Імпорт дизпального в Україну у жовтні: на Польщу і Грецією припало майже 80%
12:36 | Економічна правда. Публікації
Постачання дизпального в Україну з Румунії, Угорщини й Литви, на які у вересні припадало майже 40% обсягів, обвалилися в чотири рази, до 71 тис.
т.
Водночас надходження ДП з Польщі й Греції зросли на третину, до 445 тис.
т, що становило майже 80% жовтневого імпорту.
Про це свідчать дані Консалтингової групи "А-95", повідомляє галузеве видання enkorr.
У жовтні обсяги постачань дизпального з Польщі зросли на 26%, до 254 тис.
т, що є рекордним показником за весь час спостережень.
Відвантаження з Литви впали на 60%, до 25 тис.
т, унаслідок проведення ремонтних робіт на Мажейкяйському НПЗ.
"Не потішили обсягами й угорці, постачання від MOL з Угорщини впали з 52 до 20 тис.
т, що є мінімальним результатом з квітня 2023 року.
Нагадаємо, перебої на цьому напрямку почалися у вересні внаслідок численних атак безпілотників на нафтоперекачувальні станції трубопроводу "Дружба" у серпні", - зазначає видання.
Греція стала другим за обсягами джерелом постачань у жовтні, з цього напрямку надійшло 191 тис.
т, що на 41% перевищило показник вересня.
Видання зазначає, що "шлях на український ринок грекам розчистили українські санкції проти паливного термінала у Констанці".
Водночас обмеження щодо Констанци (порт у Румунії - ред.) не призвели до зростання постачань з Туреччини.
У жовтні на український ринок надійшло 48 тис.
т продукту STAR, що на 6% менше порівняно з вереснем.
Відвантаження з Румунії впали зі 159 тис.
т до 26 тис.
т.
Консалтингова група А-95
Нагадаємо:
Імпорт дизельного пального з румунського порту "Констанца", який до того стала посилено перевіряти Енергетична митниця, розблокований.
З 1 жовтня 2025 року Енергетична митниця стала посилено перевіряти вантажі з румунського порту Констанца через великий оборот у порту дизпального індійського й турецького виробництва.
Раніше повідомлялося, що імпорт дизельного пального з Індії в Україну буде обмежено.

