Владислав Криклій: Наші наступні проекти – концесія залізнично-поромного комплексу та контейнерного термінала морського порту «Чорноморськ»

20.10.2020 17:36 | Fin.Org.UA за інформацією КМУ

Міністерство інфраструктури України продовжує підготовку та реалізацію перспективних проектів державно-приватного партнерства (ДПП) у різних інфраструктурних галузях.
Відтак, наступними масштабними проектами відомства у морській галузі будуть концесії залізнично-поромного комплексу, а також першого і контейнерного терміналів морського торговельного порту «Чорноморськ». Про це повідомив Міністр інфраструктури України Владислав Криклій під час панельної дискусії «Приватизація та концесія в транспорті 2020-2021: наступні кроки» сьогодні, 20 жовтня.
Захід був організований Американською торговельною палатою України (АСС).
Участь у ньому також взяли Президент Американської торговельної палати в Україні Андрій Гундер, голова Фонду держмайна Дмитро Сенниченко, в.о.
голови АМПУ Олександр Голодницький, представники Мінінфраструктури, АСС, Укрзалізниці, бізнесу та громадськості. «Я переконаний у тому, що бізнес має максимально бути залученим до управління державними активами.
Сьогодні у Міністерстві ми працюємо над реалізацією перспективних проектів державно-приватного партнерства у різних інфраструктурних галузях.
Влітку ми передали в концесію перші морські порти України – “Ольвія” та Херсон із загальним обсягом інвестицій близько 134 млн доларів, та наразі продовжуємо супроводжувати наших концесіонерів.
Наступні потенційні проекти – концесія залізнично-поромного комплексу, а також першого та контейнерного терміналів морського порту «Чорноморськ», - зазначив очільник Міністерства. Владислав Криклій розповів, що сьогодні було завершено етап прекваліфікації за проектом концесії залізнично-поромного комплексу Чорноморського морського порту та допущено до торгів 2 компанії – «Ернст&Янг» та Hamburg Port Consulting.
«На наступному тижні ми плануємо провести торги і визначити переможця, який надаватиме консультативні послуги з підготовки ТЕО та конкурсної документації.
А в ІІ-му кварталі 2021-го очікуємо оголосити сам конкурс», - відмітив Міністр інфраструктури. Наступним після цього перспективним проектом стане концесія першого та контейнерного терміналів морського порту «Чорноморськ».
Наразі триває відбір юридичних та технічних консультантів для підготовки пре-ТЕО проекту, переможець якого буде визначений наприкінці жовтня та вже з листопада розпочне відповідну роботу.
Сам концесійний конкурс планується до проведення в кінці наступного року. Владислав Криклій також поділився найближчими планами щодо реалізації потенційних концесійних проектів в інших морських портах України, зокрема, Бердянська, Одеси та Ізмаїлу.
«Консультантами Egis International вже підготовлений остаточний звіт пре-ТЕО Бердянського морського торговельного порту.
Ведуться переговори з потенційним приватним інвестором щодо розробки ТЕО концесії в порту Одеси.
Знайдено фінансування на розробку пре-ТЕО концесії морського порту Ізмаїл, зараз триває розробка ТЗ для пре-ТЕО.
Також ми плануємо запуск концесійних проектів у Маріупольському та Ренійському морських портах і наразі шукаємо фінансування пре-ТЕО для цих проектів», - додав очільник Міністерства. Разом з тим, до приватизації запропоновано 3 стивідорні компанії - Білгород-Дністровський морський торговельний порт, Скадовський морський торговельний порт та морський торговельний порт Усть-Дунайськ. Владислав Криклій зазначив про плани Міністерства в розбудові якісних та сучасних автодоріг завдяки реалізації Програми розвитку української мережі автошляхів через механізм ДПП, яка наразі фіналізується за участі Світового Банку та Global Infrastructure Facility.
Програма передбачає відновлення понад 4500 км доріг та залучення інвестицій з приватного сектору у розмірі близько 9 млрд доларів США. Крім цього, команда у складі фахівців IFC та ЄБРР завершили попередній аналіз можливості передачі у концесію групами деяких аеропортів.
«Передбачається, що вони зможуть отримати доступ державного співфінансування через спеціальний аеропортовий фонд.
Джерелом наповнення фонду буде, у першу чергу, акциз на авіапальне, що дозволить щороку відновлювати по два регіональні аеропорти.
До створення фонду ми вже реалізуємо концепцію ДПП – держава дає фінансування на відновлення злітно-посадкової смуги, а приватний інвестор інвестує у відновлення термінальної частини.
За такою моделлю зараз будується аеропорт у Дніпрі та планується аеропорт на Закарпатті», - повідомив Владислав Криклій. За його словами, наразі вивчається можливість започаткування і залізничного фонду, який може стати джерелом платежів за експлуатаційну готовність для здійснення концесії вокзалів та інших проектів ДПП, а також пришвидшити процес оновлення пасажирського рухомого складу Укрзалізниці.
Разом з цим, Міністерство активно готує концесійні проекти залізничних вокзалів Харкова, Дніпра, Вінниці, Хмельницького, Миколаєва, Чопа та Київ-Пасажирського.
«Загальний обсяг інвестицій, необхідний для модернізації 7 залізничних вокзалів – 3,8 млрд грн.
Зараз ми проходимо необхідні процедури, які, звісно, хотілось би пришвидшити.
У середньому концесійний проект триває 22 місяці, з яких 12 – на підготовку.
У грудні матимемо рішення щодо доцільності підготовки ТЕО залізничних вокзалів, до березня 2021 року – ТЕО проектів, і наступний крок – оголошення концесійних конкурсів», - підсумував Міністр.

