Передноворічний шопінг: яку суму готові витратити українці
12:35 | Економічна правда
Кількість українців, які планують різдвяний та новорічний шопінг, за рік зросла з 65% до 75%.
Про це свідчать дані дослідження Deloitte Ukraine.
Йдеться, що уже четвертий рік поспіль українці не збільшують витрати: 46% готові виділити на шопінг не більше чверті місячного доходу, а 54% планують вкластися у 1 000–5 000 грн.
Найчастіше українці роблять святкові покупки у великих і середніх мережах супермаркетів (43%), онлайн-магазини стабільно посідають друге місце (27%), а косметичні магазини (21%) залишаються популярними завдяки попиту на подарунки "для себе й близьких".
Згідно з дослідженням, дедалі більше українців починають святковий шопінг завчасно: 18% – ще до грудня, тоді як основний період покупок припадає на 1–24 грудня (62%).
Крім того, 64% українців планують спрямувати частину святкового бюджету на благодійність, і 8 із 10 підтримують насамперед українських захисників на передовій.
Як йдеться в аналітиці, найпопулярніші інструменти для вибору подарунків – вішлісти (46%), сервіси порівняння цін (54%) і онлайн-відгуки (50%).
Рекомендації інфлюенсерів відіграють значно меншу роль – на них орієнтуються лише 9–10% опитаних.
І лише 10% респондентів вважають, що наявність ШІ-асистента на онлайн-платформах ритейлерів полегшила б підбір святкових подарунків.
Нагадаємо:
Вартість різдвяного столу 2025 року за середніми цінами супермаркетів України станом на початок грудня становить 1374 грн.
Цей показник залишається практично на рівні минулорічного – 1365 грн.

