Владислав Криклій: Наші наступні проекти – концесія залізнично-поромного комплексу та контейнерного термінала морського порту «Чорноморськ»

20.10.2020 17:36 | Fin.Org.UA за інформацією КМУ

Міністерство інфраструктури України продовжує підготовку та реалізацію перспективних проектів державно-приватного партнерства (ДПП) у різних інфраструктурних галузях.
Відтак, наступними масштабними проектами відомства у морській галузі будуть концесії залізнично-поромного комплексу, а також першого і контейнерного терміналів морського торговельного порту «Чорноморськ». Про це повідомив Міністр інфраструктури України Владислав Криклій під час панельної дискусії «Приватизація та концесія в транспорті 2020-2021: наступні кроки» сьогодні, 20 жовтня.
Захід був організований Американською торговельною палатою України (АСС).
Участь у ньому також взяли Президент Американської торговельної палати в Україні Андрій Гундер, голова Фонду держмайна Дмитро Сенниченко, в.о.
голови АМПУ Олександр Голодницький, представники Мінінфраструктури, АСС, Укрзалізниці, бізнесу та громадськості. «Я переконаний у тому, що бізнес має максимально бути залученим до управління державними активами.
Сьогодні у Міністерстві ми працюємо над реалізацією перспективних проектів державно-приватного партнерства у різних інфраструктурних галузях.
Влітку ми передали в концесію перші морські порти України – “Ольвія” та Херсон із загальним обсягом інвестицій близько 134 млн доларів, та наразі продовжуємо супроводжувати наших концесіонерів.
Наступні потенційні проекти – концесія залізнично-поромного комплексу, а також першого та контейнерного терміналів морського порту «Чорноморськ», - зазначив очільник Міністерства. Владислав Криклій розповів, що сьогодні було завершено етап прекваліфікації за проектом концесії залізнично-поромного комплексу Чорноморського морського порту та допущено до торгів 2 компанії – «Ернст&Янг» та Hamburg Port Consulting.
«На наступному тижні ми плануємо провести торги і визначити переможця, який надаватиме консультативні послуги з підготовки ТЕО та конкурсної документації.
А в ІІ-му кварталі 2021-го очікуємо оголосити сам конкурс», - відмітив Міністр інфраструктури. Наступним після цього перспективним проектом стане концесія першого та контейнерного терміналів морського порту «Чорноморськ».
Наразі триває відбір юридичних та технічних консультантів для підготовки пре-ТЕО проекту, переможець якого буде визначений наприкінці жовтня та вже з листопада розпочне відповідну роботу.
Сам концесійний конкурс планується до проведення в кінці наступного року. Владислав Криклій також поділився найближчими планами щодо реалізації потенційних концесійних проектів в інших морських портах України, зокрема, Бердянська, Одеси та Ізмаїлу.
«Консультантами Egis International вже підготовлений остаточний звіт пре-ТЕО Бердянського морського торговельного порту.
Ведуться переговори з потенційним приватним інвестором щодо розробки ТЕО концесії в порту Одеси.
Знайдено фінансування на розробку пре-ТЕО концесії морського порту Ізмаїл, зараз триває розробка ТЗ для пре-ТЕО.
Також ми плануємо запуск концесійних проектів у Маріупольському та Ренійському морських портах і наразі шукаємо фінансування пре-ТЕО для цих проектів», - додав очільник Міністерства. Разом з тим, до приватизації запропоновано 3 стивідорні компанії - Білгород-Дністровський морський торговельний порт, Скадовський морський торговельний порт та морський торговельний порт Усть-Дунайськ. Владислав Криклій зазначив про плани Міністерства в розбудові якісних та сучасних автодоріг завдяки реалізації Програми розвитку української мережі автошляхів через механізм ДПП, яка наразі фіналізується за участі Світового Банку та Global Infrastructure Facility.
Програма передбачає відновлення понад 4500 км доріг та залучення інвестицій з приватного сектору у розмірі близько 9 млрд доларів США. Крім цього, команда у складі фахівців IFC та ЄБРР завершили попередній аналіз можливості передачі у концесію групами деяких аеропортів.
«Передбачається, що вони зможуть отримати доступ державного співфінансування через спеціальний аеропортовий фонд.
Джерелом наповнення фонду буде, у першу чергу, акциз на авіапальне, що дозволить щороку відновлювати по два регіональні аеропорти.
До створення фонду ми вже реалізуємо концепцію ДПП – держава дає фінансування на відновлення злітно-посадкової смуги, а приватний інвестор інвестує у відновлення термінальної частини.
За такою моделлю зараз будується аеропорт у Дніпрі та планується аеропорт на Закарпатті», - повідомив Владислав Криклій. За його словами, наразі вивчається можливість започаткування і залізничного фонду, який може стати джерелом платежів за експлуатаційну готовність для здійснення концесії вокзалів та інших проектів ДПП, а також пришвидшити процес оновлення пасажирського рухомого складу Укрзалізниці.
Разом з цим, Міністерство активно готує концесійні проекти залізничних вокзалів Харкова, Дніпра, Вінниці, Хмельницького, Миколаєва, Чопа та Київ-Пасажирського.
«Загальний обсяг інвестицій, необхідний для модернізації 7 залізничних вокзалів – 3,8 млрд грн.
Зараз ми проходимо необхідні процедури, які, звісно, хотілось би пришвидшити.
У середньому концесійний проект триває 22 місяці, з яких 12 – на підготовку.
У грудні матимемо рішення щодо доцільності підготовки ТЕО залізничних вокзалів, до березня 2021 року – ТЕО проектів, і наступний крок – оголошення концесійних конкурсів», - підсумував Міністр.