Додати коментар

Користувач:
email:





Деякі вкладники раді виграшам,
Інші бояться пустити гроші в ход.
Але фінансовий ринок - як життя,
І треба ризикувати з усіх сил.

- Fin.Org.UA

Новини

13:50 - У серпні українці придбали понад 600 автобусів: рейтинг нових та вживаних моделей
13:43 - Заповнення поля «Призначення платежу» платіжної інструкції під час сплати бюджетних / небюджетних платежів
13:42 - До місцевих бюджетів Дніпропетровщини платники рентної плати за видобування кам’яного вугілля сплатили понад 66,0 млн гривень
13:35 - Військових на Київщині підозрюють у розкраданнях "надлишків" армійського дизпального
13:30 - Як забезпечити інклюзивність освіти
13:25 - Лукашенко тисне на банки: треба більше грошей
13:00 - В Україні знижується споживання електроенергії – причина
12:55 - Уряд призначив голову Держгеокадастру: що про нього відомо
12:21 - Українці все більше везуть авто з Китаю: що купували у серпні
12:20 - На ринку перевезень з’явився 71 новий перевізник – Укртрансбезпека
12:15 - Румунський порт може потрапити під українські санкції
11:50 - На Тернопільщині будують завод з виробництва вафельних напівфабрикатів
11:47 - Держбюджет-2026: які податки планує підвищити уряд
11:27 - московія обстріляла логістичний центр "Епіцентру" біля Києва: йдеться про значні збитки
11:11 - "Приватбанк" виставить на продаж один з найбільших спортивних об’єктів Дніпра
11:11 - "Приватбанк" виставить на продаж один з найбільших спортивних об’єктів Дніпра
11:11 - З ЄС до України за 48 годин: MOST Logistic запустив швидку контейнерну доставку
11:05 - Уряд хоче масово встановити індивідуальні теплові пункти
10:53 - "Немає бажання": ЄС не відмовиться від російської енергетики до 2028 року – Politico
10:40 - Експорт кукурудзи з України у вересні практично зупинився: причини
10:33 - В магазинах московії скоротився вибір товарів: причини
10:30 - Українські аграрії вже засіяли понад мільйон гектарів озимини
10:12 - З вироблених товарів до загального фонду держбюджету від платників Дніпропетровщини надійшло понад 200,7 млн грн акцизного податку
10:10 - Податок на прибуток підприємств: надходження до місцевих бюджетів Дніпропетровщини зросли на понад 15 відсотків
10:09 - Податкова грамотність, як складова фінансової дисципліни: зустріч податківців з майбутніми платниками податків
10:06 - Прозорі розрахунки: серпневі виторги через РРО зросли майже на третину порівняно з початком року
10:04 - До 5 жовтня платники, які підпадають під державне статистичне спостереження, повинні подати звіти до Держстату
09:58 - Трамп подає позов проти The New York Times, вимагаючи 15 мільярдів доларів
09:29 - В адміністрації Трампа кажуть, що досягли угоди з Китаєм щодо TikTok
09:05 - Україна розпочала скринінг за розділом 12 «Безпечність харчових продуктів, ветеринарна та фітосанітарна політика»


Більше новин

ВалютаКурс
Алжирський динар0.31944
Австралійський долар27.4603
Така0.3393
Канадський долар29.8251
Юань Женьміньбі5.7894
Чеська крона1.993
Данська крона6.4968
Гонконгівський долар5.3007
Форинт0.124424
Індійська рупія0.46736
Рупія0.002512
Новий ізраїльський шекель12.3374
Єна0.27971
Теньге0.07628
Вона0.029693
Ліванський фунт0.00046
Малайзійський ринггіт9.8096
Мексиканське песо2.2379
Молдовський лей2.4801
Новозеландський долар24.5803
Норвезька крона4.1973
Саудівський ріял10.9922
Сінгапурський долар32.1846
Донг0.0015629
Ренд2.378
Шведська крона4.4449
Швейцарський франк51.8768
Бат1.29362
Дирхам ОАЕ11.2256
Туніський динар14.2115
Єгипетський фунт0.856
Фунт стерлінгів56.1328
Долар США41.2317
Сербський динар0.41383
Азербайджанський манат24.2497
Румунський лей9.5807
Турецька ліра0.9987
СПЗ (спеціальні права запозичення)56.6313
Болгарський лев24.7578
Євро48.4967
Ларі15.2478
Злотий11.4089
Золото150266.04
Срібло1740.38
Платина57597.8
Паладій49548.55

Курси валют, встановлені НБУ на 16.09.2025