Що робити, щоб штучний інтелект вас не замінив
13:30 | Економічна правда. Колонки
Навколо штучного інтелекту продовжують точитися суперечки.
Одні кажуть, що він замінить людей, інші – що візьме владу над світом.
Я ж дивлюся на ситуацію інакше: ШІ не замінить людей.
Він замінить тих, хто не вміє ним користуватися.
А виграють ті, хто зрозуміють, як зробити його своїм асистентом.
Синтетичні співробітники – не фантастика
Недавно знайома сказала мені дивну, на перший погляд, фразу: "Я почала працевлаштовувати синтетичних співробітників".
Це не жарт і не метафора: вона стала партнером платформи, яка створює штучних співробітників для бізнесу.
Це зовсім не про заміну людей роботами, це про перерозподіл фокусу в компаніях.
Штучний інтелект бере на себе рутинні завдання, команда – відповідальність за результат, фаундер – стратегічну роль, а не нескінченну операційку.
Досвід знайомої дешо перегукується з тим, що ми робимо в NovaPay.
Ми активно використовуємо ШІ в розробці програмного забезпечення і "підкапотних" процесах: реєстрація і верифікація, скоринг кредитних заявок, парсинг та аналіз даних.
Однак те, що стосується клієнтів, залишається в руках людей.
Бо сервіс – це про довіру, співпереживання та людський підхід.
Як діяти, щоб вас не замінив ШІ
1.
Не бійтеся ШІ, просто навчіться з ним працювати.
Штучний інтелект не перший рік впливає на ринок праці.
Він стає частиною рутинних процесів у маркетингу, фінансах, програмуванні, продажах.
Ігнорувати це – все одно, що відмовлятися від інтернету у 2000-х.
Здається безпечним, але прирікає на поступове випадання з конкуренції.
Навчитися працювати з ШІ зараз – це як колись навчитися працювати з комп’ютером або Excel.
Читайте також:
Чатбот, який може стати твоїм другом або забере твою роботу.
Чим небезпечна нова розробка OpenAI?
Зараз є багато безкоштовних курсів, де можна опанувати основи бази.
А можна просто відкрити вкладку чи скачати застосунок і спробувати.
Також бажано постійно оновлювати свої навички, ШІ – це інструмент, який постійно змінюється та еволюціонує.
Звісно, це не обов’язок, а інвестиція у свою ефективність.
2.
Звільніть себе від операційки.
Заміна – не завжди про втрату контролю, це звільнення від дрібних завдань.
Коли рутину бере на себе система, у вас з’являється час на розвиток продукту, бізнесу, команди і себе як лідера.
Гляньте на це не як на загрозу, а як на новий рівень швидкості.
Ви більше не єдиний центр виконання.
Це і є справжня трансформація.
3.
Будьте критичними до ШІ.
ШІ дійсно автоматизує і позбавляє рутини, але автоматизація – не завжди компетентність.
Інструмент може згенерувати код, текст, презентацію, але ви самі маєте дати йому коректне завдання і вирішити, наскільки якісно він його виконав.
Критичне мислення тут точно не завадить.
Чим глибше ви розумієте свою професію, чим вагоміше бачення маєте, тим кращим співрозмовником і керівником ви стаєте для штучного інтелекту і тим точніші результати він вам дасть.
4.
Фокусуйтеся на тому, що не делегується.
Використовуйте ШІ, вчіться, аналізуйте його результати, прискорюйтеся з його допомогою, але пам’ятайте, що є речі, які поки що не під силу жодному алгоритму: стратегічне бачення, креативне мислення, відповідальність за рішення, управління і спілкування з людьми.
Саме ці навички можуть і мають стати вашою зоною росту.
Там, де потрібно ухвалювати рішення в умовах невизначеності, людина незамінна.
Замість висновку
Футурологи стверджують, що нині світ змінюється швидше, ніж будь-коли.
Роль людини – не боротися з цим, а навчитися використовувати нові можливості.
Думайте про штучний інтелект не як про конкурента.
Це інструмент.
Як ніж: ним можна поранити, а можна приготувати вечерю для друзів.
Усе залежить від того, навіщо ви його використовуєте і чи вмієте це робити.