У морському порту Південний тестують Єдине морське вікно
14:54 | Економічна правда. Публікації
"Адміністрація морських портів України" розпочала у морському порту Південний тестовий запуск цифрової платформи, яка об’єднує всі адміністративні процедури, пов’язані з обробкою суден.
Про це повідомляється на сайті АМПУ.
"Державне підприємство "Адміністрація морських портів України" розпочало тестовий запуск морського модуля системи DocPort, аналога Єдиного морського вікна (Maritime Single Window), у морському порту Південний", – говориться у повідомленні.
"Система Єдиного морського вікна — це цифрова платформа, яка об’єднує всі адміністративні процедури, пов’язані з обробкою суден у порту.
MSW забезпечує можливість подання інформації одноразово, значно скорочуючи час проходження формальностей та усуваючи дублювання дій", – повідомляє АМПУ.
"Завдяки цьому досягається суттєве підвищення прозорості процедур — усі дії автоматично фіксуються в системі, кожен етап легко відстежується, а всі учасники процесу отримують рівний доступ до актуальної інформації", – підкреслюють у адміністрації.
Наразі триває тестування першого етапу платформи, а кінцевим результатом має бути створення Єдиного морського вікна — багатомодульної системи, впровадження якої відбувається поетапно.
До кінця літа планується запуск наступних модулів, що покриють майже весь спектр адміністративних процедур в українських портах.
Керівник АМПУ Олександр Семирга зазначив, що з одного боку АМПУ запускає технічний функціонал і налаштовуємо його під реальні потреби ринку, з іншого — продовжує працювати над впровадженням механізмів, передбачених законодавством Євросоюзу та гармонізує цифрові процедури із міжнародними стандартами.
Створення національного Єдиного морського вікна — це пряма вимога Міжнародної морської організації (IMO), яка з 2024 року зобов’язує всі припортові держави забезпечити цифрову платформу для обміну інформацією про суднозаходи.
Після успішного завершення тестового періоду в морському порту Південний заплановано поетапне масштабування системи на всі морські порти України.
Паралельно з випробуванням першого функціонального блоку розпочнеться процес інтеграції з інформаційними системами Державної митної служби та Державної прикордонної служби України для забезпечення повноцінної взаємодії всіх учасників портового співтовариства.
Нагадаємо:
Раніше повідомлялося, що у січні – червні 2025 року в морських портах України було оброблено близько 40 млн т вантажів Аграрні вантажі складають левову частку результатів переробки в портах.
За даними Української зернової асоціації, вже у 2024 році врожай зернових та олійних культур в Україні становив на 9,5% менше, ніж у 2023 році, – 75 млн тонн.
Дані Держмитслужби за І квартал 2025 року вже засвідчили загальне скорочення експорту товарів майже на 7%.
Раніше повідомлялося, що обсяг експорту українським морським коридором у квітні скоротився на 45% у порівнянні з квітнем 2024 року – до 5,3 млн тонн.
Раніше президент України Володимир Зеленський повідомив, що український морський коридор за півтора року роботи забезпечив перевезення 100 млн тонн вантажів до 53 країн світу в Азії, Африці, Європі та Америці.
Також раніше повідомлялося, що створений Військово-Морськими силами ЗСУ морський коридор забезпечив експорт, який перевищив показники роботи в рамках "зернової ініціативи".