Концесія є ключем до вирішення проблем у сфері портової інфраструктури, - Володимир Омелян

11.12.2018 16:52 | Міністерство інфраструктури України

11 Грудня 2018, 13:11Концесія є ключем до вирішення проблем у сфері портової інфраструктури, народні депутати мають найближчим часом прийняти закон про концесію.  Про це заявив Міністр інфраструктури Володимир Омелян сьогодні, 11 грудня 2018 року, під час спільного брифінгу з Першим віце-прем‘єр-міністром – Міністром економічного розвитку і торгівлі  Степаном Кубівим.
Міністр інфраструктури відзначив, що концесія як механізм державно-приватного партнерства є ефективним інструментом залучення приватних інвестицій для розвитку об’єктів портової інфраструктури: «Коли ми в 2014 році прийшли у Міністерство інфраструктури, ми чітко розуміли, що у випадку державних об’єктів власності завжди буде спокуса корупційного збагачення і завжди буде ризик неефективного управління. Тому ми визначили дві ключові речі: перша – це приватизація всіх об’єктів, що можна приватизувати, і друга – це  передача в концесію тих об’єктів, які мають стратегічний характер для держави. Це стосується як морських портів, так і в подальшому аеропортів, інших об’єктів  інфраструктури. Логіка цього дуже проста: оренда державного майна приводить до численних зловживань. Фактично, бюджети всіх рівнів недоотримують сотні мільйонів і мільярдів гривень. У випадку концесії надходження зростуть мінімум в 2,5-3 рази, державне майно буде управлятися провідними світовими компаніями, які будуть зацікавлені інвестувати власні кошти для того, щоб розвивати виробничу базу, створювати нові робочі місця, а отже, отримувати більше прибутку. В підсумку держава отримує величезний ефект від залучення провідних компаній. Саме тому ми вважаємо, що  народні депутати повинні невідкладно  прийняти новий Закон про концесію. Цей закон є універсальним і стосується не лише інфраструктури. Ми підготували всю необхідну законодавчу базу спільно з Мінекономрозвитку, спільно з нашими колегами з міжнародних фінансових інституцій. Ми  імплементуємо найкращі світові практики в законодавстві».
«Ми вважаємо, що саме концесія є ключем до вирішення проблем галузі в цілому. Ми розуміємо, що ні платники податків, ні український бюджет не мають шансу на інвестиції в десятки мільярдів гривень, які необхідні вже сьогодні. Але це можливо зробити за рахунок прямих іноземних інвестицій, це можливо зробити за рахунок залучення прямих інвесторів. Ми це вже робимо в залізничній галузі, авіаційній, але ми повинні це зробити системно по всій країні. І я дякую, що Уряд в цьому випадку говорить одним голосом. І нам дуже важливо, щоб парламент довів цю справу до кінця, щоб Україна отримала один із найкращих світових законів по концесії вже найближчим часом», - зазначив  Володимир Омелян.
Міністр інфраструктури наголосив на важливості прозорих процедур концесійного конкурсу, що дозволяє залучити широке коло учасників і забезпечити інтереси держави. За його словами, вже 7 компаній підтвердили свою участь. Понад 20 компаній виявили свою зацікавленість у подальшій реалізації проектів. Дані ТЕО свідчать, що реалізація проекту концесії в Спеціалізованому морському порту «Ольвія» сприятиме залученню інвестицій у розмірі близько 17,3 млрд грн та збільшенню надходжень до бюджетів різних рівнів, – до 58 млрд грн за весь період дії договору концесії (що становитиме 35 років), у тому числі надходжень від концесійних платежів − до 19,5 млрд грн. В той же час, реалізація проекту в Херсонському морському порту впродовж 30 років сприятиме залученню інвестицій у розмірі близько 1,37 млрд грн та збільшенню надходжень до бюджетів різних рівнів – до 14,3 млрд грн за весь період дії договору концесії, у тому числі надходжень від концесійних платежів – до 2,8 млрд грн.
Міністр інфраструктури відзначив, що зазначені результати досягнуто завдяки плідній співпраці Мінінфраструктури, Мінекономрозвитку, Мінфіну, Європейського банку реконструкції та розвитку, Міжнародної фінансової корпорації, Світового банку та Адміністрації морських портів України.
Довідково:
Мінінфраструктури розпочало підготовку до реалізації двох пілотних проектів концесії в Спеціалізованому морському порту «Ольвія» та в морському порту Херсон  у листопаді 2016 року. У травні 2017 року за підтримки Світового банку та ЄБРР завершено підготовку попередніх техніко-економічних обґрунтувань обох проектів. На  базі підготовлених пре-ТЕО розроблено концептуальні записки пілотних проектів, проведено їх аналіз із залученням представників Мінекономрозвитку та Мінфіну та прийнято рішення про доцільність подальшого розроблення ТЕО проектів. 14 листопада 2017 року відбулося підписання Меморандуму між Мінінфраструктури та МФК про співробітництво у сфері державно-приватного партнерства, а 27 листопада 2017 року відбулося підписання Угоди про надання консультаційних послуг між ЄБРР та ДП «АМПУ» щодо розроблення ТЕО проектів у портах Ольвія та Херсон. Підписання зазначених документів створило основу для практичної роботи над розробленням ТЕО та над підготовкою відкритого конкурсу із залучення приватних партнерів до реалізації пілотних концесійних проектів.
Консорціумконсультантів, до складу якого увійшли представники відомих міжнародних і досвідчених українських компаній, розробив ТЕО проектів, які було подано на розгляд Мінінфраструктури для проведення аналізу ефективності. Під час розроблення ТЕО здійснено глибокий і системний аналіз ринку, фінансовий, технічний, екологічний та юридичний аналіз, а також проведено зустрічі з великою кількістю вітчизняних та міжнародних потенційних приватних партнерів.
Робочими групами з питань проведення аналізу ефективності проектів концесії в Спеціалізованому морському порту Ольвія та в Херсонському морському порту при Мінінфраструктури було затверджено проекти Висновків за результатами аналізу ефективності здійснення державно-приватного партнерства щодо обох проектів. В середині листопада цього року Мінінфраструктури направило зазначені Висновки до Мінекономрозвитку з метою їх подальшого погодження.  У разі визнання проекту доцільним, на початку 2019 року буде оголошено про проведення конкурентного та прозорого конкурсу, що буде супроводжуватися консультаційною підтримкою ЄБРР та МФК.








