Профільна асоціація просить владу відновити перевалку добрив у портах

11:12 | Економічна правда. Колонки

Асоціація міжнародних експедиторів України (АМЕУ) звернулася до органів влади з проханням переглянути умови заборони на перевалку аміачних та інших вантажів в українських портах. Про це йдеться у листі, який є у розпорядженні ЕП. Професійне об’єднання експедиторів та логістичних операторів, звертається "стосовно наявності достатності підстав заборони заходу суден до портів України з вантажами речовин на основі аміаку та добрив, проведення з ними вантажувально/навантажувальних операцій та зберігання на території портів". Спільним наказом Командування ВМС ЗСУ та Одеської обласної військової адміністрації від 18.07.2025 р.
№ 113/18 встановлено особливий режим руху морських суден. Він передбачає обмеження перевалки та транспортування вантажів, які містять аміаковмісні речовини та заборона на захід суден, що здійснюють перевезення вибухонебезпечних вантажів у внутрішні води України в межах Одеської області. Заборона встановлена на підставі Закону України "Про правовий режим воєнного стану" та постанови КМУ від 10.12.2003 р.
№1917-17 "Про затвердження порядку забезпечення безпеки плавання суден у разі виникнення загрози судноплавству та в особливий період". "Встановлені обмеження не містять інформацію про клас небезпеки вантажів, класифікацію вантажів із різним вмістом аміаку, що впливає на рівень загрози та класи небезпеки, не враховують різні способи обробки та перевалки, різни види вантажів та інші категорії, які можуть знизити рівень загрози", – говориться у листі. "Товари, які містять аміак, класифікуються за різними категоріями небезпеки, і не всі з них відносяться до вибухонебезпечних вантажів", – підкреслює асоціація. "Запровадження загальних обмежень щодо всіх товарів з вмістом аміаку без урахування їх класу та рівня потенційної небезпеки є непропорційним і не відповідає інтересам держави та бізнесу", – говориться у листі. "На наше переконання, зазначені питання мають бути вирішені та узгоджені з Міністерством інфраструктури, Мінекономіки, іншими органами та підприємствами, які наділені законодавством контролем та відповідальністю за безпеку судноплавства", – пише АМЕУ. Як зазначає АМЕУ, наказ має наслідком зміну ланцюгів постачання певних груп товарів, збільшення строків доставки, зменшення вантажопотоку та подорожчання логістики. "Українські фермери можуть недоотримати врожай вже наступного сезону, оскільки не матимуть достатнього фінансування для закупівлі добрив з причин їх високої вартості (економічна недоцільність)", – наголошує асоціація. За даними членських компаній АМЕУ, подорожчання логістики може сягати 70 дол.
США за 1 тонну селітри, тобто збитки бізнесу складають понад 28 млн.
дол.
США, що у свою чергу перевищує 1 млрд.
грн.
для українських підприємців. Асоціація також прогнозує, що морська галузь недоотримує надходження від портових зборів орієнтовно у сумі близько 2 млн дол. "На терміналах портів Дунаю наразі спостерігається криза вантажопотоку, обсяги вантажопотоку впали в 5-6 разів за останній рік, а частка зернових українського походження не перевищує 5% від загального вантажопотоку", – говориться у повідомленні. АМЕУ зазначає, що українські термінали на Дунаї "могли б повністю вирішити безпековий фактор перевалки аміачної селітри через свою віддаленість від житлових кварталів і населених пунктів, за умови вивантаження в денний час і використання прямого методу (судно, баржа – транспортний засіб) з вивезенням за межі терміналів". Також асоціація пропонує у разі небезпеки відводити судна або баржі на румунський бік Дунаю.
Як зазначають учасники ринку, йдеться про відстань 500–800 м протягом 30 хвилин після оголошення загрози руху ворожих дронів у бік Ізмаїльського району. АМЕУ вважає, що такі дії дозволять уникнути небезпеки, адже час польоту дронів від АЧМ до запропонованої для перевалки ділянки – щонайменше 40 хвилин. Асоціація переконана, що такий варіант перевалки добрив становить не більшу загрозу, ніж транспортування вантажів по території України залізницею після перевалки у портах ЄС. "Ворог активно почав атакувати, в тому числі балістичними ракетами.
Чи залізничні шляхи та перевезення у вагонах зможуть гарантувати уникнення можливого ураження небезпечних вантажів на території України?", – аргументує АМЕУ. АМЕУ пропонує розглянути можливість відновлення обробки вантажів із вмістом аміаку та добрив у всіх портах Одеської області, з розмежуванням класу небезпеки, часу та способу обробки та встановлення особливостей їх перевезення водними шляхами в умовах воєнного стану. Асоціація також просить внести пропозиції Міністерству розвитку громад та територій України щодо внесення змін у технологічні схеми роботи портів, правила та положення про безпеку судноплавства на морському і річковому транспорті, тощо. Лист надіслано, зокрема, міністру розвитку громад та територій Олексію Кулебі та міністру економіки, довкілля та сільського господарства України Олексію Соболеву. Також його адресовано голові Одеської ОВА Олегу Кіперу, Адміністрації морських портів України і командуванню Військово-Морських Сил Збройних Сил України. Нагадаємо: Компанії-імпортери були змушені переспрямували судна з селітрою та аміаком, які йшли до українських портів, на Джурджулешти (Молдова) та Галац (Румунія). Раніше Служба безпеки України повідомила, що викрила в Одеській області двох російських агентів, які готували ракетний удар по сховищу селітри в одному з морських портів. Раніше повідомлялося, що у першому півріччі Україна наростила імпорт добрив на 25%.
Усього було імпортовано 1 млн 563 тис тонн добрив.
За той самий період минулого року іспорт склав 1 млн 249 тис тонн. Також читайте: Вибуховий вантаж.
Чому порти перестали перевалювати добрива і до чого тут Фірташ

Додати коментар

Користувач:
email:





Біржові котирування
Залежать від загального
Економічного стану.

