Що хочуть придбати клієнти?

13:23 | Економічна правда

Споживачі перевантажені розмаїттям товарів.
Через це 74% аудиторії просто закриває сайт.
А невдалі покупки закінчуються поверненнями, витратами на логістику та втратою лояльності для бізнесу.
В найгіршому випадку – незадоволені клієнти йдуть до конкурентів, які можуть якісно персоналізувати їх досвід (91% споживачів купує саме у таких брендів). Щоб відповідати очікуванням аудиторії провідні бізнеси використовують один із найефективніших інструментів персоналізації клієнтського досвіду – товарні рекомендації.
Їхня мета – запропонувати клієнтові саме ті товари, які з найбільшою ймовірністю будуть цікаві для нього, і він придбає їх. Як працює технологія персональних товарних рекомендацій Шлях формування точних та релевантних рекомендацій починається з даних.
Один з ефективних інструментів роботи з клієнтськими даними – CDP (customer data platform).
В платформі дані проходять наступний шлях, щоб сформувати релевантні товарні рекомендації для кожного клієнта: 1.
Збір даних про дії клієнта з сайту, застосунку, direct-каналів, офлайн.2.
Уніфікація даних та збагачення ними єдиного профілю контакту.3.
Обробка та аналіз даних за допомогою ШІ із глибоким навчанням.
Ця технологія підвищує точність та ефективність рекомендацій, вивчаючи приховані зв’язки між користувачами та товарами. Читайте також: Штучний інтелект у бізнесі: ілюзія чи game changer 4.
Генерація рекомендацій з урахуванням даних про: поведінку – як користувач взаємодіє з продуктами (перегляди, кліки, покупки);клієнта – демографія, геолокація, уподобання (наприклад, розмір одягу, товари в обраному);товари – ціна, категорія, бренд. 5.
Омніканальний підхід до застосування готових рекомендацій: готові товарні пропозиції розміщуються в усіх точках взаємодії з клієнтом – на сайті, у застосунку, в direct-каналах (email, push, App Inbox, Viber), передаються в офлайн (менеджерам та call-центрам). Якість рекомендацій напряму залежить від повноти та актуальності клієнтських даних – чим більше даних, які оновлюються в режимі реального часу має система – тим вищу якість персоналізації вона може забезпечити.
А омніканальний підхід до комунікації створюватиме безшовний користувацький досвід в кожному каналі взаємодії клієнта з брендом. Новий рівень персоналізації: трансформери та великі мовні моделі (LLM) Використання трансформерів дає можливість глибше аналізувати користувацьку поведінку та їхні вподобання, а великі мовні моделі додали можливість аналізу товарних характеристик: категорії, бренду, ціни, описів. Наш CDP спеціалізується на створенні товарних рекомендацій вже 12 років.
За цей час ми розробити понад 200+ алгоритмів та постійно вдосконалюємо роботу системи.
Щорічний приріст ключових метрик рекомендацій зазвичай становить 5-10% за рік. Читайте також: Як перейти від SEO до GEO Здавалося, що це максимум який можна отримати.
Але декілька років тому нам вдалося суттєво підвищити показники.
Ми впровадили трансформерну архітектуру нейронних мереж (технологічна основа ChatGPT) та великі мовні моделі (LLM) у рекомендаційні системи. Як це працює? Трансформерна архітектура навчається на послідовності дій користувача – від переглядів і пошукових запитів до додавання товарів у кошик чи здійснених покупок як онлайн, так і офлайн.
