МВС проти безбар'єрності?

08:30 | Економічна правда

Наслідки війни кожного дня збільшують потребу в безбар"єрному просторі міст для людей, зокрема ветеранів.
Тому головні посадові особи держави, починаючи від першої леді Олени Зеленської, очолили цей напрямок.
Вони намагаються робити маршрути безбар"єрності, обговорюють нові політики з покращення доступності інфраструктури та роблять освітні програми для ліквідації гігантських прогалин, які накопичились за роки незалежності. На практиці ж найбільш дієві та корисні рішення для безбар"єрності досі натикаються на внутрішній супротив і саботаж.
В багатьох випадках виключно через заскорузлість системи та стереотипи окремих людей, які можуть накласти вето на такі проєкти. Мова про організацію наземних переходів поруч з підземними.
Історично склалося, що в обласних центрах України трохи більше 400 підземних переходів.
Найбільше – у Києві – 262.
Продубльовано доступними наземними переходами лише пару десятків.
Процес йде дуже повільно – дублюється лише 4-5 переходів на рік максимум. Найрезонансніший кейс – проблема з організацією наземного переходу прямо навпроти виходу зі станції метро Університет у Києві.
Його з 2020 року дев"ять разів відмовлялася погоджувати Патрульна поліція. Читайте також Чисте повітря чи власне авто Цікаво, що такий підхід у Патрульної поліції дуже вибірковий.
Вони можуть дати припис комунальникам у Києві для термінового облаштування наземного переходу (з порушеннями норм) до дорогого ресторану.
Водночас деякі інші проєкти поліція блокує з посиланням на ті самі норми. Перехід біля метро на бульварі Тараса Шевченка існував 40 років тому.
Але в епоху модернізму за совєтів пріоритетнішим стало робити безперервний рух автомобілів, а пішоходів будь-якого віку та фізичного стану заганяти в підземні переходи. Тепер, очевидно, безбар’єрне пересування людей з дітьми, дитячими візочками, на кріслах колісних, на протезах, просто літніх людей в багатомільйонному місті є важливішим.
Термін "Піраміда сталої мобільності", який давно використовують в Європі, завжди ставить на перше місце інтереси пішоходів, а автомобілісти в ній на декілька позицій нижче.
Не навпаки. Проте громадяни та посадові особи, які переважно пересуваються в службових та особистих автомобілях, думають інакше.
Для них поява наземного переходу на місці, де вже є підземний перехід викликає широкі обурення.
Використовуються будь-які думки для безпідставної критики – від "все місто встане в заторах", "там немає інвалідів" до "це хтось хоче вкрасти гроші на малюванні зебри та встановленні світлофорів". Часто можна почути заклик встановити зручні ліфти, підйомники, щоб люди далі користувались підземними переходами і менше виходили на дорогу, де їздять автомобілі.
Якщо навіть забути про проблему з відключеннями світла, то такі ліфти частіше не працюють через технічні неполадки, ніж працюють.
Це витрачені в пусту мільйони, які покращують доступність лише в звітах. Читайте також Як підвищення тарифів на паркування зменшує затори Разом з тим, саме так пропонують наразі облаштувати підземний перехід в Сумах, де буде прокладатися другий в місті маршрут безбар"єрності.
З урахуванням реалій доповнити електричні ліфти ще пропонують резервним живленням, що збільшує витрати та проблеми з поломками і обслуговуванням. Патрульна поліція проти наземного переходу й тут, оскільки, на їхню думку, це підвищуватиме ризик ДТП.
Легше блокувати доступні наземні переходи.
Бо стратегічно працювати над упередженням і мінімізацією ДТП, в яких у нас гине та травмується шалена кількість пішоходів, набагато складніше завдання для МВС. Зате сусідній підрозділ міністерства фіксує злочини з ґвалтуванням в підземних переходах, яким часто приписують "безпечність".
Тим паче, таку характеристику розбивали особливо спритні керманичі, які неодноразово влітали своїми автівками в підземні переходи. За останні декілька років в Києві було продубльовано наземними більше 20 підземних переходів.
Один з останніх – перехід на перетині вулиць Хрещатик та Прорізна, який став популярним серед пішоходів.
Його теж довгий час блокувала Патрульна поліція.
Тепер в підземку майже ніхто не ходить, а транспортний колапс не відбувся.
Як і в усі попередні рази з переходами.
Бо затори та ДТП створюють переважно саме власники автомобілів, а не люди на наземних пішохідних переходах зі світлофорами. Біля місця організації наземного переходу поруч з метро Університет нещодавно пройшло три акції громади Києва за участю й людей з інвалідністю.
Тільки відмова Поліції та позиція міністра Клименка стала причиною акцій та створення петиції до президента Володимира Зеленського, яка вже набрала третину необхідних підписів. Читайте також Безпека руху починається не з камер і штрафів Петиція до президента щодо якогось наземного переходу звучить, як абсурд.
Та можливо це єдиний спосіб змінити поведінку представників та структур МВС. Весь цей час Патрульна поліція грає в хованки та формальні листування і не погоджується робити наземний перехід навіть в експериментальному режимі на 2-3 місяці, як пропонує КМДА.
Місто, до речі, порахувало, що затримки в русі від появи цього наземного переходу зі світлофором водії не відчують – заторів більше не стане. Насамкінець варто знати та зафіксувати для історії, що Патрульна поліція відмовляється погоджувати створення наземних переходів на Майдані Незалежності.
Місці, де без жодних перепон, упереджень і стереотипів має миттєво покращуватись доступність для відвідин громадянами та ветеранами Алеї небесної сотні та Алеї полеглих героїв. А поки ж фізичні перепони існують – через стереотипи та упередження лише декількох представників МВС.

