#ВеснянийДіловийФорум: як український бізнес адаптується і зростає під час війни
13:00 | Економічна правда16 травня у Львові відбувся #ВеснянийДіловийФорум, який з 2009 року є щорічним майданчиком для дружньої, "родинної" за форматом (не зважаючи на близько 300 учасників), зустрічі ключових учасників бізнесу західної частини України.
Запрошуючи кращих експертів, представників міжнародних інституцій, бізнесу та влади, організатори щорічно намагаються створити атмосферу довіри й партнерства.
Розуміючи емоційне виснаження та втому кожного, хто продовжує працювати в Україні в умовах четвертого року повномасштабного вторгнення, з метою максимально посилити внутрішню силу та спроможність учасників було обрано нову локацію — LEM Station, та використано їхній слоган як тему цьогорічного #Весняного: "Надихати, створюючи можливості".
Для реалізації цього було сформовано чотири панелі, кожна з яких мала показати стійкість та унікальність українських компаній, їхню готовність, усвідомлюючи ризики, продовжувати не лише працювати, але й розвиватися, здійснюючи масштабні інвестиції.
Зокрема Тарас Кицмей в першій панелі розповідав, що окрім окрім ІТ-бізнесу, під час війни значно розширив обсяг проєктів в інших сферах, показуючи, що сьогоднішній патріотизм — це, зокрема, й інвестиції в Україну, створення нових робочих місць, доданої вартості та сплати податків.
Його підтримав Костянтин Вечір, директор з розвитку бізнесу на корпоративному ринку компанії "Київстар", яка в умовах війни та руйнувань не лише підтримує стабільне функціонування мережі, але й запроваджує (інколи — значно раніше, ніж у багатьох країнах) нові технології, продовжуючи масштабні капіталовкладення.
Про реалізовані проєкти BGV Group Management розповів Сергій Войцеховський, наголосивши, що їхня компанія під час війни не лише не зупиняється, а навпаки — активно шукає нові важливі напрями та можливості.
У другій панелі основним акцентом стало питання підтримки українського бізнесу, зокрема й міжнародними інституціями.
За вже доброю традицією Олена Волошена розповіла, який обсяг підтримки та в яких сферах було реалізовано Міжнародною фінансовою корпорацією (IFC).
У свою чергу, Анна Лебединець, асоційований директор, старший банкір ЄБРР, поділилася з присутніми на #Весняному інформацією про програми підтримки економіки, зокрема — нещодавно підписану угоду з АТ "Кредобанк".
Йдеться про ще один транш — у 50 мільйонів євро для українського малого й середнього бізнесу.
Кошти буде спрямовано на фінансування підприємств, які щодня підтримують економіку країни навіть у найскладніших умовах.
У межах цього траншу клієнти можуть отримати інвестиційне фінансування з можливістю подальшого гранту — до 30 % від суми.
Тобто ці кошти не потрібно повертати.
Це не просто допомога — це стимул вкладати в розвиток.
"Співпраця з ЄБРР розпочалася ще у 2022 році.
Станом на травень цього року, в рамках програми розподілу ризиків ЄБРР, ми видали кредитів на понад 185 мільйонів євро.
І майже чверть цих коштів отримав бізнес, що працює у зонах підвищеного ризику.
Хто отримує ці кредити? Насамперед, кредитні гарантії за додатковою угодою між Кредобанком та ЄБРР мають підтримати критично важливі галузі української економіки: сільське господарство, харчову промисловість, транспорт і логістику, роздрібну торгівлю та фармацевтику.
Щонайменше третина всіх кредитів під покриття ЄБРР передбачені для підприємств агросектору. Наше завдання — дати бізнесу не просто кредит, а можливість дихати вільніше, рости, масштабуватися.
І ми це робимо в партнерстві з тими, хто справді вірить в українську економіку — такі як ЄБРР, Єврокомісія, BGK, а також DFC", — наголосила під час Весняного Ділового Форуму Наталія Згоба, директорка департаменту розвитку бізнесу та міжнародного партнерства АТ "Кредобанк".
3 панель #Весняного торкалась стійкості українського суспільства, суб`єктності України при формуванні її майбутнього.
Євген Глібовицький, співзасновник та директор Інституту Фронтиру Володимир Павелко, засновник TransformWISE поділилися з учасниками своїми експертними міркуваннями.
Їх продовжили Андрій Жолоб, ветеран, керівник львівського центру ветеранів та Філіп Вішич, хорватський волонтер які привернули увагу на надзвичайно важливому питанні – інтеграції ветеранів та створення умов для їх повернення до цивільного життя.
Також в сьогоднішніх умовах дуже важливо працювати не лише з внутрішньою українською аудиторією, але й з іноземцями, доносячи правду про ті випробування, які долають українці.
Саме про це завершуючи панель розповів Євген Славний, новинний директор UNITED24 Media
Традиційно #Весняний завершується 4 панеллю, "Приклади побудови успішних конкурентних українських компаній" яку модерує Роман Білик, керуючий партнер "Nexia DK".
Цього року Лідія Білас, підприємиця, засновниця мережі освітніх проектів МрійДій розповіла про свій досвід в різних успішно реалізованих проектах, а також як з командою намагається розвивати українську талановиту молодь.
Це тривалий та складний процес, який повинен враховувати багато факторів та аспектів.
ЇЇ продовжив Андрій Бандрівський, співзасновник Gorgany і Turbat, розповідаючи як його любов до подорожей та активного відпочинку допомогли не лише започаткувати компанію, але й успішно вивезти її на позиції лідера в даному виді рітейлу.
Якщо узагальнити виступи усіх експертів, обговорення яке тривало серед учасниками #Весняного то можна зробити висновок що попри усі випробування та біль війни український бізнес продовжує розвиватись, адаптуючись та змінюючись в цьому складному історичному періоді.
Незмінною залишається лише вдячність ЗСУ та віра в перемогу України!
16 #ВеснянийДіловийФорум - надихати, створюючи можливості