Повідомлення про оприлюднення проєкту наказу Міністерства інфраструктури України

24.09.2021 18:06 | Міністерство інфраструктури України

«Про затвердження Змін до деяких нормативно-правових актів Міністерства інфраструктури України»24 Вересня 2021, 11:18Проєкт наказу Міністерства інфраструктури України «Про затвердження Змін до деяких нормативно-правових актів Міністерства інфраструктури України» (далі – проєкт наказу) розроблено з метою удосконалення положень нормативно-правових актів шляхом забезпечення справляння плати за послугу із забезпечення проведення криголамних робіт у відповідності до витрат в залежності від фактичних льодових обставин в основній та віддаленій від основної частинах акваторії морського порту та оголошеної льодової кампанії в акваторії морського порту та, як наслідок, збільшення вантажообігу в морських портах у зимовий період.
При наданні спеціалізованої послуги із забезпечення проведення криголамних робіт враховуються особливості кожного морського порту (гідрографічні, кліматичні тощо). Зокрема, через низьку солоність води та глибини, які складають близько 8 метрів (найглибші ділянки – 14 метрів), тривалість льодової кампанії в Азовському морі, в тому числі в морському порту Маріуполь, є нерівномірною та залежить від погодних умов кожного зимового періоду.
До 2014 року льодова кампанія в Азовському морі оголошувалася щорічно протягом періоду від 50 до 115 діб. З 2015 року льодова кампанія оголошувалась тільки в 2017 році на 25 діб та в 2019 році на 2 доби.
Враховуючи кліматичні особливості Азовського регіону, для здійснення криголамного проведення суден (караванів суден) в морські порти та проведення криголамних робіт, на балансі Маріупольської філії державного підприємства «Адміністрація морських портів України» (далі – ДП «АМПУ») знаходиться спеціалізоване криголамне судно «Капітан Білоусов» (далі – криголам).
Відповідно до пункту 2.1 розділу ІІ Тарифів на послуги із забезпечення проведення криголамних робіт, затверджених наказом Міністерства інфраструктури України від 26 грудня 2013 року № 1059, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 16 січня 2014 року за № 72/24849 (далі – Тарифи), нарахування плати за послуги із забезпечення проведення криголамних робіт здійснюється протягом періоду оголошеної льодової кампанії із суден груп А, Б за тарифами, визначеними в таблицях 1 та 2 додатка 2 до цих Тарифів.
Початок та кінець льодової кампанії оголошується згідно з Правилами льодового проведення суден, затвердженими наказом Мінінфраструктури від 12 березня 2011 року № 14, зареєстрованими в Міністерстві юстиції 04 квітня 2011 року за № 447/19185 (далі – Правила льодового проведення суден).
Водночас адміністрація Маріупольського морського порту, незалежно від факту оголошення льодової кампанії, зобов’язана утримувати криголам у робочому стані та покривати витрати щодо його утримання, зокрема, витрати на паливо для підтримання криголаму, утримання екіпажу криголама, проведення профілактичних ремонтних робіт для отримання щорічного дозволу на експлуатацію криголаму від Регістру судноплавства України тощо.
Тому, пунктом 2.3 розділу ІІ Тарифів передбачено, що нарахування плати за Тарифами в морському порту Маріуполь у період з 01 лютого протягом 30 діб здійснюється також і у випадках, коли льодову кампанію не оголошено.
