Інформація щодо здійснення Мінекономіки регуляторної діяльності у І кварталі 2024 року

18.04 09:20 | Міністерство економіки України

Щодо планування діяльності з розроблення проектів регуляторних актів протягом І кварталу 2024 року (дотримання принципу передбачуваності та послідовності)
Розроблення проектів регуляторних актів здійснювалося відповідно до Плану діяльності з підготовки проектів регуляторних актів у сфері господарської діяльності на 2024 рік (далі – План), затвердженого наказом Мінекономіки від 15.12.2023 № 19572, який розміщено на офіційному вебсайті Міністерства.
Згідно із Планом на 2024 рік було заплановано розробку 1 законопроекту, 8 проектів постанов Кабінету Міністрів України, 20 проектів наказів Мінекономіки, всього 29 проектів.
Разом з тим на виконання низки доручень Кабінету Міністрів України та з метою реалізації окремих положень прийнятих законів України Мінекономіки здійснювало розроблення проектів регуляторних актів, які були включені до зазначеного Плану додатково, а саме 2 проекти постанов Кабінету Міністрів України.
За результатами опрацювання, у звітному періоді прийнято:
з метою забезпечення права держави, як акціонера, на отримання дивідендів за результатами фінансово-господарської діяльності у 2023 році господарських товариств розроблено та прийнято постанову Кабінету Міністрів України від 09.02.2024 № 129 «Про затвердження базового нормативу відрахування частки прибутку, що спрямовується на виплату дивідендів за результатами фінансово-господарської діяльності у 2023 році господарських товариств, у статутному капіталі яких є корпоративні права держави» (інд. 32); з метою удосконалення механізму забезпечення житлом громадян на умовах доступного іпотечного кредитування громадян України розроблено та прийнято постанову Кабінету Міністрів України від 15.03.2024 № 291 «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 2 серпня 2022 р. № 856 і від 13 червня 2023 р. № 596» (інд. 38). Положення проектів регуляторних актів, розробником яких є Мінекономіки, спрямовані на вирішення наступних питань:
скасування інструментів державного регулювання, які втратили актуальність, не виправдано застосовуються та засмічують регуляторне поле, забезпечення чіткого і прозорого регулювання, розвитку підприємницької діяльності;
установлення єдиних вимог, обумовлених агресивною війною рф проти України, для суб’єктів господарювання щодо безпечної експлуатації всіх типів електроустановок та електрообладнання;
удосконалення встановлених вимог безпечного поводження з вибуховими матеріалами та встановлення процедур поводження з вибуховими матеріалами;
установлення загальних вимог здійснення торговельної та виробничо-торговельної діяльності, зменшення навантаження на бізнес, покращення торговельного обслуговування споживачів;
удосконалення механізму забезпечення житлом громадян на умовах доступного іпотечного кредитування громадян України;
забезпечення формування раціональної структури експорту та імпорту окремих видів товарів;
урегулювання процедур складання, подання та проведення експертизи заявок на торговельні марки тощо.
В Україні триває реформа дерегуляції роботи підприємців, Щоб спростити умови ведення бізнесу. Рішенням Уряду 13 січня 2023 року було утворено Міжвідомчу робочу групу з питань прискореного перегляду інструментів державного регулювання господарської діяльності (далі – МРГ). Очолюють МРГ Перший віце-прем’єр-міністр - Міністр економіки України Юлія Свириденко та Віце-прем’єр-міністр – Міністр цифрової трансформації України Михайло Федоров.
