Представлені результати роботи пілоту платформи "ФінСкарга"
03.12.2020 11:42 | Fin.Org.Ua27 листопада 2020 року були презентовані результати "ФінСкарга" за перші три місяці роботи. Презентація пройшла на щорічній конференції Digital Lending.
Експерти платформи відзначили основну проблематику, з якою стикаються споживачі фінансових послуг в Україні. Серед них: криза довіри споживачів до фінансового ринку, відсутність зрозумілого процесу взаємодії споживачів з фінустановами і недостатність знань про обов’язки та права з боку споживачів.
Серед завдань, які ставила перед собою платформа – автоматизація та спрощення механізму комунікації між споживачами фінансових послуг та компаніями, які їх надають; збільшення довіри українців до фінансового сектору; надання пропозицій щодо змін до законодавства на основі отриманих платформою даних; сприяння створенню механізму, який би стимулював гравців на ринку фінансових послуг дотримуватись чесних правил гри.
В рамках пілотного проекту споживач має можливість побачити в особистому кабінеті платформи весь путь скарги – від надання до отримання відповіді. Також він може комунікувати з фін.установою за допомогою онлайн-чату і отримувати зворотній зв'язок щодо повноти наданої інформації.
З моменту старту проекту "ФінСкарга" отримала 768 скарг, з яких 82% – відносно фінансових установ і 18% – банків. 91% скарг отримані на готівкові кредити і 9% – на карткові продукти.
Проблематика більшості скарг стосувалась перевищення граничного розміру нарахованих відсотків за договором позики та вчинення неправомірних дій, спрямованих на повернення заборгованості, а також повернення кредиту, який користувач не брав. Більшість споживачів, які звернулись зі скаргами – жінки (52%), доля чоловіків – 48%.
В рамках пілотного проекту "ФінСкарга" проведено плідну роботу з пояснення користувачам механізму роботи платформи та консультування щодо звернення до регулятора. Після проведення тестувань систему спрощено, проведена робота з приводу опрацювання скарг фінустановами.
В планах на майбутнє: підключення до платформи нових партнерів, забезпечення доступу до платформи не тільки фізичних, а й юридичних осіб, вдосконалення платформи через підключення ЄЦП та BankID, підвищення фінансової грамотності населення.
Реалізація проєкту відбулась завдяки підтримці Агентства США з міжнародного розвитку в рамках гранта, наданого Проєктом USAID «Трансформація фінансового сектору».