Made in China більше не лякає: китайські електрокари захоплюють український ринок

26.04 14:00 | Економічна правда. Публікації

Український ринок автомобілів постійно змінюється та адаптується до нових реалій.
Так, під час паливної кризи у 2022 році українці почали активніше пересідати на електрокари.

Популярність електричних авто продовжує зростати, але тепер уже з новими лідерами - китайськими.
Вони приваблюють покупців ціною, дизайном та технологічністю, однак мають і недоліки.
Як китайські електрокари заполонили вітчизняний ринок?
Бум китайських авто на українському ринку Протягом останнього десятиліття кількість електромобілів на українському ринку постійно зростає.
Причин багато: економічність, екологічність, слідування світовим трендам, державна політика щодо зменшення авто з двигунами внутрішнього згоряння.
За даними Інституту дослідження авторинку, лише в березні 2024 року українці придбали 6,3 тис нових та вживаних електромобілів.
Це вдвічі більше, ніж за аналогічний період 2023 року.
Фахівці інституту підрахували, що на початку 2024 року загальна кількість легкових електрокарів в Україні перевищила 96 тис.
"Технологія електромобілів відносно нова, тобто в маси вона потрапила недавно.
Технологія розвивається, люди до неї звикають.
Люди розуміють, що електромобілі змінюються, у них збільшується запас ходу, зростає їх якість, стає більше зарядних станцій", - каже голова Інституту досліджень авторинку Станіслав Бучацький.
Биті Tesla із США та нові "китайці".
Чому в Україні вдвічі зросла кількість електрокарів
У лютому 2024 року українці придбали понад 1,5 тис електромобілів китайського походження.
Це на 5,8% більше, ніж у січні того ж року, та майже вдвічі більше, ніж у лютому 2022 року.
Дані асоціації українських автомобілевиробників "Укравтопром" фіксують схожу динаміку.
Так, за січень-березень 2024 року українці придбали понад 4 тис легкових авто, ввезених з Китаю.
Порівняно з аналогічним періодом 2023 року, попит на авто китайського виробництва зріс на 75%.
За перші три місяці 2024 року китайські авто охопили 18% ринку нових легковиків.
Найпопулярніші серед нових автівок - Volkswagen, Honda, BYD, Nissan та Geely.
Чому українці обирають китайські електрокари Основна причина - ціна.
За максимум 30 тис дол українці можуть отримати новий електричний кросовер з високим електротехнічним рівнем (ємність акумулятора, запас ходу на одній зарядці).
Для порівняння: придбати європейський Volkswagen iD.4 можна за майже 40 тис дол.
Причому в цю суму не закладені вартість доставки авто в Україну та розмитнення.
У Китаї електрокари коштують відносно недорого, а в парі з майже "нульовим розмитненням" вони стають чи не найпривабливішими для вітчизняних покупців.
Як відомо, з 2018 року в Україні не потрібно платити мито та ПДВ під час розмитнення електроавтомобіля, а лише акцизний збір - 1 євро за 1 кВт-год ємності акумулятора.
Привезти автомобіль з Китаю "під ключ" пропонують так звані незалежні дилери, тобто неофіційні.
На інфографіці нижче - фінальна вартість найпопулярніших марок від одного з таких дилерів.
У пʼятірку найпопулярніших авто також входить гібрид Geely Atlas Pro.
Це єдине авто із списку, яке можна купити в Україні в офіційного дистриб"ютора китайського виробника і водночас не можна замовити у "незалежного дилера".
Його ціна - від 650 тис грн (16,5 тис дол за курсом НБУ).
Інша причина зростання популярності китайських авто - налагодження логістики з Азії.
