Monobank і лимони: скільки коштують брендові комунікації

17:40 | Економічна правда

На мою думку, основною метою акції з лимонами в Monobank була популяризація застосунку.
Плюс медійні охоплення (хайп).
Звісно точна ціль відома лише команді Mono.
Але якщо вона була такою, то вони її перевиконали.
І перевиконали так, що це кейс, який варто розбирати і на якому варто вчитися. Важливо, у цьому випадку хайп не є самоціллю.
У компаній завжди є більша ціль, від якої бренд-команда рухається далі.
Це також визначає механіки. Що підказує, що популяризація йшла разом з хайпом? Коли Mono піймали цю хвилю, в них не було розуміння, коли варто зупинитись.
На старті умови були, грубо кажучи, неповними.
Адже коли починалася вся ця історія з лимонами, була тільки одна машина, було 10 та 50 лимонів як майлстоуни, були айфони і був мільйон гривень.
Це було чітко розплановано.
І, швидше за все, це якраз і відповідало меті: хайп + ознайомлення з застосунком через гейміфіковані механіки. І ось тут треба окремо розібрати саму механіку.
З точки зору гейміфікації – це те, що варто вивчати дизайнерам, маркетологам, креативним командам, продактам та всім, хто будує B2C.
Це дуже класно, коли ви даєте інструмент, до якого є доступ у всіх цільових аудиторій (ЦА). Як з колекціонуванням лимонів, які були доступні всередині застосунку.
Так користувач ознайомлюючись з застосунком, дізнавався про старі та нові можливості, паралельно збираючи лимони і рухаючись до мети.
Це квест на рівні класичних ігор і це працює. Якщо дивитися з точки зору брендових цифр – компанія вийшла масштабною.
Це і віральність (поширення), і охоплення. Почнемо з того, де ми можемо отримати об’єктивні дані з відкритих джерел: зростання особистих брендів C-level.
Канал Олега Гороховського в Telegram вже в трекшені пробив мільйон підписників, хоча ще тиждень-два тому такого й близько ніхто не планував. Приріст у районі більше 600 тисяч підписників за 72 години – це колосальний скейл.
Instagram сторінка Олега зросла на 180 тисяч підписників.
Другий співзасновник Monobank Михайло Рогальський не має каналу в Telegram, тож рахуємо лише Instagram, там приріст на 185 тисяч підписників. Для контексту: середня ціна залучення підписника в бізнес-сегменті в Україні: Instagram – 0,7-0,9 дол.
(різниться для особистих та корпоративних акаунтів); Telegram – 0,35-0,45 дол. Тобто для отримання такої кількості підписників (для двох сторінок Гороховського плюс сторінки Рогальського) при прямому просуванні потрібно було б витратити близько 532 тис.
дол.
Звісно це усереднені значення і може бути люфт в 10-12%. Тут також грає роль інформаційне середовище.
В україномовному сегменті бізнес-акаунтів лише кілька десятків мають аудиторію в 100-180 тисяч підписників.
А тут це не загальна кількість підписників, а чистий приріст. Рахуємо призовий фонд кампанії (100 айфонів, 3 BMW, квартира від Inzhur, мільйон готівкою, поїздки в Діснейленд, 1000 банок шоколадних монет MilkBar x mono) – це приблизно 14-15 млн грн, якщо рахувати консервативно.
Можна зауважити – окей призовий фонд був великим. Але такий приріст аудиторії при прямій закупці може сягати 20 млн грн і більше.
Це перевищило б призовий фонд кампанії, як мінімум на 30%.
І це без врахування органічних охоплень в медіа. Тепер про саму аудиторію застосунку.
Була інформація, що в пікові моменти було до трьох мільйонів активних гравців.
Враховуючи, що Monobank зробив цю акцію у зв’язку з анонсом, що вони пробили 10 мільйонів – це понад 30% всієї клієнтської бази.
Тут треба розуміти, що там є і корпоративні клієнти, і фізичні особи.
Відповідно – пікові навантаження з активною аудиторією в 30% від всіх клієнтів, це дуже велика частка, особливо для банківського сектору. І ще один важливий ефект – це те, як кампанія розійшлася в медіапросторі.
Monobank познайомив широку аудиторію зі своїм C-level, вийшов на нові сегменти й отримав віральність так, що корпоративні бренди в Україні почали активно з цим працювати.
Київстар, Netflix, Prom – це кілька найяскравіших кейсів, які використовували лимони в цей період у себе в комунікації. Додатково варто подивитись метрики Google Trends та Google Ads — які показники, яка frequency, який бренд share вдалось отримати.
Але те, що вони як шторм пронеслися по всьому ринку, отримали, понад сотню згадок та матеріалів лише в "класичних" (без урахування телеграм-каналів та new media в соцмережах) у національних, регіональних, нішових, лайфстайлових і не тільки медіа.
Комбіновані органічні охоплення коливаються в районі 30-35 мільйонів.
Це окремий майлстоун. Загальнонаціональна медійна кампанія з такими охопленнями теж тягнула б на мінімум 3-5 млн грн прямих витрат на платне розміщення.
Але мала б нижче віральність, вищу частотність показу одним й тим самим людям (тобто, в результаті, реальних людей було б охоплено в 3-4 рази менше), нижчий коефіцієнт поширення та довший відрізок, за скільки вдасться досягнути відповідних показників. У брендових комунікаціях є також етична сторона, яку важливо враховувати.
Коли ця базова конструкція почала працювати і було видно, що є відгук аудиторії, я вважаю, що потім все ж кампанію перекинуло в напрямку хайпу – почали з"являтися додаткові автолимони, квартиролимони і так далі.
І саме тут почалися перші проблеми. Зокрема мова про автолимон з Insider.ua + історія з тим, що застосунок найбільшого необанку в країні – ліг.
Що ще важливіше, у цього необанку офіційно немає фізичних відділень, і єдина точка доступу до грошей – це мобільний застосунок, а це серйозний виклик.
Я не можу давати технічну оцінку.
Для цього існують профільні фахівці – регулятори, auditors банківського сектору.
Тож пропоную не зупиняться сильно на цьому. Якщо говорити про інші проблемні моменти – механіка почала ускладнюватися на ходу.
Було видно, що люди не зрозуміли, що 51 лимон (лимони) має бути все-таки в Мономаркеті. Для порівняння: чому так популярні класичні розіграші Monobank через банки (коли кидаєш гроші в "банку" на благодійність)? Тому що там є прозорі правила, всі в однакових умовах.
Якщо ти кидаєш 100, 200 або 500 грн – береш участь у розіграші чогось.
Це супер-механіка, яка дозволила закрити зборів на сотні мільйонів гривень.
Це прозоро, це працює, це перевірено. За відсутності чітких правил та при наданні доступу до власного e-commerce рішення з певним каталогом SKU (ідентифікатор товарної позиції) виникає простір для інтерпретацій.
Які саме товари мали брати участь у механіці? Чи це товари Monobank, партнерів, чи конкретний сегмент? Ті конкретні механіки й рішення, чому саме так було – очевидно, відомі теж виключно команді Mono. Якщо підсумувати: з багатьох базових і advanced брендових метрик – це дуже ефективна і успішна кампанія.
100%.
Кейс, який варто розбирати і вивчати – як з точки зору механік, так і з точки зору управління хайпом.

