Аналітична записка про стан роботи зі зверненнями громадян у ІІ кварталі 2025 року

12:14 | Міністерство економіки України

Протягом ІІ кварталу 2025 року до Міністерства надійшло 3465 звернень, з них:
поштою (електронною поштою) – 391; за допомогою засобів телефонного зв’язку – 6; від Верховної Ради України – 5; від Офісу Президента України – 36; від Кабінету Міністрів України – 210; через інші органи влади – 145; від інших органів, установ, організацій – 2672, у тому числі від державної установи “Урядовий контактний центр” – 2672. Серед звернень, що надійшли до Міністерства, було:
індивідуальних – 3450; колективних – 6; анонімних – 9. За видами звернень у ІІ кварталі 2025 року до Міністерства надійшло:
пропозицій  (зауважень) – 84; заяв (клопотань) – 3327; скарг – 54. За ознакою надходження протягом ІІ кварталу 2025 року було:
первинних – 517; повторних – 833; дублетних – 46; неодноразових– 37; масових – 2032. Найчастіше причиною повторних звернень у заявників є виникнення додаткових питань щодо отриманих відповідей. З метою запобігання надходження повторних звернень від громадян фахівцями Мінекономіки у межах компетенції надаються ґрунтовні відповіді, а також висновки щодо актуальності пропозицій заявників.
Масові звернення стосувалися питань:
нарахування кешбеку за придбані товари, які беруть участь в експериментальному проєкті стосовно надання державної грошової допомоги покупцям товарів та послуг українського виробництва в рамках Всеукраїнської економічної платформи “Зроблено в Україні”, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 20.08.2024 № 952; надання одноразової державної грошової допомоги “Зимова підтримка” в рамках Всеукраїнської економічної платформи “Зроблено в Україні”. Причиною неодноразових звернень є надання уточнень заявниками до попереднього звернення, а також надсилання листів з одного і того ж питання без очікування відповіді на попереднє звернення.
У звітному періоді у Міністерстві розглянуто 1926 звернень (56 % від загальної кількості звернень, що надійшли до Міністерства у ІІ кварталі 2025 року), на розгляді залишилося 1539 звернень (44 %). За результатами розгляду, зокрема:
надіслано за належністю відповідно до статті 7 Закону України “Про звернення громадян” – 971; дано роз’яснення – 761; вирішено позитивно – 166; не підлягало розгляду відповідно до статей 8 і 17 Закону України “Про звернення громадян” – 18; повернуто авторові на підставі статей 5 і 7 Закону України “Про звернення громадян” – 10. Звернення, які не підлягали розгляду відповідно до статей 8 і 17 Закону України “Про звернення громадян”, Міністерством не розглядалися у зв’язку з тим, що попередні звернення було вирішено по суті та надано ґрунтовні відповіді або такі звернення мали інформативний характер, а також не розглядалися за проханням заявників.
Основною причиною надходження звернень, що в подальшому пересилаються Міністерством за належністю, є необізнаність громадян у сфері функціональних повноважень та завдань центральних органів виконавчої влади.
З метою ознайомлення громадян з діяльністю Міністерства та поліпшення якості роботи зі зверненнями громадян на офіційному вебсайті Міністерства в мережі Інтернет здійснюється регулярне розміщення інформації щодо напрямів діяльності Міністерства, пріоритетних реформ, показників економічно-соціального розвитку, нововведень у відповідних сферах економічної діяльності, контактних даних осіб відповідальних за певні напрями, роз’яснень та порад з питань, які відносяться до компетенції Міністерства, розпорядку та номерів телефонів, за якими працює телефонна “гаряча лінія” Міністерства, розміщено посилання на інформаційні ресурси та сервіси. На офіційному вебсайті Міністерства також запроваджено онлайн пошук вхідної кореспонденції, англомовна версія вебсайту та версія для людей з вадами зору.
