Звіт про базове відстеження результативності постанови Кабінету Міністрів України від 01.11.2024 № 1256 «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України щодо плати на розвиток електронної торгової системи»
12:23 | Міністерство економіки УкраїниПостанова Кабінету Міністрів України від 01.11.2024 № 1256 «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України щодо плати на розвиток електронної торгової системи» (далі – постанова).
Постановою встановлено уніфікацію на нормативному рівні плати на розвиток електронної торгової системи, а також приведено ряд постанов у відповідність до зміни організаційно-правової форми державного підприємства «Прозорро.Продажі» на акціонерне товариство.
Шляхом внесення змін до ряду постанов Кабінету Міністрів України, які регулюють проведення електронних аукціонів в окремих напрямках, постановою передбачалось:
встановити розмір плати на розвиток електронної торгової системи на рівні 30 відсотків від максимальної винагороди оператора електронного майданчика;
встановити завдання Міністерству економіки щороку до 1 березня переглядати розмір плати на розвиток електронної торгової системи та у разі потреби подавати Кабінетові Міністрів України відповідні пропозиції;
привести ряд постанов Кабінету Міністрів України у відповідність до зміни організаційно-правової форми державного підприємства «Прозорро.Продажі» на акціонерне товариство.
2. Назва виконавця заходів з відстеження
Міністерство економіки, довкілля та сільського господарства України.
3. Цілі прийняття акта
Регуляторний акт спрямований на:
- визначення на нормативному рівні плати на розвиток електронної торгової системи;
- приведення у відповідність ряду постанов Кабінету Міністрів України у відповідність до зміни організаційно-правової форми державного підприємства «Прозорро.Продажі» на акціонерне товариство.
4. Строк виконання заходів з відстеження
З 01.11.2024 по 08.09.2025.
5. Тип відстеження
Базове.
6. Методи одержання результатів відстеження
Базове відстеження результативності регуляторного акта здійснювалося шляхом аналізу публічної інформації, що публікується АТ «Прозорро.Продажі», управління корпоративними правами щодо якого здійснює Мінекономіки.
7. Дані та припущення, на основі яких відстежувалася результативність, а також способи одержання даних
Базове відстеження результативності регуляторного акта здійснювалось за допомогою накопичення та аналізу інформації, що публікується АТ «Прозорро.Продажі» у тому числі у відкритому модулі аналітики за посиланням https://bi.prozorro.sale/.
8. Кількісні та якісні значення показників результативності акта
Перелік кількісних та якісних показників результативності регуляторного акта наведено у таблиці.
Таблиця
(показники за період з 01.11.2024 по 08.09.2025)
Найменування показника |
Розмір показника |
Кількість суб’єктів господарювання та/або фізичних осіб, на яких поширюється дія акта |
Кількість суб’єктів малого підприємництва, на яких поширюється регулювання, становить 42, у тому числі: суб’єктів малого підприємництва – 1, суб’єктів мікропідприємництва – 41. |
Розмір коштів і час, що витрачається суб’єктами господарювання та/або фізичними особами, пов’язаними з виконанням вимог акта |
40,46 грн/год. = 40,46 гривень. Враховуючи, що кількість суб’єктів малого підприємництва, на яких поширюється регулювання: 42, у тому числі: суб’єктів малого підприємництва –1, суб’єктів мікропідприємництва – 41 то сумарний розмір коштів, що витрачається суб'єктами господарювання пов’язаними з виконанням вимог акта складає 1 699,32 гривень. |
Рівень поінформованості суб’єктів господарювання та/або фізичних осіб з основних положень акта |
100% суб’єктів малого підприємництва, на яких поширюється регулювання поінформовані стосовно нових положень акта. |
Розмір надходжень до державного та місцевих бюджетів і державних цільових фондів, пов’язаних із дією акта |
515 339 253,49 грн – загальний обсяг коштів, спрямованих до державного та місцевих бюджетів. Водночас АТ «Прозорро.Продажі» не є розпорядником бюджетних коштів і не є розпорядником інформації щодо своєчасності їх сплати до бюджетів відповідних рівнів. |
Розмір загальної сплаченої плати на розвиток електронної торгової системи протягом року за всіма напрямками, де використовується проведення електронних аукціонів / торгів у електронній торговій системі |
11 272 777,83 гривень. |
Розмір сплаченої плати на розвиток електронної торгової системи протягом року за кожним окремим напрямком, де використовується проведення електронних аукціонів / торгів у електронній торговій системі |
Постанова Кабінету Міністрів України від 07.05.1998 № 653 «Про порядок продажу дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння з Державного фонду дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння України» – 138 710,38 гривень. Постанова Кабінету Міністрів України від 06.06.2007 № 803 «Про затвердження Порядку відчуження об’єктів державної власності» – 735 933,78 гривень. Постанова Кабінету Міністрів України від 03.06.2020 № 483 «Деякі питання оренди державного та комунального майна» – 9 450 907,71 грн (надходження з урахуванням того, що дохід (ціна продажу) це розмір місячної орендної плати). Постанова Кабінету Міністрів України від 23.09.2020 № 993 «Про затвердження Порядку проведення аукціону (електронних торгів) з продажу спеціального дозволу на користування надрами» – 753 584,70 гривень. Постанова Кабінету Міністрів України від 14.10.2022 № 1191 «Деякі питання реалізації експериментального проекту із запровадження проведення аукціонів з продажу права на укладення договорів користування на умовах оренди акваторією (водним простором) внутрішніх морських вод, територіального моря, виключної (морської) економічної зони України для цілей морської аквакультури шляхом електронних торгів» – 193 641,26 гривень. |
Кількість авторизованих операторів електронних майданчиків, акредитованих для проведення електронних аукціонів у електронній торговій системі |
42 авторизованих операторів електронних майданчиків |
Зміни, внесені постановою Кабінету Міністрів України від 01.11.2024 № 1256, мали позитивний вплив на організацію та проведення торгів в електронній торговій системі. Забезпечено прозорість, єдині підходи до розрахунку плати та стабільність умов участі операторів електронних майданчиків, що сприяло підвищенню конкуренції та ефективності електронних аукціонів.
Реалізація постанови також дозволила привести низку нормативно-правових актів у відповідність до зміни організаційно-правової форми державного підприємства «Прозорро.Продажі» на акціонерне товариство, що позитивно вплинуло на системність і узгодженість правового регулювання у сфері функціонування електронної торгової системи.
Водночас, постановою Кабінету Міністрів України від 03.09.2025 № 1096 «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України у зв’язку з набранням чинності Законом України «Про особливості регулювання діяльності юридичних осіб окремих організаційно-правових форм у перехідний період та об’єднань юридичних осіб» до вищезазначених постанов внесено зміни, якими розмір 30 відсотків плати на розвиток електронної торгової системи замінено на формулювання «третина».
Оскільки постанова Кабінету Міністрів України від 03.09.2025 № 1096 «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України у зв’язку з набранням чинності Законом України «Про особливості регулювання діяльності юридичних осіб окремих організаційно-правових форм у перехідний період та об’єднань юридичних осіб» набрала чинності 09.09.2025, то оцінювання результативності дії постанови здійснюється за період з 06.11.2024 (дати набрання чинності постанови) до 08.09.2025 включно.