Електромобілі без пільг – крок у минуле

18:00 | Економічна правда

Електромобілі стали не лише транспортом майбутнього, а й символом переходу світу до екологічно відповідальної економіки.
У Євросоюзі, США та Китаї розвиток електротранспорту супроводжується створенням цілісної інфраструктури, нових регуляторних підходів та стимулів для бізнесу. Україна активно долучилася до цих трансформацій.
З 2020 року ринок електромобілів стійко зростав, чому сприяли зміни в поведінці споживачів і пільгова державна політика у сфері податків та митниці. У 2024-2025 роках частка електромобілів у загальному продажі авто зросла майже вдвічі, а зарядна інфраструктура перевищила 2 тис.
станцій.
Це результат зусиль влади, бізнесу та громадськості, але зараз країна стоїть перед новим викликом: обговоренням доцільності збереження податкових пільг для електромобілів. Сегмент електротранспорту невпинно витісняє традиційні авто з ДВЗ.
Тільки за перші шість місяців 2025 року в країну було імпортовано понад 8 тис.
електрокарів, здебільшого вживаних.
Зростання кількості зарядних станцій, автоцентрів та сервісів підтверджує формування розвиненого електромобільного ринку. Істотну роль у цьому відіграла державна підтримка сегменту: з 2018 року електромобілі звільнені від ПДВ, мита й акцизу, що дозволяє зменшити їхню вартість на 25-35% порівняно з країнами без таких пільг. Значення електромобілів не обмежується комфортом водіїв, це рушійна сила оновлення економіки.
Мільйонні інвестиції в зарядну інфраструктуру створюють попит на спеціалістів у галузі електротехніки, ІТ та інженерії.
У Києві, Львові, Харкові та Одесі впроваджуються муніципальні ініціативи електромобільності: від пріоритетного паркування до тестування електровантажівок. Перехід на електротранспорт також дозволить зменшити залежність від імпорту нафтопродуктів, за підрахунками НАНУ – до 1,5 млрд дол.
щороку, а розвиток суміжних напрямів – акумуляторних технологій, переробки літію, систем живлення – створить ефект ланцюгової індустріальної модернізації. Для пересічного українця електромобіль – не лише модний вибір, а й спосіб заощадити.
Повна зарядка коштує в рази дешевше за повний бак бензину, а простіша конструкція авто знижує витрати на обслуговування та ремонт.
Це сприяє фінансовій стабільності домогосподарств, особливо в кризових умовах. Читайте також: З таким власником і ворогів не треба: як Ілон Маск нищить бізнес Tesla Не варто забувати і про екологічний вимір: електромобілі зменшують рівень викидів та шуму, допомагають країні виконувати міжнародні кліматичні зобов’язання і роблять простір у містах більш придатним для життя. Намір скасувати пільги на імпорт електрокарів вимагає ретельного аналізу.
Таке рішення підвищить вартість авто на третину, що позбавить чимало українців доступу до них.
Найбільше постраждає сегмент уживаних машин, який становить до 90% ринку.
Це стимулюватиме повернення до традиційних авто, уповільнить розвиток інфраструктури і поставить під сумнів інвестиційну привабливість галузі. Важливий і соціальний аспект.
Якщо електромобілі стануть привілеєм заможних, посилиться майнова нерівність.
Виходом може стати адресне збереження пільг: для малозабезпечених, пенсіонерів, учасників бойових дій.
Можна розглянути моделі субсидування або часткової компенсації на придбання електрокарів. Швидке згортання стимулів може зашкодити галузі, яка ще не зміцніла.
Пільги – не подарунок, а стратегічний інструмент формування нової економіки.
Їх скасування без адаптації загрожує ринку потрясінням, а державі – втратою довіри інвесторів. У контексті світових трендів збереження пільг – логічний та виважений політичний крок.
ЄС, США і Китай щедро субсидують електротранспорт, усвідомлюючи його значення для енергетичної безпеки та клімату.
Україна не повинна відставати. За чинним законодавством, пільги діятимуть до 1 січня 2026 року, але в умовах війни та нестабільної економіки фіксована дата може виявитися згубною.
Бізнес працює в умовах невизначеності, а країна – у режимі мобілізації ресурсів, тому важливо мати гнучкий підхід, що враховує воєнні ризики. З цією метою був запропонований законопроєкт №13351-1, що продовжує дію пільг на рік після завершення воєнного стану.
Це дозволить уникнути цінових шоків, зберегти темп розвитку галузі і дати час на формування довгострокової стратегії. Електромобільність – це не про авто, це про шлях у майбутнє.
Це інвестиція в економічну модернізацію, екологічну безпеку та соціальну рівність.
Пільги на імпорт – не поблажка, а інструмент створення нової, сильної України. Саме зараз, у період відновлення, не варто зупинятися.
Навпаки, час закріпити здобутки і рухатися вперед.
Україна може й повинна стати лідером електромобільного прориву в Східній Європі.
Якщо не загальмує на повороті.

