Як нардепи провалили голосування за екологічний закон

25.02.2021 14:18 | Укррудпром

Бизнес Цензор, 25 лютого 2021. Опубликовано 13:28 25 февраля 2021 года Верховна рада 16 лютого не змогла прийняти необхідний для поліпшення екології в країні проєкт закону 4167. Чому так відбулось та хто сприяв цьому провалу?

“100 років промислового забруднення”. Так, напевно, має називатися книга про відсутність в українського бізнесу мотивації до екологізації української промисловості та підігравання цьому з боку певних пов’язаних груп депутатів в українському парламенті.

Тож як провалити голосування за проєкт закону 4167 “Про управління та зменшення промислового забруднення” на користь українським олігархам? Давайте розбиратися.

Що варто знати пересічному громадянину про українську промисловість та її вплив на довкілля та громадське здоров’я?

Що, більше 80% потужностей вже зношені, що їх переважна більшість не очищує відхідні гази навіть до рівня українських нормативів, не кажучи вже про європейські, яких з рештою ми маємо досягти.

Що більше 85% усіх відходів, які утворюються в Україні, це саме промислові відходи, переважна більшість з яких не переробляється і просто складається у нашому довкіллі, забруднюючі наші ґрунти, водні ресурси та повітря.

Вугільна енергетика та видобування, велика металургія, хімічна промисловість — головні забруднювачі нашого довкілля.

Тим часом Україна втрачає до 6% відсотків ВВП на боротьбу із захворюваністю та смертністю від забрудненого повітря і є четвертою (!) в світі за збитками від цього (дані аналітичного звіту, опублікованого міжнародними дослідниками Centre for Research on Energy and Clean Air).

Наприклад, у Кривому Розі, Дніпрі, Запоріжжі, Маріуполі та Харкові рівень забруднення довкілля важкими металами і нафтовими вуглеводнями у декілька разів перевищує міжнародні рекомендовані норми. На окремих ділянках рекомендовані норми перевищені у 10 разів.

Такі невтішні результати незалежних досліджень, проведених в 2018 році ГО “Центр екологічних ініціатив “Екодія” (Україна), “Арніка” (Чехія) та експертами Хіміко-технологічного інституту у Празі (VSCHT).

Але чому підприємства так не хочуть проводити екологізацію, аби українські міста змогли видихнути з полегшенням?

Бо Україна має низькі ставки екологічних податків на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря, скиди у водні об’єкти, розміщення відходів тощо.

А зміна радянських, а то і дорадянських технологій виробництв є інвестиційно непривабливою в короткостроковій перспективі для більшості українських промисловців.

Аналізуючи ТОП-10 підприємств-платників податків за 2020 рік, а отже і головних забруднювачів, можна згрупувати таких головних промислових гравців — 6 підприємств Ріната Ахметова, 1 підприємство індійця Лакшмі Міттала, 2 підприємства належать державі, 1 підприємство Максима Єфімова.

Далі першої десятки є і підприємства групи Ігоря Коломойського та Дмитра Фірташа.

Отже, можливо зробити припущення, що саме ці бізнесмени можуть прагнути не допустити прийняття законодавства, яке змусить їх “екологізуватися”.

А чи допомагають у цьому їм народні обранці, яких традиційно відносять до орбіти інтересів зазначених бізнесменів?

16 лютого 2021 року, після багатьох невдалих спроб, на розгляд парламенту винесли проект закону №4167 “Про запобігання, зменшення та контроль промислового забруднення”.

Тут варто зауважити, що проєкт розроблявся групою європейських та українських експертів в рамках проєкту “Найкращі доступні технології та методи управління (НДТМ) для України”, що виконується GIZ за дорученням уряду Німеччини.

Суб"єктом законодавчої ініціативи виступив Кабінет Міністрів України.

Цей закон розроблений у відповідності Директиви 2010_75_ЄС та має встановити цивілізовані умови для української промисловості.

Варто відмітити, що одразу після його реєстрації, з’явився альтернативний проєкт №4167-1, розроблений групою народних депутатів.

Цей законопроєкт суттєво відрізняється від основного, створюючи умови для безкінечного затягування початку впровадження інтегрованих дозволів (який враховуватиме сукупний вплив на всі сфери довкілля) та власне екологічної модернізації підприємств.