Однак надходження від послуги із забезпечення проведення криголамних робіт в морському порту Маріуполь за діючими ставками не відповідають рівню витрат для належного забезпечення утримання криголамного судна та льодової навігації, зокрема через скорочення суднозаходжень і, як наслідок – зменшення доходів, протягом зимового періоду.
При цьому, діючі Тарифи мають також інші негативні наслідки, а саме:
для користувачів портових послуг – необхідність штучно змінювати терміни поставки вантажів (для виключення суднозаходжень до морського порту Маріуполь у зимовий період), або збільшувати фрахтові ставки у цей період;
для портових операторів – негативний вплив на ритмічність обробки вантажів і транспортних засобів.
Наразі, враховуючи глобальні зміни в бік потепління у світовому кліматі, забезпечення зимньої навігації в акваторії морського порту Маріуполь можливо здійснювати без залучення до роботи криголаму із застосуванням буксирів льодового класу, що знаходяться у господарському віданні державного підприємства «Маріупольський морський торговельний порт».
Суттю запропонованих змін до Тарифів є забезпечення справляння плати за послугу із забезпечення проведення криголамних робіт у відповідності до витрат в залежності від фактичних льодових обставин та оголошеної льодової кампанії в акваторії морського порту, виключення послуги із забезпечення криголамного проведення суден (караванів суден) спеціалізованим криголамним судном за межами акваторії морського порту, а також скасування справляння плати у випадку коли льодову кампанію в акваторії морського порту не оголошено (пункт 2.3 Тарифів).
Одночасно запропоновано внести зміни до Правил льодового проведення суден в частині оголошення початку та кінця льодової кампанії в акваторії морського порту (основній та/або віддаленій від основної частини акваторії) в залежності від фактичних льодових обставин. Наприклад, у випадку, коли основна частина акваторії морського порту має відмінні фактичні льодові обставини (наявність льоду) від льодових обставин віддаленої від основної частини акваторії морського порту, оголошення льодової кампанії в цих частинах здійснюється окремо.
Впровадження усіх вищезазначених змін до Тарифів та Правил льодового проведення суден дозволить здійснювати справляння плати за забезпечення проведення криголамних робіт та нести відповідні витрати тільки в період оголошення льодової кампанії в акваторії морського порту.
Реалізація наказу дозволить забезпечити відповідні умови надання послуг із забезпечення проведення криголамних робіт в морських портах відповідно до Тарифів, прогнозованість витрат судновласників, зменшення економічного навантаження на логістичну складову вартості вантажів, що проходять через морський порт Маріуполь у зимовий період, а також забезпечить справляння плати за спеціалізовані послуги в залежності від фактичних льодових обставин в основній та/або віддаленій від основної частинах акваторії морського порту.
Зауваження та пропозиції до проєкту наказу можуть надсилатися зацікавленими юридичними та фізичними особами протягом 30 днів з дня його оприлюднення до Управління морського та річкового транспорту Міністерства інфраструктури України на адресу: просп. Перемоги, 14, м. Київ, 01135, або в електронному вигляді на електронну адресу: rebenok@mtu.gov.ua
 