Додати коментар

Користувач:
email:





Серце б’ється швидко,
Подивись на свій портфель,
Збагатній просто так.

- Fin.Org.UA

Новини

21:16 - Кабмін схвалив Бюджетну декларацію на три роки
21:00 - Новини 27 червня: московія захопила найбільше родовище літію, євро б'є рекорди
20:42 - Путін анонсував скорочення оборонних витрат
20:17 - Університети США шукають гроші бізнесу після скорочення державних грантів
19:46 - Компанія Буткевича відповіла на арбітраж через конфіскацію заводів у російського мільярдера
19:08 - Китай висуває умови для зниження мит на французький коньяк
19:00 - Нова пам'ятна монета присвячена 20-річчю запровадження в Україні адміністративного судочинства
18:45 - АРМА шукає управителя на телеканал Наш екснардепа Мураєва
18:29 - Xiaomi б’є рекорди на біржі через попит на новий електромобіль
18:03 - Новий генпрокурор обіцяє аудит кримінальних справ, пов'язаних з бізнесом
18:00 - Електромобілі без пільг – крок у минуле
17:51 - ЄБРР дасть 50 мільйонів євро "Новій пошті" на тлі скорочень персоналу
17:40 - У Києві 28 червня змінять деякі маршрути громадського транспорту: схеми змін
17:24 - Гранти на відновлення: Юлія Свириденко анонсувала нову грантову програму для постраждалих підприємств
17:20 - Зеленський доручив підготувати рішення про тривалий мораторій на перевірки бізнесу
17:11 - Соняхи на Херсонщині атакує сарана
17:00 - Серед українців продовжує зростати попит на електромобілі
17:00 - Пруденційні нормативи кредитних спілок буде оновлено
16:51 - Харківські чиновники переплачують мільйони на будівництві фортифікацій
16:46 - В Україні ціни на автогаз знизилися після спаду паніки
16:22 - Перенесено планову інспекційну перевірку ТДВ "СТРАХОВА КОМПАНІЯ “ПРОФЕСІЙНЕ СТРАХУВАННЯ"
16:17 - Південному ГЗК таки доведеться сплатити до бюджету 3,7 мільярдів гривень
16:05 - В Україні дешевшає черешня: за яку ціну її можна придбати
16:01 - Німеччина шукає спосіб заблокувати повернення російського газу через "Північний потік-2"
16:00 - Компанія Bolt запускає ініціативу для водіїв-партнерів: навчання домедичної допомоги
16:00 - У пункті пропуску на кордоні з Польщею обмежили рух
15:45 - Посадовці "Київпастрансу" "погоріли" на закупівлі шин
15:43 - Розпочинається обговорення змін до порядку безготівкових розрахунків в національній валюті користувачів платіжних послуг
15:33 - "Кредит Європа Банк" змінив назву
15:30 - Курси валют, встановлені НБУ на 30.06.2025


Більше новин

ВалютаКурс
Алжирський динар0.32201
Австралійський долар27.2248
Така0.33937
Канадський долар30.5095
Юань Женьміньбі5.8061
Чеська крона1.9706
Данська крона6.5382
Гонконгівський долар5.3046
Форинт0.122268
Індійська рупія0.48712
Рупія0.0025712
Новий ізраїльський шекель12.3016
Єна0.28813
Теньге0.080088
Вона0.030604
Ліванський фунт0.000465
Малайзійський ринггіт9.8449
Мексиканське песо2.2076
Молдовський лей2.4544
Новозеландський долар25.2469
Норвезька крона4.1382
Саудівський ріял11.1028
Сінгапурський долар32.6467
Донг0.0015957
Ренд2.3433
Шведська крона4.3906
Швейцарський франк52.1293
Бат1.27678
Дирхам ОАЕ11.3386
Туніський динар14.4898
Єгипетський фунт0.8344
Фунт стерлінгів57.2021
Долар США41.6409
Сербський динар0.41627
Азербайджанський манат24.499
Румунський лей9.6038
Турецька ліра1.044
СПЗ (спеціальні права запозичення)57.1928
Болгарський лев24.9406
Євро48.7823
Ларі15.2895
Злотий11.5091
Золото136654.19
Срібло1500.51
Платина56252.69
Паладій47162.9

Курси валют, встановлені НБУ на 30.06.2025