ЦОПи Головного управління ДПС у Дніпропетровській області – безбар’єрний простір для отримання податкового сервісу
12:52 | Fin.Org.UaПодаткова, як сервісна служба, безкоштовно надає адміністративні та інші послуги підприємствам, установам, організаціям незалежно від форми власності, фізичним особам та іншим суб’єктам господарювання.
Центри обслуговування платників (ЦОП) Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (ГУ ДПС) забезпечують кожному відвідувачу вільний доступ до податкового сервісу – отримання адміністративних та інших послуг.
Так, протягом жовтня 2025 року фахівцями Криворізької ДПІ ГУ ДПС забезпечено обслуговування 5 573 суб’єктів звернень та надано 5 369 адміністративних послуг. За вказаний період значна кількість відвідувачів ЦОП скористалась можливістю запису в «електронну чергу», це є просто і зручно.
З метою забезпечення комфортних та доступних умов для отримання послуг і сервісів фізичними та юридичними особами, розширення кола суб'єктів звернень, які мають можливість звернутись за отриманням послуг, фахівцями КриворізькоїДПІ ГУ ДПС, задіяними у роботі мобільного ЦОПу ГУ ДПС, на постійній основі здійснюються виїзди та чергування в ЦНАПах територіальних громад та в Прозорому офісі соціальних послуг Тернівської районної у місті ради. Крім того, здійснюються адресні виїзди мобільного ЦОПу до платників, які відносяться до маломобільних груп населення. Протягом жовтня поточного року було забезпечено 12 виїздів мобільного ЦОПу, за результатами яких співробітниками податкової інспекції було здійснено обслуговування 982 суб’єктів звернень, з яких 135 особам надано адміністративні послуги.
Крім того, протягом жовтня місяця поточного року здійснено 16 адресних виїздів мобільного ЦОПу безпосередньо за податковою адресою суб’єкта звернень та надано 36 адміністративних послуг.
За період з 01.01.2025 по 31.10.2025 до ЦОПу Дніпровської ДПІ (Правобережного відділу обслуговування платників, Лівобережного відділу обслуговування платників, Солонянського сектору обслуговування платників та Царичанського сектору обслуговування платників) за отриманням адміністративних послуг звернулось 94 629 платників податків, яким надано 90 833 адміністративні послуги (без врахування інших послуг). Приймання відвідувачів здійснюється, як за принципом «живої черги», так і за попереднім записом до «електронної черги.
Обслуговування осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення здійснюється податківцями у рамках роботи мобільного ЦОПу. Так, приймання облікових карток, заяв, повідомлень та видача необхідних платникам документів відбувається шляхом виїзду працівників на адресу за місцем проживання (перебування) особи за попередньою домовленістю з громадянином: за десять місяців п. р. працівниками Дніпровської ДПІ, задіяними у роботі мобільного ЦОПу, здійснено: 98 адресних виїздів, 252 виїзди до ЦНАПу; надано 318 адміністративних послуг.
Працівники Дніпровської ДПІ ГУ ДПС також проводять чергування в ЦНАПах територіальних громад. За встановленим графіком кожен мешканець громади має можливість без додаткових витрат часу та коштів отримати консультацію та вирішити актуальні питання без відвідування податкової. За десять місяців 2025 року фахівцями Дніпровської ДПІ здійснено 350 виїздів.
Протягом січня – жовтня 2025 року співробітниками Кам’янської ДПІ ГУ ДПС (у т. ч. Жовтоводським та Верхньодніпровським секторами Кам’янською ДПІ) опрацьовано 35 309 звернень та надано 33 734 адміністративні послуги, у т. ч. 11 594 – в електронній формі.
Фахівцями Кам’янської ДПІ ГУ ДПС, які взяли участь у роботі мобільного ЦОПу. За десять місяців 2025 року здійснено 52 виїзди та надано 81 адміністративну послугу платникам податків.
Крім того, за період з січня по жовтень 2025 року працівниками Кам’янської ДПІ здійснено 148 чергувань в ЦНАПах Кам’янського району, під час яких надано 2 566 адміністративних та інших послуг.
На Нікопольщині для зручності платників працюють два ЦОПи (ЦОП Нікопольської ДПІ та ЦОП сектору обслуговування платників м. Покрова Нікопольської ДПІ). При візиті до ЦОПів ДПІ кожен відвідувач отримує турботливий супровід та кваліфіковану допомогу у вирішенні його питань. За період з 01.01.2025 до 31.10.2025 ЦОП ДПІ надано 16675 адміністративних послуг, у тому числі 5580 – в електронній формі.