Так, наприклад, пропонується, аби закон набирав чинності не раніше дня набрання чинності Закону “Про затвердження висновків найкращих доступних технологій та методів управління” (НДТМ).

Тоді, як НДТМ повинен затвердити не Кабмін, а депутати окремим законопроектом. А його, в свою чергу, можна безкінечно саботувати чи блокувати в залі. А отже — не проводити реформу промислового забруднення.

Єдине, що поєднує ці два закони, але бентежить громадянське суспільство — відсутність вимог до безперервного моніторингу на основних стаціонарних джерелах викиду (так званий моніторинг на трубі) найбільших промислових забруднювачів. Тих, що отримуватимуть інтегровані дозволи.

Вочевидь, це той компроміс, на який вирішила піти влада, аби протягнути проєкт під куполом. Але навіть це не врятувало ситуацію під час голосування.

Тоді як під час голосування за проєкт закону 4167 ми спостерігали феномен ситуативного об’єднання інтересів олігархічних груп.

Варто одразу зауважити, що за підтримку проєкту не вистачило лише 5 голосів депутатів. Хто ж забезпечив такий рахунок?

Група Ігоря Коломойського, група Іллі Павлюка (в інтересах ДТЕК Ріната Ахметова), група спікера Дмитра Разумкова (за інформацією з під купола — в інтересах ДТЕК).

З групи Павлюка не голосували Олег Марусяк, який, власне, є автором проєкту закону 4167-1 (альтернативний основному), і племінник Іллі Павлюка — Максим Павлюк.

А також Богданець, Божик, Гайду, Горобець, Гринчук, Грищенко, Дануца, Діденко, Заремський, Кицак, Кузбит, Лис, Мазурашу, Марченко, Соломчук, Шол. Не віддали свої голоси також депутати Аллахвердієва та Касай.

Також не голосовали народні обранці Новинський, Шпенов, Шенцев, Гриб, Магомедов, яких пов’язують з Рінатом Ахметовим.

Від групи Коломойського за 4167 не проголосували Дубінський, Смаглюк-Василевська, Бужанський і Швець. Та група депутатів “За майбутнє” у складі 17 осіб.

“Батьківщина” не надала жодного голосу, як і ОПЗЖ.

Подивитись картку поіменного голосування можна тут.

Проєкт відправили на доопрацювання в профільний комітет. Там йому, користуючись можливістю, варто таки додати вимогу щодо обов’язкового безперервного моніторингу викидів на основних стаціонарних джерелах.

Бо зведений бюджет України і надалі недоотримуватиме надходження від екологічних податків, а українці продовжать втрачати здоров’я.

Ірина ЧЕРНИШ, голова SaveDnipro, співзасновниця SaveEcoBot

Додати коментар

Користувач:
email:





