Чому e-commerce розвиває сегмент поштоматів

06.11 12:30 | Економічна правда

Сфера e-commerce переживає новий етап розвитку: компанії роблять ставку на власні мережі поштоматів.
Це не просто питання логістики, а стратегічний крок, який впливає на клієнтський досвід і конкурентоспроможність бренду.
Що спонукає гравців з онлайн-торгівлі йти в непрофільний для себе бізнес? Контроль над "останньою милею".
Для онлайн-ритейлерів швидкість і надійність доставки стали одним з ключових факторів утримання клієнта.
Власні поштомати дають можливість контролювати процес від моменту, коли посилка залишає склад, до її отримання покупцем.
Це гарантує якість сервісу, стабільні терміни доставки та передбачуваність, якої бракує в пікові сезони. Менше залежності – більше гнучкості.
Коли бізнес спирається лише на зовнішніх логістичних партнерів, будь-який збій може вплинути на репутацію.
Власна інфраструктура дозволяє диверсифікувати ризики, гнучко реагувати на зміни попиту і не втрачати контроль над операційною ефективністю. Інвестиція, яка окупається.
Побудова мережі поштоматів вимагає суттєвих вкладень, але в довгостроковій перспективі це дає змогу оптимізувати витрати на доставку і створити передбачувану модель собівартості "останньої милі".
Для великих гравців це стратегічна інвестиція в стабільність та масштабування. Інновації та впізнаваність.
Поштомати стають не лише логістичним, а й маркетинговим інструментом.
Власна мережа дозволяє швидше впроваджувати нові сервіси, додавати функції, наприклад, безконтактну видачу або смарт-інтерфейси, підвищувати впізнаваність бренду в публічному просторі. Зрештою, компанія стає ближчою до споживача.
Не лише в метафоричному сенсі, а буквально, через фізичну присутність у його щоденному маршруті.
Однак поруч з можливостями, які може забезпечити власна мережа поштоматів, існують складнощі та ризики, що супроводжують реалізацію цього проєкту. По-перше, побудова мережі потребує значних фінансових та організаційних ресурсів: обладнання, підключення, сервісу, програмного забезпечення, команди. По-друге, управління великою мережею поштоматів – складний процес.
Він потребує постійного моніторингу, технічної підтримки, аналітики, маршрутизації та сервісної інфраструктури.
Значить, потрібні спеціалізовані компетенції. При цьому існує ризик технологічного відставання.
Якщо компанія не інвестує в оновлення програмного забезпечення чи обладнання, то мережа швидко старіє, а конкурентна перевага перетворюється на недолік. Читайте також Голова "Укрпошти": Ми в дефолті – це пиз***ж По-третє, є регуляторні та адміністративні бар"єри.
Розміщення поштоматів потребує отримання дозволів, підключення до електромереж, інтеграції з платіжними та безпековими системами.
Ці процеси потребують часу і витрат. Щоби мережа використовувалася ефективно і швидше окуповувалася, потрібно забезпечити кілька важливих чинників. Попит та обсяги.
Якщо користувачів мало, а відправлень небагато, то комірки часто залишатимуться порожніми й окупність буде довгою.
Украй важливо, щоб потік відправлень через поштомати був достатнім для його ефективної роботи. Густота розміщення.
Якщо є багато поштоматів, але користувачам до них далеко йти, сервіс буде менш привабливим.
Щоб люди обирали доставку до поштомату, він має бути на їхньому щоденному шляху: біля житла, магазинів, бізнес-центрів. Коефіцієнт заповнення і використання секцій.
Важливо, щоб комірки використовувалися не просто "кілька разів на день".
Якщо комірка проста, але більшість секцій порожні, то витрати переважають над доходами. Масштаб (кількість поштоматів, міст або районів).
Чим більша мережа, тим кращий розподіл фіксованих витрат, з"являється економія на масштабі.
Наприклад – на централізованому управлінні, обслуговуванні, закупівлях компонентів. У найближчі роки ринок поштоматів має всі передумови для стрімкого зростання.
У сфері e-commerce частка доставок у поштомати матиме найбільшу вагу.
Наприклад, у Польщі зараз близько 70% усіх доставок виконуються саме в поштомати.
Найімовірніше, в Україні відбуватимуться схожі процеси. Ринок консолідується навколо кількох великих гравців, здатних забезпечити масштаб, якість і стабільність сервісу, а менші компанії шукатимуть нішеві формати або партнерські моделі.
У результаті поштомати перетворяться з логістичного рішення на важливий елемент міської інфраструктури та зручності.

