Коли правила дорожнього руху не працюють. Як помаранчеві стовпчики заполонили Київ

08:00 | Економічна правда

Київські вулиці поступово заповнюються делініаторами, офіційно їх називають дорожніми віхами.
Ними відділяють смуги руху, тротуари, острівці безпеки, дублюючи дорожню розмітку.
У КМДА кажуть: порушення водіями правил дорожнього руху набуло таких масштабів, що з ними не можуть впоратися ні патрульна поліція, ні інспекція з паркування, тож доводиться обмежувати простір. Стовпчики метрової висоти помаранчевого кольору із світловідбивними елементами суттєво впливають на візуальний вигляд столичних вулиць, особливо в історичному ареалі.
Крім того, доцільність їх використання важко виміряти "математично", що відкриває шлях до нескінченних закупівель.
Чи зловживає міська влада встановленням делініаторів і яка є альтернатива? Де встановлюються делініатори Делініатори монтують в асфальт на проїзних частинах вулиць Києва з метою впорядкування дорожнього руху, повідомили в Департаменті транспортної інфраструктури столичної міської державної адміністрації.
Їх встановленням займається комунальне підприємство "Центр організації дорожнього руху" (ЦОДР). Найчастіше ЦОДР застосовує делініатори для поділу смуг руху та безпечного під"їзду до острівців безпеки, забезпечення зміни траєкторії руху при формуванні ділянки із заспокоєнням трафіку, створення вільної зони від паркування автомобілів та запобігання в"їзду на тротуари. "За правилами дорожнього руху, на двосмугових вулицях не можна паркуватися так, щоб не було роз"їзду автомобілів, але люди так паркуються.
Щоб такої проблеми не виникало, монтують дорожні віхи.
Загалом на більшості ділянок це працює", – каже голова громадської організації "Пасажири Києва" Олександр Рак. Перші делініатори в Києві з"явилися на Галицькій площі.
Там їх поставили з іншою метою: щоб автомобілі не паркувалися на острівцях, які розділяють потоки, згадує Рак.
В "анклавах" паркувалися машини і заважали оглядовості. Читайте також "Влада дала сигнал купувати автомобілі".
Чому до Києва повернулися затори і як вирішити проблему Як вирішується, де встановлювати віхи? У транспортному департаменті кажуть, що стовпчики монтуються на ділянках, де фіксується систематичне порушення правил дорожнього руху.
Зокрема, ідеться про зупинку та стоянку машин у заборонених місцях, що створює перешкоду та небезпеку для учасників дорожнього руху. Делініатори встановлюють на підставі погоджених патрульною поліцією Києва та затверджених транспортним департаментом КМДА схем організації дорожнього руху.
Часто ініціатором їх встановлення є патрульна поліція, каже Рак. Він наводить показовий приклад вулиці Шота Руставелі, де виділення делініаторами смуги громадського транспорту збільшило середню швидкість руху тролейбусів у пікові години з 2 км/год до 10-12 км/год з урахуванням стоянок. Виділення делініаторами смуги громадського транспорту на вул.
Шота Руставелі Фото lisky.org.ua У департаменті не відповіли на запитання ЕП, чи веде КМДА розрахунки економічного ефекту внаслідок зменшення транспортних втрат або підвищення валового національного продукту при встановленні делініаторів. Закупівлі КП "Центр організації дорожнього руху" купує делініатори з 2018 року.
З того часу місто придбало їх 19 653, повідомив департамент.
За вісім років експлуатації через різні пошкодження підприємство замінило 1 204 віхи.