До робочої групи увійшли, зокрема, представники міністерств економіки, цифрової трансформації, захисту довкілля та природних ресурсів, юстиції, фінансів, регуляторної служби. До роботи МРГ залучені експерти Офісу ефективного регулювання, Центру економічного відновлення, Центру економічної стратегії, EasyBusiness, Програми USAID Конкурентоспроможна економіка України, USAID/UKAid проекту «Прозорість та підзвітність у державному управлінні та послугах/ TAPAS».
На засіданні 14 березня 2024 року МРГ рекомендувала спростити низку процедур, пов’язаних з державним наглядом (контролем) за перевезеннями пасажирів та вантажів.
Зокрема, своїм рішенням МРГ рекомендувала:
ухвалити зміни до законодавства для боротьби з нелегальними автоперевізниками, які здійснюють перевезення пасажирів неналежно обладнаним транспортом, чим наражають їх на небезпеку; забезпечити функціонування єдиної цифрової системи, яка міститиме всю інформацію про перевізника та здійснювані ним перевезення, що дозволить зменшити кількість рейдових перевірок на дорозі; переглянути розміри штрафних санкцій в залежності від порушення та його наслідків для безпеки перевезень; конкретизувати перелік вимог законодавства, що перевіряються Укртрансбезпеки. За час роботи МРГ вже переглянула понад 1300 регуляторних інструментів для бізнесу, з них 456 рекомендовано скасувати, 584 – спростити. Наразі, скасовано вже понад 100 інструментів. 
Відповідаючи на запит бізнесу, на міжвідомчому рівні відбувається постійна робота щодо скасування застарілих та обтяжливих для підприємництва процедур державного регулювання, метою якої є максимальне переведення таких процедур на декларативний принцип, або на цифровізацію, синхронізацію з реєстрами і мінімальною взаємодією з людьми.
Мінекономіки за участі міжнародної технічної допомоги створило сайт реформи дерегуляції, запрацював дашборд, який відображає перебіг і досягнення реформи.
Завдяки новому інструменту можна з’ясувати, скільки коштів зекономлять бізнеси різних галузей завдяки ухваленим та реалізованим рішенням МРГ та які ринки дерегулюються найуспішніше.
Дашборд доступний за лінком deregulation.me.gov.ua.
Також на сайті можна отримати інформацію про розроблені нормативно-правові акти, результати засідань Міжвідомчої робочої групи з дерегуляції та інше.
Щодо дотримання принципу прозорості та врахування громадської думки
З метою забезпечення прав суб’єктів господарювання та громадськості на участь у здійсненні регуляторної діяльності проекти регуляторних актів разом із супроводжуючими документами оприлюднюються для обговорення та одержання пропозицій і зауважень на офіційному вебсайті Мінекономіки.
Також на офіційному вебсайті Міністерства розміщується інформація про стислий виклад змісту проекту, поштову та електронну адресу Мінекономіки, інформацію про спосіб оприлюднення проекту регуляторного акта та відповідного аналізу регуляторного впливу, інформацію про строк, протягом якого приймаються зауваження та пропозиції від фізичних та юридичних осіб, їх об’єднань, спосіб надання фізичними та юридичними особами, їх об’єднаннями зауважень та пропозицій. Передбачається можливість надання громадськістю коментарів, зауважень та пропозицій до проектів регуляторних актів, які опрацьовуються та, у разі доцільності, враховуються структурними підрозділами Мінекономіки.
Пропозиції та зауваження, що надходять в електронній формі централізовано приймаються відповідним структурним підрозділом Міністерства та направляються для опрацювання до профільних департаментів. Строк обговорення проектів регуляторних актів, відповідно до вимог статті 9 Закону, становить не менше одного місяця.
Щодо якості підготовки аналізу регуляторного впливу (АРВ)
Якість підготовки АРВ регуляторного акта забезпечується завдяки застосуванню адекватних вимірювань та числових показників згідно із методикою здійснення АРВ, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 № 308 «Про затвердження методик проведення аналізу впливу та відстеження результативності регуляторного акта» (далі – постанова № 308), також обов’язковим є дотримання чіткого алгоритму обрахунку фактичних витрат суб’єктів малого підприємництва (М-Тест).