Вона здатна фіксувати взаємозв’язки в діях людини та розуміти загальний контекст. З 2024 року до цієї моделі інтегрували великі мовні моделі, які дали змогу аналізувати атрибути самих товарів: ціну, категорію, бренд, текстові описи.
Завдяки цьому тепер система формує рекомендації, що розуміють сутність продукту, а не зводяться до технічного ID.
Тому АІ може рекомендувати навіть товари без історії покупок. Першим протестував оновлені алгоритми – "Фокстрот".
Рекомендаційна модель дала наступні результати: +33% зростання CTR рекомендаційних блоків; x2,08 до трафіку з блоку "Персонально для вас". Вже за декілька місяців оновлені алгоритми довели свою ефективність в різних нішах. Але сайт – лише одна з точок контакту з клієнтом.
Сьогодні персональні рекомендації працюють значно ширше: у мобільних застосунках, у директ-каналах комунікації – від email та App Inbox до Web Push, Mobile Push, віджетів на сторінках, а також у Viber, SMS, Telegram-ботах. Розширити застосування рекомендацій можна інтегрувавши персональні підбірки у масові розсилки.
У таких кампаній охоплення велике, тож додавання персональних блоків різко підвищує їхню ефективність. Для маркетплейсу з продажу медикаментів Liki24 інтеграція AI-блоків у масові листи дала +70,8% до конверсії.
А бренд вітамінів та дієтичних добавок Perla Helsa отримав ще більш відчутний результат – зростання конверсії на 106% і додатково +34% доходу з email-каналу. AI як категорійний менеджер Як ще можна збільшити обсяги продажів? У випадку з "Фокстрот" ми бачили, що система уникала добірок із товарів однієї категорії, щоб уникнути дублювань.
Але це знижувало потенціал крос-продажів у випадках, коли товари функціонально доповнюють один одного. Щоб це виправити, інтегрували LLM-модель, яка самостійно уточнює підкатегорії та формує релевантні пропозиції.
Наприклад, у межах однієї категорії "Зубні щітки", де знаходяться і зубні щітки, і аксесуари до них, AI тепер здатен рекомендувати насадки, футляри, зарядні станції як логічне доповнення до основного товару. Читайте також: Технології як фундамент зростання Для "Фокстрот" тестування цього алгоритму для блоку "Разом з цим товаром купують" (тестовий період березень-травень 2024) показало наступні результати: зростання CTR на 39%; збільшення продажів супутніх товарів у 1,5 раза. Висновки AI-рекомендації вже стали важливим інструментом для ecommerce: вони знижують кількість покинутих кошиків, підвищують середній чек і повертають контроль за клієнтським досвідом. Нові алгоритми на базі трансформерів та LLM навчилися враховувати і контекст дій клієнта, і характеристики товарів, завдяки чому система здатна правильно рекомендувати навіть новинки без історії продажів. Досвід "Фокстрот", Liki24 та Perla Helsa показує, що персоналізація здатна давати приріст CTR і конверсій у десятки відсотків та суттєво збільшувати дохід з товарних блоків.
Тож бізнеси, які вже сьогодні інвестують у розумні рекомендаційні системи, отримують стратегічну перевагу на українському ринку.

