Виробництво власних торгових марок: шанс чи випробування для українських виробників

13.08 10:00 | Економічна правда

Власні торгові марки (ВТМ) давно перестали бути інструментом виключно цінової конкуренції.
Для ритейлу вони стали способом формування лояльності клієнтів та інструментом диференціації.
За останні роки цей сегмент суттєво змінив структуру полиць у магазинах.
Та покупець очікує від ВТМ не лише доступності, а й усіх тих переваг, які пропонують йому відомі бренди.
Чи може національний виробник забезпечити це? У мережі EVA портфель власних торгових марок включає 66 брендів – від декоративної косметики до побутових товарів.
Їхня частка у товарообігу в натуральному вимірі на І півріччя 2025 сягає майже 38%.
Це – результат системної роботи з виробниками, постійних інвестицій у якість і вміння бачити тренди. Конкуренція між українськими та міжнародними виробниками Питання вибору постачальника для ВТМ – одне з найскладніших.
Кожна співпраця передбачає ретельний аудит виробництва, споживчі та лабораторні тестування, узгодження комерційних і логістичних умов.
Рішення ухвалюються на тендерній основі, і в портфель EVA входять як українські, так і закордонні виробники. Сьогодні близько 40% позицій ВТМ EVA виготовляються в Україні, тоді як кількість українських постачальників становить майже дві третини.
Продукти економ-сегменту національним виробникам виготовляти простіше.
Але складніші формули, інноваційні рецептури та масштабні R&D-рішення (дослідження та розробки) частіше залишаються перевагою закордонних виробників. Національні виробники мають очевидні плюси – логістична близькість та адаптивність.
Водночас вони часто поступаються іноземним у прозорості процесів та відповідальності за результат.
Ми стикалися з випадками свідомих відхилень від стандартів якості, попри наявність сертифікатів GMP (належної виробничої практики).
Хоча варто відзначити, що загалом конкурентоспроможність національних виробників помітно зросла, а якість – підвищилась.
В тому числі завдяки досвіду співпраці з такими партнерами, як EVA. Для іноземних постачальників робота з Україною може здаватися ризиковою.
Однак репутація надійного партнера з довгою історією контрактів навіть під час війни дозволяє нам розширювати міжнародний портфель.
Водночас це вимагає гнучкості з обох сторін, бо відмінності у швидкості процесів та бізнес-культурі – майже неминучі. Галина Ободець, директорка департаменту власних торгових марок мережі магазинів EVA та EVA.UA Вимогливість і синергія EVA розвиває ВТМ понад 14 років, і цей досвід – ключова конкурентна перевага.
Ми масштабуємо знання, вже можемо навчати деяких партнерів і передаємо найкращі практики.
Для багатьох виробників співпраця з EVA стає першим кроком у створенні власних торгових марок. Проте варто розуміти: EVA – вимогливий замовник.
Ми не купуємо готові товари з каталогу, а ставимо чіткі завдання для розробки унікальних продуктів.
Це вимагає від партнерів високого рівня гнучкості, наявності технологічних компетенцій і готовності до детального аудиту.
У нас є власна лабораторія, команда виробничих менеджерів та аудиторів, які заглиблюються у процеси значно більше, ніж це зазвичай роблять ритейлери.
Для частини компаній це – виклик, однак стратегічно такий підхід вигідний обом сторонам. Конфлікт інтересів і пріоритет споживача Національні виробники часто прагнуть перевести виробництво вже успішних ВТМ з міжнародних потужностей на українські.
Та добре відомий бренд не може дозволити собі навіть найменших відмінностей у рецептурі, пакуванні чи споживчому досвіді.
Будь-які зміни можуть зруйнувати довіру клієнтів.
На жаль, далеко не всі українські підприємства готові забезпечити "безшовний" перехід. Додатковим викликом є те, що ВТМ конкурують на полиці з брендами самих виробників-партнерів.
Часто товари власних марок демонструють кращу ефективність, ніж брендові продукти, що не завжди сприймається постачальниками позитивно.
Однак для ритейлу головним критерієм є ефективність і вибір клієнта.
Низькі показники – вирок для будь-якого товару, незалежно від його походження. Ідеальний партнер Ми очікуємо від партнерів прозорості, готовності до діалогу і відповідальності за якість.
Продукт під ВТМ має бути не гіршим за власний бренд виробника, адже будь-яка помилка підриває довіру покупців і ставить під питання подальшу співпрацю. Ідеальний партнер напряму ВТМ – це компанія, котра вкладає у R&D, розвиває процеси, прагне до постійного вдосконалення та мислить категоріями споживача, а не лише власного виробництва.
Український покупець сьогодні готовий підтримувати національного виробника, але цього недостатньо.
Головне – позитивний споживчий досвід, стабільна якість і довіра.
Тільки так можна закріпитися в кошику українця й отримати шанс на довгострокову співпрацю з бізнесами, що розвивають ВТМ. Ринок ВТМ в Україні доволі стрімко зростає, і він відкритий для тих виробників, які готові грати за правилами якості та довіри.
Але споживач стає вимогливішим, а конкуренція – жорсткішою.
У таких умовах виграють ті, хто робить ставку не на короткострокову вигоду, а на довготривале партнерство, розвиток та інновації. #EVA, #EVA.UA, #ГалинаОбодець

Додати коментар

Користувач:
email:





Bull markets and bears,
Ebb and flow of fortunes made,
A dance of the wealth.