Додати коментар

Користувач:
email:





Збережіть монету в кишені, в кишені сорочки
Може, він стане більшим, ніж сьогоднішній
Не забувайте про складність світу грошей
Навчіться з ним жити, і він стане вашим другом

- Fin.Org.UA

Новини

12:00 - 50 лимонів для лимонної лихоманки
20:25 - московіяни атакували шахту ДТЕК на Дніпропетровщині
19:44 - московія атакувала енергооб'єкт на Чернігівщині: без світла 55 тисяч абонентів
19:27 - В Україні 20 жовтня діятимуть графіки відключення світла для промисловості
18:00 - Суд не повернув державі 12 мільйонів за сміттєсортувальну станцію на Донеччині
16:55 - У Львові збудують церкву: під землею буде трапезна-укриття
15:41 - Незаконна реклама казино: PlayCity оштрафувало трьох блогерок по 4,8 мільйона
14:50 - Фірмі не вдалося змінити рішення Київради щодо Протасового Яру, де у неї склади
13:45 - ЗСУ уразили Новокуйбишевський НПЗ та Оренбурзький газопереробний завод
13:10 - В московії ІТ-галузь занепадає через податковий тиск – розвідка
12:30 - День працівників харчової промисловості
12:05 - Імпорт продовжує витісняти українських сироварів з внутрішнього ринку: що буде далі
10:55 - В Києві горіла складська будівля: пожежу ліквідовано
10:00 - В Україні змінились ціни на огірки та помідори: скільки вони коштують
07:35 - Фінансовий астрологічний прогноз на 19.10.2025
18:00 - Уряд створив координаційний штаб захисту енергетики
17:32 - В Україні знову екстрені відключення
16:55 - Інфляція в єврозоні залишається в межах прогнозів – президент банку Німеччини
15:49 - "Збивають закон": Гетманцев прокоментував "податок на OLX" після скарги платформи
14:59 - Львів пустить автобуси замість трамваїв готуючись до блекаутів
14:31 - МВФ тисне на Україну з вимогою знецінити гривню – Bloomberg
14:15 - Українські фахівці вкотре відновлюють лінії електропостачання, які живлять Запорізьку АЕС. В ці хвилини тривають ремонтні роботи.
14:00 - "Енергоатом" посилює моніторинг виробничої діяльності на АЕС
13:30 - Світлана Гринчук взяла участь у зустрічі лідерів України та США у Вашингтоні
12:53 - Ремонт ліній електропередач до ЗАЕС відновлено
12:35 - На кордоні з Польщею може бути ускладнено рух транспорту
12:00 - Експорт українського цукру за 9 місяців впав більш ніж удвічі
11:10 - Приватизація держмайна 2025: комітет ВР перевірив виконання плану
10:00 - Україна і Словаччина готові співпрацювати для посилення енергетичної стійкості та безпеки
10:00 - Видатки держбюджету за 9 місяців на 20% перевищують минулорічні показники


Більше новин

ВалютаКурс
Алжирський динар0.32233
Австралійський долар27.0624
Така0.3433
Канадський долар29.7355
Юань Женьміньбі5.8584
Чеська крона2.0061
Данська крона6.5288
Гонконгівський долар5.3726
Форинт0.125047
Індійська рупія0.47437
Рупія0.0025153
Новий ізраїльський шекель12.6098
Єна0.2778
Теньге0.077603
Вона0.029374
Ліванський фунт0.000466
Малайзійський ринггіт9.8734
Мексиканське песо2.2636
Молдовський лей2.4748
Новозеландський долар23.9076
Норвезька крона4.154
Саудівський ріял11.1267
Сінгапурський долар32.232
Донг0.0015842
Ренд2.3988
Шведська крона4.4191
Швейцарський франк52.7304
Бат1.27333
Дирхам ОАЕ11.3618
Туніський динар14.2787
Єгипетський фунт0.8771
Фунт стерлінгів56.0653
Долар США41.7308
Сербський динар0.41611
Азербайджанський манат24.5519
Румунський лей9.5832
Турецька ліра0.9948
СПЗ (спеціальні права запозичення)57.0638
Болгарський лев24.9392
Євро48.7624
Ларі15.4165
Злотий11.479
Золото179238.38
Срібло2231.93
Платина69119.56
Паладій65534.05

Курси валют, встановлені НБУ на 20.10.2025