8 ключових завдань: як аутсайдеру євроінтеграції стати її лідером

03.06 10:48 | Міністерство інфраструктури України

Колонка міністра інфраструктури Владислава Криклія для Європейської правди3 Червня 2020, 10:12
Карантин карантином, але курс на Європу ніхто не скасовував. Підписавши Угоду про асоціацію "Україна-ЄС", наша держава отримала низку зобов’язань, і вона має їх виконати.
Від самого початку, як тільки я прийшов працювати у Міністерство інфраструктури, ми поставили собі за мету значно покращити показники відомства саме за євроінтеграційним напрямом. Бо очевидно, що в галузі інфраструктури він має бути одним з найголовніших.
У підсумку вийшов чималий список завдань. Це імплементація 44 директив та 13 регламентів ЄС у сфері транспорту та надання послуг поштового зв’язку.
Плюс ще 13 директив і три регламенти у сфері морського та внутрішнього водного транспорту. Адже європейські закони постійно оновлюються і вдосконалюються.
За поточним прогресом виконання всіх завдань у межах кожного року та загальною картиною імплементації європейського законодавства в цілому з листопада минулого року слідкує запроваджена Урядом онлайн-система "Пульс Угоди". Для відмітки у "100% виконано" протягом 2018-2024 роках нам потрібно реалізувати 107 завдань (445 заходів).
У 2017-2019 роках міністерство виконало в середньому 14% від запланованого на рік. За три місяці 2020-го ми вже вийшли на результат 25%.
Проте маємо досягти кращого виконання.
Кожний із заходів залежить від схвалення базових проєктів законів, які й дадуть "зелене світло" для розробки та прийняття відповідних підзаконних актів надалі. Щоб зрушити ситуацію, необхідно прийняти законопроєкти, які наразі зареєстровані у Верховній Раді. Це одразу 59 виконаних завдань та + 13% до виконання.
У зоні моєї відповідальності - законопроєкти про внутрішній водний і залізничний транспорт, зміни у сфері перевезення небезпечних вантажів, законопроєкти про поштовий зв’язок, про суспільно важливі послуги з перевезення пасажирів та мультимодальні перевезення, зміни з врегулювання ринку послуг автомобільного транспорту та зміни у сфері безпеки експлуатації колісних транспортних засобів.
Серед усіх восьми в Раді зареєстровано перші три.
Законопроєкт про внутрішній водний транспорт, який зараз доопрацьовується до другого читання спільно з фахівцями, бізнесом та громадськістю, включає імплементаційні норми п"ятьох основних європейських директив.
Вони стосуються систем фрахтування та ціноутворення на національному та міжнародному внутрішньому водному транспорті, доступу до перевезення вантажів і взаємного визнання дипломів. Це директиви про технічні вимоги до суден внутрішнього плавання та гармонізовані річкові інформаційні служби (РІС), а також про визнання професійних кваліфікацій у внутрішньому судноплавстві.
Річкові перевезення були і залишаються найдешевшим та найбільш екологічним видом перевезень з усіх можливих. Тому не дивно, що вони повсюдно використовуються у Європі на рівні з літаками і залізницею. ЄС схвально оцінює законопроєкт про внутрішній водний транспорт і очікує на якнайшвидше його прийняття у другому читанні.
Окрім того, що даний закон приведе українське законодавство у відповідність до європейського, він має поліпшити конкуренцію на ринку та збільшити інвестиції завдяки рівним умовам та прозорим правилам. З його прийняттям очікуємо зростання обсягу вантажоперевезень з поточних 12 млн тонн до 30 млн тонн на рік та економічним ефектом для держави до 13-16 млрд грн щороку.
Розвиток суднобудування водночас сприятиме створенню нових робочих місць. Крім цього, перехід частини вантажу з автошляхів на річку допоможе значно розвантажити дороги і зменшити витрати на їх ремонт.
Новий закон дозволить використовувати потужності Дніпра не на 10%, як зараз, а на повну, як це було ще в часи Київської Русі, коли існував славнозвісний шлях "із варяг у греки".
