ЄБА не підтримує запровадження нового порядку електронного адміністрування реалізації пального та етилового спирту
25.03.2019 19:21 | Fin.Org.UaЗ 1 липня 2019 року буде введено новий Порядок електронного адміністрування реалізації пального для усіх споживачів пального відповідно до змін до Податкового кодексу (ЗУ № 2628). Норма стосуватиметься всіх юридичних осіб, у кого зберігається паливо в ємкостях понад 200 кубічних метрів. Крім того, фізичних осіб-підприємців, платників єдиного податку 4 групи, які зберігаються пальне у обсягах понад 1000 кубічних метрів. При цьому, норма настільки складна, що, фактично, всі компанії, які зберігають пальне в обсягах понад 5 літрів повинні реєструватись платниками акцизного податку, отримувати ліцензії та вести щоденний облік та подавати електронну звітність до Державної податкової служби про щоденні залишки пального та обсяги реалізованого (використаного) пального.
На сьогоднішній день, багато компаній навіть не усвідомлюють ситуації, що вони вже з 1 липня 2019 будуть платниками акцизного податку. А це такі суспільно важливі суб’єкти господарювання як аеропорти, представники енергетичної та металургійної галузі та національні компанії, що спеціалізують на перевезеннях, у тому числі, залізничних тощо.
Така ситуація викликає занепокоєння у всієї бізнес спільноти. 22 березня в Європейській Бізнес Асоціації відбулась зустріч, де представники великих суспільно важливих компаній озвучили індивідуальні технічні, технологічні та фінансові проблеми запровадження нового порядку адміністрування пального. Адже він вимагає нового обладнання – вимірювальних приладів для ємкостей для зберігання пального. Їх вартість може складати сотні тисяч доларів. Для багатьох компаній переобладнання виробничих потужностей вимагає зупинки виробничого процесу. Однак, додаткові капіталовкладення не передбачені у фінансових планах на 2019 рік та не враховані в затверджених тарифах на послуги, у тому числі, комунальних тарифах.
Представники бізнесу, незалежно від сфери діяльності, будуть нести значні витрати, адже необхідна закупка такого обладнання, зміна системи обліку пального на підприємстві. Крім того, буде необхідно наймати додатковий персонал для ведення такого обліку, а це також додаткові фінансові витрати компаній.
Всі учасники обговорення зазначили, що в результаті запровадження нової системи адміністрування, додаткових зобов’язань по акцизному податку у компаній не виникатиме, а отже, Держаний бюджет не отримає додаткових надходжень, проте, суттєво втратить у податку на прибуток основних бюджетоутворюючих підприємств.
Також цей механізм не допоможе виявити контрабандних потоків та схем для збуту контрафактної продукції, які, на жаль, існують на сьогодні. А, навпаки, направлений та створення більш жорстких вимог до обліку та зберігання пального для компаній, які вже й так мають посилену систему контролю.
Найближчим часом, Європейська Бізнес Асоціація підготує звернення до Нафтогазової асоціації України (як ініціаторів та розробників даного Закону) , Міністерства фінансів України, Міністерства енергетики та вугільної промисловості України та Верховної Ради щодо необхідності відтермінування введення нового Порядку адміністрування акцизного податку на пальне до 2021 року. Важливо надати можливість технічно переобладнати підприємства, які повинні вести обліг пального та внести якісні зміни, безпосередньо, до Закону, долучивши максимально широке коло учасників до обговорення.