В угоді між "Укрзалізницею" та Alstom мала бути локалізація – депутат

13:30 | Економічна правда

"Укрзалізниця", підписуючи угоду на постачання 55 нових електровозів компанії Alstom мала б наполягати на локалізації виробництва.
Тим більше, що до війни французький виробник погоджувався саме на такі умови. Таку думку "Центру транспортних стратегій" висловив заступник голови комітету Верховної Ради з питань економічного розвитку Дмитро Кисилевський. В угоді про постачання локомотивів взагалі не йдеться про локалізацію, хоча потенціал наших виробників дозволяє довести локалізацію електровоза до понад 50%, зауважив він. Кисилевський вважає, що обговорити про локалізацію – це обов"язок УЗ. "Вони мали підбирати такі варіанти для цієї закупівлі, щоби було можливо забезпечити локалізацію.
Вони вимагають грошей із бюджету для покриття своїх операційних витрат і не мають права виводити валюту такого обсягу за кордон, позбавляючи роботи українські підприємства", – зазначив депутат. "Укрзалізниця" мала сформувати це, як переговорну умову з Alstom.
Технічне завдання на ці локомотиви і всі параметри закупівлі формував замовник.
Тобто – "Укрзалізниця".
У них було безліч можливостей формувати ці параметри таким чином, щоб в Україні відбувалася локалізація", – зауважив він. Те, що під час експлуатації локомотивів УЗ матиме право використовувати місцеві послуги і місцеві запчастини для ремонту і обслуговування цих локомотивів – це не локалізація, додав Кисилевський. Alstom у 2021 році на рівні компанії і на рівні французького уряду вже підтверджував свою готовність до локалізації, нагадує заступник голови комітету. "Під час попередніх переговорів з "Укрзалізницею" Alstom знав про українських виробників і володів інформацією про їх виробничі спроможності, про сертифікацію, про те, хто і що вміє робити.
Тому для Alstom не є новиною, що в Україні можна забезпечити досить високий рівень локалізації.
Причому суттєво більший, ніж 35%, і навіть більше, ніж 50%", – зауважив він. За його словами, у разі необхідності УЗ могла звернутися за підтримкою до уряду чи парламенту.
У 2021 році до переговорів з французькою стороною були залучені і представники Кабміну, і парламенту. Те, що Франція свого часу прийняла вимоги з приводу локалізації, на думку Кисилевського є цілком в межах "звичайної світової практики".
Алже країни, які мають транспортне машинобудування завжди купують локомотиви з локалізацією. "Якщо минулого разу вони були готові до цього, то, думаю, вони готові й зараз.
Просто чекають, що від України буде якась зрозуміла позиція.
І цю позицію має сформувати, передусім, замовник", – додав Кисилевський. Нагадаємо: Раніше повідомлялося, що французький концерн Alstom та "Укрзалізниця" домовились про постачання в Україну 55 сучасних вантажних локомотивів на суму 475 млн євро.
В УЗ заявили, що 55 нових електровозів ефективно замінять близько 80 старих аналогів, що наразі експлуатуються, і дозволить скоротити операційні витрати на понад 30%. Раніше повідомлялося, що Україна збирається закупити 20 швидкісних електропоїздів корейського виробництва. У лютому 2022 року, до початку повномасштабної війни, президент України Володимир Зеленський заявив про фіналізацію домовленості щодо постачання 130 локомотивів компанії Alstom на суму 900 млн євро. До того повідомлялося, що у рамках ратифікованої Верховною Радою рамкової угоди 1 липня УЗ придбає у французької компанії Alstom 130 вантажних електротягів, загальна сума контракту – 882,5 млн євро. Також тодішній прем"єр Денис Шмигаль заявляв, що Україна не підпише контракт на поставку локомотивів Alstom без достатньої локалізації виробництва.