Додати коментар

Користувач:
email:





Ринок розвивається,
Нові ідеї й можливості,
Багатство чекає.

- Fin.Org.UA

Новини

16:30 - Як змінюються правила гри для державного сектору
16:30 - У московії ув'язнені вже отримують у півтора раза більше від вчителів
16:15 - Мукачівський водоканал змусили розірвати угоду з фірмою ексдиректора
15:40 - Ексголова "Нафтогазу" Коболєв відмовляється платити 66 мільйонів гривень податків – Вітренко
15:35 - Україна підписала з ПРООН велику угоду для розвитку відновлюваної енергетики: що передбачає
15:30 - Фунт развивает снижение, важный тест поддержки впереди
15:30 - Курси валют, встановлені НБУ на 15.10.2025
14:55 - Нацбанк змінив вимоги до банківських резервів
14:45 - В Україні вакансії у DefTech-секторі зросли у 20 разів за два роки – DOU
14:10 - "Укрпошта" запускає мережу поштоматів: де з’являться перші
13:58 - Російські регіони планують латати "дірки" в бюджетах
13:30 - Посівна 2025: засіяно понад 4 млн га озимих культур
13:30 - Пункти автофіксації порушень принесли державі 95 мільйонів гривень
13:23 - Що хочуть придбати клієнти?
13:22 - Платник податку на прибуток оплатив для військової частини вартість ремонту техніки на СТО та поставки дронів: чи здійснюється коригування фінансового результату до оподаткування?
13:21 - Звіт про використання коштів/електронних грошей, виданих на відрядження або під звіт: валютний курс та дата відображення коштів
13:21 - ФГ «ТРОЯНДА ГРОМІВ» (Черкаська обл., Уманський р-н, село Громи, вулиця Центральна, 66а, 66б, 66в)
13:21 - КНП «4-а міська поліклініка м. Львова» (Львівська область, м. Львів, вулиця Дністерська, 16)
13:21 - На Львівщині детективи БЕБ викрили підпільне виробництво алкоголю на понад 1,2 мільйони
13:20 - Отримані кошти від продажу товарів (робіт, послуг) та перераховані з одного поточного рахунку на інший рахунок, відкритий для здійснення підприємницької діяльності: чи є дохід у ФОПа – платника єдиного податку?
13:20 - Повідомлення про намір отримати дозвіл на викиди ФО-П Маркова Н.В. (Рівненський р-н, м. Корець, вул. Героїв Небесної Сотні, 29)
13:19 - Повідомлення про намір отримати дозвіл на викиди ТОВ «БОГОДУХІВСЬКИЙ МОЛЗАВОД» (Харківська область, Богодухівський район, с. Краснокутськ, вулиця Зарічна, будинок 6)
13:18 - Умови, за яких діє автоматична реєстрація в ЄРПН податкових накладних/розрахунків коригування
13:18 - Повідомлення про намір отримати дозвіл на викиди ТОВ «ТРЕТОН» (м. Харків, вул. А. Сохора, 1)
13:18 - Повідомлення про намір отримати дозвіл на викиди СТОВ «Ніка» (Полтавська область, Полтавський район, Чутівська територіальна громада, село Василівка, вулиця Перемоги, 18, 29, 30)
13:17 - До уваги громадських організацій, які отримують та передають гуманітарну допомогу – щодо реєстрації платником ПДВ!
13:17 - Повідомлення про намір отримати дозвіл на викиди ТОВ «НОМАКС-ІСТ» (Чернівецька обл., місто Чернівці, вул. Руська, буд. 248)
13:16 - Повідомлення про намір отримати дозвіл на викиди ТОВ «Балкер» (Львівська область, м. Львів, вулиця Шевченка, 317)
13:15 - Повідомлення про намір отримати дозвіл на викиди ТзОВ «ГАЛИЧИНА - ЗАХІД» (Львівська обл., Стрийський р-н, село Кавсько, вулиця Стрийська, будинок 1)
13:15 - Повідомлення про намір отримати дозвіл на викиди ТОВ «ПК «ЗОРЯ ПОДІЛЛЯ» (Вінницька обл., Гайсинський р-н, м. Гайсин, вул. Заводська, 131а)


Більше новин

ВалютаКурс
Алжирський динар0.32101
Австралійський долар26.9505
Така0.34335
Канадський долар29.6867
Юань Женьміньбі5.8473
Чеська крона1.9831
Данська крона6.4588
Гонконгівський долар5.37
Форинт0.122849
Індійська рупія0.47018
Рупія0.0025164
Новий ізраїльський шекель12.5587
Єна0.27454
Теньге0.07739
Вона0.0291
Ліванський фунт0.000466
Малайзійський ринггіт9.868
Мексиканське песо2.2457
Молдовський лей2.4643
Новозеландський долар23.7482
Норвезька крона4.0967
Саудівський ріял11.1328
Сінгапурський долар32.0819
Донг0.0015843
Ренд2.3909
Шведська крона4.3704
Швейцарський франк51.8973
Бат1.27268
Дирхам ОАЕ11.3674
Туніський динар14.1746
Єгипетський фунт0.875
Фунт стерлінгів55.3958
Долар США41.7514
Сербський динар0.4117
Азербайджанський манат24.5741
Румунський лей9.476
Турецька ліра0.9981
СПЗ (спеціальні права запозичення)56.7685
Болгарський лев24.6656
Євро48.2354
Ларі15.4235
Злотий11.3197
Золото172398.21
Срібло2147.49
Платина68819.67
Паладій62382.02

Курси валют, встановлені НБУ на 15.10.2025