У різні роки в тендерах брали участь від одного до трьох постачальників, що відповідали вимогам закупівлі. У транспортному департаменті не назвали середню закупівельну вартість одного делініатора.
У травні ЦОДР підписав угоду про поставку 1 510 делініаторів по 2 070 грн за штуку з ТОВ "Торговий дім "Призма".
Перший тендер у 2018 році виграла ця ж компанія, запропонувавши ціну 1 068 грн за штуку. "Торговий дім "Призма" виграв вісім з восьми доступних у системі Prozorro тендерів на закупівлю делініаторів, де замовником виступає ЦОДР.
За даними системи Youcontrol, востаннє перемогу в державному тендері, де замовником виступає не ЦОДР, ця компанія здобула у 2021 році.
Власницею компанії є Надія Гонитель. Читайте також Не їде.
Чому в Києві погано працює громадський транспорт Як повідомили в КМДА, вибір упав на делініатори через їх експлуатаційні характеристики.
Віхи надійно кріпляться до поверхні, матеріал витримує кілька тисяч перегинань і самостійно відновлюється навіть за низьких температур, помаранчевий колір краще сприймають водії. Голова "Пасажирів Києва" вважає, що помаранчеві стовпці виглядають "не дуже" і їх можна замінити чорними з жовтими світловідбивними вставками, як у Дніпрі. Делініатори в Дніпрі Фото dnepr.express "На магістральних вулицях з огляду на швидкісний режим, мабуть, доцільно ставити помаранчеві.
В історичному середовищі краще ставити чорні з жовтою вставкою.
Вони не патентовані, це стандартні рішення", – розмірковує Рак. У транспортному департаменті не відповіли на запитання ЕП, чи досліджується вплив помаранчевих дорожніх віх на посилення візуального шуму вулиць Києва, як і у випадку, наприклад, лав з екранами на спинках для демонстрації реклами. Чи є альтернативи На думку представника "Пасажирів Києва", місця встановлення делініаторів у Києві "плюс-мінус обґрунтовані".
Активісти не бачать зловживань, які б свідчили про безпідставні закупівлі гнучких стовпчиків у надто великих кількостях.
"Центр організації дорожнього руху" сам не в захваті, що доводиться їх ставити, бо це ознака того, що не працюють правила дорожнього руху", – пояснює Рак. Дублювання стовпчиками дорожньої розмітки – це тактичне урбаністичне рішення.
Що може стати стратегічними альтернативами? Рак виділяє дві: посилення покарання за порушення правил дорожнього руху та суттєве збільшення штату інспекторів з паркування.
Реалізувати обидві альтернативи однаково важко. "Штрафи – це компетенція Верховної Ради.
Евакуація авто – тривалий процес.
Якщо машина заблокувала рух, її не вдасться швидко прибрати", – каже Рак. Читайте також Евакуаторів у Києві стало більше? Як все це працює і хто заробляє на евакуації авто Кількість інспекторів з паркування зростає повільно, радикально збільшити штат – складно, адже вони державні службовці, додає активіст.
"Охочих іти на держслужбу і щорічно подавати декларацію небагато, тому це тактичне рішення (делініатори – ЕП) розростається по Києву", – знизує плечима Рак. Складнощів додає неідеальна нормативна база.
"Якщо водій перебуває на місці, то виписати штраф може тільки патрульна поліція, якщо водія немає – тільки інспекція.
У нас є законодавчі проблеми, які роблять роботу поліції та інспекторів не дуже ефективною", – каже активіст. У КМДА не відповіли на запитання, чи досліджують там впровадження стратегічних рішень для вирішення транспортних проблем замість встановлення делініаторів.

