Аналітична записка про стан роботи зі зверненнями громадян у ІІІ кварталі 2025 року
12:18 | Міністерство економіки УкраїниПротягом ІІІ кварталу 2025 року до Міністерства надійшло 2298 звернень, з них:
поштою (електронною поштою) – 620;
за допомогою засобів телефонного зв’язку – 2;
від Верховної Ради України – 18;
від Офісу Президента України – 34;
від Кабінету Міністрів України – 261;
через інші органи влади – 146;
від інших органів, установ, організацій – 1217, у тому числі від державної установи “Урядовий контактний центр” – 1216.
Серед звернень, що надійшли до Міністерства, було:
індивідуальних – 2257;
колективних – 29;
анонімних – 12.
За видами звернень у ІІІ кварталі 2025 року до Міністерства надійшло:
пропозицій (зауважень) – 92;
заяв (клопотань) – 2092;
скарг – 114.
За ознакою надходження протягом ІІІ кварталу 2025 року було:
первинних – 778;
повторних – 553;
дублетних – 49;
неодноразових – 43;
масових – 875.
Найчастіше причиною повторних звернень у заявників є виникнення додаткових питань щодо отриманих відповідей. З метою запобігання надходження повторних звернень від громадян фахівцями Мінекономіки у межах компетенції надаються ґрунтовні відповіді, а також висновки щодо актуальності пропозицій заявників.
Масові звернення стосувалися питань:
нарахування кешбеку за придбані товари, які беруть участь в експериментальному проєкті стосовно надання державної грошової допомоги покупцям товарів та послуг українського виробництва в рамках Всеукраїнської економічної платформи “Зроблено в Україні”, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 20.08.2024 № 952;
надання одноразової державної грошової допомоги “Зимова підтримка” в рамках Всеукраїнської економічної платформи “Зроблено в Україні”.
Причиною неодноразових звернень є надання уточнень заявниками до попереднього звернення, а також надсилання листів з одного і того ж питання без очікування відповіді на попереднє звернення.
У звітному періоді у Міністерстві розглянуто 1383 звернення (60 % від загальної кількості звернень, що надійшли до Міністерства у ІІІ кварталі 2025 року), на розгляді залишилося 915 звернень (40 %). За результатами розгляду, зокрема:
надіслано за належністю відповідно до статті 7 Закону України “Про звернення громадян” – 608;
дано роз’яснення – 582;
вирішено позитивно – 159;
повернуто авторові на підставі статей 5 і 7 Закону України “Про звернення громадян” – 18;
не підлягало розгляду відповідно до статей 8 і 17 Закону України “Про звернення громадян” – 13;
відмовлено у задоволенні – 3.
Звернення, які не підлягали розгляду відповідно до статей 8 і 17 Закону України “Про звернення громадян”, Міністерством не розглядалися у зв’язку з тим, що попередні звернення було вирішено по суті та надано ґрунтовні відповіді або такі звернення мали інформативний характер, а також не розглядалися за проханням заявників.
Основною причиною надходження звернень, що в подальшому пересилаються Міністерством за належністю, є необізнаність громадян у сфері функціональних повноважень та завдань центральних органів виконавчої влади.
З метою ознайомлення громадян з діяльністю Міністерства та поліпшення якості роботи зі зверненнями громадян на офіційному вебсайті Міністерства в мережі Інтернет здійснюється регулярне розміщення інформації щодо напрямів діяльності Міністерства, пріоритетних реформ, показників економічно-соціального розвитку, нововведень у відповідних сферах економічної діяльності, контактних даних осіб відповідальних за певні напрями, роз’яснень та порад з питань, які відносяться до компетенції Міністерства, розпорядку та номерів телефонів, за якими працює телефонна “гаряча лінія” Міністерства, розміщено посилання на інформаційні ресурси та сервіси. На офіційному вебсайті Міністерства також запроваджено онлайн пошук вхідної кореспонденції, англомовна версія вебсайту та версія для людей з вадами зору.
Звернення громадян, які не потребують додаткового вивчення та перевірок, розглядаються і вирішуються у термін не більше п’ятнадцяти днів від дня їх отримання. Спеціально визначеним підрозділом по роботі зі зверненнями громадян постійно ведеться моніторинг термінів виконання звернень, також з працівниками Міністерства проводиться роз’яснювальна робота щодо термінів виконання та дотримання вимог законодавства щодо звернень громадян.
