Щодо застосування адміністративної відповідальності під час проведення перевірки до посадових осіб юридичної особи за неподання або несвоєчасне подання податкової звітності

12:19 | Fin.Org.Ua

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що абзацом першим п. 46.1 ст. 46 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) встановлено: податкова декларація, розрахунок, звіт (далі – податкова декларація) – документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених ПКУ) контролюючим органам у строки, встановлені законом, що зокрема свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку, а також суми нарахованого єдиного внеску.
Форма податкової декларації встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику (абзац перший п. 46.5 ст. 46 ПКУ).
Податкова декларація подається за звітний період в установлені ПКУ строки контролюючому органу, в якому перебуває на обліку платник податків (п. 49.1 ст. 49 ПКУ).
Крім цього, положеннями п. 51.1 ст. 51 та п.п. «б» п. 176.2 ст. 176 ПКУ визначено, що платники податків, у тому числі податкові агенти, платники єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (єдиний внесок), зобов’язані подавати у строки, встановлені ПКУ для податкового місяця, податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску, до контролюючого органу за основним місцем обліку. Такий розрахунок подається лише у разі нарахування сум зазначених доходів платнику податку – фізичній особі податковим агентом, платником єдиного внеску протягом звітного періоду. Запровадження інших форм звітності із зазначених питань не допускається.
Форма Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску і Порядок заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску затверджені наказом Міністерства фінансів України від 13.01.2015 № 4 (зі змінам), зареєстровані в Міністерстві юстиції України 30 січня 2015 року за № 111/26556.
Особливості звітування з єдиного внеску відповідно до наказу Міністерства фінансів України від 14.04.2015 № 435 (зі змінами), визначено наказом Міністерства фінансів України від 28.12.2020 № 814, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 10 лютого 2021 року за № 174/35796.
Таким чином, вказані розрахунок та звіт прирівнюються до податкових декларацій для цілей нарахування та/або сплати податкових зобов’язань.
Відповідальність за неподання, порушення порядку заповнення документів податкової звітності, порушення строків їх подання контролюючим органам, недостовірність інформації, наведеної у зазначених документах відповідно до п. 47.1 ст. 47 ПКУ несуть зокрема:
- юридичні особи, резиденти або нерезиденти України, які відповідно до ПКУ визначені платниками податків, а також їх посадові особи. Відповідальність за порушення податкового законодавства відокремленим підрозділом юридичної особи несе юридична особа, до складу якої він входить (п.п. 47.1.1 п. 47.1 ст. 47 ПКУ);
- податкові агенти (п.п. 47.1.3 п. 47.1 ст. 47 ПКУ).
Відповідно до п. 75.1 ст. 75 ПКУ контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.
Абзацом першим п.п. 75.1.1. п. 75.1 ст. 75 ПКУ визначено, що камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні контролюючого органу виключно на підставі даних, зазначених, зокрема, у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків.
Предметом камеральної перевірки також можуть бути своєчасність подання податкових декларацій (розрахунків) (абзаци другий і третій п.п. 75.1.1 п. 75.1 ст. 75 ПКУ).
Документальна планова перевірка повинна бути передбачена у плані-графіку проведення планових документальних перевірок (абзац перший п. 77.1 ст. 77 ПКУ).
Документальна позапланова перевірка здійснюється, за наявністю підстав, визначених у ст. 78 ПКУ.
Зокрема, однією з визначених ПКУ підстав є неподання платником податків в установлений законом строк податкової декларації, розрахунку, звітності для податкового контролю за трансфертним ціноутворенням відповідно до п. 39.4 ст. 39 ПКУ, якщо їх подання передбачено законом (п.п. 78.1.2 п. 78.1 ст. 78 ПКУ).
