8 ключових завдань: як аутсайдеру євроінтеграції стати її лідером

03.06.2020 10:48 | Міністерство інфраструктури України

Колонка міністра інфраструктури Владислава Криклія для Європейської правди3 Червня 2020, 10:12
Карантин карантином, але курс на Європу ніхто не скасовував. Підписавши Угоду про асоціацію "Україна-ЄС", наша держава отримала низку зобов’язань, і вона має їх виконати.
Від самого початку, як тільки я прийшов працювати у Міністерство інфраструктури, ми поставили собі за мету значно покращити показники відомства саме за євроінтеграційним напрямом. Бо очевидно, що в галузі інфраструктури він має бути одним з найголовніших.
У підсумку вийшов чималий список завдань. Це імплементація 44 директив та 13 регламентів ЄС у сфері транспорту та надання послуг поштового зв’язку.
Плюс ще 13 директив і три регламенти у сфері морського та внутрішнього водного транспорту. Адже європейські закони постійно оновлюються і вдосконалюються.
За поточним прогресом виконання всіх завдань у межах кожного року та загальною картиною імплементації європейського законодавства в цілому з листопада минулого року слідкує запроваджена Урядом онлайн-система "Пульс Угоди". Для відмітки у "100% виконано" протягом 2018-2024 роках нам потрібно реалізувати 107 завдань (445 заходів).
У 2017-2019 роках міністерство виконало в середньому 14% від запланованого на рік. За три місяці 2020-го ми вже вийшли на результат 25%.
Проте маємо досягти кращого виконання.
Кожний із заходів залежить від схвалення базових проєктів законів, які й дадуть "зелене світло" для розробки та прийняття відповідних підзаконних актів надалі. Щоб зрушити ситуацію, необхідно прийняти законопроєкти, які наразі зареєстровані у Верховній Раді. Це одразу 59 виконаних завдань та + 13% до виконання.
У зоні моєї відповідальності - законопроєкти про внутрішній водний і залізничний транспорт, зміни у сфері перевезення небезпечних вантажів, законопроєкти про поштовий зв’язок, про суспільно важливі послуги з перевезення пасажирів та мультимодальні перевезення, зміни з врегулювання ринку послуг автомобільного транспорту та зміни у сфері безпеки експлуатації колісних транспортних засобів.
Серед усіх восьми в Раді зареєстровано перші три.
Законопроєкт про внутрішній водний транспорт, який зараз доопрацьовується до другого читання спільно з фахівцями, бізнесом та громадськістю, включає імплементаційні норми п"ятьох основних європейських директив.
Вони стосуються систем фрахтування та ціноутворення на національному та міжнародному внутрішньому водному транспорті, доступу до перевезення вантажів і взаємного визнання дипломів. Це директиви про технічні вимоги до суден внутрішнього плавання та гармонізовані річкові інформаційні служби (РІС), а також про визнання професійних кваліфікацій у внутрішньому судноплавстві.
Річкові перевезення були і залишаються найдешевшим та найбільш екологічним видом перевезень з усіх можливих. Тому не дивно, що вони повсюдно використовуються у Європі на рівні з літаками і залізницею. ЄС схвально оцінює законопроєкт про внутрішній водний транспорт і очікує на якнайшвидше його прийняття у другому читанні.
Окрім того, що даний закон приведе українське законодавство у відповідність до європейського, він має поліпшити конкуренцію на ринку та збільшити інвестиції завдяки рівним умовам та прозорим правилам. З його прийняттям очікуємо зростання обсягу вантажоперевезень з поточних 12 млн тонн до 30 млн тонн на рік та економічним ефектом для держави до 13-16 млрд грн щороку.
Розвиток суднобудування водночас сприятиме створенню нових робочих місць. Крім цього, перехід частини вантажу з автошляхів на річку допоможе значно розвантажити дороги і зменшити витрати на їх ремонт.
Новий закон дозволить використовувати потужності Дніпра не на 10%, як зараз, а на повну, як це було ще в часи Київської Русі, коли існував славнозвісний шлях "із варяг у греки".