Звернення громадян протягом зазначеного періоду розглянуто у такі терміни:
до 15 днів – 973 звернення (70,3 % від загальної кількості звернень, що розглянуто у Міністерстві протягом ІІІ кварталу 2025 року);
до 30 днів – 209 звернень (15,1 %);
до 45 днів – 1 звернення (0,1 %);
з порушенням терміну – 200 звернень (14,5 %).
За звітний період до Міністерства надійшли звернення від таких категорій громадян:
пенсіонерів – 301;
робітників – 126;
інших – 65;
працівників бюджетної сфери – 66;
військовослужбовців– 34;
підприємців – 29;
державних службовців – 23;
безробітних – 23;
журналістів – 7;
пенсіонерів з числа військовослужбовців – 7;
осіб, що позбавлені волі; осіб, воля яких обмежена – 5;
селян – 4;
учнів, студентів – 3;
категорію не зазначено – 1605.
За соціальним станом протягом ІІІ кварталу 2025 року до Міністерства надійшли звернення від:
особи з інвалідністю II групи – 75;
внутрішньо переміщені особи – 68;
інші категорії – 56;
особи з інвалідністю III групи – 45;
учасники бойових дій – 29;
ветерани праці – 24;
багатодітні сім’ї – 17;
особи з інвалідністю I групи – 10;
одинокі матері – 9;
особи, що потерпіли від Чорнобильської катастрофи – 9;
особи з інвалідністю внаслідок війни – 6;
учасники війни – 4;
ветерани військової служби – 3;
учасники ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС – 3;
діти війни – 1;
матері-героїні – 1;
соціальний стан не вказано – 1938.
Протягом ІІІ кварталу 2025 року до Міністерства надійшли звернення з питань:
фінансової, податкової, митної політики – 1253 (54,52 % від загальної кількості звернень, що надійшли до Міністерства у ІІІ кварталі 2025 році);
праці і заробітної плати – 284 (12,36 %);
економічної, цінової, інвестиційної, зовнішньоекономічної, регіональної політики та будівництва, підприємництва – 178 (7,75 %);
екології та природних ресурсів – 137 (5,96 %);
аграрної політики і земельних відносини – 96 (4,18 %);
житлової політики – 68 (2,96 %);
забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізації прав і свобод громадян, запобігання дискримінації – 54 (2,35 %);
обороноздатності, суверенітету, міждержавних і міжнаціональних відносин – 54 (2,35 %);
діяльності центральних органів виконавчої влади – 45 (1,96 %);
діяльності підприємств та установ – 27 (1,17 %);
освіти, наукової, науково-технічної, інноваційної діяльності та інтелектуальної власності – 23 (1 %);
соціальної політики, соціального захисту населення – 22 (0,96 %);
промислової політики – 21 (0,91 %);
комунального господарства – 13 (0,57 %);
охорони праці та промислової безпеки – 6 (0,26 %) ;
транспорту і зв’язку – 5 (0,22 %);
інше – 4 (0,17 %);
діяльності місцевих органів виконавчої влади – 3 (0,13 %);
інформаційної політики, діяльності медіа – 2 (0,09 %);
діяльності органів місцевого самоврядування – 2 (0,09 %);
державного будівництва, адміністративно-територіального устрою – 1 (0,04 %).
Довідково: за ІІІ квартал 2024 року надійшло 969 звернень.
Порівняно з ІІІ кварталом 2024 року у звітному періоді зросла кількість звернень, у яких порушувалися питання:
екології та природніх ресурсів – на 135 звернень (у 67 разів);
аграрної політики і земельних відносин – на 93 звернення (у 31 рази);
фінансової, податкової, митної політики – на 1130 звернень (у 9 разів);
забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізації прав і свобод громадян, запобігання дискримінації – на 31 звернення (у 1,3 раза);
житлової політики – на 33 звернення (на 94 %);
промислової політики – на 7 звернень (на 50 %);
діяльності центральних органів виконавчої влади – на 13 звернень (на 41 %);
економічної, цінової, інвестиційної, зовнішньоекономічної, регіональної політики та будівництва, підприємництва –на 22 звернення (на 14 %);
діяльності підприємств та установ – на 3 звернення (на 12 %).
Зростання кількості звернень з питань фінансової, податкової, митної політики відбулось через надходження масових звернень стосовно нарахування кешбеку за придбані товари, які беруть участь в експериментальному проєкті стосовно надання державної грошової допомоги покупцям товарів та послуг українського виробництва в рамках Всеукраїнської економічної платформи “Зроблено в Україні”, затвердженому постановою Кабінету Мінітрів України від 20.08.2024 № 952; надання одноразової державної грошової допомоги “Зимова підтримка” в рамках Всеукраїнської економічної платформи “Зроблено в Україні”.