Відповідно до п.п. 111.1.2 п. 111.1 ст. 111 ПКУ за порушення законів з питань оподаткування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, застосовується, зокрема, адміністративна відповідальність.
Питання щодо адміністративної відповідальності регулюються Кодексом України про адміністративні правопорушення від 07 грудня 1984 року № 8073-Х (зі змінами та доповненнями) (далі – КУпАП).
Так, ст. 234 прим. 2 КУпАП визначено, що податкові органи розглядають справи про адміністративні правопорушення, пов’язані, зокрема, з порушенням законодавства про збір та облік єдиного внеску (ст. 165 прим.1 КУпАП).
Від імені податкових органів розглядати справи про адміністративні правопорушення і накладати адміністративні стягнення мають право керівники податкових органів та їх заступники, уповноважені ними посадові (службові) особи.
Так, частиною першою ст. 165 прим. 1 КУпАП передбачено відповідальність, зокрема, за неподання, несвоєчасне подання, подання не за встановленою формою звітності щодо єдиного внеску, страхових внесків на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування або подання недостовірних відомостей, що використовуються в Державному реєстрі загальнообов’язкового державного соціального страхування, іншої звітності та відомостей, передбачених законами України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (зі змінами та доповненнями) (далі – Закон № 2464) і від 09 липня 2003 року № 1058-IV «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» (зі змінами та доповненнями) (далі – Закон № 1058) у вигляді накладання штрафу, зокрема, на посадових осіб підприємств, установ і організацій незалежно від форми власності, від тридцяти до сорока неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Ті самі дії, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за одне із правопорушень, зазначених у частині першій ст. 165 прим. 1 КУпАП тягнуть за собою накладення штрафу, зокрема. на посадових осіб підприємств, установ і організацій незалежно від форми власності, від сорока до п’ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Крім цього, у справах про адміністративні правопорушення, що розглядаються органами, зазначеними в ст.ст. 218 – 221 КУпАП, протоколи про правопорушення, зокрема, передбачені ст. 163 прим. 4 КУпАП, мають право складати уповноважені на те посадові особи центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, та його територіальних органів (абзац двадцять шостий п. 1 частини першої ст. 255 КУпАП).
Отож, частиною першою ст. 163 прим. 4 КУпАП передбачено відповідальність зокрема за неповідомлення або несвоєчасне повідомлення державним податковим інспекціям за встановленою формою відомостей про доходи громадян у вигляді попередження або накладення штрафу, зокрема, на посадових осіб підприємств, установ і організацій у розмірі від двох до трьох неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Дії, передбачені частиною першою ст. 163 прим. 4 КУпАП, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за те ж порушення тягнуть за собою накладення штрафу зокрема на посадових осіб підприємств, установ і організацій у розмірі від трьох до п’яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Таким чином, КУпАП передбачено застосування до посадових осіб юридичної особи адміністративної відповідальності лише за:
- неподання, несвоєчасне подання, подання не за встановленою формою звітності щодо єдиного внеску, страхових внесків на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування або подання недостовірних відомостей, що використовуються в Державному реєстрі загальнообов’язкового державного соціального страхування, іншої звітності та відомостей, передбачених Законом № 2464 і Законом № 1058 (ст. 165 прим 1 КУпАП),
- та неповідомлення або несвоєчасне повідомлення державним податковим інспекціям за встановленою формою відомостей про доходи громадян (ст. 163 прим. 4 КУпАП).