Проєкт наказу Міністерства інфраструктури України «Про затвердження Змін до деяких нормативно-правових актів Міністерства інфраструктури України»
Зміни до деяких нормативно-правових актів Міністерства інфраструктури України
Пояснювальна записка
Порівняльна таблиця
Аналіз регуляторного впливу



Додати коментар

Користувач:
email:





Український ринок,
Діє згідно з міжнародними стандартами,
Інвестуй, будь у центрі подій.

- Fin.Org.UA

Новини

15:02 - ВІДДІЛ КОМУНІКАЦІЙ З ГРОМАДСЬКІСТЮ УПРАВЛІННЯ ІНФОРМАЦІЙНОЇ ВЗАЄМОДІЇ ГУ ДПС У ДНІПРОПЕТРОВСЬКІЙ ОБЛАСТІ (ТЕРИТОРІЯ ОБСЛУГОВУВАННЯ - МІСТО ДНІПРО) ІНФОРМУЄ!
14:42 - ВІДДІЛ КОМУНІКАЦІЙ З ГРОМАДСЬКІСТЮ УПРАВЛІННЯ ІНФОРМАЦІЙНОЇ ВЗАЄМОДІЇ ГУ ДПС У ДНІПРОПЕТРОВСЬКІЙ ОБЛАСТІ (ТЕРИТОРІЯ ОБСЛУГОВУВАННЯ - МІСТО ДНІПРО) ІНФОРМУЄ!
14:25 - московія готується до чергового масованого удару по енергосистемі – голова "Укренерго"
14:23 - ФОП на загальній системі отримав дохід від видів діяльності, які не зазначені в реєстраційних даних платника податку: оподаткування доходу
14:21 - Щодо сплати ФОПом – платником єдиного податку четвертої групи позитивного значення різниці між сумою загального МПЗ та загальною сумою сплачених податків, зборів, платежів і витрат на оренду земельних ділянок
14:18 - До уваги осіб, які одночасно є платниками земельного податку та орендної плати!
14:16 - Чи передбачені пільги щодо сплати збору за місця для паркування транспортних засобів?
14:15 - Яка сума доходу зазначається у довідці про доходи ФОП – платника єдиного податку?
14:13 - Де у приватній частині Електронного кабінету наявна інформація про КВЕДи платника податків?
14:12 - Суб’єктом господарювання не подано повідомлення про зберігання пального для заправлення електрогенераторних установок в обсязі до 2000 літрів: чи є відповідальність?
14:10 - Які податкові наслідки у разі прощення дебіторської заборгованості нерезиденту (до спливу строку позовної давності)?
14:09 - Податкова знижка за витратами 2024 року: у зручний спосіб не пізніше 31.12.2025 подайте податкову декларацію про майновий стан і доходи
14:07 - Податковий календар на 29 грудня 2025 року
14:06 - Рентна плата: за видобування нафти платники Дніпропетровщини спрямували до загального фонду держбюджету понад 55,5 млн грн
14:04 - За видобування кам’яного вугілля місцеві бюджети Дніпропетровщини отримали понад 88,1 млн грн рентної плати
14:03 - Внесок до місцевих бюджетів Дніпропетровщини від платників екологічного податку – понад 329,4 млн гривень
14:01 - Порушення у сфері обігу пального: відповідальність та наслідки для суб’єктів господарювання
14:00 - Податок на нерухомість у період воєнного стану: що важливо знати мешканцям Дніпропетровщини
13:58 - Заборгованість з податків та платежів: діалог з бізнесом заради фінансової стійкості
13:55 - ШІ-бум додав $500 мільярдів до статків техномільярдерів США за 2025 рік
13:50 - Діалог влади та бізнесу: зручна і прозора взаємодія
13:30 - Освіта для бізнесу
13:25 - московія "докинула" Туреччині $9 мільярдів на будівництво першої АЕС
13:00 - 10 найвідоміших IT-компаній з українським корінням і цікаві факти про них
12:55 - Через санкції ЄС московія заливає Афганістан скрапленим газом
12:39 - Родина ексчлена Вищої ради правосуддя приватизувала частину будинку у центрі Києва
12:25 - Банки України показали актуальний курс валют на 26 грудня
12:25 - Інтегрований довкіллєвий дозвіл: ключові плюси для бізнесу
12:00 - Надійні цінні папери – шлях до повноцінного запуску накопичувальної пенсійної системи, – Руслан Магомедов
11:56 - Вперше за багато років жоден гірськолижний курорт України не відкрив сезон


Більше новин

ВалютаКурс
Алжирський динар0.32412
Австралійський долар28.1329
Така0.34281
Канадський долар30.6663
Юань Женьміньбі5.9571
Чеська крона2.0325
Данська крона6.5786
Гонконгівський долар5.4132
Форинт0.126415
Індійська рупія0.46525
Рупія0.0025009
Новий ізраїльський шекель13.1617
Єна0.26915
Теньге0.082061
Вона0.028923
Ліванський фунт0.000469
Малайзійський ринггіт10.359
Мексиканське песо2.3394
Молдовський лей2.493
Новозеландський долар24.4868
Норвезька крона4.171
Саудівський ріял11.1822
Сінгапурський долар32.676
Донг0.0016684
Ренд2.5148
Шведська крона4.5367
Швейцарський франк53.3296
Бат1.35011
Дирхам ОАЕ11.4181
Туніський динар14.4333
Єгипетський фунт0.8824
Фунт стерлінгів56.5426
Долар США41.9331
Сербський динар0.4209
Азербайджанський манат24.6665
Румунський лей9.7202
Турецька ліра0.9806
СПЗ (спеціальні права запозичення)57.4597
Болгарський лев25.2693
Євро49.4265
Ларі15.5504
Злотий11.6975
Золото187893.83
Срібло2924.41
Платина92588.28
Паладій77031.1

Курси валют, встановлені НБУ на 26.12.2025