Відбулось перше засідання Робочої групи зі збільшення товарообігу між Україною та Республікою Казахстан
11.12.2018 16:52 | Міністерство інфраструктури України11 Грудня 2018, 16:3811 грудня в Міністерстві інфраструктури України за участі заступника Міністра з питань європейської інтеграції Віктора Довганя відбулось перше засідання Робочої групи зі збільшення товарообігу між Україною та Республікою Казахстан.
Під час засідання обговорено питання двостороннього співробітництва в транспортній галузі, акцентовано увагу на важливості розвитку цивільної авіації, мультимодальних перевезень і збільшення перевезень вантажів залізничним транспортом.
В рамках зустрічі обговорили перспективи міжнародних транзитних перевезень вантажів між Україною та Казахстаном. Відзначено важливість розвитку мультимодальних перевезень, включаючи реалізацію положень Дорожньої карти з розвитку міжнародного транспорту по коридору Європа-Кавказ-Азія з урахуванням перспективи приєднання країн Балтії. Також обговорено питання Транскаспійського міжнародного транспортного маршруту (ТМТМ). Заступник Міністра Віктор Довгань зазначив, що для залучення вантажів на маршрут ТМТМ залізницею надані конкурентні тарифні умови для транзитних вантажів у напрямку країн ЄС, розроблено графік курсування контейнерних поїздів з українських портів у напрямку західних прикордонних переходів.
В українських портах з 1 січня 2018 року знижені ставки портових зборів на 20%, крім того діє 50% знижка на транспортування транзитних вантажів. Також існує 75% знижка на портові збори при використанні морського терміналу «Південний» для переробки нафти.
АТ «Укрзалізниця» звернулась з проханням розглянути можливість надання фітингових платформ для організації контейнерних поїздів із Китаю транзитом через територію України в напрямку країн ЄС. На даний момент Україна має можливість надати для організації контейнерних поїздів за маршрутом ТМТМ фітингові платформи власності АТ «Укрзалізниця», при цьому економічна ефективність маршруту ТМТМ багато в чому буде залежати від наповнення поїздів вантажами в обох напрямках.
Під час Робочої групи обговорено перспективи розвитку міжнародних вантажних автомобільних перевезень через Україну і Казахстан.
У зв"язку з обмеженнями введеними Російською Федерацією, обсяги перевезень транзитних вантажів зменшилися більш ніж в 2 рази, в порівнянні з 2015 роком. Втрати становлять близько 50 млн. євро. При цьому збільшилися терміни і вартість доставки за альтернативним маршрутом з використанням поромних переправ.
Віктор Довгань поінформував, що на сьогоднішній день практично повністю використана квота 2018 року дозволів в / з третіх країн і універсальних дозволів. У зв"язку з цим українська сторона звернулася з проханням про встановлення річної квоти на рівні домовленостей Змішаної комісії з питань міжнародних автомобільних перевезень 2015 року. На сьогоднішній день між країнами встановлено попередню квоту обміну бланками дозволів на рівні 2018 року.
Беручи до уваги широкий спектр існуючих питань українсько-казахстанського співробітництва в сфері транспорту, сторони домовилися провести чергове засідання двосторонньої робочої групи з питань транспорту в 2019 році.