Законопроєкт "Про залізничний транспорт України", який зараз зареєстрований в Раді, дозволить нарешті замінити сьогоднішні неефективні правила функціонування залізниці на відкритий ринок залізничних перевезень з прозорими та рівними умовами для бізнесу і якісними послугами для пасажирів.
Ми маємо зобов’язання перед ЄС відкрити цей ринок, щоб в майбутньому в залізничній інфраструктурі міг оперувати будь-який перевізник – як приватний, так і державний. Для цього у Міністерстві вже розпочала свою роботу Комісія з відбору учасників експериментального проєкту щодо допуску суб"єктів приватної тяги.
Цей проєкт бізнес чекав і просив уже два роки. Такий експеримент на окремих невеликих ділянках дозволить протестувати систему залучення приватних операторів: питання отримання дозволу для оперування на інфраструктури, системи управління безпекою, співпраці з Укрзалізницею як з оператором інфраструктури.
Ми готуємося до відкриття ринку залізничних перевезень, коли на наших залізничних магістралях нарешті з"являться приватні перевізники.
Вони надаватимуть послуги локомотивної тяги та перевезення вантажів.
Зміни в законодавство у сфері перевезення небезпечних вантажів дозволять підвищити їх безпеку та забезпечити галузь кваліфікованим персоналом. Зміни у сфері безпеки експлуатації колісних транспортних засобів – впровадити систематичні перевірки такого транспорту на придатність його до експлуатації.
Законопроєкт про поштовий зв’язок забезпечить всіх громадян України вільним доступом до поштової мережі. Він створить рівні умови на ринку для всіх його учасників і максимально спростить ціноутворення та продуктовий ряд для споживачів. З прийняттям цього закону до роботи на пошті нарешті зможуть долучитися люди з інвалідністю. Це те, що вже давно діє в цивілізованій Європі. І так має бути у нас.
Зміни з врегулювання ринку послуг автомобільного транспорту сприятимуть зменшенню кількості ДТП за участі транспорту, що перевозить пасажирів чи вантажі. Він запроваджує е-кабінет перевізника і відповідний державний реєстр, а також обов’язкове ліцензування.
Законопроєкт про суспільно важливі послуги з перевезення пасажирів підвищить їхню якість та комфортабельність. Наша ключова мета – організувати ці послуги на європейському рівні. Перевезення, які будуть визнані суспільно важливими, переводитимуться на договірну основу із забезпеченням відповідної оплати за рахунок коштів місцевих бюджетів.
Буде впроваджена система отримання обов’язкового фінансового відшкодування, що виплачується перевізникам таких послуг. Ці послуги будуть недискримінаційними, прозорими, дотримуючись законодавства щодо публічних закупівель. А місцева влада самостійно визначатиме базовий тариф на такі послуги громадянам.
Законопроєкт про мультимодальні перевезення сприятиме захисту навколишнього середовища через переорієнтацію значної частини перевезень з автошляхів на річку та інші екологічні види доставки. Незалежно від зміни видів транспорту та складної логістики, здійснювати перевезення вантажу можна буде всього за одним перевізним документом – документом мультимодального перевезення. Це оптимізує час і витрати, збільшить обсяги перевезень всередині країни і покращить сервіс.
Транспортна мережа України може і має розвиватися на рівні з ЄС та у гармонійному поєднанні з його країнами.
Спільно з нашими міжнародними партнерами ми активно працюємо над тим, щоб якомога швидше річки Дніпро, Південний Буг та українська частина Дунаю стали невід’ємним елементом європейської мережі внутрішніх водних шляхів. Ми прагнемо реалізації всіх проєктів, що передбачені Індикативним інвестиційним планом TEN-T. А це 4800 км доріг і залізниць, 6 сучасних портів і 11 логістичних центрів в Україні.
Перед нами стоїть завдання - приєднатися до процесу стабільного розвитку транспортної мережі Європи зараз, інтегрувавши українські шляхи в міжнародні. Або так і залишитись у минулому столітті десь поза цим усім.
Ми на півдорозі до змін і ми маємо це пройти, якщо справді прагнемо кращого. Майбутнє України – в ЄС.
https://www.eurointegration.com.ua/experts/2020/06/3/7110639/