Законопроєкт "Про залізничний транспорт України", який зараз зареєстрований в Раді, дозволить нарешті замінити сьогоднішні неефективні правила функціонування залізниці на відкритий ринок залізничних перевезень з прозорими та рівними умовами для бізнесу і якісними послугами для пасажирів.
Ми маємо зобов’язання перед ЄС відкрити цей ринок, щоб в майбутньому в залізничній інфраструктурі міг оперувати будь-який перевізник – як приватний, так і державний. Для цього у Міністерстві вже розпочала свою роботу Комісія з відбору учасників експериментального проєкту щодо допуску суб"єктів приватної тяги.
Цей проєкт бізнес чекав і просив уже два роки. Такий експеримент на окремих невеликих ділянках дозволить протестувати систему залучення приватних операторів: питання отримання дозволу для оперування на інфраструктури, системи управління безпекою, співпраці з Укрзалізницею як з оператором інфраструктури.
Ми готуємося до відкриття ринку залізничних перевезень, коли на наших залізничних магістралях нарешті з"являться приватні перевізники.
Вони надаватимуть послуги локомотивної тяги та перевезення вантажів.
Зміни в законодавство у сфері перевезення небезпечних вантажів дозволять підвищити їх безпеку та забезпечити галузь кваліфікованим персоналом. Зміни у сфері безпеки експлуатації колісних транспортних засобів – впровадити систематичні перевірки такого транспорту на придатність його до експлуатації.
Законопроєкт про поштовий зв’язок забезпечить всіх громадян України вільним доступом до поштової мережі. Він створить рівні умови на ринку для всіх його учасників і максимально спростить ціноутворення та продуктовий ряд для споживачів. З прийняттям цього закону до роботи на пошті нарешті зможуть долучитися люди з інвалідністю. Це те, що вже давно діє в цивілізованій Європі. І так має бути у нас.
Зміни з врегулювання ринку послуг автомобільного транспорту сприятимуть зменшенню кількості ДТП за участі транспорту, що перевозить пасажирів чи вантажі. Він запроваджує е-кабінет перевізника і відповідний державний реєстр, а також обов’язкове ліцензування.
Законопроєкт про суспільно важливі послуги з перевезення пасажирів підвищить їхню якість та комфортабельність. Наша ключова мета – організувати ці послуги на європейському рівні. Перевезення, які будуть визнані суспільно важливими, переводитимуться на договірну основу із забезпеченням відповідної оплати за рахунок коштів місцевих бюджетів.
Буде впроваджена система отримання обов’язкового фінансового відшкодування, що виплачується перевізникам таких послуг. Ці послуги будуть недискримінаційними, прозорими, дотримуючись законодавства щодо публічних закупівель. А місцева влада самостійно визначатиме базовий тариф на такі послуги громадянам.
Законопроєкт про мультимодальні перевезення сприятиме захисту навколишнього середовища через переорієнтацію значної частини перевезень з автошляхів на річку та інші екологічні види доставки. Незалежно від зміни видів транспорту та складної логістики, здійснювати перевезення вантажу можна буде всього за одним перевізним документом – документом мультимодального перевезення. Це оптимізує час і витрати, збільшить обсяги перевезень всередині країни і покращить сервіс.
Транспортна мережа України може і має розвиватися на рівні з ЄС та у гармонійному поєднанні з його країнами.
Спільно з нашими міжнародними партнерами ми активно працюємо над тим, щоб якомога швидше річки Дніпро, Південний Буг та українська частина Дунаю стали невід’ємним елементом європейської мережі внутрішніх водних шляхів. Ми прагнемо реалізації всіх проєктів, що передбачені Індикативним інвестиційним планом TEN-T. А це 4800 км доріг і залізниць, 6 сучасних портів і 11 логістичних центрів в Україні.
Перед нами стоїть завдання - приєднатися до процесу стабільного розвитку транспортної мережі Європи зараз, інтегрувавши українські шляхи в міжнародні. Або так і залишитись у минулому столітті десь поза цим усім.
Ми на півдорозі до змін і ми маємо це пройти, якщо справді прагнемо кращого. Майбутнє України – в ЄС.
https://www.eurointegration.com.ua/experts/2020/06/3/7110639/