Додати коментар

Користувач:
email:





Rising markets soar,
Investors cheer, but what for?
The fall awaits more.

- Fin.Org.UA

Новини

00:00 - Новини від Міністерства енергетики України
21:05 - Коментар МЗС України щодо звіту ОБСЄ стосовно порушень міжнародного права, пов’язаних із свавільним позбавленням волі українських цивільних осіб російською федерацією
21:00 - Новини 25 квітня: НБУ знизив облікову ставку, Сольський написав заяву про відставку
20:40 - Данія збільшить військову допомогу Україні у 2024 році на майже 600 млн євро
20:18 - Пропозиція США по використанню доходів від заморожених активів московія для України набирає обертів у G7 – Reuters
20:17 - На Хмельниччині для війська виділять 54 мільйони, отриманих із продажу комунального майна
20:07 - Україна та Велика Британія посилюють співпрацю в спортивній сфері напередодні Олімпіади
19:40 - Через обстріли на Харківщині УЗ тимчасово змінює рух приміських поїздів
19:40 - Экономика США: замедление роста и ускорение инфляции
19:38 - У Google Meet тепер можна переносити дзвінки з одного пристрою на інший без переривання звʼязку
19:05 - Унаслідок російського удару на Донеччині загинули троє залізничників
19:01 - У Києві відновили 70% енергообладнання, пошкодженого через ворожі обстріли
18:37 - Сольський подав заяву про відставку
18:30 - У Києві до середини червня обмежать рух на одному зі шляхопроводів
18:17 - Рада схвалила законопроєкт щодо створення реєстру постраждалих через агресію московія
18:14 - Як Данія інвестує в успіх України
18:01 - Лише 26% заявок про зруйноване та пошкоджене житло проходять верифікацію – Мінвідновлення
17:45 - Підсумки торгів цінними паперами на Українській біржі за 25.04.2024
17:39 - ПриватБанк завершив перший квартал із чистим прибутком у 14 мільярдів
17:31 - Мінекономіки відкрило грантову програму на 1 мільйон доларів для підприємниць 
17:27 - До обговорення пропонується порядок підготовки та оновлення планів безперервної діяльності, відновлення, фінансування страховика
17:23 - Мінветеранів залучатиме нотаріусів до удосконалення законодавства у сфері ветеранської політики
17:15 - Мінветеранів разом з великим бізнесом розвиватимуть можливості працевлаштування ветеранів й ветеранок, – Олександр Порхун
17:11 - Парламент прийняв у першому читанні закон, що започатковує створення системи обліку осіб, життя та здоров’я яких зазнало шкоди внаслідок збройної агресії рф
17:11 - Світові продажі Toyota вперше перетнули позначку у 10 мільйонів авто за рік
17:01 - Україна передала Європейській Комісії перший Звіт у межах Пакета розширення ЄС 2024 року
17:00 - Nasdaq100 может откатиться до 15800
16:35 - Минулого року було краще: серед компаній України значно підвищився дефіцит кадрів
16:27 - Рішення про накладення штрафу на ТОВ "ФК "ХАНТЕР" за порушення у сфері фінмоніторингу залишається в силі
16:06 - UniCredit попередив про обмеження на перекази для росіян


