8 ключових завдань: як аутсайдеру євроінтеграції стати її лідером

03.06.2020 10:48 | Міністерство інфраструктури України

Колонка міністра інфраструктури Владислава Криклія для Європейської правди3 Червня 2020, 10:12
Карантин карантином, але курс на Європу ніхто не скасовував. Підписавши Угоду про асоціацію "Україна-ЄС", наша держава отримала низку зобов’язань, і вона має їх виконати.
Від самого початку, як тільки я прийшов працювати у Міністерство інфраструктури, ми поставили собі за мету значно покращити показники відомства саме за євроінтеграційним напрямом. Бо очевидно, що в галузі інфраструктури він має бути одним з найголовніших.
У підсумку вийшов чималий список завдань. Це імплементація 44 директив та 13 регламентів ЄС у сфері транспорту та надання послуг поштового зв’язку.
Плюс ще 13 директив і три регламенти у сфері морського та внутрішнього водного транспорту. Адже європейські закони постійно оновлюються і вдосконалюються.
За поточним прогресом виконання всіх завдань у межах кожного року та загальною картиною імплементації європейського законодавства в цілому з листопада минулого року слідкує запроваджена Урядом онлайн-система "Пульс Угоди". Для відмітки у "100% виконано" протягом 2018-2024 роках нам потрібно реалізувати 107 завдань (445 заходів).
У 2017-2019 роках міністерство виконало в середньому 14% від запланованого на рік. За три місяці 2020-го ми вже вийшли на результат 25%.
Проте маємо досягти кращого виконання.
Кожний із заходів залежить від схвалення базових проєктів законів, які й дадуть "зелене світло" для розробки та прийняття відповідних підзаконних актів надалі. Щоб зрушити ситуацію, необхідно прийняти законопроєкти, які наразі зареєстровані у Верховній Раді. Це одразу 59 виконаних завдань та + 13% до виконання.
У зоні моєї відповідальності - законопроєкти про внутрішній водний і залізничний транспорт, зміни у сфері перевезення небезпечних вантажів, законопроєкти про поштовий зв’язок, про суспільно важливі послуги з перевезення пасажирів та мультимодальні перевезення, зміни з врегулювання ринку послуг автомобільного транспорту та зміни у сфері безпеки експлуатації колісних транспортних засобів.
Серед усіх восьми в Раді зареєстровано перші три.
Законопроєкт про внутрішній водний транспорт, який зараз доопрацьовується до другого читання спільно з фахівцями, бізнесом та громадськістю, включає імплементаційні норми п"ятьох основних європейських директив.
Вони стосуються систем фрахтування та ціноутворення на національному та міжнародному внутрішньому водному транспорті, доступу до перевезення вантажів і взаємного визнання дипломів. Це директиви про технічні вимоги до суден внутрішнього плавання та гармонізовані річкові інформаційні служби (РІС), а також про визнання професійних кваліфікацій у внутрішньому судноплавстві.
Річкові перевезення були і залишаються найдешевшим та найбільш екологічним видом перевезень з усіх можливих. Тому не дивно, що вони повсюдно використовуються у Європі на рівні з літаками і залізницею. ЄС схвально оцінює законопроєкт про внутрішній водний транспорт і очікує на якнайшвидше його прийняття у другому читанні.
Окрім того, що даний закон приведе українське законодавство у відповідність до європейського, він має поліпшити конкуренцію на ринку та збільшити інвестиції завдяки рівним умовам та прозорим правилам. З його прийняттям очікуємо зростання обсягу вантажоперевезень з поточних 12 млн тонн до 30 млн тонн на рік та економічним ефектом для держави до 13-16 млрд грн щороку.
Розвиток суднобудування водночас сприятиме створенню нових робочих місць. Крім цього, перехід частини вантажу з автошляхів на річку допоможе значно розвантажити дороги і зменшити витрати на їх ремонт.
Новий закон дозволить використовувати потужності Дніпра не на 10%, як зараз, а на повну, як це було ще в часи Київської Русі, коли існував славнозвісний шлях "із варяг у греки".