Market efficiency
Reflects how well information
Is priced in securities

- Fin.Org.UA

Новини

09:58 - Як формується загальний оподатковуваний дохід та сума витрат особи, яка провадить незалежну професійну діяльність?
09:56 - Чи може неповнолітня особа отримати ЕДП у КНЕДП ДПС та який порядок отримання?
09:56 - Болгарія ризикує втратити мільярди коштів ЄС через суперечку з шахтарями
09:56 - Куди подавати реєстраційну заяву за ф. № 1-ПРРО суб’єкту господарювання для реєстрації ПРРО на відокремлений підрозділ (філію)?
09:54 - Податковий календар на 29 квітня 2024 року
09:53 - Який порядок оподаткування ПДФО іноземних доходів?
09:52 - За яким ідентифікатором форми фізичні особи – резиденти подають в електронному вигляді Звіт про контрольовані іноземні компанії (КІК)?
09:51 - За використання рибних ресурсів до місцевих бюджетів Дніпропетровщини від платників надійшло понад 1,5 млн грн рентної плати
09:50 - Державний бюджет протягом трьох місяців п. р. отримав від платників Дніпропетровщини майже 12 млрд гривень
09:47 - Суд підтримав позицію податківців щодо спростування реальності господарської операції
09:38 - Материнська компанія Google оголосила про перші в історії виплати дивідендів
09:26 - Власник TikTok радше закриє свій додаток у США, ніж продасть його - Reuters
09:00 - Ціни на нафту збільшилися на тлі оптимістичних прогнозів зростання економіки США
08:05 - Суд взяв аграрного міністра Сольського під варту
07:49 - Делегація МВС України взяла участь у дев’ятому засіданні Діалогу з прав людини між Україною та ЄС
07:35 - Фінансовий астрологічний прогноз на 26.04.2024
00:00 - Новини від Міністерства енергетики України
21:05 - Коментар МЗС України щодо звіту ОБСЄ стосовно порушень міжнародного права, пов’язаних із свавільним позбавленням волі українських цивільних осіб російською федерацією
21:00 - Новини 25 квітня: НБУ знизив облікову ставку, Сольський написав заяву про відставку
20:40 - Данія збільшить військову допомогу Україні у 2024 році на майже 600 млн євро
20:18 - Пропозиція США по використанню доходів від заморожених активів московія для України набирає обертів у G7 – Reuters
20:17 - На Хмельниччині для війська виділять 54 мільйони, отриманих із продажу комунального майна
20:07 - Україна та Велика Британія посилюють співпрацю в спортивній сфері напередодні Олімпіади
19:40 - Через обстріли на Харківщині УЗ тимчасово змінює рух приміських поїздів
19:40 - Экономика США: замедление роста и ускорение инфляции
19:38 - У Google Meet тепер можна переносити дзвінки з одного пристрою на інший без переривання звʼязку
19:05 - Унаслідок російського удару на Донеччині загинули троє залізничників
19:01 - У Києві відновили 70% енергообладнання, пошкодженого через ворожі обстріли
18:37 - Сольський подав заяву про відставку
18:30 - У Києві до середини червня обмежать рух на одному зі шляхопроводів


Більше новин

ВалютаКурс
Австралійський долар25.9066
Канадський долар29.0135
Юань Женьміньбі5.4745
Чеська крона1.6915
Данська крона5.7007
Гонконгівський долар5.0675
Форинт0.108258
Індійська рупія0.4761
Рупія0.0024507
Новий ізраїльський шекель10.4698
Єна0.25503
Теньге0.089231
Вона0.028856
Мексиканське песо2.3263
Молдовський лей2.2218
Новозеландський долар23.6434
Норвезька крона3.6249
московський рубль0.43016
Сінгапурський долар29.1693
Ренд2.0917
Шведська крона3.6517
Швейцарський франк43.4266
Єгипетський фунт0.8282
Фунт стерлінгів49.6274
Долар США39.6702
Білоруський рубль14.4192
Азербайджанський манат23.3327
Румунський лей8.5448
Турецька ліра1.2201
СПЗ (спеціальні права запозичення)52.2905
Болгарський лев21.7407
Євро42.5205
Злотий9.8591
Алжирський динар0.29133
Така0.35452
Вірменський драм0.099159
Домініканське песо0.66115
Іранський ріал0.00092851
Іракський динар0.029769
Сом0.43587
Ліванський фунт0.000436
Лівійський динар8.0586
Малайзійський ринггіт8.2657
Марокканський дирхам3.8465
Пакистанська рупія0.14042
Саудівський ріял10.3982
Донг0.0015718
Бат1.07729
Дирхам ОАЕ10.6188
Туніський динар12.4776
Узбецький сум0.0030882
Новий тайванський долар1.221
Туркменський новий манат11.1421
Сербський динар0.36025
Сомоні3.561
Ларі14.9113
Бразильський реал7.2282
Золото92395.86
Срібло1087.83
Платина35955.09
Паладій39903.06

Курси валют, встановлені НБУ на 26.04.2024

ТікерOpenMaxMinCloseVolume
2262861044.281044.281044.281044.282331877.24
2276561078.061078.061078.061078.06324496.06
227763997.7997.7997.7997.7997.70
2289101070.431070.431070.431070.4364225.80
229025983.97983.97983.97983.97983970.00
229470919.69919.69919.69919.69962915.43
2302621056.261056.261056.261056.26637981.04
AZRF011041.421049.861041.421049.8612547.68
CRSR061024.551024.551024.551024.5517417.35
FSTF021014.051021.481014.051021.4861968.50
IFZEMA110011001100110022000.00
TATM4.54.54.54.5450.00
XS47781550015500155001550062000.00

Дані за 25.04.2024