглядової ради
Фінансова стратегія та структура капіталу. Нагляд за формуванням фінансової стратегії Компанії, оцінка її відповідності довгостроковим цілям, доступним ресурсам і обмеженням ліквідності у воєнних умовах. Аналіз структури капіталу, боргової стійкості та підходів до залучення фінансування, включно з взаємодією з МФО, донорами та фінансовими ринками.
Бюджетування, фінансове планування та ефективність використання ресурсів. Встановлення вимог до прозорості та обґрунтованості бюджетного процесу. Перегляд фінансових планів щодо їхньої реалістичності, пріоритетності та відповідності ресурсним можливостям Групи.
Фінансова звітність, прозорість і відповідність стандартам. Нагляд за забезпеченням достовірності, повноти та своєчасності фінансової звітності, відповідності Міжнародним стандартам фінансової звітності (МСФЗ) та адекватності внутрішніх процесів фінансового контролю і звітування.
Внутрішній контроль, внутрішній аудит та зовнішній аудит. Нагляд за ефективністю систем внутрішнього контролю, відповідністю міжнародним рамкам (зокрема COSO), а також забезпеченням незалежності та належного функціонування внутрішнього аудиту. Перегляд матеріальних висновків зовнішніх аудиторів і контроль за виконанням рекомендацій.
Оцінювання інвестицій та капітальних програм. Встановлення вимог до оцінки інвестиційних проєктів та масштабних капітальних програм; забезпечення належної перевірки базових припущень, ризик-орієнтованих моделей та їх відповідності фінансовим можливостям і стратегії Групи.
Фінансова стійкість, ліквідність і відповідність ризик-профілю. Оцінка фінансової стійкості в умовах екстремальних сценаріїв. Нагляд за ризиками ліквідності та відповідністю фінансової політики загальному рівню ризику, прийнятному Наглядовою радою, з урахуванням воєнних та операційних умов.
3.3. Професійний досвід і компетентності
Кандидат повинен мати підтверджений досвід фінансового директора (CFO) або еквівалентної вищої керівної ролі у сфері фінансів у міжнародній нафтогазовій або великій інтегрованій нафтогазовій компанії.
Необхідний досвід (сукупно 10–15 років у одній або декількох сферах) може включати:
Вищі фінансові посади (CFO, VP Finance або еквівалентні) у великих міжнародних енергетичних, нафтогазових, інфраструктурних або промислових компаніях.
Прийняття рішень щодо структури капіталу, управління борговим портфелем, ліквідністю, казначейством і довгостроковими фінансовими моделями.
Нагляд за внутрішнім контролем, внутрішнім аудитом, підрозділами комплаєнсу або управління ризиками.
Взаємодія з МФО, зовнішніми аудиторами, рейтинговими агентствами й міжнародними кредиторами.
Досвід фінансової реструктуризації, управління кризовою ліквідністю, стабілізаційних фінансових програм.
Керівництво великими фінансовими портфелями, бюджетами та інвестиційними програмами.
Ключові компетентності:
Високий рівень фінансової аналітики та здатність інтерпретувати складні фінансові матеріали.
Ґрунтовне знання МСФЗ, стандартів аудиту, систем внутрішнього контролю та рамок управління ризиками.
Експертиза у фінансовому моделюванні, оцінці вартості, підходах до розподілу капіталу та перевірки інвестиційних рішень.
Здатність ідентифікувати фінансові вразливості та ризики ліквідності на ранніх етапах.
Висока доброчесність і незалежність суджень у ситуаціях значного фінансового та операційного тиску.
Зрілі комунікаційні навички для взаємодії з МФО, аудиторами, кредиторами та державними стейкхолдерами.
3.4. Очікуваний внесок у Нафтогаз
Ця роль значно посилює фінансову стійкість і управлінську надійність Групи. Член Наглядової ради буде сприяти:
Підвищенню прозорості, достовірності та довіри до фінансової звітності.
Забезпеченню дисциплінованого ухвалення фінансових рішень і якісної оцінки капітальних програм.
Зміцненню ліквідності та стабільності боргового портфеля у періоди криз і воєнних ризиків.
Підвищенню довіри МФО, кредиторів, донорів та інших партнерів.
Покращенню фінансового управління в Групі та зниженню ризиків неефективності, втрат або помилок.
Забезпеченню довгострокової фінансової життєздатності та підтримці реалізації стратегічних цілей Компанії.