Законопроєкт "Про залізничний транспорт України", який зараз зареєстрований в Раді, дозволить нарешті замінити сьогоднішні неефективні правила функціонування залізниці на відкритий ринок залізничних перевезень з прозорими та рівними умовами для бізнесу і якісними послугами для пасажирів.
Ми маємо зобов’язання перед ЄС відкрити цей ринок, щоб в майбутньому в залізничній інфраструктурі міг оперувати будь-який перевізник – як приватний, так і державний. Для цього у Міністерстві вже розпочала свою роботу Комісія з відбору учасників експериментального проєкту щодо допуску суб"єктів приватної тяги.
Цей проєкт бізнес чекав і просив уже два роки. Такий експеримент на окремих невеликих ділянках дозволить протестувати систему залучення приватних операторів: питання отримання дозволу для оперування на інфраструктури, системи управління безпекою, співпраці з Укрзалізницею як з оператором інфраструктури.
Ми готуємося до відкриття ринку залізничних перевезень, коли на наших залізничних магістралях нарешті з"являться приватні перевізники.
Вони надаватимуть послуги локомотивної тяги та перевезення вантажів.
Зміни в законодавство у сфері перевезення небезпечних вантажів дозволять підвищити їх безпеку та забезпечити галузь кваліфікованим персоналом. Зміни у сфері безпеки експлуатації колісних транспортних засобів – впровадити систематичні перевірки такого транспорту на придатність його до експлуатації.
Законопроєкт про поштовий зв’язок забезпечить всіх громадян України вільним доступом до поштової мережі. Він створить рівні умови на ринку для всіх його учасників і максимально спростить ціноутворення та продуктовий ряд для споживачів. З прийняттям цього закону до роботи на пошті нарешті зможуть долучитися люди з інвалідністю. Це те, що вже давно діє в цивілізованій Європі. І так має бути у нас.
Зміни з врегулювання ринку послуг автомобільного транспорту сприятимуть зменшенню кількості ДТП за участі транспорту, що перевозить пасажирів чи вантажі. Він запроваджує е-кабінет перевізника і відповідний державний реєстр, а також обов’язкове ліцензування.
Законопроєкт про суспільно важливі послуги з перевезення пасажирів підвищить їхню якість та комфортабельність. Наша ключова мета – організувати ці послуги на європейському рівні. Перевезення, які будуть визнані суспільно важливими, переводитимуться на договірну основу із забезпеченням відповідної оплати за рахунок коштів місцевих бюджетів.
Буде впроваджена система отримання обов’язкового фінансового відшкодування, що виплачується перевізникам таких послуг. Ці послуги будуть недискримінаційними, прозорими, дотримуючись законодавства щодо публічних закупівель. А місцева влада самостійно визначатиме базовий тариф на такі послуги громадянам.
Законопроєкт про мультимодальні перевезення сприятиме захисту навколишнього середовища через переорієнтацію значної частини перевезень з автошляхів на річку та інші екологічні види доставки. Незалежно від зміни видів транспорту та складної логістики, здійснювати перевезення вантажу можна буде всього за одним перевізним документом – документом мультимодального перевезення. Це оптимізує час і витрати, збільшить обсяги перевезень всередині країни і покращить сервіс.
Транспортна мережа України може і має розвиватися на рівні з ЄС та у гармонійному поєднанні з його країнами.
Спільно з нашими міжнародними партнерами ми активно працюємо над тим, щоб якомога швидше річки Дніпро, Південний Буг та українська частина Дунаю стали невід’ємним елементом європейської мережі внутрішніх водних шляхів. Ми прагнемо реалізації всіх проєктів, що передбачені Індикативним інвестиційним планом TEN-T. А це 4800 км доріг і залізниць, 6 сучасних портів і 11 логістичних центрів в Україні.
Перед нами стоїть завдання - приєднатися до процесу стабільного розвитку транспортної мережі Європи зараз, інтегрувавши українські шляхи в міжнародні. Або так і залишитись у минулому столітті десь поза цим усім.
Ми на півдорозі до змін і ми маємо це пройти, якщо справді прагнемо кращого. Майбутнє України – в ЄС.
https://www.eurointegration.com.ua/experts/2020/06/3/7110639/



