Попит на автобуси впав за рік на чверть: найпопулярніші моделі
16:00 | Економічна правда. Колонки
Впродовж жовтня українські перевізники придбали 561 автобус, включаючи нові та вживані.
Це на 2,7% більше у порівнянні з вереснем, але на 25,2% менше відносно жовтня 2024 року.
Про це повідомляє Інститут досліджень авторинку.
Згідно з аналітикою, більшість автобусів було куплено на внутрішньому ринку: 382 шт., що склало 68,1% від загальної кількості.
З-за кордону привезли 14,3% вживаних автобусів, або 80 шт.
Також минулого місяця вперше зареєстрували 99 нових автобусів: 88 з цього числа були виготовлені або переобладнані в Україні (15,7%), решта 11 шт.
(2%) прибули із-за кордону.
За даними експертів, на внутрішньому ринку абсолютним лідером залишається Mercedes-Benz Sprinter.
Слідом за ним розташувалися перевірені часом моделі брендів Богдан (Ataman) та БАЗ(Еталон).
Також у топі тримаються здебільшого переобладнані з вантажних бусів Volkswagen Crafterта LT, а в нижній частині рейтингу досі можна зустріти техніку попередніх епох — ГАЗ та ПАЗ, які, хоч і зникають з доріг, але все ще купуються та продаються.
Серед імпортованої вживаної техніки першість знову за Mercedes-Benz Sprinter та його конкурентом Volkswagen Crafter.
Як зазначають аналітики, цікавіше виглядає сегмент великих муніципальних та туристичних автобусів.
Хоча їх завозять одиницями, поява у списку таких моделей, як Mercedes-Benz Citaro, Solaris Urbino та Volvo, свідчить про те, що окремі міста або великі приватні перевізники все ж знаходять ресурси для оновлення рухомого складу якісною європейською технікою.
Згідно з даними аналітики, у сегменті нових автобусів імпорт практично відсутній — тут безроздільно панують українські виробники.
Лідерами продажів стали Богдан (Ataman) та ЗАЗ, а третю сходинку зайняв БАЗ (Еталон).
Нагадаємо:
У січні – жовтні 2025 року в Україні зареєстровано 2 113 автобусів та мікроавтобусів, що на 28% більше, ніж за 10 місяців минулого року.