ПРОФІЛЬ 4 – Незалежний член Наглядової ради
Комерційна стратегія, функціонування ринків газу й енергоресурсів, ціноутворення, закупівлі та трейдинг
4.1. Роль у системі корпоративного управління
Цей член Наглядової ради забезпечує незалежний і професійний нагляд за комерційними операціями Групи Нафтогаз, включно з закупівлями газу й інших енергоресурсів, ціноутворенням, діяльністю на ринках газу, LNG та електроенергії, трейдингом та управлінням портфелем, використанням інфраструктури зберігання та виконанням спеціальних обов’язків (ПСО). У середовищі, позначеному високою волатильністю цін, залежністю від імпорту, ризиками маршрутизації поставок і значними ліквідними обмеженнями, ця роль є критичною для забезпечення фінансової стійкості Групи.
Член Наглядової ради володіє глибокими знаннями ринкових моделей, товарної торгівлі, управління ризиками, формування цін і договірних зобов’язань. Він забезпечує, щоб комерційні рішення Правління були економічно обґрунтованими, структурно виваженими, відповідали прийнятому рівню ризику та були узгоджені зі стратегічними пріоритетами Компанії та національної енергетичної безпеки.
Роль підсилює спроможність Наглядової ради оцінювати рівень комерційних ризиків, їхній вплив на ліквідність та стабільність Групи, а також забезпечувати прозорість і належний рівень контролю в усьому комерційному ланцюгу.
4.2. Основні обов’язки на рівні Наглядової ради
Комерційна стратегія та рамка закупівель енергоресурсів. Нагляд за стратегічними підходами до закупівлі газу, LNG, електроенергії та інших енергоресурсів. Оцінка того, наскільки пропозиції Правління відповідають ринковим умовам, ризикам маршрутів постачання, вимогам ПСО, обмеженням ліквідності та довгостроковим цілям Групи.
Ціноутворення, ринкова динаміка та моделювання попиту/пропозиції. Перегляд підходів до формування цін, тарифних моделей, методик їх розрахунку та ключових припущень, що використовуються в управлінських рішеннях. Нагляд за тим, щоб цінова політика забезпечувала фінансову стійкість і відповідала регуляторним вимогам.
Управління трейдингом, портфелем і ризиковими лімітами. Розгляд і затвердження політик, які регулюють операції трейдингу, хеджування, балансування портфеля та використання підземних сховищ. Моніторинг ризиків цінової волатильності, зустрічних зобов’язань, довгострокових контрактів і ринкових збурень; контроль дотримання лімітів, затверджених Наглядовою радою.
ПСО, ліквідність та соціальні зобов’язання. Аналіз впливу ПСО на фінансовий стан і ліквідність Групи. Оцінка запропонованих механізмів мінімізації пов’язаних ризиків і забезпечення належного врахування ПСО в стратегічних та комерційних рішеннях.
Нагляд за ключовими комерційними договорами. Перегляд та, у разі необхідності, уважне дослідження великих договорів щодо поставок, транспортування, зберігання, балансування та трейдингу енергоресурсів. Оцінка економічної доцільності, структури ризиків і відповідності стратегічним інтересам Групи.
Ринкові, регуляторні та геополітичні ризики. Нагляд за тим, що Правління враховує тенденції енергетичних ринків, зміни регуляторного середовища, санкційні режими, геополітичні ризики та інфраструктурні загрози під час формування комерційної політики.
Система комерційного управління та прозорість. Нагляд за системами контролю та управління ризиками у сфері комерційної діяльності. Моніторинг виконання рекомендацій внутрішнього аудиту, комплаєнсу та функцій управління ризиками.
4.3. Професійний досвід і компетентності
Кандидат повинен мати підтверджений досвід у міжнарожній трейдингу енергоресурсів у міжнародному енергетичному трейдері або великій інтегрованій нафтогазовій компанії.
Необхідний досвід (сукупно 10–15 років у одній або декількох сферах) може включати:
Вищі керівні ролі в комерційних підрозділах (CEO, SVP, EVP, Head of Trading) міжнародних газових, енергетичних або трейдингових компаній.
Досвід закупівель газу, LNG або електроенергії; портфельного управління; роботи на трейдингових платформах; оптимізації інфраструктури та ланцюгів постачання.
Пряма відповідальність за управління ринковими ризиками, хеджування, підготовку й узгодження великих контрактів.
Робота в регульованих енергетичних ринках, включно із ПСО, тарифоутворенням, балансуючими ринками та взаємодією з системними операторами.
Досвід діяльності в умовах високої волатильності або кризових ринкових середовищ.