Якщо раніше це було проблемою, то зараз з"явилися "першопрохідці", які вибудували модель роботи з китайським ринком.
Електромобілі штовхають ЄС на торговельну війну з Китаєм.
Що відбувається?
"Ви не купите нову машину, щоб одразу її вивезти з країни.
Спочатку її потрібно зареєструвати в Китаї, щоб вона отримала першу реєстрацію.
Таким чином вона отримує статус уживаної і після цього може спокійно покинути територію Китаю", - пояснює Бучацький.
Німецький Volkswagen, але Made in China Раніше в Україні, як і у всьому світі, був поширений стереотип, що китайське - неякісне.
Маркування товару надписом Made in China ставило під сумнів доцільність придбання товару, тим паче автомобіля.
"Частково це було виправдано, адже окремі китайські марки та моделі ще якихось десять років тому були далеко не еталоном якості, надійності чи краси", - каже Бучацький.
Однак із зміною технологій руйнуються і стереотипи.
Наразі українці часто обирають китайський Volkswagen ID.4.
Цей електрокар не раз потрапляв у рейтинги найпопулярніших нових легковиків в Україні.
На думку Бучацького, високий попит на це авто спричинений не лише ціною, а й довірою до бренду.
Не дивно, що ця німецька марка впевнено лідирує на українському вторинному ринку автомобілів.
Це впізнаваний бренд, якому довіряють, а те, що Volkswagen ID.4 зроблений у Китаї, уже не так важливо.
Volkswagen ID.4 не поставляють в Україну через офіційного дистриб"ютора.
На сайті імпортера вказано, що низка цих моделей, призначених для іноземних ринків, завозяться в Україну через неофіційні канали.
"Компанія звертає увагу, що ці релоковані моделі Volkswagen ID не були адаптовані до українського ринку та не приведені у відповідність до регуляторних вимог українського законодавства", - попереджають у Volkswagen.
Відповідно, на такі авто в Україні не поширюється гарантія.
Авторизовані дилери чи сервісні центри, схвалені Volkswagen, не можуть ремонтувати ці електрокари та проводити техобслуговування.
"Крім того, Volkswagen та відповідний офіційний імпортер не можуть забезпечити клієнтам надання оригінальних запчастин для таких релокованих моделей Volkswagen ID (особливо тих, які продаються винятково в Китаї, наприклад, Volkswagen ID.6) через низку регуляторних бар"єрів", - наголошують у компанії.
(Не) очевидні проблеми китайських електрокарів Перша проблема, про яку попереджає "Volkswagen Україна", - складнощі з обслуговуванням та ремонтом.
У країні немає деталей для китайських електрокарів, тому їх потрібно замовляти в Китаї.
При цьому час доставки з Піднебесної значно довший порівняно з доставкою замовлення з країн Європейського Союзу.
Тепер Китай перший: як Пекін контролює виробництва акумуляторів для електромобілів Тим не менш, за словами голови Інституту дослідження авторинку, у великих містах уже є станції технічного обслуговування, які навчилися "давати раду" китайським електрокарам.
"Якщо подивитися на структуру імпорту машин, ми побачимо пів карти світу.
75% - це країни ЄС, 25-30% - країни Америки.
Але ми маємо і Південну Корею, і Китай, і Японію.
Повно країн, звідки везуть автомобілі, і наші механіки вже навчилися працювати з більшістю моделей, які в нас є", - каже Бучацький.
Ще один нюанс - проблеми із зарядними портами.
Автомобілі, виготовлені для китайського ринку, мають інший стандарт зарядок (інший роз"єм), тому їх власникам доводиться купувати перехідники.