Додати коментар

Користувач:
email:





Commodities trade
Oil, gold, and grain prices rise
Supply and demand

- Fin.Org.UA

Новини

10:50 - В Україні попит на електромобілі за рік виріс в 2,5 рази
10:25 - Які обов’язкові реквізити має містити фіскальний чек?
10:24 - Фізична особа, яка провадить незалежну професійну діяльність, припиняє свою діяльність: терміни подання податкової декларацію про майновий стан і доходи та сплатити ПДФО
10:23 - Трудові відносини: своєчасна сплата єдиного внеску гарантує найманим працівникам соціальний захист
10:22 - Вночі ворог атакував енергетику: знеструмлення у чотирьох областях
10:21 - Рентна плата: до місцевих бюджетів Дніпропетровщини платники спрямували понад 2,0 млрд гривень
10:20 - Прозорих розрахунків більше: 857 млн чеків у листопаді із загальним виторгом 504,5 млрд грн
10:19 - Офіси податкових консультантів: сплата податків, електронні послуги, податковий борг – топ питань, з якими звертаються платники
10:17 - Оплата за навчання підтверджується одним розрахунковим документом за весь навчальний період – рік, семестри якого припадають на різні календарні роки: що з податковою знижкою?
10:16 - Надходження ЄСВ зростають: плюс 21,1 % за 11 місяців року
10:03 - Місцеві бюджети Дніпропетровщини від платників туристичного збору отримали понад 16,7 млн гривень
09:59 - Загальний фонд держбюджету від платників Дніпропетровщини отримав майже 10,9 млрд грн ПДФО
09:58 - З початку року від платників Дніпропетровщини до загального фонду держбюджету надійшло понад 8,2 млрд грн військового збору
09:55 - Електронний кабінет: для уникнення подвійного оподаткування до заяви про підтвердження резидентського статусу платник надсилає документи/відомості
09:55 - Японія відхилила пропозицію ЄС використати заморожені росактиви на користь України – ЗМІ
09:53 - До місцевих бюджетів Дніпропетровщини платники збору за місця для паркування транспортних засобів спрямували майже 45,3 млн гривень
09:51 - До загального фонду держбюджету за видобування залізних руд від платників Дніпропетровщини надійшло понад 4,1 млрд грн рентної плати
09:43 - Ситуація в енергосистемі на 9 грудня
09:30 - За рік вартість різдвяного столу майже не змінилась: у скільки обійдуться традиційні страви
08:50 - В частині регіонів почались аварійні відключення світла
08:30 - Як ініціювати запровадження санкцій РНБО: покроковий алгоритм
08:00 - ЄС "забирає" в України коньяк. Що відбувається?
07:35 - Фінансовий астрологічний прогноз на 09.12.2025
23:00 - Новини від Міністерства енергетики України
21:00 - Новини 8 грудня: пришвидшене бронювання, дороге і незадеклароване навчання сина Галущенка
20:30 - Повстанці захопили ключовий хаб для нафти Південного Судану
20:25 - Росію у листопаді витіснили з лідерської позиції постачальника нафти до Китаю – розвідка
20:00 - Декларація Галущенка не показує сотні тисяч доларів на освіту сина у Швейцарії – "Схеми"
19:45 - У Києві частково компенсують переобладнання квартир для ветеранів з інвалідністю
19:25 - московія вирішила продавати Китаю газ довгим шляхом – в обхід Європи та Африки


Більше новин

ВалютаКурс
Алжирський динар0.32402
Австралійський долар27.9303
Така0.34419
Канадський долар30.4723
Юань Женьміньбі5.952
Чеська крона2.0213
Данська крона6.5638
Гонконгівський долар5.407
Форинт0.1279
Індійська рупія0.46693
Рупія0.0025198
Новий ізраїльський шекель13.1059
Єна0.27044
Теньге0.082327
Вона0.028685
Ліванський фунт0.00047
Малайзійський ринггіт10.2285
Мексиканське песо2.3131
Молдовський лей2.4745
Новозеландський долар24.3375
Норвезька крона4.1597
Саудівський ріял11.2088
Сінгапурський долар32.4514
Донг0.0015958
Ренд2.4784
Шведська крона4.4784
Швейцарський франк52.2349
Бат1.32092
Дирхам ОАЕ11.4545
Туніський динар14.3608
Єгипетський фунт0.8853
Фунт стерлінгів56.0372
Долар США42.07
Сербський динар0.4173
Азербайджанський манат24.7441
Румунський лей9.6325
Турецька ліра0.9883
СПЗ (спеціальні права запозичення)57.3594
Болгарський лев25.064
Євро49.0242
Ларі15.5826
Злотий11.5905
Золото177239.23
Срібло2461.08
Платина69962.83
Паладій61776.43

Курси валют, встановлені НБУ на 09.12.2025