Взаємодія з регуляторами, енергетичними біржами, контрагентами та іншими учасниками ринку.
Ключові компетентності:
Глибоке розуміння фундаментальних чинників функціонування ринку газу, моделей попиту й пропозиції та механізмів формування цін.
Висока компетентність у використанні інструментів товарної торгівлі, хеджуванні, оптимізації портфеля та управлінні ризиковими лімітами.
Здатність інтерпретувати ринкові сигнали, оцінювати ризикові позиції та прогнозувати комерційні ризики в умовах невизначеності.
Розвинені навички ведення перемовин і спроможність оцінювати складні комерційні договори.
Фінансова й аналітична компетентність для оцінювання впливу на ліквідність, ризик-скориговану дохідність та комерційні сценарії.
Незалежність, доброчесність і здатність професійно ставити під сумнів ключові комерційні припущення.
4.4. Очікуваний внесок у Нафтогаз
Ця роль усуває критичний дефіцит компетенцій у складі Наглядової ради та суттєво підсилює нагляд за комерційною діяльністю. Член Наглядової ради забезпечить:
Підвищення якості, дисципліни та прозорості комерційних рішень у сферах закупівель, ціноутворення та трейдингу.
Посилення спроможності Нафтогазу управляти ринковою волатильністю, тиском на ліквідність, зумовленим ПСО, та ризиками закупівель.
Розвиток системи управління ризиками у трейдингу, портфельному менеджменті та договірній діяльності.
Підтримку формування цілісної комерційної стратегії, узгодженої з довгостроковою фінансовою стійкістю та ринковими умовами.
Зміцнення стійкості Нафтогазу в умовах імпортозалежності та високої ринкової волатильності.
Зростання довіри міжнародних фінансових інституцій, кредиторів і партнерів до системи комерційного управління Нафтогазу.
ВИМОГИ ДО ПАКЕТУ ДОКУМЕНТІВ ТА ПОДАННЯ ДЛЯ УЧАСТІ
Для участі у відборі претендент особисто надсилає електронною поштою документи перераховані нижче:
Заява на участь у конкурсному відборі за встановленою формою українською та англійською мовами;
Згода на обробку персональних даних за встановленою формою українською та англійською мовами;
Заяву щодо відповідності критеріям незалежності українською та англійською мовами;
Анкета претендента українською мовою (обов’язково використовувати форму);
Біографічну довідку (резюме) з кольоровою фотокарткою (українською та англійською мовами);
Копію документа, що посвідчує особу та підтверджує громадянство;
Відомості про трудову діяльність з реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування або копії трудової книжки (за наявності), або документів, що підтверджують наявність досвіду роботи. Така інформація повинна містити точний період роботи, назви посад, загальний набір обов’язків, які виконувалися на зазначених посадах, та кількість працівників у підпорядкуванні*; (* Таким документом можуть бути: довідка/виписка від департаменту управління персоналу відповідної компанії; податкова декларація (від державної влади); довідковий (рекомендаційний) лист керівника; трудові (цивільно-правові) договори; інші документи.)
Копію документа про вищу освіту;
Копію документів про післядипломну освіту та/або професійні навички (за наявності);
Рекомендації та відгуки (за наявності);
Копія довідки, виданої компетентним органом країни постійного проживання заявника, про наявність або відсутність судимості;
Мотиваційний лист для посади незалежного члена наглядової ради НАК «Нафтогаз України» українською та англійською мовами з підписом претендента.
Претендент може подати інші документи, які підтверджують його професійні та/або моральні якості.
Відповідні документи повинні чітко відображати інформацію.
Відповідальність за недостовірність поданих документів несе претендент.
Документи повинні бути подані з 12 грудня 2025 року до 11 січня 2026 року до 18:00 (за київським часом) українською та англійською мовами на електронну адресу: cv.nak@me.gov.ua
Номер телефону для довідок: +38 (044) 200 47 73*3241 або +38 (044) 200 44 84 (контактні особи секретаріату комітету з призначення керівників особливо важливих для економіки підприємств: Свередюк Тетяна, Довгаленко Наталія).
Результати відбору будуть оприлюднені на офіційному веб-сайті Міністерства економіки України відповідно до Порядку проведення конкурсного відбору керівників суб’єктів господарювання державного сектору економіки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 вересня 2008 р. № 777 «Про проведення конкурсного відбору керівників суб’єктів господарювання державного сектору економіки».
Інформація про фінансово-економічний стан додається. Окрема фінансова звітність станом на та за рік, що закінчився 31 грудня 2024 року

