Стабільність у час змін. Інтерв’ю з директором з корпоративного бізнесу Банку Кредит Дніпро
13:00 | Економічна правда
Поточний рік став для банківського сектору роком нових стратегічних викликів і можливостей.
У цьому динамічному ринку Банк Кредит Дніпро демонструє стабільність і зростання за всіма напрямами діяльності.
"Економічна правда" поспілкувалась із Ігорем Татаренком, директором з корпоративного бізнесу Банку Кредит Дніпро, щоб дізнатися про плани в напрямі корпоративного банкінгу, продукти, які мають найбільший попит, та головну мотивацію продовжувати роботу в умовах війни.
– Ігорю, як виглядають показники у 2025 році? В яких секторах корпоративного бізнесу зараз найбільше зростання?
– Традиційно корпоративний бізнес є саме тим двигуном, який забезпечує стабільний розвиток Банку Кредит Дніпро.
Зокрема, частка корпоративного бізнесу в кредитному портфелі банку на 01.09.25 складає 80%, в пасивах – 65%.
Якщо говорити про приріст цього року, то найбільше ми зросли в торгівлі (+30%), переробці (+30%) та агросекторі (+25%).
Ми працюємо не тільки з великими підприємствами та компаніями, а й з середнім бізнесом.
Саме Medium Corporate та Agro демонструють стабільний попит на фінансування.
До речі, коли кажу "торгівля", я маю на увазі дуже широкий спектр асортименту – від нафтопродуктів, побутової техніки, кави та продуктів до автомобілів, агротехніки тощо.
– Розкажіть детальніше про агросектор.
Останні роки Банк активно розвивається в цьому напрямі, створюючи конкуренцію великим гравцям.
– Аграрії для нас – це особлива історія.
Вони залишаються рушійною силою української економіки навіть у складних воєнних умовах.
Стратегічно ми зробили ставку на агросектор ще у 2020 році, і з того моменту наш портфель виріс у 5 разів.
Роки війни показали, що Банк Кредит Дніпро – один з небагатьох банків, який підставив фінансове плече навіть у найжорстокіший 2022 рік.
Ми з нашими клієнтами пройшли дуже серйозне випробування війною і зараз фактично працюємо з ними як родина.
Частка аграріїв у корпоративному кредитному портфелі становить 32%.
І в наших планах продовжувати приріст як в обсягу портфеля, так і в кількості клієнтів, зокрема і шляхом розширення присутності в західних областях України, де спостерігається активізація підприємницької діяльності та зростання інвестиційної активності за всіма секторами економіки.
– Які продукти зараз мають найбільший попит серед корпоративних клієнтів?
– Потужна експертиза в корпоративному секторі, безумовно, передбачає повний набір продуктів та інструментів для бізнесу, де класичне фінансування залишається базою.
Водночас ми бачимо попит на різноманітні державні програми фінансування: програму державної підтримки "Доступні кредити 5-7-9%", програми державних гарантій, регіональні цільові програми.
Крім того, ключовими продуктами для корпоративних клієнтів у 2025 році залишаються факторинг і лізинг, оскільки вони дозволяють бізнесу швидко обертати капітал, оновлювати техніку й обладнання, не відволікаючи значних обсягів власних оборотних коштів.
До речі, лізинг, як продукт на балансі банку, ми запустили наприкінці 2023 року і на кінець 2025 ставимо собі за мету досягти відмітки 1,0 млрд грн лізингового портфеля.
На сьогодні він складає 833,0 млн грн.
Також у нашому фокусі – розширення пасивної бази, що забезпечує банку додаткову ліквідність для збільшення обсягів фінансування.
На 01.09.25 портфель пасивів банку на 70% складають кошти юридичних осіб, і ми плануємо продовжувати нарощення.
– Улітку будівля головного офісу банку в Києві була зруйнована.
Як вдалось швидко налагодити процеси та як це позначилося на роботі з клієнтами?– Будемо відвертими, руйнування офісу стало для нас викликом, але завдяки екстрено впровадженим заходам за сценарієм плану безперервності бізнесу (Business Continuity Plan – BCP), банк забезпечив 100% стабільне обслуговування клієнтів.
Тобто клієнти не відчули жодних перебоїв.Ба більше, ми отримали сотні дзвінків від наших корпоративних клієнтів.
І це не про паніку, а про підтримку.
Мабуть, те, що я зараз скажу, прозвучить декілька емоційно, але саме тоді ми відчули справжній теплий зв"язок з клієнтами.Зараз ми працюємо в новому комфортному офісі, розташованому на вулиці Жилянській, 75, та продовжуємо роботу в штатному режимі.– Що для вас і вашої команди є головною мотивацією продовжувати роботу в умовах війни?– За останні п"ять років у нас відбулося поступове оновлення та розширення команди.
Сьогодні ми маємо сильний, згуртований колектив – людей, яких об"єднує спільна мета та цінності.
Пройшовши разом непростий шлях від лютого 2022 року до сьогодні, ми збудували по-справжньому особливий мікроклімат – це атмосфера взаємної підтримки, довіри й професійності.
Цю згуртованість відчувають навіть наші клієнти – вони бачать, що ми працюємо як єдиний злагоджений механізм.Попереду ще багато задач та викликів, але ми рухаємося вперед і робимо це разом.