Владислав Криклій: Наші наступні проекти – концесія залізнично-поромного комплексу та контейнерного термінала морського порту «Чорноморськ»

20.10.2020 17:36 | Fin.Org.UA за інформацією КМУ

Міністерство інфраструктури України продовжує підготовку та реалізацію перспективних проектів державно-приватного партнерства (ДПП) у різних інфраструктурних галузях.
Відтак, наступними масштабними проектами відомства у морській галузі будуть концесії залізнично-поромного комплексу, а також першого і контейнерного терміналів морського торговельного порту «Чорноморськ». Про це повідомив Міністр інфраструктури України Владислав Криклій під час панельної дискусії «Приватизація та концесія в транспорті 2020-2021: наступні кроки» сьогодні, 20 жовтня.
Захід був організований Американською торговельною палатою України (АСС).
Участь у ньому також взяли Президент Американської торговельної палати в Україні Андрій Гундер, голова Фонду держмайна Дмитро Сенниченко, в.о.
голови АМПУ Олександр Голодницький, представники Мінінфраструктури, АСС, Укрзалізниці, бізнесу та громадськості. «Я переконаний у тому, що бізнес має максимально бути залученим до управління державними активами.
Сьогодні у Міністерстві ми працюємо над реалізацією перспективних проектів державно-приватного партнерства у різних інфраструктурних галузях.
Влітку ми передали в концесію перші морські порти України – “Ольвія” та Херсон із загальним обсягом інвестицій близько 134 млн доларів, та наразі продовжуємо супроводжувати наших концесіонерів.
Наступні потенційні проекти – концесія залізнично-поромного комплексу, а також першого та контейнерного терміналів морського порту «Чорноморськ», - зазначив очільник Міністерства. Владислав Криклій розповів, що сьогодні було завершено етап прекваліфікації за проектом концесії залізнично-поромного комплексу Чорноморського морського порту та допущено до торгів 2 компанії – «Ернст&Янг» та Hamburg Port Consulting.
«На наступному тижні ми плануємо провести торги і визначити переможця, який надаватиме консультативні послуги з підготовки ТЕО та конкурсної документації.
А в ІІ-му кварталі 2021-го очікуємо оголосити сам конкурс», - відмітив Міністр інфраструктури. Наступним після цього перспективним проектом стане концесія першого та контейнерного терміналів морського порту «Чорноморськ».
Наразі триває відбір юридичних та технічних консультантів для підготовки пре-ТЕО проекту, переможець якого буде визначений наприкінці жовтня та вже з листопада розпочне відповідну роботу.
Сам концесійний конкурс планується до проведення в кінці наступного року. Владислав Криклій також поділився найближчими планами щодо реалізації потенційних концесійних проектів в інших морських портах України, зокрема, Бердянська, Одеси та Ізмаїлу.
«Консультантами Egis International вже підготовлений остаточний звіт пре-ТЕО Бердянського морського торговельного порту.
Ведуться переговори з потенційним приватним інвестором щодо розробки ТЕО концесії в порту Одеси.
Знайдено фінансування на розробку пре-ТЕО концесії морського порту Ізмаїл, зараз триває розробка ТЗ для пре-ТЕО.
Також ми плануємо запуск концесійних проектів у Маріупольському та Ренійському морських портах і наразі шукаємо фінансування пре-ТЕО для цих проектів», - додав очільник Міністерства. Разом з тим, до приватизації запропоновано 3 стивідорні компанії - Білгород-Дністровський морський торговельний порт, Скадовський морський торговельний порт та морський торговельний порт Усть-Дунайськ. Владислав Криклій зазначив про плани Міністерства в розбудові якісних та сучасних автодоріг завдяки реалізації Програми розвитку української мережі автошляхів через механізм ДПП, яка наразі фіналізується за участі Світового Банку та Global Infrastructure Facility.
Програма передбачає відновлення понад 4500 км доріг та залучення інвестицій з приватного сектору у розмірі близько 9 млрд доларів США. Крім цього, команда у складі фахівців IFC та ЄБРР завершили попередній аналіз можливості передачі у концесію групами деяких аеропортів.
«Передбачається, що вони зможуть отримати доступ державного співфінансування через спеціальний аеропортовий фонд.
Джерелом наповнення фонду буде, у першу чергу, акциз на авіапальне, що дозволить щороку відновлювати по два регіональні аеропорти.
До створення фонду ми вже реалізуємо концепцію ДПП – держава дає фінансування на відновлення злітно-посадкової смуги, а приватний інвестор інвестує у відновлення термінальної частини.
За такою моделлю зараз будується аеропорт у Дніпрі та планується аеропорт на Закарпатті», - повідомив Владислав Криклій. За його словами, наразі вивчається можливість започаткування і залізничного фонду, який може стати джерелом платежів за експлуатаційну готовність для здійснення концесії вокзалів та інших проектів ДПП, а також пришвидшити процес оновлення пасажирського рухомого складу Укрзалізниці.
Разом з цим, Міністерство активно готує концесійні проекти залізничних вокзалів Харкова, Дніпра, Вінниці, Хмельницького, Миколаєва, Чопа та Київ-Пасажирського.
«Загальний обсяг інвестицій, необхідний для модернізації 7 залізничних вокзалів – 3,8 млрд грн.
Зараз ми проходимо необхідні процедури, які, звісно, хотілось би пришвидшити.
У середньому концесійний проект триває 22 місяці, з яких 12 – на підготовку.
У грудні матимемо рішення щодо доцільності підготовки ТЕО залізничних вокзалів, до березня 2021 року – ТЕО проектів, і наступний крок – оголошення концесійних конкурсів», - підсумував Міністр.

