Директор "А-95" пояснив, чому скасували штрафи за відсутність на АЗС спиртового бензину
18:49 | Економічна правда
Скасування штрафів за невиконання норми щодо обов’язкового додавання біоетанолу в бензини пов’язане з сезонним зростанням споживання ресурсу.
Таку думку висловив директор Консалтингової групи "А-95" Сергій Куюн, пише enkorr.
"Ми увійшли в сезон підвищеного споживання, попит росте.
Тим часом європейські виробники бензину — наші постачальники — задовольнити цей попит не можуть.
Бо бензин Е5 не стандартний для Європи, де споживають Е10.
Вихід один — тимчасово повернутись до Е0", — пояснив Куюн.
За його словами, уряд був проінформований про ситуацію й разом з ринком знайшов компроміс: штрафи скасували, але сам закон про біобензин залишається чинним.
"Потрібні обсяги пального вже законтрактовані, дефіциту не буде", — запевняє очільник "А-95".
Куюн додав, що процес розвитку біопального триває — деякі компанії вже проєктують потужності для змішування бензину зі спиртом в Україні.
Як повідомлялося, 18 червня Верховна Рада відтермінувала штрафи, передбачені для мереж АЗС за недодавання 5% біоетанолу у паливо, до кінця року.
Покарання повернуть з 1 січня 2026 року.
Читайте також: "Бензин в Україні почнуть змішувати зі спиртом.
Що буде з цінами та чи нашкодить це авто?".
Нагадаємо:
З 1 травня усі АЗС в Україні мають додавати до бензину спирт або так званий біоетанол, не менше, ніж 5%.
Перехід українських АЗС на бензин через обов’язкове додавання біоетанолу з 1 травня не вплинув на ціни на пальне.
А на низці заправних комплексів бензин здешевшав.
У травні суттєво зріс імпорт преміум-пального, в який не треба додавати спирт.
Одна з причин - частина споживачів з недовірою поставилась до бензину зі спиртом, обравши високооктановий (А-98/100).