З 98 пасажирських маршрутів "Укрзалізниці" 56 – збиткові

16:56 | Економічна правда

До збиткових та найбільш збиткових категорій "Укрзалізниця" відносить більшість маршрутів.
56 із 98 регулярних маршрутів "Укрзалізниці" по Україні є збитковими, згідно з внутрішньою аналітикою пасажирських перевезень компанії. Про це пише Railinsider.com.ua. У компанії маршрути поділили на чотири групи за рівнем рентабельності, говориться у повідомленні. До прибуткових належать переважно високошвидкісні та найбільш затребувані напрямки між великими містами, зокрема Київ — Дніпро, а також частина рейсів Київ — Львів, Київ — Харків і Київ — Одеса. "Маржинально збиткові сполучення наближаються до нульової рентабельності, проте залишаються з незначними втратами.
Серед них — Київ — Вінниця, Київ — Хмельницький, Київ — Запоріжжя", – говориться у повідомленні. До збиткових та найбільш збиткових категорій віднесено більшість маршрутів, передусім західні напрямки — Київ — Ужгород, Київ — Чернівці, а також частину міжрегіональних рейсів, як-от Харків — Львів. "Збитковість пасажирських перевезень залізницею зумовлена комплексом причин, серед яких соціальні зобов"язання.
Значна частина маршрутів забезпечує транспортне сполучення малонаселених районів, де пасажиропотік не покриває операційних витрат", – говориться у повідомленні. Крім того, це використання дизельної тяги.
На неелектрифікованих ділянках експлуатація тепловозів є значно дорожчою порівняно з електричною.
Серед інших причини – низький пасажиропотік на окремих ділянках та необхідність оновлення рухомого складу. Так, збитковими є навіть популярні "гірські напрямки".
Як пояснили в Укрзалізниці, перевезення у Карпатах здійснюються дизельною тягою на складних ділянках, де відсутній значний вантажний потік (окрім роботи Івано-Франківського цементного заводу). "Фактично компанія утримує всю гірську інфраструктуру винятково заради пасажирських перевезень.
Без цього соціального зобов"язання багато сезонних маршрутів (зокрема до Яремче та Ясіня) мали б бути закриті, а інфраструктура — демонтована", – говориться у повідомленні. "Ще складніша ситуація з приміськими перевезеннями — вони покривають менше ніж 10% витрат.
Через дефіцит ресурсів Укрзалізниця у найгіршому сценарії може бути змушена скасувати 501 приміський рейс", – пише сайт. Нагадаємо: Обсяг перевезень вантажів "Укрзалізницею" у 2025 році скоротиться порівняно із минулим роком на 7% – зі 173 млн тонн до 160 млн тонн, а в наступні роки вдасться збільшити його лише відповідно до 161 млн тонн та 162 млн тонн. Раніше член наглядової ради "Укрзалізниці" Сергій Лещенко попередив про критичну нестачу коштів на покриття збитків УЗ від пасажирських перевезень і закликав державу до негайних дій.
Він заявив про намір поступової індексації вантажних тарифів у два етапи - спочатку +27%, потім +11%.
З урахуванням зростання цін виробників це може дати близько 22 млрд грн. АТ "Укрзалізниця" цього року для стабілізації фінансового стану уряд вже виділив 13 млрд грн з резервного фонду, на наступний рік у бюджеті передбачено близько 16 млрд грн. У першому півріччі 2025 року Укрзалізниця перевезла 79,6 млн тонн вантажів — це на 11,8% менше, ніж за аналогічний період торік.
Найбільше впали обсяги перевезення вугілля і зерна. Гендиректор компанії Олександр Перцовський зазначив, що з такою динамікою за рік буде перевезено лише половину від обсягів довоєнного 2021 року. АТ "Укрзалізниця" планує у 2025-му скоротити щонайменше 25% адміністративно-управлінського персоналу, або понад 500 посад.