Додати коментар

Користувач:
email:





Commodities trade
Oil, gold, and grain prices rise
Supply and demand

- Fin.Org.UA

Новини

14:20 - В Україні понад половину боргів за комунпослуги закрили без їхнього стягнення
14:17 - ЄБРР надасть гарантію на 150 мільйонів під кредит EVA на логістичні хаби
14:00 - Інклюзивні робочі місця: бізнес отримав від держави 300 мільйонів гривень
13:40 - московія майже в 50 разів збільшила закупівлі бензину у Білорусі після ударів дронів по НПЗ
13:30 - В угоді між "Укрзалізницею" та Alstom мала бути локалізація – депутат
13:10 - Управління податковими ризиками – важливий напрямок роботи новітньої ДПС
13:10 - "Нова пошта" заявила про розсилку фейкових листів від нібито їхнього імені
13:09 - Як завантажити власний кваліфікований сертифікат відкритого ключа?
13:09 - Національний банк заборонив ТОВ “ФК “ОБМІН24” та ТОВ “ФК “ІКС ЧЕНДЖ” надання фінансових послуг через інтернет-сервіси та брендовані відділення “Obmin24” та “X-Change”
13:07 - Порядок та підстави відмови в реєстрації РРО
13:06 - Щодо порядку оформлення документальних перевірок дотримання платниками податкового, валютного та іншого законодавства
13:05 - Порушення норм щодо внесення місць зберігання до Єдиного реєстру місць зберігання: відповідальність
13:03 - Про особливості заповнення податкової звітності у разі здійснення платником звільнених від ПДВ деяких операцій
13:01 - До уваги суб’єктів ЗЕД!
13:00 - Як батько з сином відновлюють господарство у зруйнованому селі на Миколаївщині
12:59 - Чи є об’єктом оподаткування військовим збором cума грошового забезпечення, отриманого військовослужбовцями?
12:58 - В межах місяця резидентом Дія Сіті з працівником було розірвано гіг-контракт та укладено з ним трудовий договір: нарахування єдиного внеску
12:56 - Коли ФОП подає податкову декларацію з плати за землю
12:54 -  Заповнення поля «Призначення платежу» платіжної інструкції під час сплати бюджетних/небюджетних платежів
12:52 - ЦОПи Головного управління ДПС у Дніпропетровській області – безбар’єрний простір для отримання податкового сервісу
12:50 - Рентна плата: за спеціальне використання води платники Дніпропетровщини поповнили загальний фонд держбюджету майже на 69,0 млн гривень
12:50 - Італія розширює розслідування щодо Meta через ШІ у WhatsApp
12:49 - До місцевих бюджетів Дніпропетровщини від юридичних осіб – платників єдиного податку надійшло понад 651,5 млн гривень
12:48 - Загальний фонд державного бюджету у січні – жовтні отримав від платників Дніпропетровщини понад 43,0 млрд грн податкових платежів
12:47 - Підсумки діяльності Офісу податкових консультантів
12:46 - Дієва комунікація – важливий інструмент взаємодії влади і бізнесу
12:44 - Дніпропетровщина: боротьба з нелегальним обігом пального
12:42 - «Податки захищають»: які податки сплачує Ганна, здаючи в оренду дві квартири
12:40 - Податок на землю: за 10 місяців третину земельного податку сплатили платники Дніпропетровщини та Києва
12:40 - Правоохоронці викрили мільйонні розкрадання на опаленні й водопостачанні


Більше новин

ВалютаКурс
Алжирський динар0.32484
Австралійський долар27.3702
Така0.34651
Канадський долар30.0347
Юань Женьміньбі5.9841
Чеська крона2.0289
Данська крона6.5536
Гонконгівський долар5.4527
Форинт0.128295
Індійська рупія0.47522
Рупія0.0025456
Новий ізраїльський шекель12.9522
Єна0.27123
Теньге0.081757
Вона0.028942
Ліванський фунт0.000473
Малайзійський ринггіт10.2555
Мексиканське песо2.2977
Молдовський лей2.4656
Новозеландський долар23.7427
Норвезька крона4.1326
Саудівський ріял11.305
Сінгапурський долар32.5714
Донг0.0016079
Ренд2.4611
Шведська крона4.4283
Швейцарський франк52.3993
Бат1.31258
Дирхам ОАЕ11.5447
Туніський динар14.3559
Єгипетський фунт0.8868
Фунт стерлінгів55.6901
Долар США42.4015
Сербський динар0.41705
Азербайджанський манат24.9391
Румунський лей9.6197
Турецька ліра0.9992
СПЗ (спеціальні права запозичення)57.5405
Болгарський лев25.023
Євро48.9483
Ларі15.6764
Злотий11.5895
Золото174999.89
Срібло2171.94
Платина65865.22
Паладій58976.25

Курси валют, встановлені НБУ на 26.11.2025