Додати коментар

Користувач:
email:





Governments and firms
Issue bonds and stocks to raise
Capital for projects

- Fin.Org.UA

Новини

09:00 - Дрони втретє за півроку атакували московитський завод, що працює на збройні сили
08:30 - Карпати Олекси Довбуша
08:00 - Коли правила дорожнього руху не працюють. Як помаранчеві стовпчики заполонили Київ
07:35 - Фінансовий астрологічний прогноз на 26.11.2025
21:00 - Новини 25 листопада: наслідки масованої атаки по енергетиці, курс долара оновив рекорд
20:45 - Макрон: "коаліція рішучих" сконцентрується на заморожених активах московія і гарантіях безпеки
20:30 - У голови селищної ради на Рівненщині конфіскували майно на 5,8 мільйонів: причина
20:05 - Власник Google за крок до оцінки у 4 трильйони доларів
19:45 - НБУ випустив пам'ятну монету, присвячену видатному митцю: який вигляд вона має
19:35 - Україна та Велика Британія узгодили подальшу підтримку реформ і економічного відновлення
19:15 - TikTok призначив екскерівника Boeing директором з державної політики в США
19:05 - В Києві під час атаки московія постраждала одна з найбільших типографій в Україні
18:48 - Оголошення про проведення відбору на посаду незалежного члена наглядової ради Акціонерного Товариства «НАЕК «ЕНЕРГОАТОМ»
18:42 - Київводоканал спростував фейкові повідомлення про графіки відключення води
18:22 - 26 листопада графіки не зміняться
18:20 - Незабаром розпочнеться прийом заявок на компенсацію за втрачене від окупації житло
18:05 - Bolt спільно з Pony.ai запускають роботаксі в ЄС
18:00 - Вимоги до платоспроможності страховика буде оновлено
17:56 - Стабілізували поставки: у Франції перемістять термінал, який компенсовував московитський газ
17:50 - Київ збирається віддати компанії Шкіля новий мільярд на ремонт шляхопроводу
17:25 - В Києві суттєво скоротили кількість маршруток – атака московія пошкодила 70 одиниць транспорту
17:20 - ЗАЕС буде потрібен особливий статус за результатами миру – МАГАТЕ
17:15 - Повідомлення про намір отримати дозвіл на викиди ТОВ «ПЕТРОЛ КОНТРАКТ» (АЗК Херсонська обл., Херсонський р-н, Чорнобаївська сільська територіальна громада, с. Чорнобаївка, автодорога Одеса-Мелітополь-Новоазовськ 207км+500м)
17:14 - Повідомлення про намір отримати дозвіл на викиди КОМАРГОРОДСЬКЕ ВПУ (Вінницька обл., Гайсинський р-н, село Ольгопіль, вулиця Шляхова, 125)
17:14 - Повідомлення про намір отримати дозвіл на викиди ПП «ІСТВІН» (Вінницька обл., Вінницький р-н, місто Вінниця, вул. Пирогова, будинок № 21)
17:14 - Стартує обговорення регламенту роботи СЕП та банків у період завершення 2025 року
17:13 - Повідомлення про намір отримати дозвіл на викиди ТОВ «ВЕРОС» (Київська обл., Бориспільський р-н, с. Проців, вул. Барвінкова, 1)
17:11 - Ключові рішення НКЦПФР від 25.11.2025
17:11 - Повідомлення про намір отримати дозвіл на викиди АТ «УКРГАЗВИДОБУВАННЯ» ФІЛІЯ ГПУ «ПОЛТАВАГАЗВИДОБУВАННЯ» (Полтавська область, Миргородський район, Лохвицька міська ТГ, поблизу с. Долинка)
17:10 - Повідомлення про намір отримати дозвіл на викиди АТ «УКРГАЗВИДОБУВАННЯ» ФІЛІЯ ГПУ «ПОЛТАВАГАЗВИДОБУВАННЯ» (Полтавська область, Миргородський район, в межах адміністративного підпорядкування Краснолуцької сільської територіальної)


Більше новин

ВалютаКурс
Алжирський динар0.32484
Австралійський долар27.3702
Така0.34651
Канадський долар30.0347
Юань Женьміньбі5.9841
Чеська крона2.0289
Данська крона6.5536
Гонконгівський долар5.4527
Форинт0.128295
Індійська рупія0.47522
Рупія0.0025456
Новий ізраїльський шекель12.9522
Єна0.27123
Теньге0.081757
Вона0.028942
Ліванський фунт0.000473
Малайзійський ринггіт10.2555
Мексиканське песо2.2977
Молдовський лей2.4656
Новозеландський долар23.7427
Норвезька крона4.1326
Саудівський ріял11.305
Сінгапурський долар32.5714
Донг0.0016079
Ренд2.4611
Шведська крона4.4283
Швейцарський франк52.3993
Бат1.31258
Дирхам ОАЕ11.5447
Туніський динар14.3559
Єгипетський фунт0.8868
Фунт стерлінгів55.6901
Долар США42.4015
Сербський динар0.41705
Азербайджанський манат24.9391
Румунський лей9.6197
Турецька ліра0.9992
СПЗ (спеціальні права запозичення)57.5405
Болгарський лев25.023
Євро48.9483
Ларі15.6764
Злотий11.5895
Золото174999.89
Срібло2171.94
Платина65865.22
Паладій58976.25

Курси валют, встановлені НБУ на 26.11.2025