Добавить комментарий

Автор:

Введите Код, указанный на рисунке
 




Новини

15:54 - Міністр охорони здоров’я Максим Степанов виступає проти закриття медичних закладів в Україні
15:54 - ДСНС попереджає щодо погіршення погодних умов та підвищення рівнів води
13:48 - Показники для послаблення протиепідемічних заходів станом на 11.07.2020
13:48 - На фабрике под Львовом зафиксировали вспышку коронавируса
13:48 - Совет НБУ утвердит Основные принципы денежно-кредитной политики в сентябре
13:48 - Минэнерго отчиталось о погашении задолженности перед шахтерами
13:00 - 15 бюджетів України за два змішувачи, кран та фітинги
12:54 - В Украине 332 больницы оказались на грани существования
12:54 - Профильный вице-премьер: Донбасс вернется к Украине через 25 лет
12:00 - Крупнейший подрядчик “Укравтодора” получил еще 660 млн гривен на ремонт дороги в Кривой Рог
11:42 - Оперативна інформація щодо ліквідації наслідків негоди в Україні
11:42 - Оперативна інформація про поширення коронавірусної інфекції 2019-nCoV
11:06 - Рост цен сдерживает слабый спрос со стороны населения
11:06 - Трубопровод “Газпрома” в Турцию простаивает второй месяц из-за отсутствия спроса
10:12 - Томаш Фиала поражен некомпетентностью министра Олега Бахматюка
10:12 - НБУ покидает один из членов команды Якова Смолия
09:36 - Коментар МЗС України щодо відносин з Грузією
09:36 - Локалізовано пожежу сухої трави та лісового масиву на території Новоайдарського району Луганської області
09:18 - Доля безналичных расчетов в Украине продолжает уверенно расти
09:18 - Офис генпрокурора завел 4 дела против Петра Порошенко по обращению Игоря Коломойского
09:18 - Наш менеджмент умирает, но это хорошо
08:24 - Натянуть сову на глобус. Что не так с предложением Хомчака по численности нашей армии
08:24 - “Метинвест” Рината Ахметова требует сохранить действующий тариф “Укрэнерго” на передачу электроэнергии
08:24 - Две правды президента. Как Медведчук отчитал Зеленского за “российское финансирование”
23:23 - Інформація про рішення АМКУ
23:22 - Дар’я Чередніченко: вдосконалення механізму контролю за концентраціями – зосередження уваги на українських ринках, імплементація Угоди з ЄС та розширення процесуальних прав учасників
23:22 - АМКУ оштрафував компанію «Екофарм» на 3,2 млн грн за поширення неправдивої інформації про ліки від COVID-19
23:08 - До уваги АРМА та тих, хто планує брати участь у конкурсі з пошуку управителя для Українського Медіа Холдингу
23:08 - Огляд діяльності ПФТС, червень 2020 року
23:06 - Медіація завершена: Робота вугільних об’єднань буде відновлена разом із постачанням українського вугілля на «Центренерго»


Більше новин

ВалютаКурс
Австралійський долар18.7131
Канадський долар19.8195
Юань Женьмiньбi3.8492
Куна4.0338
Чеська крона1.1389
Данська крона4.0814
Гонконгівський долар3.4771
Форинт0.085967
Індійська рупія0.35835
Рупія0.0018656
Новий ізраїльський шекель7.7948
Єна0.25236
Теньге0.065358
Вона0.022374
Мексиканське песо1.1849
Молдовський лей1.5675
Новозеландський долар17.6944
Норвезька крона2.8384
Російський рубль0.37928
Саудівський рiял7.1851
Сінгапурський долар19.3554
Ренд1.5932
Шведська крона2.9237
Швейцарський франк28.6099
Єгипетський фунт1.6855
Фунт стерлінгів33.9495
Долар США26.9505
Бiлоруський рубль11.1122
Азербайджанський манат15.8114
Румунський лей6.277
Турецька ліра3.9254
СПЗ (спеціальні права запозичення)37.2918
Болгарський лев15.5424
Євро30.3988
Злотий6.7981
Алжирський динар0.20646
Така0.31429
Вірменський драм0.055286
Іранський ріал0.00063494
Іракський динар0.02241
Сом0.35094
Ліванський фунт0.01769
Лівійський динар18.9913
Малайзійський ринггіт6.2277
Марокканський дирхам2.7423
Донг0.0011492
Бат0.86255
Дирхам ОАЕ7.2602
Туніський динар9.3348
Узбецький сум0.0026213
Новий тайванський долар0.90243
Туркменський новий манат7.6193
Ганське седі4.6098
Сербський динар0.25401
Сомоні2.587
Ларі8.7255
Бразильський реал4.8948
Золото48734.05
Срiбло504.11
Платина22492.89
Паладiй52326.28

Курси валют, встановлені НБУ на: 13.07.2020

ТікерOpenMaxMinCloseVolume
CEEN5.55.55.55.516500.00
MHPC186.5186.7182186.746569.00

Дані за 10.07.2020