Додати коментар

Користувач:
email:





Bull or bear market?
It's hard to predict for sure
But risk brings reward

- Fin.Org.UA

Новини

18:30 - Зелене відновлення України - нові можливості для ветеранів війни та розвитку економіки
18:11 - 12 листопада графіки відключень світла діятимуть цілодобово
18:05 - Фігуранти "Мідаса" передали Чернишову $1,2 мільйонів та 100 тисяч євро – НАБУ
17:55 - Міндіч допомагав Галущенку "заступництвом" перед Зеленським – САП
17:47 - У Нацбанку повідомили про фінансування нової генерації
17:47 - Міндіч впливав на Галущенка та Умєрова – САП
17:35 - NBU October 2025 Inflation Update
17:30 - Поради щодо проходження осінньо-зимового періоду
17:25 - Українцям почали виплачувати "нацкешбек" за серпень: сума виплат – рекордна
17:20 - Пільги зі сплати мита у жовтні склали 43,4% від суми надходжень до бюджету
17:00 - Виплата Національного кешбеку за серпень стартувала
17:00 - За 10 місяців товарообіг України склав 101 мільярд доларів
16:58 - Нацбанк показав курс долара і євро на середу 12 листопада
16:56 - З 98 пасажирських маршрутів "Укрзалізниці" 56 – збиткові
16:51 - У жовтні загальна кількість небанківських фінансових установ зменшилася на чотири компанії
16:40 - Нацбанк відкликав ліцензію у фінансової установи
16:25 - Закупка неякісного програмного забезпечення: ексзаступнику міністра соцполітики вручили підозру
16:24 - Найактуальніші теми конференції «Жити на відсотки 2025
16:10 - Нацбанк позбавив Порошенка права голосу в "Міжнародному інвестиційному банку"
15:58 - Актуалізовано вимоги до структури власності надавачів фінансових послуг
15:40 - Конфлікт інтересів: НАЗК виявило у чиновників низку порушень
15:31 - Фігурант плівок НАБУ про розкрадання в "Енергоатомі" Пушкар втік з України – нардеп
15:30 - Курси валют, встановлені НБУ на 12.11.2025
15:20 - Чому виникає перепад напруги в мережі та як зберегти електроприлади
15:00 - У Лимані на Донеччині зупинили газопостачання внаслідок ворожих обстрілів
14:56 - Як застрахована особа може перевірити інформацію щодо сплати за неї єдиного внеску роботодавцями?
14:55 - Про визначення належності до стаціонарних резервуарів ємностей, які використовуються для зберігання пального
14:54 - Проведення корпоративних заходів: чи необхідна юридичній особі ліцензія на право здійснення роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами?
14:53 - До уваги новостворених ФОПів, які обрали спрощену систему оподаткування після дати призову на військову службу, або після укладання контракту!
14:52 - Чи зазначається в заяві на отримання ліцензії на право провадження відповідного виду господарської діяльності дата, з якої необхідно отримати ліцензію?


Більше новин

ВалютаКурс
Алжирський динар0.32228
Австралійський долар27.4057
Така0.34409
Канадський долар29.9479
Юань Женьміньбі5.902
Чеська крона2.0017
Данська крона6.5093
Гонконгівський долар5.4052
Форинт0.125952
Індійська рупія0.47441
Рупія0.002517
Новий ізраїльський шекель13.0478
Єна0.27246
Теньге0.080037
Вона0.02867
Ліванський фунт0.000469
Малайзійський ринггіт10.1485
Мексиканське песо2.2859
Молдовський лей2.4734
Новозеландський долар23.7295
Норвезька крона4.1683
Саудівський ріял11.2028
Сінгапурський долар32.2687
Донг0.0015967
Ренд2.4467
Шведська крона4.4305
Швейцарський франк52.3929
Бат1.29549
Дирхам ОАЕ11.4389
Туніський динар14.2512
Єгипетський фунт0.8896
Фунт стерлінгів55.2147
Долар США42.0139
Сербський динар0.41471
Азербайджанський манат24.7141
Румунський лей9.5614
Турецька ліра0.9948
СПЗ (спеціальні права запозичення)57.0779
Болгарський лев24.8559
Євро48.6101
Ларі15.5434
Злотий11.4937
Золото173744.28
Срібло2142.11
Платина66912.18
Паладій60547.91

Курси валют, встановлені НБУ на 12.11.2025