Владислав Криклій: Наші наступні проекти – концесія залізнично-поромного комплексу та контейнерного термінала морського порту «Чорноморськ»

20.10.2020 17:36 | Fin.Org.UA за інформацією КМУ

Міністерство інфраструктури України продовжує підготовку та реалізацію перспективних проектів державно-приватного партнерства (ДПП) у різних інфраструктурних галузях.
Відтак, наступними масштабними проектами відомства у морській галузі будуть концесії залізнично-поромного комплексу, а також першого і контейнерного терміналів морського торговельного порту «Чорноморськ». Про це повідомив Міністр інфраструктури України Владислав Криклій під час панельної дискусії «Приватизація та концесія в транспорті 2020-2021: наступні кроки» сьогодні, 20 жовтня.
Захід був організований Американською торговельною палатою України (АСС).
Участь у ньому також взяли Президент Американської торговельної палати в Україні Андрій Гундер, голова Фонду держмайна Дмитро Сенниченко, в.о.
голови АМПУ Олександр Голодницький, представники Мінінфраструктури, АСС, Укрзалізниці, бізнесу та громадськості. «Я переконаний у тому, що бізнес має максимально бути залученим до управління державними активами.
Сьогодні у Міністерстві ми працюємо над реалізацією перспективних проектів державно-приватного партнерства у різних інфраструктурних галузях.
Влітку ми передали в концесію перші морські порти України – “Ольвія” та Херсон із загальним обсягом інвестицій близько 134 млн доларів, та наразі продовжуємо супроводжувати наших концесіонерів.
Наступні потенційні проекти – концесія залізнично-поромного комплексу, а також першого та контейнерного терміналів морського порту «Чорноморськ», - зазначив очільник Міністерства. Владислав Криклій розповів, що сьогодні було завершено етап прекваліфікації за проектом концесії залізнично-поромного комплексу Чорноморського морського порту та допущено до торгів 2 компанії – «Ернст&Янг» та Hamburg Port Consulting.
«На наступному тижні ми плануємо провести торги і визначити переможця, який надаватиме консультативні послуги з підготовки ТЕО та конкурсної документації.
А в ІІ-му кварталі 2021-го очікуємо оголосити сам конкурс», - відмітив Міністр інфраструктури. Наступним після цього перспективним проектом стане концесія першого та контейнерного терміналів морського порту «Чорноморськ».
Наразі триває відбір юридичних та технічних консультантів для підготовки пре-ТЕО проекту, переможець якого буде визначений наприкінці жовтня та вже з листопада розпочне відповідну роботу.
Сам концесійний конкурс планується до проведення в кінці наступного року. Владислав Криклій також поділився найближчими планами щодо реалізації потенційних концесійних проектів в інших морських портах України, зокрема, Бердянська, Одеси та Ізмаїлу.
«Консультантами Egis International вже підготовлений остаточний звіт пре-ТЕО Бердянського морського торговельного порту.
Ведуться переговори з потенційним приватним інвестором щодо розробки ТЕО концесії в порту Одеси.
Знайдено фінансування на розробку пре-ТЕО концесії морського порту Ізмаїл, зараз триває розробка ТЗ для пре-ТЕО.
Також ми плануємо запуск концесійних проектів у Маріупольському та Ренійському морських портах і наразі шукаємо фінансування пре-ТЕО для цих проектів», - додав очільник Міністерства. Разом з тим, до приватизації запропоновано 3 стивідорні компанії - Білгород-Дністровський морський торговельний порт, Скадовський морський торговельний порт та морський торговельний порт Усть-Дунайськ. Владислав Криклій зазначив про плани Міністерства в розбудові якісних та сучасних автодоріг завдяки реалізації Програми розвитку української мережі автошляхів через механізм ДПП, яка наразі фіналізується за участі Світового Банку та Global Infrastructure Facility.
Програма передбачає відновлення понад 4500 км доріг та залучення інвестицій з приватного сектору у розмірі близько 9 млрд доларів США. Крім цього, команда у складі фахівців IFC та ЄБРР завершили попередній аналіз можливості передачі у концесію групами деяких аеропортів.
«Передбачається, що вони зможуть отримати доступ державного співфінансування через спеціальний аеропортовий фонд.
Джерелом наповнення фонду буде, у першу чергу, акциз на авіапальне, що дозволить щороку відновлювати по два регіональні аеропорти.
До створення фонду ми вже реалізуємо концепцію ДПП – держава дає фінансування на відновлення злітно-посадкової смуги, а приватний інвестор інвестує у відновлення термінальної частини.
За такою моделлю зараз будується аеропорт у Дніпрі та планується аеропорт на Закарпатті», - повідомив Владислав Криклій. За його словами, наразі вивчається можливість започаткування і залізничного фонду, який може стати джерелом платежів за експлуатаційну готовність для здійснення концесії вокзалів та інших проектів ДПП, а також пришвидшити процес оновлення пасажирського рухомого складу Укрзалізниці.
Разом з цим, Міністерство активно готує концесійні проекти залізничних вокзалів Харкова, Дніпра, Вінниці, Хмельницького, Миколаєва, Чопа та Київ-Пасажирського.
«Загальний обсяг інвестицій, необхідний для модернізації 7 залізничних вокзалів – 3,8 млрд грн.
Зараз ми проходимо необхідні процедури, які, звісно, хотілось би пришвидшити.
У середньому концесійний проект триває 22 місяці, з яких 12 – на підготовку.
У грудні матимемо рішення щодо доцільності підготовки ТЕО залізничних вокзалів, до березня 2021 року – ТЕО проектів, і наступний крок – оголошення концесійних конкурсів», - підсумував Міністр.