Проекти регуляторних актів Мінекономіки супроводжуються АРВ відповідно до вимог законодавства та методики, Міністерство за можливості залучає заінтересованих стейкхолдерів до розробки регуляторних актів, проводить обговорення проблемних питань з асоціаціями підприємців, використовує статистичні дані для обрахунку прогнозованих витрат та вигід дії проекту акта тощо.
На виконання вимог Закону для погодження до уповноваженого органу разом з проектом регуляторного акта подаються АРВ цього проекту та копія оприлюдненого повідомлення про оприлюднення проекту з метою одержання зауважень і пропозицій.
Щодо забезпечення відкритості та систематизації регуляторних актів
На виконання вимог статей 12, 13 Закону спільно з Офісом ефективного регулювання створено та супроводжується Перелік регуляторних актів Мінекономіки (далі – Перелік), який розміщено на офіційному вебсайті Міністерства в рубриці «Діяльність», розділі «Регуляторна діяльність», підрозділі «Реалізація державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».
Оновлення і наповнення Переліку регуляторними актами разом із АРВ та звітами про відстеження забезпечує наступність у регуляторній діяльності, надає можливість вчасно переглядати акти та вносити до них зміни у разі необхідності. Водночас Перелік є однією з форм ефективного обміну інформацією про регуляторну діяльність між розробниками і громадськістю, яка маючи до нього доступ, може впливати на регуляторну діяльність Мінекономіки, надаючи коментарі, пропозиції та зауваження.
Також з метою належної реалізації державної регуляторної політики та забезпечення принципу прозорості, залучення громадськості до регуляторної діяльності на офіційному вебсайті Мінекономіки функціонують інформаційні підрозділи, зокрема:
нормативно-правове поле,
розгляд скарг на рішення уповноваженого органу про необхідність усунення порушень принципів державної регуляторної політики,
реалізація державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності,
повідомлення про оприлюднення проектів регуляторних актів,
звіти про відстеження результативності регуляторних актів,
проекти регуляторних актів, аналізи регуляторного впливу до них та інші супровідні документи,
дозвільна система та ліцензування у сфері господарської діяльності,
які постійно наповнюються та актуалізуються.
Щодо відстеження результативності дії регуляторних актів
Відповідно до вимог статей 10, 13, 26 Закону та постанови № 308 стосовно кожного регуляторного акта послідовно здійснюються базове, повторне та періодичне відстеження його результативності.
План-графік здійснення у 2024 році заходів відстеження результативності власних регуляторних актів та актів Кабінету Міністрів України, розробником яких було Мінекономіки (далі – План-графік), затверджено 09.01.2024 та розміщено на офіційному вебсайті Міністерства.
Протягом І кварталу 2024 року Мінекономіки здійснено 15 заходів з відстеження результативності регуляторних актів та підтверджено дієвість актів. Звіти про відстеження було оприлюднено на вебсайті Міністерства, зокрема щодо:
1 базового, 1 повторного та 1 періодичного відстеження наказів Мінекономіки,
8 базових, 3 повторних та 1 періодичного відстеження постанов Кабінету Міністрів України.
Підсумовуючи викладене, протягом І кварталу 2024 року реалізація державної регуляторної політики Мінекономіки була спрямована на вдосконалення та спрощення правового регулювання господарських відносин, підтримку з боку держави вітчизняного підприємництва та зменшення втручання державних органів у діяльність суб’єктів господарювання.