Додати коментар

Користувач:
email:





Volatility reigns,
Emotions run high,
The market is alive.

- Fin.Org.UA

Новини

20:05 - Снижение в золоте только началось
20:05 - Что дальше: Ставка ФРС и визит Трампа в Азию
19:10 - Велика переплата з бюджету за електроенергію: експосадовиці вручили підозру
19:00 - Ukraine Investment Framework: нові програми допомоги Україні від країн ЄС та Норвегії
18:55 - Мінцифри шукає ідеї ШІ-рішень для "Дії" на першому державному хакатоні
18:53 - "Укренерго" у суботу послабить графіки відключень електроенергії
18:35 - В Україні запрацює автоматичне продовження відстрочок: що зміниться
18:25 - Індія купила близькосхідну нафту замість російської – Bloomberg
18:02 - Нацбанк показав, яким буде курс долара і євро у понеділок 27 жовтня
18:00 - Уряд запускає механізм компенсацій бізнесу за зруйноване майно та страхування від воєнних ризиків
17:55 - Уряд запускає механізм компенсації воєнних ризиків для бізнесу
17:40 - Monobank і лимони: скільки коштують брендові комунікації
17:30 - Редкий единый порыв роста доллара и индексов
17:16 - На Донеччині після атаки російського БПЛА пошкоджено поїзд Львів-Краматорськ
17:15 - Участь Мінекономіки у засіданні Уряду 22 жовтня 2025 року
17:11 - Участь Мінекономіки у засіданні Уряду 13 жовтня 2025 року
17:06 - Євроінтеграція: Україна презентувала План імплементації права ЄС в аграрному секторі
17:05 - Блекаут позаду: в Чернігові відновили електропостачання
17:03 - Участь Мінекономіки у роботі Верховної Ради України 21 жовтня – 24 жовтня 2025 року
16:52 - У Києві вперше вийде на маршрут двоповерховий автобус
16:50 - У московії зростає борг із зарплат і податків – розвідка
16:45 - Україна та JETRO: домовленості  про поглиблення співпраці та інвестиції
16:30 - В Реєстрі збитків з'явилась нова категорія для підприємців: деталі
16:15 - У двох киян конфіскували контрабандні швейцарські годинники та браслети на 12 мільйонів
16:15 - Незалежна асоціація банків України змінила назву
16:00 - Як отримати в банку статус захищеної особи
15:55 - Стрімке подорожчання: скільки коштують огірки в Україні
15:50 - Власні ресурси України можуть перевищити план видатків на оборону: на що спрямують
15:37 - Від сплати яких податків і зборів звільняються юридичні особи – платники єдиного податку третьої групи?
15:35 - Про внесення даних до Реєстру пошкодженого та знищеного майна для перерахунку сум податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки


Більше новин

ВалютаКурс
Алжирський динар0.32288
Австралійський долар27.2959
Така0.34397
Канадський долар29.94
Юань Женьміньбі5.8963
Чеська крона2.004
Данська крона6.5287
Гонконгівський долар5.4051
Форинт0.125129
Індійська рупія0.47808
Рупія0.0025296
Новий ізраїльський шекель12.7623
Єна0.27456
Теньге0.078093
Вона0.029175
Ліванський фунт0.000469
Малайзійський ринггіт9.9446
Мексиканське песо2.2817
Молдовський лей2.4592
Новозеландський долар24.1146
Норвезька крона4.1979
Саудівський ріял11.1986
Сінгапурський долар32.3103
Донг0.0015964
Ренд2.4219
Шведська крона4.4724
Швейцарський франк52.7202
Бат1.28188
Дирхам ОАЕ11.434
Туніський динар14.3085
Єгипетський фунт0.8826
Фунт стерлінгів55.8748
Долар США41.9969
Сербський динар0.41582
Азербайджанський манат24.7099
Румунський лей9.5942
Турецька ліра1.0005
СПЗ (спеціальні права запозичення)57.202
Болгарський лев24.9329
Євро48.7668
Ларі15.4804
Злотий11.4931
Золото170513.71
Срібло2017.42
Платина66699.9
Паладій59180.77

Курси валют, встановлені НБУ на 27.10.2025