Додати коментар

Користувач:
email:





Traders in the pit
Numbers flash upon the screens
Capital market.

- Fin.Org.UA

Новини

12:50 - Леся Карнаух: Завдяки автоматизації ефективність стягнення податкового боргу зросла удвічі
12:43 - Леся Карнаух: За 10 місяців більше половини загальних надходжень зведеного бюджету забезпечили 4 сектори економіки
12:05 - Двом кредитним спілкам відкликано ліцензії та виключено з Державного реєстру фінансових установ
11:30 - В Україні стартували виплати тисячі гривень в межах "Зимової підтримки"
11:00 - Ще більша знижка: в Індії знову готові купувати російську нафту
10:35 - московія атакувала енергооб'єкти в чотирьох областях: найскладніша ситуація на Дніпропетровщині
10:20 - Ситуація в енергосистемі на 24 листопада
10:04 - Нафта відреагувала на "28-пунктовий план" щодо завершення війни проти України
09:42 - московіяни знову атакували портову інфраструктуру на Одещині
09:30 - За місяць українці купили майже 10 тисяч вживаних авто з-за кордону віком до 5 років: популярні моделі
09:30 - Економіка Львівської області у 2024-2025 роках: аналіз динаміки, структури та перспектив розвитку
09:00 - Птахи "Мадяра" вразили хімзавод і підстанцію в окупованому Криму
08:30 - Навіщо нам прифронтова медицина
08:00 - Гра почалась: влада перезапускає ринок лотерей
18:37 - 24 листопада більше вимикатимуть світло
18:00 - Meta приховувала докази шкоди соцмереж
16:53 - Інвестори очікують турбулентності в грудні на тлі побоювання щодо "бульбашки ШІ"
15:45 - Ворог атакував дроном енергетиків на Донеччині
14:57 - Зимова підтримка: 150 тисяч людей подали заявки на розширену підтримку
13:55 - Тепличні огірки знов дорожчають: яка нині їхня ціна
13:01 - Прокуратура не змогла "вигнати" "Нову пошту" з гуртожитку київського університету
12:55 - На Одещині енергетики повернули світло для тисяч родин після обстрілів московія
12:00 - "Укрзалізниця" отримала нову спецтехніку
11:05 - Пункт пропуску "Орлівка" призупинив роботу після атаки московія: які альтернативи
10:58 - Державне "Центренерго" відсудило у компанії 240 мільйонів за непоставлене вугілля
10:00 - Ворожі БпЛА влучили в енергооб'єкти на Одещині
07:35 - Фінансовий астрологічний прогноз на 23.11.2025
19:10 - 23 листопада світло вимикатимуть у більшості регіонів України
17:40 - Умови програми"Національний кешбек" змінилися
17:00 - "Укрзалізниця" збільшує обсяги перевезення зерна


Більше новин

ВалютаКурс
Алжирський динар0.32349
Австралійський долар27.237
Така0.34536
Канадський долар29.998
Юань Женьміньбі5.9442
Чеська крона2.0107
Данська крона6.5213
Гонконгівський долар5.4299
Форинт0.126997
Індійська рупія0.47247
Рупія0.0025298
Новий ізраїльський шекель12.884
Єна0.26956
Теньге0.081174
Вона0.028676
Ліванський фунт0.000472
Малайзійський ринггіт10.1908
Мексиканське песо2.2932
Молдовський лей2.4797
Новозеландський долар23.6696
Норвезька крона4.1294
Саудівський ріял11.2698
Сінгапурський долар32.3193
Донг0.0016029
Ренд2.4367
Шведська крона4.4166
Швейцарський франк52.4342
Бат1.30281
Дирхам ОАЕ11.5079
Туніський динар14.2973
Єгипетський фунт0.8909
Фунт стерлінгів55.3024
Долар США42.2672
Сербський динар0.4152
Азербайджанський манат24.8601
Румунський лей9.5694
Турецька ліра0.9958
СПЗ (спеціальні права запозичення)57.274
Болгарський лев24.8967
Євро48.7045
Ларі15.6337
Злотий11.4704
Золото171797.57
Срібло2091.31
Платина64141.74
Паладій58130.08

Курси валют, встановлені НБУ на 24.11.2025