Додати коментар

Користувач:
email:





Money moves the world,
The global financial system,
A force to reckon.

- Fin.Org.UA

Новини

16:00 - Deutschlands Unterstützung der Ukraine: Ein rationaler Blick auf Wirtschaft, Sicherheit und Wohlstand
15:55 - Економічна підтримка України Німеччиною: Масштаби, перспективи та взаємна вигода
15:35 - У одному з підрозділів "Енергоатому" проходили обшуки
15:30 - Курси валют, встановлені НБУ на 05.11.2025
15:30 - Надходження до місцевих бюджетів зросли на 14,5%
15:30 - Як посилки шкодять виробникам
15:15 - єВідновлення: в "Дії" можна заявити про повторне пошкодження житла ворогом
15:03 - Повідомлення про оприлюднення проєкту наказу Міністерства економіки, довкілля та сільського господарства України “Про внесення змін до наказу Міністерства економіки України від 15 липня 2022 року № 2109”
14:59 - Проєкт наказу Міністерства економіки, довкілля та сільського господарства України «Про внесення змін до наказу Міністерства економіки України від 15 липня 2022 року № 2109»
14:55 - Регулятор хоче збільшити тариф на передачу електроенергії майже на 15%
14:50 - "УЗ-3000": що пропонує нова залізнична програма та як нею скористатися
14:45 - Рада схвалила за основу компенсацію капітальних інвестицій через податки
14:35 - Рада ухвалила закон про локалізацію у "оборонці"
14:18 - Україна отримає 1,8 мільярдів євро в рамках Ukraine Facility
14:05 - Серед нових авто українці найчастіше обирають кросовери: які моделі входять в топ-10
13:55 - Рада ухвалила законопроєкт, який має пришвидшити інтернет: яким чином
13:44 - Розкрадання 100 млн "Енергоатому" на будівництві сховища: з Німеччини екстрадували підозрюваного
13:27 - УЗ отримає від держави 16 мільярдів у 2026 році: квитки в рази дешевше собівартості
13:25 - Рада ухвалила за основу законопроект про інфраструктурні проекти
13:00 - Мобільні блочно-модульні котельні зігрівають великі українські міста
12:39 - "УЗ-3000": Сергія Лещенка викликали в Раду для пояснень про ініціативу
12:35 - Аналітики проаналізували російські атаки на судна у Чорному морі
12:30 - Велика відбудова під ризиком
12:25 - Обставини, за яких може бути застосовано адміністративний арешт майна платника
12:24 - Де оприлюднюються узагальнюючі податкові консультації та які наслідки їх застосування для платників податків?
12:24 - Реєстр письмових згод (повідомлень) на транскордонне перевезення небезпечних відходів
12:23 - Про деякі особливості заповнення податкової декларації з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки
12:22 - Юридична особа набула статусу резидента Дія Сіті: за якою ставкою ПДФО оподатковуються суми заробітної плати (винагороди), нараховані (виплачені) працівникам та гіг-спеціалістам?
12:21 - До уваги платників екологічного податку!
12:20 - Про нарахування єдиного внеску за певних умов роботодавцями, у яких є працівники – особи з інвалідністю


Більше новин

ВалютаКурс
Алжирський динар0.32208
Австралійський долар27.3219
Така0.34501
Канадський долар29.881
Юань Женьміньбі5.9047
Чеська крона1.9837
Данська крона6.4742
Гонконгівський долар5.4121
Форинт0.124431
Індійська рупія0.47453
Рупія0.002518
Новий ізраїльський шекель12.8764
Єна0.27402
Теньге0.080297
Вона0.029238
Ліванський фунт0.00047
Малайзійський ринггіт10.0249
Мексиканське песо2.2581
Молдовський лей2.4788
Новозеландський долар23.8151
Норвезька крона4.123
Саудівський ріял11.2184
Сінгапурський долар32.2
Донг0.0015987
Ренд2.4067
Шведська крона4.3997
Швейцарський франк51.9863
Бат1.29247
Дирхам ОАЕ11.4552
Туніський динар14.2156
Єгипетський фунт0.8882
Фунт стерлінгів54.9719
Долар США42.0725
Сербський динар0.41232
Азербайджанський манат24.7442
Румунський лей9.503
Турецька ліра0.9997
СПЗ (спеціальні права запозичення)57.0124
Болгарський лев24.7151
Євро48.3329
Ларі15.5278
Злотий11.3531
Золото167678.27
Срібло2006.34
Платина65434.1
Паладій59329.38

Курси валют, встановлені НБУ на 05.11.2025