Під час роботи мобільного ЦОПу працівниками Нікопольської ДПІ здійснено 40 виїздів та надано суб’єктам звернень 49 адміністративних послуг.
Крім того, організовано співпрацю з територіальними громадами щодо чергувань працівників Нікопольської ДПІ у ЦНАПах. За звітний період фахівцями Нікопльської ДПІ у рамках роботи мобільного ЦОПу здійснено 63 виїзди, прийнято 2 281 відвідувач та надано 1 520 адміністративних та 407 інших послуг, а також 1 492 консультації.
За період з 01.01.2025 по 31.10.2025 до ЦОПу Самарівської ДПІ (включаючи ЦОП Магдалинівського сектору обслуговування платників Самарівської ДПІ) за отриманням адміністративних послуг звернулось 14 735 платників, яким надано 13 877 адміністративних послуг.
Під час роботи мобільного ЦОПу (з 01.01.2025 по 31.10.2025) фахівцями Самарівської ДПІ здійснено 26 адресних виїзди та надано 50 адміністративних послуг.
За 10 місяців поточного року фахівцями Самарівської ДПІ здійснено 68 виїздів до ЦНАПів територіальних громад. В ході чергування за отриманням послуг та роз’яснень до податківців звернулось 1 402 суб’єкта господарювання, яким надано 1 162 послуги.
За період з 01.01.2025 по 31.10.2025 до ЦОПу Павлоградської ДПІ ГУ ДПС за отриманням адміністративних послуг звернулось 15 407 платників податків, яким надано 14 680 адміністративних послуг.
Крім того, за 10 місяців 2025 року працівниками Павлоградської ДПІ здійснено в рамках роботи мобільного ЦОПу: 9 адресних виїздів, 86 виїздів до ЦНАПів; надано 215 адміністративних послуг.
Відповідно до графіка до ЦНАПів територіальних громад здійснюються виїзди працівників Павлоградської ДПІ ГУ ДПС. За 10 місяців поточного року фахівцями Павлоградської ДПІ здійснено 95 виїздів.
Протягом січня – жовтня 2025 року до ЦОПів Синельниківської ДПІ (Петропавлівського сектору обслуговування платників, Покровського сектору обслуговування платників) за отриманням адміністративних послуг звернулось 23 575 платника податків, яким надано 22 508 адміністративних послуг (безврахування інших послуг).
Фахівцями Синельниківської ДПІ протягом 10 місяців 2025 року працівниками Синельниківської ДПІ здійснено 87 адресних виїздів мобільного ЦОПу, 26 виїздів ЦОПу до територіальних громад та надано 1 584 адміністративні послуги. За десять місяців поточного року фахівцями Синельниківської ДПІ здійснено 224 виїзди.
В приміщеннях ЦОПів ГУ ДПС на інформаційних стендах, у зручних для огляду місцях, розташовано інформаційний матеріал з актуальною податковою тематикою.
Слід зазначити, що для забезпечення реалізації принципу безбар'єрності податкових послуг та з метою створення середовища, де кожен платник податків, незалежно від своїх можливостей, може легко та ефективно отримати послуги, інформацію та необхідну допомогу ГУ ДПС з Дніпропетровською обласною організацією Українського товариства глухих укладено Договір «Про надання послуг перекладу на українську жестову мову (з української жестової мови)» від 19.09.2025 року №11-1-2025.
Відповідно до договору особам з інвалідністю зі слуху надаються послуги перекладу на українську жестову мову (з української жестової мови) шляхом використання постійного абонентського доступу до Web-системи відеозв'язку з перекладачами жестової мови «Сервіс УТОГ – 24/7», що створить атмосферу довіри та поваги ефективної взаємодії між державою та платниками податків.
Безбар’єрність – це, коли люди, незалежно від їх фізичних чи інших особливостей, мають рівний доступ до всіх сфер суспільного життя. В ЦОПах державних податкових інспекцій ГУ ДПС обслуговування осіб з інвалідністю, військових, осіб з маленькими дітьми здійснюється поза чергою. В приміщенні ЦОПів облаштовані дитячі куточки з розмальовками, іграми та забавками для дітей.
Сьогодні комунікації податківців з громадськістю, бізнесом та громадянами відбуваються за принципами доступності, зручності, прозорості та безбар’єрності. Особлива увага приділяється інформаційному та цифровому напрямку безбар’єрності – це отримання адміністративних послуг платниками податків та доступності онлайн сервісів ДПС, зокрема, таких як «Електронний кабінет» та мобільний застосунок «Моя податкова» від ДПС.
Сервіси податкової служби направлені на допомогу кожному і забезпечення умов для створення інклюзивного середовища – пріоритет у роботі податкової служби.

