Новації для неприбуткових установ і організацій - тема інтернет-семінару, проведеного ДПІ у Жовтневому районі м. Дніпропетровська
26.07.2016 14:17 | Fin.Org.UaДнями фахівцями ДПІ у Жовтневому районі м. Дніпропетровська було проведено інтернет-семінар для неприбуткових підприємств, установ та організацій.
Причиною, яка спонукала проведенню такого семінару, на разі, стала Постанова Кабінету міністрів України від 13.07.2016 р. № 440 «Про затвердження Порядку ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій, включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру» (далі – Постанова), яка набрала чинності 16.07.2016 року (опублікована в «Урядовому кур’єрі» 16.07.2016 №132).
На запитання платників відповідав перший заступник начальника ДПІ у Жовтневому районі м. Дніпропетровська В’ячеслав Петерс.
Пропонуємо деякі питання, які були розглянуті під час інтернет- семінару.
Питання: Які дії неприбуткової організації, якщо статутні документи не відповідають вимогам Податкового кодексу України (далі – ПКУ) у 2016 році?
Відповідь: Якщо подані документи не відповідають вимогам, що визначають організацію як неприбуткову (згідно п. 133.4 ПКУ), неприбутковій організації надсилається відповідне повідомлення. При цьому, така організація не може бути виключена до 01 січня 2017 року з Реєстру неприбуткових установ та організацій. Але, неприбуткові організації, які до 1 січня 2017 року не привели свої установчі документи у відповідність з вимогами, встановленими п. 133.4 ПКУ, та не надали копії таких документів фіскальному органу, виключаються після 1 січня 2017 р. з Реєстру неприбуткових установ та організацій.
Питання: Коли неприбуткові організації, які були включені до Реєстру неприбуткових установ та організацій (далі – Реєстр) на день набрання чинності Закону України від 17.07.2015 р. № 652-VII (13.08.2015 р.), повинні підтвердити свою відповідність вимогам Податкового кодексу України?
Відповідь: Податкові органи протягом двох місяців з дня набрання постановою чинності мають надіслати до неприбуткових організацій, включених до Реєстру неприбуткових установ та організацій на день набрання чинності Закону України від 17.07.2015 р. № 652-VII (13.08.2015 р.), письмові запити про надання у місячний строк відповіді щодо відповідності неприбуткової організації вимогам, встановленим п. 133.4 Податкового кодексу України (ПКУ).
Неприбуткові організації повинні у місячний строк з дня отримання запиту від органу ДФС надати відповідь щодо відповідності їх статусу «неприбутковості» та завірені копії установчих документів, а житлово-будівельні кооперативи – завірені копій документів, що підтверджують дату прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом житлового будинку та факт спорудження або придбання такого будинку житлово-будівельним (житловим) кооперативом.
Питання: Що необхідно для отримання статусу неприбуткової організації?
Відповідь: Для включення до Реєстру організація повинна подати до контролюючого органу:
• реєстраційну заяву за формою 1-РН (додаток 1 до Постанови);
• засвідчені підписом керівника чи представника такої організації й скріплені печаткою (за наявності) копії установчих документів неприбуткової організації (окрім тих, що оприлюднені на порталі електронних сервісів згідно із Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань» від 15.05.2003 р. № 755-IV).
Житлово-будівельні кооперативи (далі — ЖБК) також мають надати засвідчені підписом керівника чи представника такого кооперативу й скріплені печаткою (за наявності) копії документів, що підтверджують дату прийняття в експлуатацію житлового будинку після закінчення будівництва та факт спорудження чи придбання такого будинку ЖБК.
Питання: Яким вимогам повинна відповідати організація чи установа для включення її до Реєстру неприбуткових установ та організацій?
Відповідь: Контролюючий орган здійснює включення неприбуткової організації до Реєстру в разі якщо організація відповідає таким вимогам:
• утворена й зареєстрована в порядку, визначеному законом, що регулює діяльність відповідної неприбуткової організації;
• установчі документи неприбуткової організації містять заборону розподілу отриманих доходів (прибутків) або їх частини серед засновників (учасників), членів такої організації, працівників (окрім оплати їх праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління й інших пов’язаних із ними осіб;
• установчі документи неприбуткової організації передбачають передання активів одній або кільком неприбутковим організаціям відповідного виду чи зарахування до доходу бюджету в разі припинення юридичної особи (унаслідок її ліквідації, злиття, поділу, приєднання чи перетворення). Положення цього абзаца не поширюється на об’єднання й асоціації об’єднань співвласників багатоквартирних будинків;
• установчі документи неприбуткової організації передбачають, що доходи (прибутки) неприбуткової організації використовуються винятково для фінансування видатків на утримання такої організації, реалізації мети (цілей, завдань) і напрямів діяльності, визначених її установчими документами.
Питання: Скільки часу триває розгляд заяви про отримання статусу неприбутковості?
Відповідь: Розгляд Заяви скорочено з 30 до 14 календарних днів, а обсяг форми для заповнення зменшено в чотири рази (до однієї сторінки).
Питання: Чи можливо отримати інформацію щодо неприбуткових підприємств, установ і організацій?
Відповідь: Реєстр неприбуткових організацій стає публічним і доступним для всіх і отримати таку інформацію можливо на сайті ДФС.