Додати коментар

Користувач:
email:





Інвестуй у розвиток,
Українського ринку знай,
Ти допоможеш йому.

- Fin.Org.UA

Новини

18:20 - Уряд ухвалив законопроєкт щодо судноплавства
17:58 - На Київщині відновили постачання електроенергії 50 тисячам родин
17:43 - Україна та США створять кілька фондів – Зеленський
17:15 - У листопаді прибутки промисловості Китаю впали найшвидшими темпами за рік
16:45 - московіяни атакували об’єкти видобутку і ТЕЦ "Нафтогаза"
16:25 - У Міненерго повідомили, скільки українців все ще без світла
15:40 - Уряд перенаправляє три мільярда гривень на закупівлю озброєння
15:05 - Міненерго прокоментувало заяву московія щодо "ліцензування" енергоблока ЗАЕС
13:40 - московія продовжила заборону на експорт бензину на тлі ударів України по НПЗ
13:20 - "Укрзалізниця" протестує на кордоні автоматичну зміну ширини колії
12:05 - Національний кешбек: на вихідних надійдуть виплати за жовтень і листопад
11:35 - У столиці та на Київщині без світла наразі 600 тисяч споживачів
10:55 - Уряд оновив умови надання субвенції на облаштування укриттів
10:25 - "Укренерго" повідомило про наслідки російської атаки для енергетики
07:35 - Фінансовий астрологічний прогноз на 27.12.2025
23:00 - Новини від Міністерства енергетики України
19:30 - Нові індустріальні парки «МІСТО ДІЙ» та «ФУРСИ» включено до Реєстру
19:00 - Українські банки уклали кредитну угоду на 21,5 мільярда гривень для ОПК
18:44 - Міндіч заперечує свій зв’язок з виробником дронів "Файєр поінт"
18:35 - Заява Міністерства енергетики України щодо незаконного «ліцензування» енергоблока Запорізької атомної електростанції російською федерацією
18:16 - Українські банки об’єдналися для фінансування підприємства ОПК на понад 20 млрд грн
17:50 - Гендиректором "Укргазвидобування" став Юрій Ткачук
17:30 - Національний кешбек: виплата за жовтень-листопад відбудеться цими вихідними
17:20 - Затверджено порогове значення кредитної заборгованості, інформація про яку надається з Кредитного реєстру Національного банку
17:10 - Мінфін розповів про ситуацію із затвердженням місцевих бюджетів
16:46 - Повідомлення про оприлюднення проєкту розпорядження Кабінету Міністрів України «Про затвердження рішення наглядової ради Ради бізнес-омбудсмена щодо обрання Анки Фельдгузен на посаду бізнес-омбудсмена»
16:41 - Проєкт розпорядження Кабінету Міністрів України «Про затвердження рішення наглядової ради Ради бізнес-омбудсмена щодо обрання Анки Фельдгузен на посаду бізнес-омбудсмена»
16:38 - Російський бізнес пожалівся Путіну на масову націоналізацію
16:30 - Що впливатиме на економіку на початку 2026 року
16:07 - АРМА вже отримало майже 2,5 мільйона гривень за продане судно USKO MFU


Більше новин

ВалютаКурс
Алжирський динар0.32549
Австралійський долар28.2121
Така0.34417
Канадський долар30.7427
Юань Женьміньбі6.0031
Чеська крона2.0458
Данська крона6.634
Гонконгівський долар5.4125
Форинт0.127686
Індійська рупія0.46817
Рупія0.0025107
Новий ізраїльський шекель13.1651
Єна0.26891
Теньге0.083207
Вона0.0291
Ліванський фунт0.00047
Малайзійський ринггіт10.3905
Мексиканське песо2.3468
Молдовський лей2.5055
Новозеландський долар24.4853
Норвезька крона4.1952
Саудівський ріял11.2149
Сінгапурський долар32.7548
Донг0.0015993
Ренд2.5223
Шведська крона4.5814
Швейцарський франк53.2857
Бат1.35519
Дирхам ОАЕ11.4528
Туніський динар14.5635
Єгипетський фунт0.8844
Фунт стерлінгів56.7692
Долар США42.0637
Сербський динар0.42217
Азербайджанський манат24.7434
Румунський лей9.7358
Турецька ліра0.9799
СПЗ (спеціальні права запозичення)57.649
Болгарський лев25.3228
Євро49.5552
Ларі15.6023
Злотий11.7401
Золото189740.52
Срібло3129.08
Платина100323.61
Паладій77128.42

Курси валют, встановлені НБУ на 29.12.2025