Додати коментар

Користувач:
email:





Збільшує банк ставки,
Інфляція зростає –
Відчуваєм враз

- Fin.Org.UA

Новини

11:23 - У кількох регіонах країни почались екстрені відключення світла
11:12 - Україна віддаватиме по 10% ВВП за борги у наступні 3 роки
10:53 - У п’яти областях знеструмлення через атаки московія
10:31 - Є критичні руйнування: московія другий день атакує нафтогазову інфраструктуру
10:15 - У пікові години свят інтервал електрички між Дарницею та Видубичами становитиме 15 хвилин
09:55 - Удар по глобалізації: золото перетнуло психологічну позначку у $4 500 за унцію
09:45 - ВІДДІЛ КОМУНІКАЦІЙ З ГРОМАДСЬКІСТЮ УПРАВЛІННЯ ІНФОРМАЦІЙНОЇ ВЗАЄМОДІЇ ГУ ДПС У ДНІПРОПЕТРОВСЬКІЙ ОБЛАСТІ (ТЕРИТОРІЯ ОБСЛУГОВУВАННЯ - МІСТО ДНІПРО) ІНФОРМУЄ!
09:25 - Зеленський анонсував нову роздачу грошей у 2026 році
09:00 - Пасажирські поїзди третій день не курсують через Коростень через російську атаку
08:30 - МВС проти безбар'єрності?
07:35 - Фінансовий астрологічний прогноз на 24.12.2025
05:00 - Коломойський вже не мовчить. Чому олігарх знову згадав про "Укрнафту" та чим це загрожує державі?
23:00 - Новини від Міністерства енергетики України
21:00 - Новини 23 грудня: нові атаки московія, тарифи на воду
20:50 - В Україні обвалились ціни на капусту: скільки коштує овоч
20:25 - "Укрзалізниця" призначає 16 додаткових поїздів на Різдво та Новий рік
20:14 - Саркофаг ЧАЕС може не витримати ще одного російського удару – директор станції
19:50 - Позбавляють приватного спілкування: у WhatsApp засудили московія після погроз блокуванням
19:30 - В Україні завершується прийом заявок на отримання тисячі гривень "Зимової підтримки"
19:10 - московіяни обмежать інтернет у Криму "до кінця сво" – гауляйтер
18:50 - Нацбанк показав курс долара та євро на середу 24 грудня
18:40 - Вночі армія московія атакувала виробничі об’єкти "Укрнафти"
18:37 - У день перед Різдвом графіки відключення світла діятимуть усю добу
18:20 - Срібло досягло рекордного рівня вище 70 доларів
18:11 - Засідання Комісії
18:00 - МРГ з питань координації подолання наслідків зміни клімату схвалила оновлену Довгострокову стратегію низьковуглецевого розвитку України до 2050 року
18:00 - США заборонили імпорт нових "мавіків" та інших іноземних дронів
17:51 - У Карпатах найбільше зросли ціни на подобову оренду житла напередодні свят
17:45 - На Волині ліквідували масштабне виробництво алкоголю під видом популярних марок
17:34 - Мільйони інвесторів, акції держкомпаній і реальні обсяги торгів: що змінює ініціатива «Фондовий ринок 2.0»


Більше новин

ВалютаКурс
Алжирський динар0.32535
Австралійський долар28.1819
Така0.34451
Канадський долар30.7279
Юань Женьміньбі5.99
Чеська крона2.0409
Данська крона6.6451
Гонконгівський долар5.4125
Форинт0.126927
Індійська рупія0.46948
Рупія0.0025087
Новий ізраїльський шекель13.174
Єна0.26987
Теньге0.08261
Вона0.028417
Ліванський фунт0.00047
Малайзійський ринггіт10.3586
Мексиканське песо2.3464
Молдовський лей2.4985
Новозеландський долар24.5824
Норвезька крона4.1875
Саудівський ріял11.2244
Сінгапурський долар32.7552
Донг0.0015989
Ренд2.5211
Шведська крона4.5867
Швейцарський франк53.4607
Бат1.35319
Дирхам ОАЕ11.4627
Туніський динар14.5495
Єгипетський фунт0.8858
Фунт стерлінгів56.8501
Долар США42.1003
Сербський динар0.42287
Азербайджанський манат24.7649
Румунський лей9.7545
Турецька ліра0.983
СПЗ (спеціальні права запозичення)57.7055
Болгарський лев25.3861
Євро49.6363
Ларі15.6216
Злотий11.73
Золото188909.1
Срібло2929.35
Платина91748.34
Паладій75644.98

Курси валют, встановлені НБУ на 24.12.2025