Більше новин

ВалютаКурс
Австралійський долар25.9066
Канадський долар29.0135
Юань Женьміньбі5.4745
Чеська крона1.6915
Данська крона5.7007
Гонконгівський долар5.0675
Форинт0.108258
Індійська рупія0.4761
Рупія0.0024507
Новий ізраїльський шекель10.4698
Єна0.25503
Теньге0.089231
Вона0.028856
Мексиканське песо2.3263
Молдовський лей2.2218
Новозеландський долар23.6434
Норвезька крона3.6249
московський рубль0.43016
Сінгапурський долар29.1693
Ренд2.0917
Шведська крона3.6517
Швейцарський франк43.4266
Єгипетський фунт0.8282
Фунт стерлінгів49.6274
Долар США39.6702
Білоруський рубль14.4192
Азербайджанський манат23.3327
Румунський лей8.5448
Турецька ліра1.2201
СПЗ (спеціальні права запозичення)52.2905
Болгарський лев21.7407
Євро42.5205
Злотий9.8591
Алжирський динар0.29133
Така0.35452
Вірменський драм0.099159
Домініканське песо0.66115
Іранський ріал0.00092851
Іракський динар0.029769
Сом0.43587
Ліванський фунт0.000436
Лівійський динар8.0586
Малайзійський ринггіт8.2657
Марокканський дирхам3.8465
Пакистанська рупія0.14042
Саудівський ріял10.3982
Донг0.0015718
Бат1.07729
Дирхам ОАЕ10.6188
Туніський динар12.4776
Узбецький сум0.0030882
Новий тайванський долар1.221
Туркменський новий манат11.1421
Сербський динар0.36025
Сомоні3.561
Ларі14.9113
Бразильський реал7.2282
Золото92395.86
Срібло1087.83
Платина35955.09
Паладій39903.06

Курси валют, встановлені НБУ на 26.04.2024

ТікерOpenMaxMinCloseVolume
2262861044.281044.281044.281044.282331877.24
2276561078.061078.061078.061078.06324496.06
227763997.7997.7997.7997.7997.70
2289101070.431070.431070.431070.4364225.80
229025983.97983.97983.97983.97983970.00
229470919.69919.69919.69919.69962915.43
2302621056.261056.261056.261056.26637981.04
AZRF011041.421049.861041.421049.8612547.68
CRSR061024.551024.551024.551024.5517417.35
FSTF021014.051021.481014.051021.4861968.50
IFZEMA110011001100110022000.00
TATM4.54.54.54.5450.00
XS47781550015500155001550062000.00

Дані за 25.04.2024