Додати коментар

Користувач:
email:





Market never stops
But sometimes it crashes hard
Lessons learned, move on

- Fin.Org.UA

Новини

09:29 - До уваги платників плати за землю, екологічного податку, податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки!
09:28 - Механізм відкриття та закриття робочої зміни при застосуванні ПРРО операцій особою, яка здійснює розрахункові операції
09:24 - До уваги платників ПДВ!
09:23 - Щодо заповнення додатка ГД до Звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації за певних умов
09:21 - Які документи подають малі виробники виноробної продукції для одержання ліцензії на виробництво алкогольних напоїв?
09:19 - До уваги резидентів Дія Сіті!
09:18 - Які документи подаються разом з реєстраційною заявою платника ПДВ за формою № 1-ПДВ?
09:17 - Мій ФОП у «Моя податкова»
09:15 - Надання послуг з оренди приміщень: податківці Дніпропетровщини встановили факт проведення розрахункових операцій без застосування РРО/ПРРО
09:13 - Подолання тіньового ринку підакцизної продукції на часі
09:08 - Заповнення розрахунку з рентної плати за користування надрами в цілях, не пов’язаних з видобуванням корисних копалин
09:06 - Податковий контроль за продажем товарів через мережу Інтернет
09:05 - Відбулося чергове засідання експертних груп ДПС та Ради бізнес-омбудсмена
09:01 - До уваги платників податків! Щодо подання Звіту в розрізі країн міжнародної групи компаній за оновленою формою, починаючи з 01.05.2024
09:00 - КНЕДП ДПС у довірчому списку Європейського Союзу
08:58 - ДПС встановлено факт торгівлі з імітацією створення розрахункових документів
07:35 - Фінансовий астрологічний прогноз на 01.05.2024
00:00 - Новини від Міністерства енергетики України
21:00 - Новини 30 квітня: додаткові 15 мільярдів на закупівлю дронів, у ТЦК відреагували на мобілізацію водіїв фур
20:55 - У G7 домовилися про зменшення залежності від російської атомної енергетики 
20:50 - Ольга Стефанішина зустрілася з Міністром закордонних справ Бельгії Хаджою Лабіб на полях спеціальної зустрічі міністрів з питань ЄС
20:40 - Adidas за підсумками першого кварталу повернулася до чистого прибутку
20:24 - У першому кварталі 2024 року експорт ІТ-послуг скоротився на 5%
19:59 - Мінфін залучив 7,2 мільярда від продажу облігацій, знизивши ставки
19:33 - "Укрпошта" про продаж своїх старих авто на аукціоні: "Ні, не йоб**лись"
19:16 - Уряд виділив 550 мільйонів гривень на оновлення майстерень у профтехах
19:09 - Уряд додатково врегулював податкові пільги на територіях активних бойових дій, де функціонують державні реєстри
19:05 - Кабмін дозволив ДСНС надавати платні послуги
19:05 - Делегація ОГТСУ для обміну досвідом відвідала польський Gaz-System
18:54 - Маск запланував нову хвилю скорочень в Tesla – ЗМІ


Більше новин

ВалютаКурс
Австралійський долар25.7955
Канадський долар28.8621
Юань Женьміньбі5.4571
Чеська крона1.6849
Данська крона5.6798
Гонконгівський долар5.0529
Форинт0.108483
Індійська рупія0.4736
Рупія0.0024302
Новий ізраїльський шекель10.5416
Єна0.2518
Теньге0.089328
Вона0.028591
Мексиканське песо2.329
Молдовський лей2.2361
Новозеландський долар23.4957
Норвезька крона3.5874
московський рубль0.42275
Сінгапурський долар29.0317
Ренд2.1109
Шведська крона3.6064
Швейцарський франк43.309
Єгипетський фунт0.8253
Фунт стерлінгів49.5598
Долар США39.5151
Білоруський рубль14.3629
Азербайджанський манат23.2414
Румунський лей8.5149
Турецька ліра1.2204
СПЗ (спеціальні права запозичення)52.0743
Болгарський лев21.6616
Євро42.3641
Злотий9.8118
Алжирський динар0.29444
Така0.35923
Вірменський драм0.101843
Домініканське песо0.67765
Іранський ріал0.00094084
Іракський динар0.030164
Сом0.44558
Ліванський фунт0.000442
Лівійський динар8.1112
Малайзійський ринггіт8.2796
Марокканський дирхам3.9156
Пакистанська рупія0.14195
Саудівський ріял10.5357
Донг0.001559
Бат1.06607
Дирхам ОАЕ10.7586
Туніський динар12.5712
Узбецький сум0.0031311
Новий тайванський долар1.21335
Туркменський новий манат11.29
Сербський динар0.36176
Сомоні3.6171
Ларі14.7362
Бразильський реал7.7185
Золото91403.17
Срібло1050.88
Платина37079.39
Паладій37696.22

Курси валют, встановлені НБУ на 01.05.2024

ТікерOpenMaxMinCloseVolume
2262861047.911047.911047.911047.911152701.00
2280431110.081110.081110.081110.0875485.44
2289101075.231075.231075.231075.23107523.00
229470922.65922.65922.65922.651291710.00
2302621062.011062.011062.011062.01424804.00
XS47781550015500155001550062000.00

Дані за 30.04.2024