Звернення громадян, які не потребують додаткового вивчення та перевірок, розглядаються і вирішуються у термін не більше п’ятнадцяти днів від дня їх отримання. Спеціально визначеним підрозділом по роботі зі зверненнями громадян постійно ведеться моніторинг термінів виконання звернень, також з працівниками Міністерства проводиться роз’яснювальна робота щодо термінів виконання та дотримання вимог законодавства щодо звернень громадян.
Звернення громадян протягом зазначеного періоду розглянуто у такі терміни:
до 15 днів – 1295 звернення (67,1 % від загальної кількості звернень, що розглянуто у Міністерстві протягом ІІ кварталу 2025 року);
до 30 днів – 313 звернень (16,2 %);
до 45 днів – 3 звернення (0,2 %);
з порушенням терміну – 318 звернень (16,5 %).
За звітний період до Міністерства надійшли звернення від таких категорій громадян:
пенсіонерів – 892; робітників – 113; інших – 82; працівників бюджетної сфери – 57; безробітних – 45; військовослужбовців– 36; державних службовців – 33; підприємців – 31; служителів релігійних організацій – 7; пенсіонерів з числа військовослужбовців – 6; учнів, студентів – 2; селян – 2; осіб, що позбавлені волі; осіб, воля яких обмежена – 1; журналістів – 1; соціальний стан не вказано – 2157. За соціальним станом протягом ІІ кварталу 2025 року до Міністерства надійшли звернення від:
особи з інвалідністю II групи – 111; особи з інвалідністю III групи – 106; внутрішньо переміщені особи – 79; інші категорії – 75; учасники бойових дій – 32; ветерани праці – 29; особи з інвалідністю I групи – 22; діти війни – 18; особи, що потерпіли від Чорнобильської катастрофи – 14; багатодітні сім’ї – 13; одинокі матері – 9; особи з інвалідністю внаслідок війни – 5; учасники ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС – 3; ветерани військової служби – 2; учасники війни – 2; діти з інвалідністю – 1; матері-героїні – 1; категорію не зазначено – 2943. Протягом ІІ кварталу 2025 року до Міністерства надійшли звернення з питань:
фінансової, податкової, митної політики – 2752 (79,43 % від загальної кількості звернень, що надійшли до Міністерства у ІІ кварталі 2025 році); праці і заробітної плати – 266 (7,68 %); економічної, цінової, інвестиційної, зовнішньоекономічної, регіональної політики та будівництва, підприємництва – 150 (4,33 %); обороноздатності, суверенітету, міждержавних і міжнаціональних відносин – 66 (1,90 %); житлової політики – 41 (1,18 %); забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізації прав і свобод громадян, запобігання дискримінації – 40 (1,15 %); освіти, наукової, науково-технічної, інноваційної діяльності та інтелектуальної власності – 37 (1,07 %); діяльності центральних органів виконавчої влади – 22 (0,63 %); комунального господарства – 21 (0,61 %); соціальної політики, соціального захисту населення – 19 (0,55 %); промислової політики – 18 (0,52 %); діяльності підприємств та установ – 14 (0,40 %); охорони праці та промислової безпеки – 7 (0,20 %) ; аграрної політики і земельних відносин – 5 (0,14 %); діяльності місцевих органів виконавчої влади – 4 (0,12 %); охорони здоров’я – 2 (0,06 %); інше – 1 (0,03 %). Довідково: за ІІ квартал 2024 року надійшло 880 звернень.
Порівняно з ІІ кварталом 2024 року у звітному періоді зросла кількість звернень, у яких порушувалися питання:
фінансової, податкової, митної політики – на 2738 звернень (у 195 разів);
соціальної політики, соціального захисту населення– на 8 звернень (на 73 %);
житлової політики – на 17 звернень (на 71 %);
діяльності центральних органів виконавчої влади – на 4 звернення (на 22 %);
забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізації прав і свобод громадян, запобігання дискримінації – на 6 звернень (на 18 %).
Порівняно з ІІ кварталом 2024 роком у звітному періоді зменшилась кількість звернень, у яких порушувалися питання:
обороноздатності, суверенітету, міждержавних і міжнаціональних відносин – на 78 звернень (на 54 %);
комунального господарства – на 15 звернень (на 42 %);
діяльності підприємств та установ – на 5 звернень (на 26 %);
праці і заробітної плати – на 83 звернення (на 24 %);
освіти, наукової, науково-технічної, інноваційної діяльності та інтелектуальної власності – на 6 звернень (на 14 %);
За ІІ квартал 2025 року звернення надійшли з наступних регіонів України:
м. Києва – 529 (15,25 % від загальної кількості, що надійшли до Міністерства у ІІ кварталі 2025 році); Дніпропетровської обл. – 384 (11,08 %); Харківської обл. – 221 (6,38 %); Київської обл. – 210 (6,06 %); Полтавської обл. – 207 (5,97 %); Львівської обл. – 204 (5,89 %); Одеської обл. – 152 (4,39 %); Вінницької обл. – 135 (3,9 %); Запорізької обл. – 129 (3,72 %); Сумської обл. – 120 (3,46 %); Черкаської обл. – 118 (3,41 %); Миколаївської обл. – 105 (3,03 %); Івано-Франківської обл.– 103 (2,97 %); Житомирської та Хмельницької обл. –по 96 (по 2,77 %); Рівненської обл. – 93 (2,68 %); Чернігівської обл. – 92 (2,66 %); Кіровоградської обл. – 90 (2,6 %); Донецької обл. – 71 (2,05 %); Волинської обл. – 70 (2,02%); Закарпатської обл. – 61 (1,7 6%); Тернопільської обл. – 53 (1,53 %); Чернівецької обл. – 50 (1,44 %); Херсонської обл. – 47 (1,36 %); Автономна Республіка Крим– 3 (0,09 %); Луганської обл. – 11 (0,3 2%); м. Севастополя – 1 (0,03 %). З-за кордону до Міністерства протягом зазначеного періоду надійшло 1 звернення (0,03 % від загальної кількості, що надійшли до Міністерства у ІІ кварталі 2025 року).
Без зазначення адреси надійшло 13 звернень (0,38 %).
Міністерством постійно здійснюються заходи, спрямовані на оперативне вирішення проблемних питань громадян, а саме:
згідно з Графіком особистого прийому громадян керівництвом Міністерства економіки України забезпечено проведення особистих прийомів громадян заступниками Міністра економіки України , заступником Міністра економіки України  - Торговим представником України, заступником Міністра економіки України з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації та державним секретарем Міністерства;
щосереди здійснювався прийом громадян працівниками відділу звернень громадян та доступу до публічної інформації департаменту документообігу та контролю у громадській приймальні Міністерства;
Міністерством постійно здійснюються заходи, спрямовані на оперативне вирішення проблемних питань громадян, а саме відповідно до Указу Президента України від 07.02.2008 № 109 працівниками підрозділу по роботі зі зверненнями громадян проводиться телефонна “гаряча лінія”. Протягом ІІ кварталу 2025 року на телефон довіри та телефонну “гарячу лінію” звернулося 2228 громадян та юридичних осіб, а також прийнято та зареєстровано 6 звернень громадян.
Більшість дзвінків, що надходили на телефонну “гарячу лінію” та телефон довіри від громадян, стосувалася питань: отримання ліцензії на експорт та імпорт; зовнішньоекономічних контрактів; оплати праці; отримання грантів на переробне підприємство, на створення або розвиток власного бізнесу; бронювання військовозобов’язаних в умовах правового режиму воєнного стану; соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам; подання повідомлення про прийняття на роботу найманого працівника; отримання роз’яснень щодо технічних регламентів; повірки лічильників; нарахування кешбеку за придбані товари, надання одноразової державної грошової допомоги “Зимова підтримка”.