Додати коментар

Користувач:
email:





Dancing figures, bids,
A financial orchestra,
Money in motion.

- Fin.Org.UA

Новини

14:56 - Сільськогосподарські товаровиробники – платники єдиного податку поповнили місцеві бюджети Дніпропетровщини на понад 703,1 млн гривень
14:21 - Індустріальний парк на Тернопільщині збільшив площу у п'ять разів
14:15 - Jean Jack — новий смак знайомої класики
13:50 - На продаж виставили активи банків на 298 мільйонів гривень
13:39 - У московії не знайшлося грошей на будівництво майже 1500 цивільних суден
13:25 - Двох організаторів азартних ігор оштрафували на понад півтора мільйона: причина
13:00 - Соціальне підприємництво як стратегія стійкості: чому МХП розвиває мережу соціальних магазинів
13:00 - "Інвестори повертаються, але дивляться на ризики" — Анна Лаєвська про підсумки 2025 року
12:57 - В Одеському порту в результаті російської атаки пошкоджено судно
12:55 - Уряд виділив на житлові сертифікати ще 8,8 мільярда гривень
12:48 - Оновлено вимоги щодо організації внутрішнього аудиту в банках та банківських групах
12:37 - Польща подвоїла імпорт яєць, Україна – головний постачальник
12:20 - Банки України показали актуальний курс валют на 23 грудня
12:04 - "Запоріжсталь" заявила про повне знеструмлення та зупинку виробництва
12:00 - Повернення коштів виконавцем послуг здійснюється різними датами: чи можна зменшити податкові зобов’язання з ПДВ?
11:55 - ФОП, яка перебуває у відпустці у зв’язку з вагітністю та пологами, продовжує здійснювати господарську діяльність і отримувати дохід: що з єдиним внеском?
11:54 - З якої дати починається перебіг 1095-денного строку давності, після спливу якого податковий борг може бути визнаний безнадійним?
11:52 - Дохід у негрошовій формі, що передаються військовослужбовцю: яка ставка військового збору?
11:52 - Мінфін розповів, якою буде держпідтримка бізнесу наступного року
11:51 - Чи можуть голова правління, директор, генеральний директор або головний бухгалтер бути зареєстровані як ФОП?
11:49 - Чи здійснюється заокруглення обрахунку при визначенні розміру річної плати за ліцензії на право провадження відповідного виду господарської діяльності?
11:48 - Дії суб’єкта господарювання, який прийняв рішення про відмову застосування КОРО
11:46 - Коли в Електронному кабінеті в меню «Стан розрахунків з бюджетом» відображаються реквізити для сплати військового збору?
11:45 - Чи має право ФОП – платник єдиного податку третьої групи здійснювати ЗЕД, зокрема, з надання польському підприємцю послуги з організації відправлення товару з території України?
11:43 - Чи потрібно платнику податків, який реорганізується змінювати реєстрацію платника податку на додану вартість?
11:42 - Податкова знижка: договір – один з основних документів, який підтверджує понесені витрати у вигляді суми коштів, сплачених за навчання
11:40 - Мобільний ЦОП: з початку року здійснено 1 661 виїзд до територіальних громад Дніпропетровщини
11:40 - Золото і срібло знову побили рекорд вартості
11:39 - Рентна плата за користування радіочастотним спектром (радіочастотним ресурсом) України: платники Дніпропетровщини спрямували до загального фонду держбюджету понад 1,1 млн гривень
11:37 - Телемарафон додатково отримав 109 мільйонів


Більше новин

ВалютаКурс
Алжирський динар0.32522
Австралійський долар28.0117
Така0.34485
Канадський долар30.6132
Юань Женьміньбі5.9895
Чеська крона2.035
Данська крона6.6266
Гонконгівський долар5.4181
Форинт0.127648
Індійська рупія0.47015
Рупія0.0025126
Новий ізраїльський шекель13.1573
Єна0.26779
Теньге0.081786
Вона0.028464
Ліванський фунт0.000471
Малайзійський ринггіт10.335
Мексиканське песо2.3423
Молдовський лей2.4896
Новозеландський долар24.3996
Норвезька крона4.1643
Саудівський ріял11.2383
Сінгапурський долар32.673
Донг0.0016005
Ренд2.5239
Шведська крона4.561
Швейцарський франк53.1302
Бат1.35233
Дирхам ОАЕ11.4755
Туніський динар14.5044
Єгипетський фунт0.8879
Фунт стерлінгів56.6177
Долар США42.1482
Сербський динар0.42133
Азербайджанський манат24.7901
Румунський лей9.7275
Турецька ліра0.9846
СПЗ (спеціальні права запозичення)57.6315
Болгарський лев25.3006
Євро49.4904
Ларі15.6139
Злотий11.7499
Золото186091.89
Срібло2910.31
Платина87726
Паладій74770.06

Курси валют, встановлені НБУ на 23.12.2025