Додати коментар

Користувач:
email:





Зберігайте гроші в банківській якірності, а не в морських глибинах.

- Fin.Org.UA

Новини

00:00 - Новини від Міністерства енергетики України
23:35 - Палата представників США остаточно ухвалила "Великий прекрасний закон" Трампа
21:00 - Новини 3 липня: що відбувається з курсом євро, причетність Медведчука до бізнесу у Запоріжжі
20:38 - Заблоковані податкові накладні та ризикові фірми: ДПС оголосило про різке скорочення
20:20 - Справа на 2,6 мільярда: ДБР завершило розслідування щодо директора Pin-Up
19:55 - Україна у червні закачала до підземних сховищ рекордні об'єми газу
19:19 - Складна дискусія: у Мінфіні вважають, що в Україні розкриють банківську таємницю
18:49 - Генпрокурор: кримінальних справ щодо бізнесу значно більше, ніж показувала статистика
18:09 - Український маркетплейс для пошуку медикаментів залучив $9 мільйонів інвестицій
18:00 - Підсумки ІХ Щорічної дослідницької конференції центробанків України та Польщі
18:00 - Summary of 9th NBU-NBP Annual Research Conference
17:31 - У роботі російського "ВКонтакті" стався масштабний збій
17:26 - Визначено порядок страхування відповідальності учасників ринку відкритого банкінгу
17:07 - Тіньовий танкерний флот московії збільшився втричі з 2022 року – дослідження
16:55 - В Україні зменшилась кількість реєстрації бізнесів
16:53 - Ощадбанк виграв апеляцію у московії за захоплені активи в Криму
16:47 - Звіт про стан реалізації у першому півріччі 2025 року Стратегії відновлення, сталого розвитку та цифрової трансформації малого і середнього підприємництва на період до 2027 року
16:43 - Україна посилює енергетичну стійкість: система збалансована, запаси газу зростають
16:33 - Засідання Комісії
16:30 - Як правильно монетизувати субсидії на електроенергію
16:25 - В Україні з'явились перші партії місцевих кавунів: яка їхня вартість
16:16 - Держагентство з управління резервами України розпочало роботу
16:09 - Нафтогазові доходи московії впали на третину
16:01 - Доповнення до плану-графіку здійснення заходів відстеження результативності регуляторних актів у 2025 р.
15:46 - Запаси палива достатні для забезпечення роботи атомних електростанцій – "Енергоатом"
15:32 - ВІДДІЛ КОМУНІКАЦІЙ З ГРОМАДСЬКІСТЮ УПРАВЛІННЯ ІНФОРМАЦІЙНОЇ ВЗАЄМОДІЇ ГУ ДПС У ДНІПРОПЕТРОВСЬКІЙ ОБЛАСТІ (ТЕРИТОРІЯ ОБСЛУГОВУВАННЯ - МІСТО ДНІПРО) ІНФОРМУЄ!
15:30 - Курси валют, встановлені НБУ на 04.07.2025
15:28 - Українці у травні отримали рекордну суму кешбеку
15:21 - Лист очікувань власника ПрАТ “Нижньодністровська ГЕС” на 2026 рік
15:20 - московія атакувала порт в Одесі: є загиблі та поранені


Більше новин

ВалютаКурс
Алжирський динар0.32236
Австралійський долар27.4251
Така0.34033
Канадський долар30.703
Юань Женьміньбі5.8265
Чеська крона1.995
Данська крона6.5905
Гонконгівський долар5.3151
Форинт0.123058
Індійська рупія0.48911
Рупія0.0025759
Новий ізраїльський шекель12.4363
Єна0.28999
Теньге0.080334
Вона0.030636
Ліванський фунт0.000466
Малайзійський ринггіт9.8837
Мексиканське песо2.223
Молдовський лей2.4769
Новозеландський долар25.3181
Норвезька крона4.1422
Саудівський ріял11.1255
Сінгапурський долар32.7709
Донг0.0015922
Ренд2.3793
Шведська крона4.3706
Швейцарський франк52.5854
Бат1.28905
Дирхам ОАЕ11.3593
Туніський динар14.4679
Єгипетський фунт0.8455
Фунт стерлінгів56.9907
Долар США41.7239
Сербський динар0.41961
Азербайджанський манат24.5391
Румунський лей9.717
Турецька ліра1.0468
СПЗ (спеціальні права запозичення)57.4182
Болгарський лев25.1455
Євро49.1758
Ларі15.3493
Злотий11.5733
Золото139595.65
Срібло1538.13
Платина57442.96
Паладій47296.13

Курси валют, встановлені НБУ на 04.07.2025