Додати коментар

Користувач:
email:





Investment gamble,
Stocks, bonds, and funds to explore,
Diversify well.

- Fin.Org.UA

Новини

21:00 - Новини 12 листопада: арешти підозрюваних у корупції в "Енергоатомі", відсторонення міністрів
20:50 - Депозитарій Національного банку підвищує відповідність міжнародним стандартам щодо інфраструктури фінансового ринку
20:40 - Нацбанк показав курс долара і євро на четвер 13 листопада
20:30 - В Україні дослідили, скільки дорослих і підлітків користуються ШІ
20:20 - З фігурантом плівок НАБУ відмовилися виступати на конференції у Варшаві
20:01 - Гумористичний проєкт Stadium Family призупинив роботу через скандал з власником Міндічем
19:52 - Суд заарештував фігуранта плівок Міндіча "Рьошика"
19:50 - Підласа: Україна незабаром отримає черговий транш від ЄС у 6 мільярдів євро
19:20 - В "Укренерго" розповіли, хто відповідає за справедливість графіків відключень
19:12 - Масштабна корупція в енергетиці: фігурантку справи Устименко взяли під варту
18:50 - Аналітики озвучили, які авто за типом пального найпопулярніші серед українців
18:40 - Останній великий американський банк остаточно пішов з російського ринку
18:35 - Міністерка енергетики Гринчук "нічого не чула" про свої ночівлі у Галущенка
18:15 - Частина міста Суми залишилась без електрики
17:52 - В Україну вперше повернули з-за кордону гроші, вкрадені через корупційну схему
17:50 - Рада збирається звільняти Галущенка і Гринчук 18 листопада – нардеп
17:40 - 13 листопада графіки відключень світла діятимуть всю добу
17:37 - Повідомлення про оприлюднення проєкту постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження переліків товарів, експорт та імпорт яких підлягає ліцензуванню, та квот на 2026 рік"
17:35 - Свириденко винесла на розгляди Ради звільнення Галущенко та Гринчук з посад міністрів
17:33 - Проєкт постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження переліків товарів, експорт та імпорт яких підлягає ліцензуванню, та квот на 2026 рік"
17:30 - Як (не) стати резидентом
17:26 - Повідомлення про оприлюднення проєкту наказу Міністерства економіки, довкілля та сільського господарства України “Про внесення змін до наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України від 31 липня 2023 року № 1450”
17:21 - Проєкт наказу Міністерства економіки, довкілля та сільського господарства України “Про внесення змін до наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України від 31 липня 2023 року № 1450”
17:20 - Україна зменшила виробництво цукру: яка причина
17:11 - Фігурантка плівок НАБУ та людина Галущенка може очолити стратегічне держпідприємство
17:10 - Наказ від 06.11.25 № 218 «Про надання грантів для виробництв переробної промисловості»
17:10 - Україні допоможуть з підводним розмінуванням
17:03 - Міністерка енергетики Світлана Гринчук написала заяву про звільнення
16:45 - Прикордонники заявили, що Міндіч виїхав законно
16:32 - Вищі показники органічного зростання продажів у третьому кварталі – позитивна динаміка обсягів в обох бізнес-підрозділах


Більше новин

ВалютаКурс
Алжирський динар0.32258
Австралійський долар27.5011
Така0.34408
Канадський долар30.0066
Юань Женьміньбі5.9069
Чеська крона2.0079
Данська крона6.5157
Гонконгівський долар5.4091
Форинт0.126319
Індійська рупія0.47425
Рупія0.002515
Новий ізраїльський шекель13.1471
Єна0.27153
Теньге0.080118
Вона0.028671
Ліванський фунт0.000469
Малайзійський ринггіт10.1688
Мексиканське песо2.299
Молдовський лей2.4748
Новозеландський долар23.8102
Норвезька крона4.1821
Саудівський ріял11.2086
Сінгапурський долар32.2598
Донг0.0015954
Ренд2.4641
Шведська крона4.4504
Швейцарський франк52.6063
Бат1.2953
Дирхам ОАЕ11.4451
Туніський динар14.2694
Єгипетський фунт0.8902
Фунт стерлінгів55.1324
Долар США42.0377
Сербський динар0.41505
Азербайджанський манат24.7251
Румунський лей9.5699
Турецька ліра0.9951
СПЗ (спеціальні права запозичення)57.0944
Болгарський лев24.8759
Євро48.6544
Ларі15.5419
Злотий11.5036
Золото173649.75
Срібло2174.37
Платина66633.54
Паладій60496.87

Курси валют, встановлені НБУ на 13.11.2025