Зростання кількості звернень з питань екології та природніх ресурсів, аграрної політики і земельних відносин відбулось через ліквідацію Міністерства аграрної політики та продовольства України, Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України та передачу їх функції до Міністерства економіки, довкілля та сільського господарства України.
Порівняно з ІІІ кварталом 2025 роком у звітному періоді зменшилась кількість звернень, у яких порушувалися питання:
діяльності місцевих органів виконавчої влади – на 6 звернень (на 67 %);
обороноздатності, суверенітету, міждержавних і міжнаціональних відносин – на 90 звернень (на 62 %);
охорони праці та промислової безпеки – на 9 звернень (на 60 %);
соціальної політики, соціального захисту населення – на 19 звернень (на 46%);
комунального господарства – на 9 звернень (на 41 %).
За ІІІ квартал 2025 року звернення надійшли з наступних регіонів України:
м. Києва – 420 (18,26 % від загальної кількості, що надійшли до Міністерства у ІІІ кварталі 2025 році);
Дніпропетровської обл. – 255 (11,1 %);
Київської обл. – 201 (8,75 %);
Харківської обл. – 178 (7,75 %);
Полтавської обл. – 146 (6,35 %);
Львівської обл. – 141 (6,14 %);
Одеської обл. – 126 (5,48 %);
Черкаської обл. – 89 (3,87 %);
Вінницької обл. – 73 (3,18 %);
Запорізької та Рівненської обл. – по 62 (по 2,7 %);
Миколаївської обл. – 55 (2,39 %);
Сумської обл. – 54 (2,35 %);
Кіровоградської обл. – 50 (2,18 %);
Чернігівської обл. – 49 (2,13 %);
Хмельницької обл. – 46 (2 %);
Донецької обл. – 45 (1,96 %);
Івано-Франківської обл.– 42 (1,83 %);
Житомирської обл. – 37 (1,61 %);
Тернопільської обл. – 36 ( 1,57 %);
Волинської обл. – 28 (1,22 %);
Херсонської обл. – 27 (1,17 %);
Чернівецької обл. – 26 (1,13 %);
Закарпатської обл. – 25 (1,09 %);
Луганської обл. – 9 (0,39 %);
Автономної Республіки Крим– 1 (0,04 %).
З-за кордону до Міністерства протягом зазначеного періоду надійшло 2 звернення (0,09 % від загальної кількості, що надійшли до Міністерства у ІІІ кварталі 2025 року).
Без зазначення адреси надійшло 13 звернень (0,57 %).
Міністерством постійно здійснюються заходи, спрямовані на оперативне вирішення проблемних питань громадян, а саме:
згідно з Графіком особистого прийому громадян керівництвом Міністерства економіки України забезпечено проведення особистих прийомів громадян заступниками Міністра економіки України , заступником Міністра економіки України - Торговим представником України, заступником Міністра економіки України з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації та державним секретарем Міністерства;
щосереди здійснювався прийом громадян працівниками відділу звернень громадян та доступу до публічної інформації департаменту документообігу та контролю у громадській приймальні Міністерства;
Міністерством постійно здійснюються заходи, спрямовані на оперативне вирішення проблемних питань громадян, а саме відповідно до Указу Президента України від 07.02.2008 № 109 працівниками підрозділу по роботі зі зверненнями громадян проводиться телефонна “гаряча лінія”. Протягом ІІІ кварталу 2025 року на телефон довіри та телефонну “гарячу лінію” звернулося 2394 громадян та юридичних осіб, а також прийнято та зареєстровано 2 звернення громадян.
Більшість дзвінків, що надходили на телефонну “гарячу лінію” та телефон довіри від громадян, стосувалася питань: отримання ліцензії на експорт та імпорт; зовнішньоекономічних контрактів; оплати праці; отримання грантів на переробне підприємство, на створення або розвиток власного бізнесу, на сад, на теплицю; отримання компенсації 25% вартості придбаної української сільськогосподарської техніки та обладнання в рамках програми, що спрямована на підтримку аграріїв та вітчизняних виробників; подання повідомлення про прийняття на роботу найманого працівника; отримання роз’яснень щодо технічних регламентів; нарахування кешбеку за придбані товари, надання одноразової державної грошової допомоги “Зимова підтримка”, щодо онлайн платформи “ЕкоСистема”, інформаційно-комунікаційної системи “ДАР”, отримання дозволів на викиди; отримання підприємствам статусу критично важливого підприємства.

