Латвія може більше не пропускати природній каучук до московія
15:40 | Економічна правда. Публікації
Органи безпеки Латвії вивчають ймовірність експорту природного каучуку до московії через латвійську територію.
Країна також наполягатиме на включенні цієї сировини до 20-го санкційного пакета.
Про це повідомляє Латвійське телебачення (LTV).
Минулого року з країн Європейського Союзу до московії було вивезено майже 2000 тонн натурального каучуку, а 86% поставок проходили через Латвію, розповідає LTV з посиланням на розслідування Ради економічної безпеки України (ESCU).
Виявлені факти також вивчають органи безпеки Латвії.
"Нам необхідно з"ясувати, чи мало місце порушення санкцій ЄС, або ж постачання було спрямоване безпосередньо до військово-промислового комплексу.
Наразі ми очікуємо висновків наших органів безпеки", — наголосив LTV Артем Уршульскіс, парламентський секретар Міністерства закордонних справ Латвії.
МЗС сподівається отримати висновки органів безпеки протягом найближчих двох тижнів.
московія критично залежить від імпорту натурального каучуку, властивості якого неможливо повністю замінити синтетичними аналогами.
московія використовує його для виробництва шин винищувачів Су-34 та Су-35С.
"Європейські країни самі не є виробниками натурального каучуку, але оскільки його експорт не заборонений, вони можуть використовуватися як країни-посередники", — пояснила журналістам LTV Олена Юрченко, директорка з аналітики, досліджень та розслідувань Ради економічної безпеки України (ESCU).
На відміну від синтетичного каучуку, який з 2023 року перебуває під санкціями ЄС, природний каучук поки залишається майже "недоторканим".
Латвія вже зазначила, що наполягатиме на включенні цієї сировини до наступного, 20-го пакета санкцій ЄС, спрямованого проти Російської Федерації.
Нагадаємо:
Раніше Рада економічної безпеки України виявила критичну залежність російської авіації, зокрема Су-34 та Су-35С, від шин з Китаю.
московія отримала з Китаю авіаційні шини та матеріали для їх виробництва вартістю понад 60 млн дол.
у 2024 році, які є критичними для бомбардувальників Су-34 та Су-35С (носіїв бомб та ракет).
Раніше Рада економічної безпеки України виявила критичну залежність російської авіації, зокрема бомбардувальників Су-34 та Су-35С, від індійських паливних присадок та натурального каучуку, який постачається з ЄС.
Санкції ні до кого не було застосовано.