- Fin.Org.UA

Новини

21:00 - Новини 13 серпня: комплексна підтримка прифронтових регіонів, дата відключення 3G в Україні
20:30 - В Україні почали рідше купувати буси та фургони: які моделі обирають
20:00 - Прифронтові критично важливі підприємства зможуть бронювати 100% працівників
19:30 - В Україні визначили дату остаточного відключення 3G
19:00 - Уряд розробляє програму підтримки для 6,6 мільйонів українців: деталі
18:43 - На Харківщині до кінця року обіцяють добудувати 38 підземних шкіл
18:20 - Україна не залежить від жодного маршруту чи постачальника газу – Міненерго
18:18 - "Літо без війни": з Києва до Карпат вирушили діти загиблих і полонених військових
18:15 - Russell2000 принялся догонять гигантов
18:05 - Уряд шукає інвесторів для розробки двох нафтогазових ділянок на Заході України
18:00 - Уряд хоче зобов'язати пільговиків витрачати субсидію на оплату комуналки
17:44 - У Запоріжжі майже за мільйон гривень продали літак
17:35 - На ще 4 пунктах пропуску на кордоні з Польщею з'являться мобільні сканери
17:23 - Повідомлення про оприлюднення проєкту постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв’язку з прийняттям Закону України “Про адміністративну процедуру”»
17:17 - Проєкт постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв’язку з прийняттям Закону України “Про адміністративну процедуру”»
17:15 - Нацбанк розповів, скільки "енергетичних кредитів" видали банки
17:10 - Ключові рішення НКЦПФР від 13.08.2025
17:00 - Україна зміцнює енергетичну безпеку через диверсифікацію і швидке відновлення інфраструктури
16:55 - Нацбанк показав курс долара і євро на четвер 14 серпня
16:44 - Пошкодження підводних кабелів: Фінляндія висунула звинувачення капітану танкера
16:24 - АРМА передає в управління елітний будинок і ділянки, що належали олігарху Фуксу
16:20 - ВІДДІЛ КОМУНІКАЦІЙ З ГРОМАДСЬКІСТЮ УПРАВЛІННЯ ІНФОРМАЦІЙНОЇ ВЗАЄМОДІЇ ГУ ДПС У ДНІПРОПЕТРОВСЬКІЙ ОБЛАСТІ (ТЕРИТОРІЯ ОБСЛУГОВУВАННЯ - МІСТО ДНІПРО) ІНФОРМУЄ!
16:20 - З Києва до Львова та Вінниці їздитимуть додаткові поїзди
15:50 - Митниця уточнила, які документи потрібні для виїзду за кордон на авто
15:40 - Власник "Київстару" VEON завершив продаж частки "Білайн Киргизстан"
15:30 - Курси валют, встановлені НБУ на 14.08.2025
15:30 - Рятівники довкілля чи зрадники України
15:30 - Вибуховий вантаж. Чому порти перестали перевалювати добрива і до чого тут Фірташ
15:16 - Бюджетний комітет рекомендує Раді ухвалити зміни до бюджету: які зміни
14:58 - Міненерго та МВС проводять масштабні навчання для перевірки готовності енергетичного сектору до надзвичайних ситуацій


Більше новин

ВалютаКурс
Алжирський динар0.32095
Австралійський долар27.2151
Така0.34183
Канадський долар30.1795
Юань Женьміньбі5.7864
Чеська крона1.9879
Данська крона6.5188
Гонконгівський долар5.2886
Форинт0.122978
Індійська рупія0.47455
Рупія0.0025625
Новий ізраїльський шекель12.2492
Єна0.28183
Теньге0.077129
Вона0.030122
Ліванський фунт0.000464
Малайзійський ринггіт9.8681
Мексиканське песо2.2398
Молдовський лей2.4826
Новозеландський долар24.8591
Норвезька крона4.0738
Саудівський ріял11.0644
Сінгапурський долар32.4386
Донг0.0015795
Ренд2.3713
Шведська крона4.3613
Швейцарський франк51.6869
Бат1.28557
Дирхам ОАЕ11.3027
Туніський динар14.4074
Єгипетський фунт0.8589
Фунт стерлінгів56.3606
Долар США41.5149
Сербський динар0.41517
Азербайджанський манат24.4162
Румунський лей9.6108
Турецька ліра1.019
СПЗ (спеціальні права запозичення)56.8948
Болгарський лев24.8711
Євро48.6472
Ларі15.2309
Злотий11.4228
Золото139544.45
Срібло1601.04
Платина55925.55
Паладій47122.32

Курси валют, встановлені НБУ на 14.08.2025