- Fin.Org.UA

Новини

13:53 - Дії платника податків у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН
13:51 - Податковий календар на 15 серпня 2025 року
13:50 - За спеціальне використання води платники рентної плати поповнили місцеві бюджети Дніпропетровщини майже на 54,0 млн гривень
13:47 - Псевдочеки та мінімум готівки: ДПС викрила на ухиленні від сплати податків мережу пивних магазинів
12:50 - Биткоин обновил максимумы, но тут же сдал назад
11:40 - В Україні громади отримають 1 мільярд на проєкти з розвитку
11:12 - Профільна асоціація просить владу відновити перевалку добрив у портах
11:10 - єОселя: Держава компенсуватиме 70% першого внеску для ВПО та мешканців прифронтових територій
11:00 - Оформлення спадщини та відчуження землі й майна залишаються найпопулярнішими нотаріальними послугами
10:30 - Уряд розширив підтримку аграріїв на прифронтових територіях: що передбачається
10:00 - Україна та Чехія обговорили статус проєкту відновлення медичної інфраструктури в межах інструменту Ukraine Facility
10:00 - 87,5 мільйонів збитків: на Донеччині та Чернігівщині посадовці отримали 45 підозр
09:37 - Повідомлення про оприлюднення проєкту Закону України “Про захист колективних інтересів споживачів”
09:30 - Не менше 25 000 грн – Уряд схвалив нові вимоги до зарплат для фахівців із супроводу ветеранів
09:30 - В Україні місцеві бюджети отримають 1,4 мільярда додаткової дотації
09:29 - Проєкт Закону України “Про захист колективних інтересів споживачів”
09:22 - Лист очікувань власника Національного агентства з акредитації України на 2025 рік
09:13 - Наказ Міністерства економіки, довкілля та сільського господарства України від 11.08.2025 № 176 “Про затвердження листа очікувань власника акціонерного товариства “Державна продовольчо-зернова корпорація України” на 2025 рік”
09:00 - Кабмін розширив підтримку аграріїв на прифронтових територіях:оптимізація грантової програми та нові дотації
09:00 - В Україні падає популярність бензинових авто: які моделі найчастіше купують
08:30 - Defence City – особливий статус для тих, хто взяв на себе відповідальність
08:00 - Олігархам пробачили податки. Як Рада і президент проштовхнули пом'якшення антиофшорного законодавства
07:35 - Фінансовий астрологічний прогноз на 14.08.2025
00:00 - Новини від Міністерства енергетики України
21:00 - Новини 13 серпня: комплексна підтримка прифронтових регіонів, дата відключення 3G в Україні
20:30 - В Україні почали рідше купувати буси та фургони: які моделі обирають
20:00 - Прифронтові критично важливі підприємства зможуть бронювати 100% працівників
19:30 - Уряд дозволив бронювати 100% працівників критично важливих підприємств на прифронтових територіях
19:30 - В Україні визначили дату остаточного відключення 3G
19:00 - Уряд розробляє програму підтримки для 6,6 мільйонів українців: деталі


Більше новин

ВалютаКурс
Алжирський динар0.32095
Австралійський долар27.2151
Така0.34183
Канадський долар30.1795
Юань Женьміньбі5.7864
Чеська крона1.9879
Данська крона6.5188
Гонконгівський долар5.2886
Форинт0.122978
Індійська рупія0.47455
Рупія0.0025625
Новий ізраїльський шекель12.2492
Єна0.28183
Теньге0.077129
Вона0.030122
Ліванський фунт0.000464
Малайзійський ринггіт9.8681
Мексиканське песо2.2398
Молдовський лей2.4826
Новозеландський долар24.8591
Норвезька крона4.0738
Саудівський ріял11.0644
Сінгапурський долар32.4386
Донг0.0015795
Ренд2.3713
Шведська крона4.3613
Швейцарський франк51.6869
Бат1.28557
Дирхам ОАЕ11.3027
Туніський динар14.4074
Єгипетський фунт0.8589
Фунт стерлінгів56.3606
Долар США41.5149
Сербський динар0.41517
Азербайджанський манат24.4162
Румунський лей9.6108
Турецька ліра1.019
СПЗ (спеціальні права запозичення)56.8948
Болгарський лев24.8711
Євро48.6472
Ларі15.2309
Злотий11.4228
Золото139544.45
Срібло1601.04
Платина55925.55
Паладій47122.32

Курси валют, встановлені НБУ на 14.08.2025