Додати коментар

Користувач:
email:





Банк – як злодій в нічному клубі: якщо гроші зникають, ніхто не хоче бачити камеру відеоспостереження.

- Fin.Org.UA

Новини

18:06 - Нову пам’ятну монету Національний банк присвятив Дню Європи
18:06 - NBU Issues New Commemorative Coin to Celebrate Europe Day
17:45 - Підсумки торгів цінними паперами на Українській біржі за 09.05.2024
17:41 - НАБУ і САП викрили розтрату понад 8 мільйонів Держрезерву
17:40 - Криптобіржа FTX пообіцяла повернути гроші майже всім клієнтам
17:20 - Рада врегулювала оформлення паспортів за кордоном через ДП "Документ"
17:10 - Банк Англії очікувано зберіг ставку на рівні 5,25%
16:45 - Насірова залишили під вартою, але вкотре зменшили заставу
16:39 - Російські бізнесмени виводять активи з країн ЄС до московії, незважаючи на ризики - Bloomberg
16:11 - Як заповнюються реквізити «Призначення платежу» та «Отримувач» платіжної інструкції для зарахування коштів на єдиний рахунок?
16:09 - Щодо відображення штрихового коду марки акцизного податку в чеку у разі оптового продажу алкогольних напоїв за готівку через РРО /ПРРО
16:08 - Чи має право платник податків, який подав заперечення до акта перевірки, взаємодіяти з контролюючим органом у режимі відеоконференції при розглядів матеріалів перевірки?
16:07 - ВІДДІЛ КОМУНІКАЦІЙ З ГРОМАДСЬКІСТЮ УПРАВЛІННЯ ІНФОРМАЦІЙНОЇ ВЗАЄМОДІЇ ГУ ДПС У ДНІПРОПЕТРОВСЬКІЙ ОБЛАСТІ (ТЕРИТОРІЯ ОБСЛУГОВУВАННЯ - СОБОРНИЙ ТА ШЕВЧЕНКІВСЬКИЙ РАЙОНИ М. ДНІПРА) ІНФОРМУЄ!
16:06 - Своєчасне оформлення трудових відносин – запорука фінансової стабільності бізнесу
16:05 - Коломойському обрали запобіжний захід без права на заставу у справі про замовне вбивство
16:04 - За операціями з реалізації алкогольних напоїв місцеві бюджети Дніпропетровщини отримали майже 173 млн грн акцизного податку
16:02 - До уваги фізичних осіб – благодійників!
16:01 - До місцевих бюджетів у січні – квітні 2024 року надійшло 131,9 млрд гривень
16:01 - Міністр фінансів України обговорив зі шведськими депутатами євроінтеграційний шлях України та підтримку на міжнародній арені
16:00 - Курси валют, встановлені НБУ на 10.05.2024
16:00 - Оновлено перелік банків та небанківських установ, включених до плану перевірок з питань фінансового моніторингу, дотримання вимог валютного та санкційного законодавства на 2024 рік
15:59 - Деякі аспекти заповнення декларації в електронному вигляді для ФОП – платника єдиного податку четвертої групи
15:56 - Що таке медичні інформаційні системи та які послуги вони надають
15:55 - Вступ України до ЄС відкриває ще більше можливостей для регіонів, – Ольга Стефанішина на міжнародному Саміті міст і регіонів
15:51 - Швеція виділить 28 мільйонів євро на підтримку обороноздатності України
15:49 - Жеваго отримав нову підозру у справі "Фінанси та Кредит"
15:42 - Денис Малюська та Людмила Сугак взяли участь у зустрічі G7 на рівні міністрів з питань юстиції
15:00 - Україна шукає гроші в ЄС для розвитку оборонної промисловості – Камишін
15:00 - Збільшуються обсяги реалізації нумізматичної продукції в інтернет-магазині НБУ та розширюється перелік дистриб’юторів
14:49 - 17,7 мільярдів гривень отримали аграрії цьогоріч за програмою «Доступні кредити 5-7-9»


Більше новин

ВалютаКурс
Австралійський долар26.0369
Канадський долар28.8173
Юань Женьміньбі5.4732
Чеська крона1.702
Данська крона5.6888
Гонконгівський долар5.0603
Форинт0.109407
Індійська рупія0.47361
Рупія0.0024626
Новий ізраїльський шекель10.5762
Єна0.25375
Теньге0.089952
Вона0.028872
Мексиканське песо2.3359
Молдовський лей2.2322
Новозеландський долар23.739
Норвезька крона3.6201
московський рубль0.42693
Сінгапурський долар29.1551
Ренд2.1357
Шведська крона3.6215
Швейцарський франк43.4874
Єгипетський фунт0.8358
Фунт стерлінгів49.327
Долар США39.5518
Білоруський рубль14.3762
Азербайджанський манат23.2658
Румунський лей8.5285
Турецька ліра1.2275
СПЗ (спеціальні права запозичення)52.1457
Болгарський лев21.696
Євро42.4312
Злотий9.8875
Алжирський динар0.29444
Така0.35923
Вірменський драм0.101843
Домініканське песо0.67765
Іранський ріал0.00094084
Іракський динар0.030164
Сом0.44558
Ліванський фунт0.000442
Лівійський динар8.1112
Малайзійський ринггіт8.2796
Марокканський дирхам3.9156
Пакистанська рупія0.14195
Саудівський ріял10.5357
Донг0.001559
Бат1.06607
Дирхам ОАЕ10.7586
Туніський динар12.5712
Узбецький сум0.0031311
Новий тайванський долар1.21335
Туркменський новий манат11.29
Сербський динар0.36176
Сомоні3.6171
Ларі14.7362
Бразильський реал7.7185
Золото91604.74
Срібло1095.94
Платина38824.44
Паладій37685.75

Курси валют, встановлені НБУ на 10.05.2024

ТікерOpenMaxMinCloseVolume
2276561090.361090.361090.361090.3687228.80
2284491101.811101.811101.811101.8111018.10
2289101084.31084.31084.31084.321686.00
229025990.11990.11990.11990.111002981.43
229470926.95926.95926.95926.951703734.10
2302621072.991072.991072.991072.99300437.20
AZRF011052.521052.521052.521052.521052.52
CRSR061028.111028.111028.111028.1110281.10
XS4778150001500015000150001500000.00
YASK0.2030.2030.2030.2032030.00

Дані за 09.05.2024